10 ترند یوتیوب برای اهرم در سال 2022 [Data + Expert Tips]


در سال 2020، من بیشتر از هر زمان دیگری دستور پخت غذا را جستجو کردم. اگر تعجب می کنید بیشتر ایتالیایی هستند.

من هم خرج کردم بسیاری از زمان تماشای ویدیوها در یوتیوب، اجازه دادن به ویژگی پخش خودکار، من را از یک سوراخ خرگوشی از فیلم‌ها که انواع موضوعات را پوشش می‌دهند، از بین ببرد.

← الگوهای رایگان: نحوه استفاده از YouTube برای تجارت [Download Now]

اکثر مصرف کنندگان همین کار را انجام می دادند.

بنابراین، بازاریابان در سال 2021 در یوتیوب چه انتظاری باید داشته باشند؟ بخوانید و پیدا کنید.

مصرف کنندگان ویدیوهایی می خواهند که زندگی روزمره آنها را منعکس کند.

اگر سال 2020 چیزی را به بازاریابان نشان داد، لازمه چابکی و اصالت بود.

هر بازاریاب باید اولویت‌های خود را تغییر می‌داد و وثیقه‌های بازاریابی ارائه می‌داد که منعکس‌کننده زمانی بود که همه ما در آن زندگی می‌کردیم.

داده‌های YouTube از ژوئیه 2019 تا ژوئیه 2020 افزایش 215 درصدی در آپلودهای روزانه را برای محتوای دارای «مراقبت از خود» در عنوان نشان می‌دهد. از طرف بیننده، زمان تماشای صفحه تلویزیون برای ویدیوهای مربوط به تندرستی، مانند تناسب اندام، مدیتیشن و یوگا بیش از 180 درصد افزایش یافت.

اکنون، در سال 2021، مصرف کنندگان همچنان به دنبال محتوایی هستند که وضعیت فعلی ذهنی آنها را منعکس کند.

این بدان معنا نیست که برند شما باید مجموعه ای از “30 روز یوگا” را شروع کند. این برای برجسته کردن این است که رویدادهای جاری چقدر با نوع محتوایی که مصرف می کنیم مرتبط هستند. اگر با احساس مخاطبان خود و نوع محتوایی که به دنبال آن هستند هماهنگ باشید، می توانید آن را در استراتژی YouTube خود قرار دهید.

جمال منید، تولیدکننده/ویرایشگر ویدئو و استعداد روی صفحه در کانال یوتیوب HubSpot، گفت: “بینندگان واقعاً محتوایی را می خواهند که نه تنها آنها را آموزش دهد، بلکه آنها را نیز درگیر کند. سبک جدید ما به اعتبار و شخصیت ارائه کنندگان آن کمک می کند.” .

اکنون برندها باید به فضای اجتماعی و احساسات عمومی مصرف کننده توجه کنند و این عناصر را در محتوا بگنجانند.

نمی دانید چگونه انگشت خود را روی نبض نگه دارید؟ برای یادگیری نحوه تحقیق در مورد روندهای YouTube به این بخش بروید.

محبوبیت ویدیوهای کوتاه در حال افزایش است.

در سپتامبر 2020، یوتیوب «Shorts» را در هند راه‌اندازی کرد، یک پلتفرم ویدیویی کوتاه جدید در یوتیوب. اکنون Shorts را از مارس 2021 در ایالات متحده در دسترس قرار می دهد.

مانند سایر پلتفرم‌های کوتاه‌مدت، ویدیوها در Shorts به صورت عمودی قالب‌بندی می‌شوند تا در تلفن مشاهده شوند. اگرچه هنوز در نسخه بتا است، کاربران می توانند کلیپ های 15 ثانیه ای ایجاد کنند، آنها را با چندین ابزار ویرایش کنند و موسیقی را از کتابخانه موسیقی YouTube اضافه کنند.

