منبع تصویر
با نرم افزار بازاریابی HubSpot مسئولیت تغییرات خود را بر عهده بگیرید.
رهبری را به عهده گرفتن
یافتن سرنخ های با کیفیت تصادفی اتفاق نمی افتد. برای دستیابی به این هدف، برندها به یک فرآیند صلاحیت رهبری نیاز دارند که به طور موثر ویژگی های کلیدی را مشخص کند که باعث می شود مشتریان بالقوه به خریداران وفادار تبدیل شوند.
یک فرآیند مؤثر صلاحیت سرنخ به حذف سرنخهایی که در حال حاضر در موقعیت خرید نیستند، کمک میکند و به نوبه خود به تیمهای فروش اجازه میدهد تا تلاشهای خود را برای خریداران احتمالی آینده متمرکز کنند. این همچنین به کسبوکارها اجازه میدهد بالقوههایی را که کاملاً برای فروش آماده نیستند به کمپینهای بازاریابی آتی قیف کنند تا بتوانند در جریان هر گونه بهروزرسانی باشند و زمانی که آماده برداشتن گام بعدی شدند، دوباره با آنها تماس بگیرند.
3 دلیل برای اینکه شما سرنخ های بد دریافت می کنید
در حالی که فرمهای دقیقتر میتوانند به افزایش کیفیت کل سرنخ کمک کنند، نمیتوانند تضمین کنند که تصمیمگیرندگان کسانی هستند که به دنبال آن هستند.
برای اطمینان از پایداری کیفیت سرنخ، تبدیلهای فروش اولیه و تکراری خود را پیگیری کنید. اگر متوجه شدید که یکی از این معیارها در حال کاهش است، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که فرآیندهای صلاحیت سرنخ را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که سرنخ هایی که تولید می کنید ابزار و انگیزه ای برای خرید دارند.
همراه با مخاطبان خود، کلمات کلیدی را انتخاب کنید که با آنچه برند شما در تلاش برای فروش است و آنچه که سرنخ های واجد شرایط می خواهند، همسو باشد. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی به این هدف دست یابید: ببینید وقتی کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو می کنید، مانند پست های با رتبه برتر و پرطرفدارترین سوالات، چه اتفاقی می افتد.
در اینجا، ابزارهایی مانند Google Analytics می توانند به شناسایی دقیق مخاطبان شما کمک کنند.
2. کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید
پس چرا در وهله اول سرنخ های بدی دریافت می کنید؟ اگر مشتریان بالقوه به محصول شما علاقه مند هستند، چه چیزی مانع آن می شود؟
منبع تصویر
Act-On میتواند به شما کمک کند دادههای سرنخ مرتبط را در سراسر سازمان خود ردیابی کنید.
10. در صورت نیاز تغییرات ایجاد کنید
منبع تصویر
تعداد انبوهی از سرنخهایی که شرکتها اکنون میتوانند از طریق کمپینهای بازاریابی سنتی و تلاشهای PPC ایجاد کنند، به این معنی است که به راحتی میتوان غرق شد و در مورد اینکه چه کسی واجد شرایط است و چه کسی واجد شرایط نیست، از دست داد.
گاهی اوقات رفتن به مسیر ساده تر مشکلی ندارد. به جای ساختن فهرست سرنخ جدید از ابتدا، ارزش آن را دارد که از مشتریان فعلی درخواست ارجاع دهید. میتوانید به آنها تخفیف یا مزایای دیگری بدهید، اما اگر آنها کاری را که انجام میدهید دوست دارند، انتقال دادههای تماس تصمیمگیرندگان در شرکتهای مشابه، یا تماس گرفتن از طرف شما، چندان متقاعدکننده نیست.
محتوای هدفمند به شما کمک میکند تا از سؤالات یا نگرانیهای احتمالی پیشی بگیرید. با ایجاد صفحات فرود و سؤالات متداول که به مسائل رایج می پردازد و به سؤالات متداول قبل از ارتباط تیم فروش شما با سرنخ ها پاسخ می دهد، می توانید مدت زمانی را که کارکنان برای پوشش نقاط مشترک صرف می کنند کاهش دهید و در عوض به آنها اجازه دهید روی جزئیات فروش تمرکز کنند.
با استفاده از این دادهها، محتوا، فرمها و پیشنهادهایی ایجاد کنید که ترجیحات خریدار را منعکس میکنند و با پیشنهادات شما همسو میشوند.
در عوض، شرکتها میتوانند با شناسایی فعالانه تصمیمگیرندگان و شروع گفتگو، کیفیت سرنخ را افزایش دهند. با نگاهی به مشتریان فعلی خود شروع کنید: معمولاً تصمیم گیرندگان در این شرکت ها چه نقشی دارند؟ سپس، در مورد مشتریان احتمالی تحقیق کنید تا ببینید چه کسی موقعیت های مشابهی دارد و مستقیماً با آنها تماس بگیرید. این نه تنها کیفیت کلی سرنخ را افزایش می دهد – به شرطی که محتوای قانع کننده ایجاد کنید – بلکه روند فروش را نیز ساده می کند.
منبع تصویر
از فرم ساز آنلاین رایگان HubSpot برای ایجاد فرم های هدفمند استفاده کنید.
5. تصمیم گیرندگان را شناسایی کنید
منبع تصویر
صلاحیت سرب معمولاً به شکل سؤالات سهام است که به پیشنهاد شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر بیمه می فروشید، ممکن است در مورد سن، شرایط فعلی سلامت و سوابق پزشکی قبلی سوالاتی بپرسید. اگر یک سرویس B2B می فروشید، ممکن است از یک رهبر بپرسید که آیا آنها مسئول تصمیم گیری هستند یا خیر. اگر نه، ممکن است لازم باشد با شخص دیگری صحبت کنید.
منبع تصویر
در عوض، فروش و بازاریابی را از همان ابتدا هماهنگ کنید. هر دو تیم را در یک اتاق بنشینید و بررسی کنید که یک سرنخ عالی چگونه به نظر می رسد، دریافت این سرنخ ها به چه چیزی نیاز دارد، روند انتقال سرنخ ها از بازاریابی به فروش.
منبع تصویر
آخرین موضوع ولی به همان اهمیت؟ در لجن گیر نکن. اگر تاکتیکهای فعلی تولید سرنخ کیفیتی را که میخواهید ارائه نمیدهند، تغییراتی را اعمال کنید. استراتژی کلمه کلیدی خود را تجدید نظر کنید، محتوای جدید ایجاد کنید یا بازار هدف خود را گسترش دهید. به عبارت دیگر، برای آگاهی دادن به نسل پیشرو خود، بر نتیجه تمرکز کنید، نه عملیات.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در جولای 2010 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.
صلاحیت سرب فرآیندی است برای تعیین اینکه آیا مشتریان بالقوه ابزار و انگیزه ای برای خرید محصول یا خدمات شما دارند یا خیر.