10 نکته ای که می توانید از امروز استفاده کنید


«شبکه‌سازی» واژه‌ای است که بسیاری از ما با آن رابطه عشقی/تنفری جدی داریم.

چه بخواهید شغل شخصی خود را توسعه دهید یا روابط تجاری جدید ایجاد کنید، با تبدیل شدن به یک هنجار شبکه های اجتماعی آنلاین، ایجاد ارتباطات آفلاین و شخصی بسیار مهم تر شده است.

این راهنما به شما کمک می‌کند تا در موقعیت‌های ناخوشایند شبکه‌ای چهره به چهره پیمایش کنید، بنابراین دفعه بعد که وارد اتاقی با ارتباطات بالقوه می‌شوید، احساس می‌کنید که مستقیماً در گفتگوهای ایجاد رابطه آماده هستید.

→ اکنون دانلود کنید: 80 مثال بیوگرافی حرفه ای [Free Templates]

1. قبل از جستجوی شغل شبکه کنید.

همانطور که هر کسی که تا به حال به دنبال شغل بوده است می تواند تأیید کند، این روند می تواند دلهره آور باشد. دانستن اینکه با چه کسی تماس بگیرید می تواند تفاوت را ایجاد کند.

یکی از راه‌های ساده‌تر کردن این فرآیند این است که قبل از شروع به جستجوی شغل، با افراد ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب، زمانی که زمان آن فرا رسید، از قبل مخاطبینی برای استفاده از آنها خواهید داشت.

ایجاد روابط با افراد در صنعت شما می تواند به شما کمک کند تا پای خود را در این زمینه باز کنید، و همچنین می تواند به شما نگاهی درونی به شرکت هایی که استخدام می کنند را ارائه دهد.

علاوه بر این، می توانید مربیانی را شناسایی کنید که می توانند در طول حرفه شما راهنمایی و پشتیبانی کنند.

2. با یک هدف روشن آماده باشید.

دفعه بعد که به یک رویداد می روید، از خود بپرسید:من می خواهم با چه کسی ملاقات کنم و چرا؟

برخی از پلتفرم های ثبت نام رویداد، لیست های شرکت کنندگان را در صفحه ثبت نام به اشتراک می گذارند. اگر فهرست مهمان‌هایی مانند این موجود است، یک لحظه آن را اسکن کنید.

ممکن است مشتریان، مربیان یا کارمندان بالقوه ای را که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید، کشف کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما مدیر ارشد یک کسب و کار موفق چمن زنی هستید و هدف شما این است که رویداد را با 10 سرنخ ترک کنید.

داشتن یک هدف خاص در ذهن به شما این امکان را می دهد که به طور موثر آماده شوید و در طول رویدادهای شبکه متمرکز شوید.

این باعث می شود مکالمات شما مبهم کمتری داشته باشد و منجر به همسویی بهتر با ارتباطات شما شود.

3. چند شروع کننده مکالمه را آماده کنید.

نزدیک شدن به یک گروه بزرگ یا کوچک می تواند ترسناک باشد. با رویکرد درست، می توانید به یک مکالمه موجود بپیوندید یا گفتگوی خود را با موفقیت شروع کنید.

با معرفی خود به شخصی که او نیز به تنهایی پرواز می کند و به دنبال شخصی برای صحبت با او می گردد، شب را راحت کنید.

پیش از موعد، اخبار و روندهای صنعت را بخوانید تا برای ایجاد جرقه گفتگو و نظرات دیگران در مورد موضوعاتی که برای هر دوی شما جالب است، آماده شوید.

سایر شروع کننده های مکالمه عالی عبارتند از:

  • برای کار چه می کنید؟
  • چه چیزی شما را به این رویداد کشاند؟
  • نظر شما در مورد این رویداد تا کنون چیست؟
  • آیا با هیچ یک از بلندگوها آشنایی دارید؟

اولین ارتباط شما در یک رویداد، دروازه شما برای ملاقات با افراد بیشتر است. شاید آنها با دوستانی آمده اند که می توانند به شما معرفی کنند، یا شاید تصمیم بگیرید که با هم به گروه های بزرگتری تقسیم شوید.

به هر کسی که ابتدا نزدیک می شوید، با شروع کنندگان مکالمه آگاهانه و مرتبط، کمی از ناهنجاری ها را از بین ببرید تا در نوسان همه چیز با هم قرار بگیرید.

هنگامی که اولین مکالمه شما به آرامی پیش رفت، به شما اعتماد به نفس برای تعامل با دیگران را می دهد.

4. خود را به فردی با تجربه تر معرفی کنید.

گاهی اوقات با امید زیادی به ملاقات با مدیر عامل شرکتی که تحسینش می‌کنیم، یا نویسنده کتابی که کار ما را آغاز کرده است، وارد رویدادهای شبکه می‌شویم.