بر اساس مقاله‌ای در مجله موتور جستجو، Shorts در حال حاضر با افزایش بیش از 3.5 میلیارد بازدید روزانه مواجه شده است. اما چرا YouTube، پلتفرمی که به دلیل محتوای طولانی مدت شناخته شده است، روی این استراتژی سرمایه گذاری می کند؟ منید یک نظریه دارد.

یوتیوب در تلاش است تا با TikTok رقابت کند، که در بازی آنها برای معرفی «شورت» مشهود است. منید می‌گوید: «برای مدتی احساس می‌کردم که آونگی به سمت محتوای بسیار طولانی و ویرایش نشده حرکت می‌کند.»

او می‌افزاید: «در حالی که این موضوع هنوز رایج است، به نظر می‌رسد که ما با محتوای کوتاه تا متوسط ​​به سمت دیگری برگشته‌ایم که واقعاً آن را از بین می‌برد. بینندگان می‌خواهند محتوای سرگرم‌کننده و قابل مصرف آسانی داشته باشند که برای آن‌ها سخت‌گیرانه نباشد. زمان.”

این فرصتی است برای برندها تا محتوای کوتاه مدت را در YouTube آزمایش کنند و ببینند مخاطبان به چه چیزی پاسخ می دهند.

یک استراتژی استفاده از Shorts برای ایجاد تیزر برای ویدیوهای آینده یا ایجاد نسخه‌های فشرده و قابل اشتراک‌گذاری از ویدیوهای طولانی است.

اما ویدیوهای طولانی راه به جایی نمی برند.

حتی با وجود فشار به سمت ویدیوهای کوتاه تر، مصرف کنندگان همچنان از رویکرد سنتی طولانی لذت می برند.

در ژوئن 2020، یوتیوب گزارش داد که 46 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفته اند که نسبت به شش ماه قبل، احتمال بیشتری برای تماشای ویدیوهای بیش از 20 دقیقه دارند.

برخی از سازندگان یوتیوبر، محتوای ویدیویی طولانی مدت را به دلیل نرخ تعامل خود اعتبار می‌دهند، و آنها داده‌هایی را در کنار خود دارند.

یک مطالعه Pixability در سال 2019 نشان داد که ویدیوهای مارک دار بیش از 10 دقیقه نسبت به ویدیوهای کوتاه تر تعامل بیشتری دارند.

اما طول برای حفظ توجه مخاطبان شما کافی نخواهد بود.

منید گفت: “موسیقی رانندگی و انیمیشن نیز نقش مهمی در ایجاد تعامل دارند. هر زمان که انیمیشن را به عنوان بیننده می بینید، می دانید که یا یک مفهوم کلیدی را تقویت می کند یا به یک شوخی اضافه می کند.”

“در هر صورت، شما از این بصری اضافی که ما تصمیم گرفتیم استفاده کنیم خوشحال شده اید. با موسیقی، می توانیم لحن و حال و هوای یک ویدیو را تغییر دهیم – از اجرای آهنگ های هیپ هاپ، به جاز خنک.”

او می افزاید که موسیقی بستر صوتی ایجاد می کند تا بیننده روی آن قرار گیرد و مخاطب را دعوت می کند که در حالی که سرعت کارها را بالا می برید به آن تکیه داده یا عقب بنشینند و در حالی که سرعت کارها را کم می کنید استراحت کنند.

منید گفت: «این نوع انتخاب‌های سبکی و تولیدی، گزینه‌هایی هستند که بسیاری از کانال‌های بزرگ در یوتیوب تصمیم به انجام آن گرفته‌اند. در حالی که محتوای با احساس «خانه‌دار» بیشتر همچنان آن را خرد می‌کند، مخاطبانی نیز وجود دارند که می‌خواهند محتوای خوب تولید شده و بسیار جذاب ببینند.»

بازاریابان شروع به استفاده از تبلیغات صوتی خواهند کرد.

در نوامبر 2020، YouTube تبلیغات صوتی را معرفی کرد، روشی جدید برای برندها برای دستیابی به مشتریان.

