رهبران فکری انسان هستند – گوش دادن به بازخوردها و یادگیری از آنها ظرفیت رشد را نشان می دهد و می تواند شهرت شما را افزایش دهد.
به یک رهبر فکری واقعی تبدیل شوید
رهبری فکری شما نباید محدود به وب باشد. کنفرانس ها و رویدادهای زنده و حضوری دارایی های ارزشمند بازاریابی هستند و حضور در این گردهمایی ها می تواند برای تلاش های بازاریابی هر کسب و کاری ارزشمند باشد. برای صحبت در این نوع رویدادهای صنعتی درخواست دهید. با رویدادهای کوچکتر شروع کنید تا خود را با مدار سخنرانی صنعت خود معرفی کنید، و زمانی که تجربه و احترام بیشتری به عنوان سخنران به دست آوردید، به رویدادهای بزرگتر و معتبرتر بروید. هنگامی که تعاملات سخنرانی را ایمن کردید، همیشه مطمئن شوید که ارائه های خود را تا حد امکان آموزشی و غیر تبلیغاتی می کنید تا به حداکثر اعتبار برسید.
6. در رسانه های اجتماعی به سوالات پاسخ دهید
LinkedIn Answers بستر مناسبی برای این کار است که به شما امکان می دهد سوالات کاربران را بر اساس صنعت و موضوع جستجو کنید. همچنین، از جستجوی توییتر برای یافتن سوالات کاربران در توییتر استفاده کنید. Quora و Facebook نیز مکانهای عالی برای جستجو هستند.
به همین دلیل است: اینترنت مملو از پستها و وبلاگهای عمومی است که «نکات» یا «تاکتیکها» را بدون جزئیات زیاد ارائه میدهند، و آنها را برای کاربران خستهکنندهتر میکند تا کاربردی. برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری، تخصص خود را به کار بگیرید و جزئیات را ارائه دهید، از توصیف موفقیتهای بزرگتان گرفته تا تجزیه و تحلیل عمیق شکستهایتان و آنچه از تجربه برداشت کردهاید.
به عنوان مثال، اگر در فرآیندهای مالیات و صورتحساب کسب و کار متخصص هستید، این موضوع باید تمرکز محتوای شما باشد. اگر کاربران سوالاتی خارج از این حوزه می پرسند، به جای تلاش برای پر کردن شکاف ها، آنها را به رهبر دیگری هدایت کنید که ممکن است پاسخ را بداند.
یک جایگزین یا مکمل برای وبلاگ نویسی، راه اندازی یک پادکست صوتی یا تصویری برنامه ریزی شده منظم، راه عالی دیگری برای نشان دادن رهبری فکری است. بحث در مورد موضوعات یا اخبار مهم مرتبط با صنعت را در نظر بگیرید و از دیگر کارشناسان صنعت دعوت کنید تا به عنوان مهمان به شما بپیوندند تا سطحی حتی عمیقتر از اعتبار ایجاد کنید.
5. در کنفرانس ها/رویدادها صحبت کنید
در نتیجه، رهبر فکری صنعت بودن به این معنی است که گوش خود را روی زمین نگه دارید و از آنچه در حال رخ دادن است مطلع باشید تا بتوانید آخرین اخبار را به مخاطبان خود ارائه دهید. این اغلب وقتی با نکته پنجم در لیست ما ترکیب می شود آسان تر می شود – صحبت در کنفرانس ها و رویدادها. اگر بتوانید یک شبکه تجاری مستحکم ایجاد کنید، می توانید یکی از اولین افرادی باشید که از پیشرفت های جدید مطلع هستند.
10. به بازخوردها گوش دهید (و از آنها بیاموزید).
یادداشت سردبیر: این پست در اصل در آگوست 2011 منتشر شده است و برای جامعیت به روز شده است.
راه اندازی وبلاگی که موضوعات مهم مرتبط با صنعتی که در آن می فروشید را پوشش می دهد، شاید بهترین راه برای ایجاد و حفظ تصویر شما به عنوان یک رهبر فکری باشد. یک وبلاگ خوش نوشته، مشتریان بالقوه و فعلی را مطمئن می کند که محصولات و خدماتی که از شما می خرند با استفاده از تخصص صنعت ایجاد شده اند. حفظ یک وبلاگ تجاری فعال نه تنها حضور معتبرتری در صنعت به شما پاداش می دهد، بلکه اگر به درستی انجام شود، مزایای تجاری بیشتری مانند تولید سرنخ بهبود یافته و بهینه سازی موتورهای جستجو را نیز برای شما به ارمغان می آورد.
2. در پست های وبلاگ مهمان مشارکت کنید
چگونه یک رهبر فکری می شوید؟
همه محتوای شما را دوست ندارند. برخی از کاربران به سادگی از نحوه ساختار و ارائه وبلاگ یا پادکست خود لذت نخواهند برد، در حالی که برخی دیگر انتقادات واقعی تری خواهند داشت.
به زبان ساده؟ هرچه جزئیات معتبرتری ارائه دهید، بهتر است.
