هنگام اجرای استراتژی رسانه های اجتماعی خود، به راحتی متوجه می شوید که ارسال دستی در چندین وب سایت مختلف، چندین بار در روز، برای برنامه شلوغ شما بهینه نیست. اما تشخیص اینکه کدام ابزار نه تنها از نظر کارایی بهترین هستند، بلکه برای کسب و کار شما نیز از یک صفحه پایه یا قیمت، آسان نیستند.
بهجای صرف ساعتها تحقیق اضافی برای بررسی همه گزینههای خود و گذراندن نسخههای نمایشی بیشمار و آزمایشهای رایگان، فهرستی از بهترین داشبوردهای رسانههای اجتماعی را که متناسب با بودجه و برند شما هستند، گردآوری کردهایم.
در اینجا چیزی است که ما پوشش خواهیم داد:
داشبورد رسانه های اجتماعی چیست؟
پیگیری فعالیت های رسانه های اجتماعی اگر ابزار مناسبی نداشته باشید می تواند چالش برانگیز باشد. داشبورد رسانه های اجتماعی ابزاری است که حساب ها و فعالیت های رسانه های اجتماعی شما را در یک مکان ادغام می کند. با داشبورد رسانه های اجتماعی، می توانید پست ها را ایجاد و زمان بندی کنید، کمپین های تبلیغاتی را اجرا کنید و عملکرد را پیگیری کنید.
چه چیزی را در داشبورد رسانه های اجتماعی خود بگنجانید
برخی از ویژگی های کلیدی وجود دارد که باید در داشبورد رسانه های اجتماعی جستجو کنید. آنها عبارتند از:
- برنامه ریزی: پست های آینده را برای چندین پلتفرم اجتماعی برنامه ریزی کنید و در صف قرار دهید.
- تحلیل روندها: با نظارت بر کلمات کلیدی و هشتگ ها از آخرین روندها مطلع شوید.
- تحلیل رقابتی: نام تجاری و رقبا را نظارت کنید.
- پیام رسانی: جذب مخاطب برای هر کسب و کاری کلیدی است. داشبورد رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهد به سرعت به پیام ها از یک مکان پاسخ دهید.
- گزارش نویسی: ویژگیهای گزارشدهی مانند داشبوردهای قابل تنظیم به شما امکان میدهد اطلاعات بینش را با تیم و سهامداران خود به اشتراک بگذارید.
بهترین داشبورد رسانه های اجتماعی
- HubSpot
- بعد
- Sendible
- باد دم
- جوانه اجتماعی
- ملاقات با ادگار
این داشبوردهای رسانه های اجتماعی برای هر نوع SMB بهینه شده اند. چه یک تیم رسانههای اجتماعی باشید یا یک حزب، این برنامهها به شما کمک میکنند تا اهداف خود را به روشی کارآمد و کارآمد انجام دهید.
1. HubSpot
قیمت: شامل نسخه حرفه ای (800 دلار در ماه) یا نسخه Enterprise (3200 دلار در ماه)
چرا عالی است: نرم افزار رسانه های اجتماعی همه در یک
با ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی HubSpot، یک بسته جامع دریافت می کنید. حداکثر 300 حساب کاربری را متصل کنید و حداکثر 10000 پست در ماه را برنامه ریزی کنید. به علاوه، برای برنامه ریزان فوق العاده عمیق، می توانید پست ها را تا 3 سال قبل برنامه ریزی کنید.
با داشبورد رسانه اجتماعی HubSpot شروع کنید.
ویژگی های مدیریت رسانه های اجتماعی HubSpot شامل نظارت بر اشاره ها و تعامل است و گزارش های تحلیلی کاملی را ارائه می دهد. شما می توانید همه پست ها را در یک مکان بدون خروج از سیستم زمان بندی کنید.
امکانات:
- زمان بندی پست ها
- نظارت بر اشاره و تعامل
- گزارش در مورد معیارها
2. بعدا
قیمت: 9 دلار، 19 دلار، 29 دلار، 49 دلار در ماه و قیمت شرکتی
چرا عالی است: برنامه ریزی اینستاگرام
در حالی که می توانید پروفایل های فیس بوک، توییتر و پینترست را متصل کنید، Later برای برنامه ریزی اینستاگرام بهترین است. این به دلیل برنامهریزی تقویم محتوای مبتنی بر تصویر است، بنابراین میتوانید نمای پرندهای از برند خود را در قالب ماهانه و بصری ببینید.
منبع تصویر
Later همچنین شریک اینستاگرام است، به این معنی که با API اینستاگرام ادغام می شود. این مشارکت به این معنی است که اطلاعات حساب شما کاملاً ایمن میماند، که برای حسابهای تجاری اینستاگرام که Shopping راهاندازی کردهاند مهم است.
