10 بهترین ترفند TikTok برای ویروسی شدن در سال 2022 [+ Examples]


در TikTok، هر کسی می‌تواند ویروسی شود. اما به دلیل ماهیت عجیب و غریب آن، اغلب خلاقانه ترین یا احمقانه ترین ویدیوها هستند که سر به فلک می کشند.

البته، این نیز کمک می کند که TikTok مخاطبان زیادی داشته باشد که فوق العاده درگیر هستند. برای افزایش شانس دیده شدن، چند نکته و ترفند وجود دارد که توصیه می کنیم آن را امتحان کنید.

از استفاده از صدای پرطرفدار گرفته تا جلوه های صفحه سبز، برای کشف 10 بهترین ترفند TikTok به ادامه مطلب بروید.

Stitch ابزاری است که به شما امکان می‌دهد ویدیوی دیگری را در TikTok با ویدیویی که ایجاد می‌کنید ترکیب کنید. این روش دیگری برای همکاری با سایر TikTokers، استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر و گسترش دامنه دسترسی شماست.

با جستجوی ویدیوهای با عملکرد برتر در جایگاه خود شروع کنید. می توانید این کار را با استفاده از نوار جستجو و تایپ کلمات کلیدی مربوط به برند خود انجام دهید. یا، بررسی کنید که آیا هر ویدیویی مستقیماً نام تجاری شما را ذکر کرده است.

هنگامی که ویدیویی را برای دوخت پیدا کردید، روی نماد اشتراک گذاری در سمت راست ضربه بزنید.

ترفندهای TikTok: ابزار stichسپس روی Stitch ضربه بزنید. با این کار یک ابزار ویرایش باز می شود که در آن می توانید پنج ثانیه از ویدیو را برای استفاده در ویدیوی خود انتخاب کنید.

بیایید با مثالی از پوما به دوخت در عمل نگاه کنیم.

در صورتی که از حلقه خارج شده باشید، latte art یک معامله بزرگ در TikTok است – با جمع آوری بیش از 2.4 میلیارد بازدید. زمانی که یکی از کاربران لوگوی پوما را روی یک فنجان قهوه بخار پز قرار داد، این برند تصمیم گرفت با «دوختن» ویدیوی اصلی و تلاش برای بازسازی آن به این عمل بپیوندد.

این یک نمونه عالی از همکاری یک برند با مخاطبان خود و استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر است.

TikTok فیلترها و جلوه‌های زیادی دارد، اما یکی از آن‌ها متمایز است: جلوه صفحه سبز.

مانند یک صفحه سبز سنتی، این افکت به شما امکان می دهد در حالی که تصاویر مختلف در پس زمینه ظاهر می شوند، روی صفحه بمانید. با استفاده از وسایل کمک بصری، سطح جدیدی از داستان سرایی را اضافه می کند.

این فیلتر برای توضیح موضوعات، ارائه توصیه‌ها یا هر زمان که تصاویر بصری می‌توانند داستان شما را تکمیل کنند ایده‌آل است.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک تأثیرگذار تناسب اندام هستید. شما می توانید شکل مناسب یک تمرین را با ارجاع به عکس ها در پس زمینه توضیح دهید. در این مورد، تصاویر پس‌زمینه به جای اینکه توجه شما را از آن منحرف کنند، تفسیر شما را تقویت می‌کنند.

با استفاده از جلوه صفحه سبز، Levi’s شلوار جین مختلف را با استفاده از عکس محصول در پس زمینه توصیه می کند. بینندگان به راحتی می توانند دنبال کنند و دیدن عکس های شلوار جین ممکن است علاقه آنها را برانگیزد.

88% کاربران TikTok می گویند صدا برای تجربه TikTok ضروری است. توجه مردم را جلب می کند و به محتوای شما طعم می بخشد. و برای بسیاری از کاربران، این نقطه شروع برای ایجاد یک ویدیوی عالی است.

مطمئن نیستید در حال حاضر چه صداهایی در حال ترند هستند؟ مرکز خلاق TikTok هر روز محبوب ترین موسیقی و کلیپ های صوتی را رتبه بندی می کند. حتی می‌توانید نتایج را بر اساس منطقه فیلتر کنید، که اگر مخاطب شما در مکانی متفاوت از مکان شما باشد، مفید است.

مثال: Duolingo

Duolingo مورد علاقه طرفداران در این پلتفرم است، به خصوص برای ویدیوهای خنده دار، مد روز، و گاهی اوقات آشفته آن که طلسم خود، Duo the Owl را به نمایش می گذارد. Duo را می‌توان در حال رقصیدن با آهنگ‌های محبوب و بازی در صحنه‌هایی که شامل کلیپ‌های صوتی محبوب هستند، مانند مثال زیر، مشاهده کرد.

4. ویدیوهای سبک vlog را امتحان کنید.

ویدیوهای سبک ویلاگ شخصی تر و صمیمی تر به نظر می رسند – که ممکن است دلیل محبوبیت آن ها در TikTok را توضیح دهد.