ما بسیار هیجان زده هستیم که در همان مکان آنها هستیم، اما ناگهان آنها را در سراسر اتاق می بینید و عصبی، بی دست و پا و شاید کمی عرق می کنید.

بنابراین چگونه می توانید با موفقیت یک مکالمه را شروع کنید؟

اول از همه، مطمئن شوید که هدفی دارید. اگر وارد مکالمه آنها شوید و به آنها بگویید که کارشان را دوست دارید یا رویکرد آنها را تحسین می کنید، باعث ایجاد گفتگوی تحریک کننده نمی شود. بیشتر احتمال دارد که یک «متشکرم» ساده را برانگیزد.

در نظر بگیرید که چه چیزی در مورد این شخص با شما طنین انداز شده است و آن را با کار، پروژه یا فلسفه خود مرتبط کنید.

با اعتماد به نفس به آنها نزدیک شوید و خود را نه به عنوان یک طرفدار، بلکه به عنوان یک برابر معرفی کنید – زیرا شما هستید – و چیز قابل تاملی بگویید که آنها بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

مثل این: “درخواست شما از بازاریابی ورودی برای سازمان های غیرانتفاعی در آخرین کارم برای من مفید بود، اما در حال تبدیل شدن به شغلی در صنعت داروسازی هستم. اگر جای من بودید، رویکرد بازاریابی درونگرا خود را تغییر می دادید؟

به یاد داشته باشید که شما این شخص را تحسین می کنید زیرا به رهبری فکری او احترام می گذارید. با ایجاد یک گفتگوی جالب و مرتبط، به آنها فرصت دهید تا شما را تحسین کنند.

5. از مردم درباره خودشان سوال بپرسید.

اغلب، ما با شخصی ملاقات می کنیم و نام، شرکت، عنوان شغلی و محل بزرگ شدن خود را در حدود سه دقیقه با هم تبادل می کنیم. سپس لبخند می زنیم، به زمین نگاه می کنیم و چیزی شبیه “من عاشق پیراهنت هستم” می گوییم.

وقتی بحث کوچک تمام می شود، به راحتی مکالمه به سمت جنوب می رود.

من یاد گرفته ام که با ساختن از این امر جلوگیری کنم آنها موضوع گفتگو

ممکن است با خود فکر کنید، اگر همیشه در مورد آنها صحبت کنیم، چگونه می توانم ارتباط برقرار کنم؟ خوب، نشان دادن علاقه واقعی به شخص دیگری می تواند بیشتر از صحبت کردن در مورد خودتان در مورد شما بگوید.

علاوه بر این، اگر شخصی رفتار متقابلی را انجام ندهد و شما را تشویق نکند که بعداً درباره خود به او بگویید، احتمالاً برای شروع ارتباط ارزشمندی نبوده است.

دفعه بعد که یک مکالمه شکست خورد، از آنها بخواهید که جزئیات بیشتری را به شما بدهند یا در مورد خودشان بیشتر به شما بگویند و نکات صحبتی را پیدا خواهید کرد که می توانید آنها را گسترش دهید.

6. گوش دادن فعال را تمرین کنید.

یکی از بزرگترین چالش های شبکه، یادگیری نحوه گوش دادن فعالانه به دیگران است.

هنگامی که در حال شبکه سازی هستیم، اغلب آنقدر روی اشتراک گذاری متمرکز هستیم که ممکن است برای گوش دادن به صحبت های طرف مقابل وقت صرف نکنیم.

این برای ایجاد روابط قوی ضروری است – این نشان می دهد که ما به آنچه طرف مقابل می گوید علاقه مند هستیم و به آن توجه می کنیم.

یکی از راه‌های تمرین گوش دادن فعال این است که گفته‌های طرف مقابل را تکرار کنید. این به طرف مقابل نشان می دهد که ما او را درک می کنیم و نشان می دهد که درگیر گفتگو هستیم.

تکنیک دیگر پرسیدن سوال است که نشان دهنده علاقه واقعی به دیگران است و آنها را به ادامه گفتگو دعوت می کند.

گوش دادن فعال یک مهارت کلیدی برای شبکه سازی است و پایه و اساس روابط قوی و سازنده را می سازد.

7. پس از هر مکالمه معنی دار یادداشت بنویسید.

آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که با شخص جدیدی آشنا شوید، یک گفتگوی عالی داشته باشید و وقتی برای پیگیری می روید نام او را فراموش کنید؟

این برای بهترین ما اتفاق می افتد، اما یک راه حل وجود دارد: بعد از هر مکالمه معنادار، یک یادداشت شخصی بنویسید.

این نباید چیزی رسمی باشد، فقط چند جمله سریع در مورد اینکه آن شخص کیست و در مورد چه چیزی صحبت کرده اید. به این ترتیب، هنگامی که برای پیگیری می روید، تمام اطلاعات مورد نیاز خود را مستقیماً در دستان خود خواهید داشت.