امکانات:
- پیش نمایش فید قبل از ارسال
- زمان بهینه ارسال را کشف کنید
- توصیه های هشتگ
3. ارسالی
قیمت: 29 دلار تا 299 دلار در ماه
چرا عالی است: مدیریت مبتنی بر آژانس
آیا شما یک رسانه اجتماعی یا آژانس بازاریابی هستید؟ Sendible ممکن است پاسخی به مدیریت نامرتب باشد: این ابزاری است که برای آژانسی با مشتریان مناسب است. این به شما کمک می کند تا نحوه مدیریت برندها را ساده کنید و چند ویژگی منحصر به فرد ارائه می دهد که به موفقیت شما کمک می کند.
منبع تصویر
Sendible یک ابزار جستجوی تصویر بدون حق امتیاز و یکپارچگی Canva دارد. Sendible همچنین دارای ابزارهای گوش دادن اجتماعی، عملکرد گزارش، زمانبندی و پیشنمایش پست است. به بیان ساده: این داشبورد کامل و مجموعه ای از ابزارها برای قرار دادن حساب های مشتری شما در یک مکان است.
امکانات:
- به پیامها، نظرات و اشارهها از یک مکان پاسخ دهید
- گزارشات خودکار
- پیشنهادات محتوا
4. باد دم
قیمت: 9.99 دلار تا 799.99 دلار در ماه، یا قیمت گذاری سازمانی
چرا عالی است: مدیریت پینترست و اینستاگرام
Tailwind یک برنامه بسیار منحصر به فرد است که خدماتی را برای دو برنامه که معمولاً با یکدیگر جفت نمی شوند ارائه می دهد: Pinterest و Instagram. با این حال، با توجه به تمرکز هر دو برنامه بر روی چند رسانه ای بصری، منطقی است. Tailwind با ارائه یک داشبورد رسانه ای کامل با ابزارهای زمان بندی، گوش دادن به شبکه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل، چند سرویس جالب ویژه برنامه نیز دارد.
منبع تصویر
ابتدا، پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود عملکرد اینستاگرام و پینترست ارائه می دهد. همچنین راهی برای تبلیغ محتوای Pinterest و مدیریت محتوای تولید شده توسط کاربران اینستاگرام ارائه می دهد. اگر نام تجاری شما به شدت بر روی تصاویر بصری متمرکز است، Tailwind ممکن است برای شما مناسب باشد.
امکانات:
- پست های اجتماعی از جمله تصاویر ایجاد کنید
- هشتگ یاب
5. Sprout Social
قیمت: 99 دلار تا 249 دلار برای هر کاربر در ماه
چرا عالی است: مدیریت مبتنی بر تیم
Sprout Social یک پلت فرم داشبورد است که کاملاً روی تیم های رسانه های اجتماعی متمرکز شده است. چیزی که با پول خود دریافت می کنید مجموعه کاملی از ابزارها است، از جمله گزینه هایی که به شما امکان می دهد پست ها را ایجاد و زمان بندی کنید، ابزارهای شنیداری اجتماعی و مهمتر از همه: داده های تحلیلی.
منبع تصویر
ابزارهای تحلیلی ستاره درخشان Sprout Social هستند. گزارش گسترده و عمیق در دسترس است. اگر این یک تمرکز برای برند شما است، Sprout را در نظر بگیرید. آنها گزارش ها را بسیار حرفه ای و خواندنی می کنند، بدون نیاز به ویرایش.
امکانات:
- روندهای صنعت و تأثیرگذاران را شناسایی کنید
- بهترین زمان ارسال را کشف کنید
6. با ادگار ملاقات کنید
قیمت: 49 دلار در ماه
چرا عالی است: 100% برنامه ریزی خودکار
MeetEdgar اپلیکیشنی با رویکردی متفاوت در مدیریت رسانه های اجتماعی است. تمام کاری که کاربران انجام می دهند این است که محتوای طبقه بندی شده را در حساب خود آپلود می کنند و برای زمانی که می خواهند حسابشان محتوای مذکور را پست کند، بازه های زمانی ایجاد می کنند.
منبع تصویر
سپس با توجه به زمانبندیها و دستهها، برنامه زمانبندی و بارگذاری محتوا را انجام میدهد. اگر می خواهید حساب توییتر شما در ساعت 11 صبح روز پنجشنبه یک میم پست کند، MeetEdgar در دسته بندی “میم” محتوایی که قبلا آپلود کرده اید جستجو می کند، برنامه ریزی می کند و آن را پست می کند.
اگر مدیران زمان کافی برای برنامه ریزی و آپلود مداوم محتوا نداشته باشند، ممکن است این گزینه را دوست داشته باشند. آنها می توانند کل تقویم محتوای خود را در ابتدای ماه وصل کنند و بار سنگین را برای چند هفته آینده حذف کنند.
امکانات:
- پست های تست A/B
- کتابخانه محتوا برای ذخیره و ذخیره پست ها
داشبوردهای پس از بهبودی مانند اینها می توانند از استراتژی اجتماعی شما بدون از دست دادن کیفیت مراقبت کنند.
