یک راه آسان برای کسب درآمد از نمایش خود با چند مرحله اضافی این است که جلسات پادکست خود را روی ویدیو ضبط کنید، آنها را در YouTube آپلود کنید و با تبلیغات YouTube از آنها کسب درآمد کنید. برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند تماشا کنند و گوش دهند، بنابراین شما همچنین به مخاطبان خود راه دیگری برای تعامل با محتوای خود ارائه می دهید.
منبع تصویر
9. ضبط های ویدیویی یا صوتی نمایش خود را در YouTube به اشتراک بگذارید.
شنوندگانی که برنامه شما را دوست دارند احتمالاً علاقه مند به خرید کالاهای مرتبط با برنامه شما هستند، مانند تی شرت، برچسب و سایر موارد جدید. انجام این کار راهی عالی برای کسب درآمد از پادکست خود از طریق فروش کالا است و به شنوندگان خود راه دیگری برای ارتباط با شما و برنامه شما ارائه می دهد.
پادکست But Outside، یک پادکست محبوب مبتنی بر مصاحبه، به تور می رود و رویدادهای زنده را میزبانی می کند، جایی که شنوندگان می توانند بلیط بخرند و نمایش را در زندگی واقعی تجربه کنند.
اسپانسر شدن برای نمایش دیگری مانند یافتن قراردادهای حمایت مالی است، با این تفاوت که شما به جای یک برند یا تجارت، نمایش دیگری را تبلیغ می کنید. شما می توانید این تبلیغات را خودتان ضبط کنید یا پادکست می تواند آگهی از پیش ضبط شده خود را ارسال کند.
3. به یک شبکه تبلیغاتی بپیوندید.
Ear Biscuits که توسط دو کمدی Rhett and Link میزبانی می شود، از بازاریابی وابسته برای کسب درآمد از پادکست خود استفاده می کند. در یکی از قسمتهای اخیر، آنها شرکتی به نام سایک را متصل کردند و شنوندگان علاقهمند در صورت استفاده از کد منحصربهفرد EBMADEYOULOOK بیسکویت گوش، 10 درصد تخفیف دریافت خواهند کرد.
داکس شپرد، مجری برنامه Armchair Expert، از این استراتژی استفاده می کند و تبلیغات اسپانسرها را در برنامه خود به نمایش می گذارد. برخی از آگهیها توسط میزبان خوانده میشوند، به این معنی که Shepherd خودش آنها را میخواند، و برخی دیگر آگهیدهنده هستند. قطعه پادکست زیر تبلیغی از یک قسمت اخیر است.
منبع تصویر
7. کمک های مالی را بپذیرید.
یکی دیگر از گزینههای ایجاد محتوای پولی، ایجاد عضویت یا لایههای محتوا است، جایی که دسترسی شنونده در اشکهای پردرآمد انحصاریتر میشود.
برخی از راههای استفاده از این استراتژی عبارتند از فروش دسترسی به قسمتهای انحصاری پرسش و پاسخ، قسمتهای بدون آگهی، برشهای طولانی، مصاحبههای انحصاری یا حتی دسترسی زودهنگام به قسمتهای زمانبندیشده. بسیاری از پادکستها از Patreon و Stitcher Premium برای ایجاد فرصتهای انحصاری استفاده میکنند.
6. محتوای درجه یک ایجاد کنید.
بازاریابی وابسته به تبلیغ محصولات یا خدمات در نمایش شما در ازای دریافت کمیسیون است. پرداخت نهایی از طریق یک پیوند وابسته یا کد منحصر به فرد برای پادکست شما ردیابی می شود، بنابراین کسب و کار دریافت کننده می داند چه زمانی مشتری از نمایش شما آمده است.
یک رویداد زنده برای نمایش شما میتواند یک جلسه ضبط حضوری باشد که شنوندگان در آن شرکت میکنند و در زمان واقعی تماشا میکنند. میتوانید با فروش بلیتهای رویداد درآمد کسب کنید و سپس هنگام آپلود قسمتهای خود با تبلیغات و حمایتهای مالی، آنها را برای گوش دادن منظم دریافت کنید.