این ویدیوها معمولاً شامل چندین کلیپ می‌شوند که با صداپیشگی مجموعه رویدادها را توصیف می‌کنند. بسیار جذاب است و به بینندگان اجازه می دهد احساس کنند که در کفش شما زندگی می کنند.

مثال: نتفلیکس

این مثال نشان می دهد نتفلیکس از سبک vlog استفاده می کند تا مخاطبان خود را به سفر ببرد. در حالی که بسیاری از ما در طول زندگی خود روی فرش قرمز راه نمی‌رویم، اما همچنان می‌توانیم به اوج آنچه که این تجربه مستلزم آن است – و نحوه رفتار بازیگران مورد علاقه‌مان در خارج از صفحه نمایش دست پیدا کنیم. همچنین یک راه عالی برای نمایش محتوای «پشت صحنه» است.

5. هم هشتگ های جدید و هم ترند را وارد کنید.

ساخت TikTok نیمی از نبرد است – همچنین باید مطمئن شوید که در مقابل مخاطبان شما قرار می گیرد. هشتگ ها یکی از راه های رسیدن به آنجا هستند.

افزودن هشتگ در توضیحاتتان به ویدیوهای شما شانس بیشتری برای دیده شدن می‌دهد و به شما امکان می‌دهد قابلیت شناسایی را افزایش دهید، آگاهی از برند ایجاد کنید و دسترسی خود را افزایش دهید. اما چگونه می توانید آن را انجام دهید؟

این ممکن است خلاف واقع به نظر برسد، اما تنها هدف قرار دادن هشتگ های محبوب بی اثر است. در حالی که آنها مخاطبان بیشتری را تشکیل می دهند، اما بسیار رقابتی هستند. از سوی دیگر، هشتگ های طاقچه افراد کمتری دارند که آنها را جستجو می کنند، اما کسانی که این کار را انجام می دهند بسیار درگیر و علاقه مند هستند.

به عنوان مثال، #workout یک هشتگ محبوب با بیش از 95 میلیارد بازدید است، اما #coreworkout با کسری از مخاطبان جایگاه بیشتری دارد.

هشتگ های TikTok (1)یک استراتژی جامع هشتگ باید شامل هشتگ های خاص و محبوب باشد. به مثال زیر دقت کنید.

مثال: دانکین

پاییز نزدیک است و دانکین برای منوی فصلی خود همه را به هیجان می آورد. برای اطلاع رسانی، این برند از هشتگ های مختلفی استفاده می کند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کند.

به عنوان مثال، ویدیوی زیر از #fall، یک هشتگ پرطرفدار (15+ میلیارد بازدید)، و #pumpkinszn، یک هشتگ خاص با بازدیدهای کمتر (40+ میلیون) استفاده می‌کند. با گنجاندن #pumpkinszn، Dunkin’ می‌تواند مخاطبان کوچک‌تر و درگیرتری را جذب کند.

6. به نظرات با ویدئو پاسخ دهید.

در TikTok، تقریباً هر برندی هدف یکسانی دارد: برقراری ارتباط با مخاطبان خود. اغلب اوقات، این ارتباط در بخش نظرات شکل می گیرد. اینجا جایی است که بینندگان برای پرسیدن سوال و به اشتراک گذاشتن نظرات می روند.

پیش از این، سازندگان در پاسخ به نظرات با متن گیر کرده بودند، اما اکنون می‌توانند با ویدیو پاسخ دهند. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا عمیق‌تر در موضوعات غوطه‌ور شوید، به سؤالات پاسخ دهید و مخاطبان خود را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردانید.

مثال: براق تر

وقتی یکی از کاربران TikTok از Glossier پرسید که چگونه از یکی از محصولاتش استفاده کند، این برند فرصت را از دست نداد تا با ویدیویی پاسخ دهد که تمام روش های استفاده از آن را توضیح می دهد. با انجام این کار، نام تجاری ارزش اضافه می کند و در عین حال تطبیق پذیری محصول را برجسته می کند.

7. با TikToks “How To” ارزش اضافه کنید.

ویدیوها و آموزش‌های «How To» راهی آسان برای ارائه ارزش به بینندگان TikTok بدون تبلیغات بیش از حد است. به‌علاوه، معرفی خود به‌عنوان یک متخصص یا مرجع در جایگاه خود، برند، محصولات و/یا خدمات شما را برای بینندگان در اولویت نگه می‌دارد.

به عنوان مثال، اگر یک برند مسافرتی هستید، می‌توانید ویدیوهایی از جاذبه‌های دیدنی، توصیه‌های رستوران‌ها، و نکات سفر فیلم بگیرید – مانند مثال زیر.

مثال: سفر + اوقات فراغت

سفر + اوقات فراغت تمام محتوایی را که برای “گشودن هوس سرگردانی به وسایل بالا” نیاز دارید را فراهم می کند. از توصیه‌های هتل گرفته تا نکات عکاسی، این برند شما را تحت پوشش قرار می‌دهد و خود را به عنوان یک معدن طلای مشاوره برای افراد وسواس سفر معرفی می‌کند.