داشبورد رسانه های اجتماعی رایگان
- توییت دک
- TubeBuddy
- MavSocial
- هوت سوئیت
1. TweetDeck
قیمت: رایگان
چرا عالی است: مدیریت خط تیره توییتر
TweetDeck شگفتانگیز است اگر از ورق زدن در برگههای مختلف توییتر خسته شدهاید. این یک برنامه افزودنی رایگان از توییتر (بدون نیاز به دانلود) است که به طور خودکار صفحه اصلی، اعلانها، ترندها و پیامهای حساب شما را در نمای داشبورد در اختیار شما قرار میدهد.
منبع تصویر
این برنامه مخصوصا برای ارسال سریع مفید است. میتوانید با توییتر درون برنامهای خود تعامل داشته باشید، و به نظر میرسد که روشی بسیار سریعتر برای اجرای حسابتان نسبت به عملکرد درون مرورگر است. به علاوه، TweetDeck به طور خودکار با هر اعلان جدیدی به روز می شود.
امکانات:
- نمای داشبورد تکی
- مشاهده فوری به روز رسانی ها
2. TubeBuddy
قیمت: طرح رایگان یا 9 دلار تا 49 دلار در ماه
چرا عالی است: مدیریت یوتیوب
اگر حضور زیادی در یوتیوب دارید، TubeBuddy را در نظر بگیرید. TubeBuddy مجموعه ای از امتیازات را برای ارائه یک داشبورد کامل ارائه می دهد. دسته بندی ها شامل داشبورد ویدئو، سئوی ویدئو، پردازش انبوه، تبلیغات، داده ها و تحقیقات، و بهره وری است.
منبع تصویر
اسکرین شات بالا یکی از ویژگی های قالب کارت TubeBuddy را نشان می دهد. الگوهای کارت فرآیند آپلود و نهایی کردن ویدیوهای YouTube را ساده می کند و مرتب کردن ویدیوها را در فهرست پخش در کانال شما آسان تر می کند.
میتوانید این برنامه را بهصورت رایگان در کروم نصب کنید، بهگونهای که مانند یک افزونه کار میکند. طرح رایگان به شما امکان دسترسی به تجزیه و تحلیل، بهره وری و ابزارهای SEO را برای شروع می دهد. TubeBuddy همچنین یک شریک YouTube است و با الکسا ادغام می شود.
امکانات:
- هشدارهای برند
- تست A/B
- مولد عنوان هوش مصنوعی
3. MavSocial
قیمت: طرح رایگان یا 19 دلار تا 499 دلار در ماه
چرا عالی است: مدیریت کارآمد مبتنی بر بصری
این یک ابزار عالی پس از بهبود است. MavSocial بر مدیریت مبتنی بر بصری تمرکز دارد و به همین دلیل، امتیازات منحصر به فردی مانند ویرایش محتوای چندرسانهای و یک کتابخانه دیجیتالی عکس را ارائه میدهد. با ابزارهای ویرایش، میتوانید فیلترهایی را به عکسهای خود اضافه کنید، برش دهید و تصاویر بدون حق امتیاز را جستجو کنید.
منبع تصویر
علاوه بر همه اینها، MavSocial یک مجموعه داشبورد کامل دارد، به این معنی که میتوانید محتوا را زمانبندی کنید و با دنبالکنندگان درگیر شوید. MavSocial از یوتیوب، فیس بوک، توییتر و اینستاگرام پشتیبانی می کند. این برنامه همچنین شریک اینستاگرام است.
امکانات:
- کمپین ایجاد کنید
- محتوای همیشه سبز را خودکار کنید
4. هوت سوئیت
قیمت: طرح رایگان یا 29 دلار تا 599 دلار در ماه
چرا عالی است: مدیریت یکپارچه رسانه های اجتماعی
Hootsuite یک ابزار رسانه اجتماعی محبوب است و به خود می بالد 15 میلیون کاربر. این طرح رایگان به شما امکان میدهد سه حساب اجتماعی از پلتفرمهای مختلف را در یک صفحه اضافه کنید و محدودیتی در تعداد پستهای موجود برای ایجاد کردن دارد.
منبع تصویر
در حالی که کاربر پسند است، Hootsuite یک برنامه گسترده است. میتوانید تبلیغات ایجاد کنید، گزارش بازگشت سرمایه را روی آن تبلیغات اجرا کنید، و همچنین گزینههایی برای زمانبندی و ایجاد پستها دارید. توجه داشته باشید که فقط در صورتی میتوانید در اینستاگرام خود با استفاده از زمانبندی پست ارسال کنید، در صورتی که یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام دارید.
امکانات:
- انتشار و زمان بندی پست ها
- قالب های Canva
- پیشنهادات هشتگ
هر کسب و کاری منحصر به فرد است، و هر داشبورد رسانه های اجتماعی نیز منحصر به فرد است. به همین دلیل، یافتن بهترین تناسب می تواند دلهره آور باشد. پوشش همه پایگاه های شما را می توان با داشبورد رسانه های اجتماعی و همچنین ایجاد یک جامعه و حضور اجتماعی ساده کرد.
اگر میخواهید در ساخت تقویم محتوای خود که به شما در برنامهریزی پستهای رسانههای اجتماعی کمک میکند، دست به کار شوید، مقاله ما را در اینجا بررسی کنید.