پذیرش کمک های مالی راهی برای کسب درآمد از پادکست های خود با پشتیبانی مخاطبان است. این یک استراتژی ارزشمند برای پادکستهایی است که تازه شروع به کار کردهاند، زیرا مخاطبانی که آنچه را که ارائه میدهید دوست دارند و میخواهند بیشتر بشنوند، ممکن است مشتاق باشند از شما حمایت کنند تا مطمئن شوند همچنان میتوانند به برنامه شما گوش دهند.
نحوه کسب درآمد از پادکست
1. معاملات حمایت مالی را پیدا کنید.
روشی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد، آن را برنامه ریزی کنید و روی ضبط کلیک کنید – مخاطبان شما دوست دارند گوش دهند.
پیوستن به یک شبکه تبلیغاتی به شما کمک میکند تا پادکست خود را همانطور که با پیدا کردن حامیان مالی انجام میدهید، کسب درآمد کنید، اما این شبکه کار را برای شما انجام میدهد، زیرا به شما کمک میکند در ازای کاهش درآمد تبلیغاتی، اسپانسر پیدا کنید.
4. فروش کالاهای نمایشی.
یافتن قراردادهای حمایت مالی شامل یافتن مارک ها یا مشاغلی است که می خواهند از شنوندگان شما استفاده کنند و به آنها فضا و زمان برای اجرای یک تبلیغ در برنامه شما اختصاص دهند. هزینهها به آگهیدهنده و آمار نمایش شما بستگی دارد، اما هزینه متوسط 10 تا 50 دلار CPM (هزینه در هزار نمایش) است و قیمتهای بالاتر به نمایشهایی با شنونده بالاتر تعلق میگیرد.
منبع تصویر
5. محتوای پولی ممتاز را ارائه دهید.
Patreon معمولا برای پذیرش کمک های مالی استفاده می شود.
8. از بازاریابی وابسته استفاده کنید.
منبع تصویر
آماده ضبط هستید؟
پادکست CEO School که توسط Suneera Madhani میزبانی میشود، کالاهای نمایشی، از شمع گرفته تا برنامهریزان و جعبههای اسرارآمیز را به فروش میرساند.
این بدان معنی است که همه بازاریابان، از آنهایی که تازه شروع به کار کرده اند تا کسانی که نمایش های معتبر دارند، احتمالاً به دنبال راه هایی برای کسب درآمد از محتوای خود هستند. در این پست، 10 استراتژی را پوشش می دهیم که به شما کمک می کند از پادکست های خود درآمد کسب کنید و به بازگشت سرمایه (ROI) بالا برسید.
همچنین می توانید فضای تبلیغاتی را به پادکست های دیگر بفروشید.
2. برای یک پادکست دیگر اسپانسر شوید.
Last Podcast On The Left دارای یک برنامه عضویت سطحی در Patreon است، که در آن شنوندگان برای محتوای انحصاری مانند قسمتهای اضافی، دسترسی به بلیطهای پیشفروش و کدهای تخفیف، در سطح ترجیحی خود مشترک میشوند.
82 درصد از بازاریابان قصد داشتند تا سال 2022 به سرمایه گذاری مشابه یا افزایش سرمایه گذاری خود در پادکست ها و سایر محتوای صوتی ادامه دهند.
اگر مخاطبان ثابتی دارید، به احتمال زیاد بسیاری مایلند برای فرصت های اضافی برای شنیدن از شما هزینه بپردازند. به این ترتیب، یک راه عالی برای کسب درآمد از پادکست های خود، ارائه محتوای ممتاز منحصر به فرد است که برای دسترسی به آن نیاز به پرداخت دارد.
تمام استراتژیهای موجود در این لیست به شما کمک میکند تا از پادکستهای خود درآمد کسب کنید، صرف نظر از اینکه برنامهای دارید یا تازه شروع کردهاید.
اگر نمیخواهید ویدیو ضبط کنید، این استراتژی همچنان برای ضبطهای صوتی کار میکند.
10. رویدادهای ضبط پادکست زنده را میزبانی کنید.
برای مثال، ممکن است پایینترین سطح شما به قسمتها و کالاها دسترسی زودهنگام داشته باشد، سطح دوم همان قسمت به اضافه یک جایزه در ماه را دریافت کند، و بالاترین سطح علاوه بر پرسش و پاسخ ماهانه و کالاهای انحصاری، همه چیز را دریافت کند.