این نه تنها شما را حرفه ای تر نشان می دهد، بلکه به شما کمک می کند تا روابط قوی تری با افرادی که ملاقات می کنید ایجاد کنید.

8. آنچه را که می خواهید بخواهید.

نقطه برجسته رویدادهای شبکه ای که همه ما در مورد آنها خیال پردازی می کنیم، ترک با یک مبادله مشخص است که تجارت یا شغل ما را به جلو می برد. شاید این یک پیشنهاد شغلی، جذب سرمایه‌گذار، قفل کردن یک توصیه نامه یا جذب مشتری باشد که ماه‌ها به دنبال آن بوده‌اید.

مهم هر چه باشد، قرار نیست در دامان ما بیفتد. ما می‌توانیم همه کارت‌های مناسب را بازی کنیم تا ما را برای لحظه‌های بزرگ آماده کنیم، اما زمانی فرا می‌رسد که باید خودمان را در آنجا بگذاریم و آنچه را که می‌خواهیم را محکم بیان کنیم.

سوال این است که چگونه باید این کار را انجام دهید بدون اینکه به عنوان تهاجمی شناخته شوید؟

پاسخ خود را به سوال مصاحبه شغلی کلاسیک در نظر بگیرید “چرا باید شما را به جای سایر نامزدها استخدام کنیم؟«شما به یک پاسخ واقعی، مختصر، متواضع و مثال زدنی می‌پردازید که چرا فرد مناسبی برای این کار هستید.

رویکرد شما برای به دست آوردن آنچه از شبکه می‌خواهید چندان متفاوت نیست، به جز اینکه بیان انعطاف‌پذیری‌تان مهم است.

این ترکیب انعطاف‌پذیری و اعتماد به نفس در انجام کار، راهی عالی برای طرح سؤال بزرگ بعدی شماست: در مورد آنچه می‌خواهید قاطع باشید، اما آن را به گونه‌ای ارائه دهید که مزایای آن را برای شنونده‌تان برجسته کند.

9. از مکالمه با ظرافت خارج شوید.

مهم است که به یاد داشته باشید که شبکه مانند دوستیابی سریع نیست. هدف این نیست که تا جایی که می توانید با افراد زیادی ملاقات کنید، بلکه ایجاد ارتباطات ارزشمند است.

در حالی که به این دلیل مهم است که در مکالمات عجله نکنید، مواقعی وجود دارد که نیاز به پریدن از کشتی داریم. چه در حال گپ زدن با کسی باشید که اجازه نمی دهد یک کلمه وارد صحبت شوید، یا با کسی که وقت خود را با ناله کردن درباره رئیس خود تلف می کند، همچنان باید هنگام پایان مکالمه مودب باشید.

اگر در مکالمه آرامشی وجود دارد، بگویید «لطفاً به من اطلاع دهید که آن پروژه چگونه پیش می رود، من دوست دارم آن را ببینم و بشنوم که چگونه نتیجه می شود.این نشان می‌دهد که شما نامزد کرده‌اید، و اگرچه مکالمه را در همان لحظه به پایان می‌رساند، اما آنها احساس توهین نمی‌کنند.

از طرف دیگر، از آنها بپرسید”آیا کسی را دیده اید از [company name] امشب؟ من قصد داشتم با آنها چت کنم.“این با مهربانی نشان می دهد که برای شما مهم است که شبکه خود را گسترش دهید.

10. هر بار پیگیری کنید.

شبکه می تواند یک راه عالی برای ایجاد ارتباطات حرفه ای باشد، اما تنها در صورت پیگیری موثر است. به هر حال، مبادله کارت ویزیت تنها اولین قدم در ایجاد یک رابطه است.

اگر می‌خواهید تأثیر ماندگاری داشته باشید، باید زمانی را برای پیگیری با افرادی که ملاقات می‌کنید اختصاص دهید.

بنابراین چگونه به طور موثر پیگیری می کنید؟ ابتدا، یک ایمیل شخصی یا پیام لینکدین ظرف 24 ساعت پس از ملاقات با شخصی ارسال کنید. این نشان می دهد که شما علاقه مند به حفظ ارتباط هستید.

دوم، فردی را که ملاقات کردید به قهوه یا ناهار دعوت کنید تا بتوانید بیشتر ارتباط برقرار کنید. پس از آن، فقط با ارسال ایمیل های گاه به گاه، تماس از طریق رسانه های اجتماعی یا ملاقات با یکدیگر ارتباط برقرار می کنید.

آیا قصد دارید به زودی در یک رویداد شبکه شرکت کنید؟ با وارد شدن به داخل با اعتماد به نفس کامل، ناهنجاری را کنار در بگذارید. از نکات استفاده کنید و به یاد داشته باشید: نتیجه شب به شما بستگی دارد.

یادداشت سردبیر: این پست در اصل در آگوست 2019 منتشر شده است و برای جامعیت به روز شده است.

دعوت به اقدام جدید



منبع