9. گوش خود را روی زمین نگه دارید
هنگامی که به عنوان یک وبلاگ نویس معتبر تجاری با استفاده از وبلاگ خود شروع به جذب کردید، همچنین ایده خوبی است که به دنبال فرصت هایی برای مشارکت مقالات مهمان در وبلاگ های سایر رهبران فکری صنعت باشید. اینکه توسط رهبران فکری تثبیت شده به عنوان منابع و مشارکت کنندگان معتبر شناخته شوید، تخصص صنعت شما را مشروعیت بیشتری می بخشد.
3. محتوای طولانی را منتشر کنید
انتشار محتوای طولانیتر مانند کتابهای الکترونیکی، کاغذهای سفید، و حتی وبینارها به مشتریان بالقوه و مشتریان نشان میدهد که دانش شما در مورد موضوعات داده شده فراتر از پستهای وبلاگ ۶۰۰ کلمهای است. با انتشار کتابهای الکترونیکی آموزشی که به خوبی ساخته شدهاند یا سایر محتوای قابل دانلود، نشان میدهید که توانایی رهبری فکری در مقیاسی حتی بالاتر را دارید.
4. پادکست خود را راه اندازی کنید
شما نمی توانید در همه چیز عالی باشید. برای رهبران فکری، این بیانیه کلی با توصیههای خاصی همراه است: سعی نکنید تمام سوالات کاربران باشید. در عوض، برای ارائه بینش و مشاوره قابل اعتماد، به حوزه تخصص خود متمایل شوید.
آیا می خواهید مخاطب ایجاد کنید؟ در مورد چیزهایی که به شما کمک کرد تا به جایی که امروز هستید برسید و در طول مسیر چه چیزهایی یاد گرفتید، جزئیات را بررسی کنید.
این یک سوال مهم است: اگر بتوانید در بازار خود به یک صدای قابل اعتماد تبدیل شوید، می توانید در جلب علاقه بازار هدف خود قدم بردارید.
این شاید یکی از سادهترین تاکتیکهای رهبری فکری باشد که میتوان به طور مداوم با آن همراه بود. رسانههای اجتماعی مملو از افرادی است که سعی میکنند بیشتر بیاموزند یا پاسخ سوالات خود را بیابند. نظارت بر سایتهای رسانههای اجتماعی برای پرسشهای مرتبط با صنعت میتواند به شما در شناسایی فرصتهایی برای به اشتراک گذاشتن تخصصتان کمک کند.
رهبران فکری واقعی بر ارائه ارزش به مشتریان فعلی، خریداران بالقوه و شرکای تجاری به طور یکسان تمرکز می کنند. هدف اصلی آنها افزایش بازدید از وب سایت یا گفتگوهای فروش نیست – اگرچه نتیجه غیرمستقیم اعتماد و احترام احتمالاً تجارت بیشتر خواهد بود – بلکه ارائه محتوای جذاب، متقاعد کننده و قابل اعتماد است.
اگرچه ممکن است چالش برانگیز باشد، اما ارزش آن را دارد که این بازخورد مشروع را در دل داشته باشید، به خصوص اگر سازگار باشد. اگر چندین کاربر در مورد خطایی که شما مرتکب میشوید همان حرف را میزنند یا نگران پیچیدگی موضوعی هستند، ارزش آن را دارد که کمی وقت بگذارید تا بازخورد آنها را در نظر بگیرید و تغییراتی را بر اساس آن اعمال کنید.
برای ارتقای سطح رهبری خود آماده اید؟ در حالی که سبک و محتوای شما ممکن است متفاوت باشد، این 10 نکته می تواند به تقویت استراتژی رهبری فکری شما کمک کند.
چگونه یک رهبر فکری شویم
- یک وبلاگ تجاری فعال داشته باشید
- در پست های مهمان مشارکت کنید
- محتوای طولانی منتشر کنید
- پادکست خود را راه اندازی کنید
- در کنفرانس ها / رویدادها صحبت کنید
- در شبکه های اجتماعی به سوالات پاسخ دهید
- حوزه تخصص خود را برجسته کنید
- در جزئیات فرو بروید
- گوش خود را روی زمین نگه دارید
- به بازخوردها گوش دهید (و از آنها بیاموزید).
1. یک وبلاگ تجاری فعال داشته باشید
این نه تنها اعتبار شما را در چشم مخاطبان افزایش می دهد، بلکه به شما فرصت می دهد چیز جدیدی یاد بگیرید.
8. وارد جزئیات شوید
هنگامی که سؤالاتی را شناسایی کردید که می توانید برای آنها پاسخ مفیدی ارائه دهید، به روشی آموزنده و غیر تبلیغاتی به آنها پاسخ دهید. (اگر بتوانید به یک پست وبلاگی که نوشته اید که موضوع مورد نظر را گسترش می دهد، پیوند دهید، امتیاز اضافی!)
7. حوزه تخصص خود را برجسته کنید
صنعت شما ثابت نیست ابزارها و فن آوری های جدید به طور مداوم در حال توسعه و به کارگیری هستند و به نوبه خود روش های آشنا را تغییر می دهند یا جایگزین می کنند.