با توجه به اینکه این پلتفرم برای محتوای ویدیویی شناخته شده است، این یک اعلامیه غافلگیرکننده بود. با این حال، طبق یک مقاله Think With Google، بیش از دو میلیارد نفر برای موسیقی به YouTube مراجعه می کنند.

این مقاله همچنین افزایش 100 درصدی زمان تماشای اجرای موسیقی زنده را بین ژوئیه 2019 تا ژوئیه 2020 گزارش کرده است. این زمینه را برای بازاریابان فراهم می کند تا YouTube را به عنوان یک پلت فرم تبلیغاتی برای محتوای صوتی خود قرار دهند.

نحوه تحقیق در مورد روندهای YouTube

ما چند روند YouTube را برای سال 2021 پوشش داده‌ایم، اما بازاریابان باید بدانند که چگونه روندها را به‌موقع شناسایی کنند.

منید گفت: “در تیم HubSpot YouTube، ما همیشه به دنبال روندهایی هستیم که با حجم جستجوی ماهانه و تحقیقات کلمات کلیدی برای کمک به تعریف استراتژی محتوای ما تایید می کنیم.” ما می‌خواهیم محتوایی را به مخاطبان خود ارائه دهیم که وقتی به دنبال آن هستند، به دنبال آن هستند و حساس بودن به زمانی که موضوعی حباب می‌شود، کلید این فرآیند است.»

اولین منبع شما Google Trends است، یک منبع آنلاین رایگان که با داده های زمان واقعی در مورد محبوبیت موضوعات خاص و عبارات جستجو در YouTube به روز می شود.

همچنین می‌توانید برای تعیین اینکه کدام ایده‌ها ارزش دنبال کردن را دارند، به ابزارهایی مانند VidIQ و TubeBuddy اعتماد کنید. به گفته منید، یک قانون سرانگشتی خوب این است که بپرسید به چه سوالات بزرگ «چگونه» یا «چرا» می توانید برای بینندگان خود پاسخ دهید.

سپس، شما تحقیق کلمات کلیدی دارید – این به شما می گوید که مصرف کنندگان به دنبال چه چیزی هستند و آیا ارزش زمان و منابع شما را دارد یا خیر.

به عنوان مثال، فرض کنید نام تجاری شما می خواهد آخرین برنامه های فناوری را در ویدیوی بعدی شما پوشش دهد. شما به Google Keyword Planner می‌روید و متوجه می‌شوید که حجم جستجوی ماهانه آن حدود 100 است. این ممکن است نشان‌دهنده این باشد که اگرچه مقداری علاقه وجود دارد، اما آنقدر زیاد نیست که یک ویدیوی کامل را تضمین کند.

همچنین مهم است که به اخبار نگاه کنید و ببینید چه موضوعاتی ترند هستند. با این حال، تفاوت بین چیزی که فقط در چرخه اخبار است و روندی که ارزش گنجاندن آن در استراتژی YouTube خود را دارد را بدانید.

یکی از راه‌های رمزگشایی بین این دو این است که بپرسید:این تا کجا می‌رسد و آیا در چند هفته یا چند ماه اهمیت خواهد داشت؟»

منید گفت: «پرش به اخبار می‌تواند به همان اندازه روندها برای رشد یا استراتژی بازاریابی شما انفجاری باشد، اما زمانی که همیشه به جدیدترین و «گرم‌ترین» خبر برای اطلاع‌رسانی استراتژی محتوای خود تکیه می‌کنید، کار را کمی سخت‌تر می‌کند. “با تمرکز بر روندهای طولانی، می توانید به جای جذب آنچه که به طور بالقوه می تواند یک علاقه زودگذر باشد، موجی از علاقه پایدار به یک موضوع را از بین ببرید.”

همانطور که در این سال حرکت می کنیم، احتمالاً روندهای بیشتری ظاهر می شود و ممکن است استراتژی YouTube شما را مشخص کند. مهم‌ترین چیز این است که انعطاف‌پذیر باشید و بدانید چه زمانی چیزی ارزش کاوش بیشتر را دارد.

دعوت به اقدام جدید



منبع