8. یک CTA در توضیحات و/یا نظرات خود بگذارید.

به تعامل بیشتری نیاز دارید؟ گاهی اوقات، به سادگی درخواست آن است.

هدف نهایی CTA متقاعد کردن کاربران است انجام دادن چیزی – صفحه TikTok خود را دنبال کنید، از وب سایت خود بازدید کنید، نظر بگذارید و غیره. پس از خود بپرسید، من از بینندگانم می خواهم چه کار کنند؟ هر چیزی که انتخاب می کنید، باید به شما کمک کند تا به هدف اصلی خود نزدیک شوید (یعنی افزایش ترافیک وب سایت، افزایش آگاهی از برند و غیره).

بخش توضیحات و نظرات شما f9=یا CTAهای املاک اصلی هستند. از این قسمت برای پرسیدن سؤال، تشویق کاربران به دنبال کردن شما یا هدایت ترافیک به وب سایت، وبلاگ یا سایر کانال های اجتماعی خود استفاده کنید (مثلاً، “نکات بیشتر در وبلاگ من، لینک در بیو!”).

علاوه بر این، اگر در حال اجرای تبلیغات هستید، توصیه می کنیم از یک ابزار یکپارچه سازی بازاریابی مانند LeadsBridge برای همگام سازی تمام داده های سرنخ خود با CRM خود استفاده کنید.

مثال: فنتی بیوتی

در این TikTok، Fenty Beauty راه های مختلفی برای استفاده از یکی از محصولات خود نشان می دهد. سپس، برای تشویق تعامل، یک سوال مرتبط را در توضیحات اضافه می‌کنند که یک هشتگ مخصوص برند را نیز در خود دارد (“کدام ظاهر #پوتسیکل را دوست داشتید؟).

9. به ویدیوهای خود زیرنویس اضافه کنید.

در سال 2021، TikTok با معرفی زیرنویس‌های خودکار در دسترس‌تر شد. اگرچه می توانید به صورت دستی زیرنویس اضافه کنید – که به انعطاف پذیری بیشتری برای بازی با رنگ متن و فونت اجازه می دهد – می توانید از ابزار Captions نیز استفاده کنید. تنها با یک کلیک، می‌توانید برای ویدیوهای خود زیرنویس ایجاد کنید و به دیگران اجازه دهید مطالب شما را بخوانند یا به آن گوش دهند.

زیرنویس TikTokمنبع تصویر

با اضافه کردن زیرنویس، ویدیوهای خود را کاملاً در دسترس قرار می‌دهید، به این معنی که می‌توانید حتی مخاطبان بیشتری را جذب کنید. به علاوه، به بینندگانی که می‌خواهند TikTok را مرور کنند، اما نمی‌توانند صدا را روشن کنند، کمک می‌کند.

مثال: فرمول 1

اگر اهل مسابقات اتومبیل رانی هستید، احتمال زیادی وجود دارد که TikTok فرمول 1 در رادار شما باشد.
اما آیا تا به حال متوجه شده اید که آنها چند بار زیرنویس را به ویدیوهای خود اضافه می کنند؟

مثال زیر را در نظر بگیرید که از زیرنویس‌ها و شکلک‌های رنگارنگ برای افزودن لایه‌ای جذاب به ویدیو استفاده می‌کند. و اگر تلفنتان را بی‌صدا کنید، همچنان می‌توانید بدون رد کردن یک ضرب، آن را دنبال کنید.

10. برای الهام گرفتن، ویدیوهای با بهترین عملکرد را در جایگاه خود کاوش کنید.

موفق ترین ویدیوها در TikTok خلاقانه، خارج از جعبه و اغلب ماهیت عجیب و غریب هستند. این یک سفارش طولانی است – به همین دلیل است که هر برندی باید برای الهام گرفتن، ویدیوهای با عملکرد برتر را در جایگاه خود بررسی کند.

با تایپ کلمات کلیدی مرتبط با نام تجاری خود در نوار جستجو شروع کنید. سپس، روی نماد فیلتر کلیک کنید و “بیشترین پسندها” را انتخاب کنید. با این کار ویدیوهای TikTok که با استفاده از آن کلمه کلیدی خاص ویروسی شده اند پر می شود.

ترفند TikTok: بخیه بزنید

هنگامی که چند ویدیو با عملکرد برتر را شناسایی کردید، راه‌هایی را برای بازآفرینی آنها در حالی که چرخش خود را اضافه می‌کنید، فکر کنید.

برگردیم به تو

TikTok یک پلت فرم عجیب و غریب است و برندهایی که مایل به خلاقیت هستند بیشترین موفقیت را می بینند. اگر با TikTok تازه کار هستید، با نکات این مقاله شروع کنید – و به خودتان فضایی برای آزمایش ویدیوها، فیلترها و مفاهیم مختلف بدهید.

وبلاگ - الگوی نقشه برداری محتوا



منبع