برخلاف توییتر، Hive دارای یک فید زمانی بسیار سادهتر است – به جای اینکه مبتنی بر الگوریتم باشد. همچنین محدودیتی برای کاراکتر ندارد و به پستهای طولانیتری که شبیه پستهای Tumblr هستند اجازه میدهد.
نکته حرفه ای: این پلتفرم هیچ ابزار تبلیغاتی بومی ندارد، اما یک راه عالی برای برندها است تا در زمان واقعی با مخاطبان خود درباره موضوعات مورد علاقه مشترک بحث کنند.
6. وبلاگ Tumblr
اینستاگرام 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد که همه آنها با IG Reels تعامل دارند. Instagram Reels در آگوست 2020 برای رقابت با TikTok راه اندازی شد. ویدیوها در IG Reels می توانند تا 90 ثانیه طول بکشند و کاربران می توانند موسیقی، صداهای ویروسی و جلوه های ویژه و فیلترهای مختلف را به ویدیوهای خود اضافه کنند.
طولانی ترین اپلیکیشن ارائه شده در این وبلاگ، Reddit در سال 2005 تاسیس شد و ماهانه 430 میلیون کاربر فعال دارد. Reddit یک سایت اشتراک گذاری اجتماعی است که به هزاران انجمن کوچکتر به نام “subreddits” تقسیم شده است. هر Subreddit به موضوع خاصی اختصاص داده شده است. اکثر subreddits مجموعه قوانین جامعه خود را دارند که انتظار می رود کاربران از آنها پیروی کنند.
کاربران می توانند لینک ها، تصاویر، ویدئوها، سوالات و اطلاعات را برای سایر کاربران ارسال کنند تا به آنها رای دهند. هرچه تعداد لایک های یک پست بیشتر باشد، بیشتر دیده می شود. هر چه یک پست رای منفی بیشتری داشته باشد، کمتر دیده می شود.
YouTube Shorts که در سپتامبر 2020 برای رقابت با TikTok راه اندازی شد، بخش ویدیویی کوتاه یوتیوب است که دارای ویدیوهای عمودی با طول 60 ثانیه یا کمتر است. از ژوئن 2022، YouTube Shorts 1.5 میلیارد کاربر فعال ماهانه و بیش از 30 میلیارد بازدید روزانه از کاربران جهانی جمع آوری کرده است.
نکته حرفهای: بازاریابان میتوانند محتوای طولانیتر مانند ویدیوها و پادکستهای طولانیتر را با متراکم کردن قطعات قانعکننده در YouTube Shorts مورد آزار قرار دهند.
10. قرقره های IG
طبق وب سایت آن، cohost یک پلت فرم رسانه اجتماعی فقط تحت وب با بیش از 111000 کاربر است. این پلتفرم در فوریه 2022 راه اندازی شد و فعلاً فقط دعوت نامه است.
نکته حرفه ای: بازاریابان می توانند از Clubhouse برای گفتگوهای زنده، پرسش و پاسخ، و بحث های پنل با دنبال کنندگان خود استفاده کنند.
جایگزین های توییتر برای محتوای کوتاه
انگیزه دیگر برای چرخش به سمت YouTube Shorts، برنامه درآمدزایی آینده آن است که در سال 2023 راه اندازی می شود. از اوایل سال 2023، سازندگان می توانند با رسیدن به آستانه 1000 مشترک و 10 میلیون بازدید Shorts در طول 90 روز، برای برنامه شریک YouTube درخواست دهند. طبق گفته YouTube، هم اعضای شریک YouTube فعلی و هم آتی واجد شرایط اشتراک درآمد در Shorts خواهند بود.
وب سایت میکروبلاگینگ Tumblr در فوریه 2007 راه اندازی شد و اکنون 135 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. Tumblr به کاربران این امکان را می دهد که متون، عکس ها، فیلم ها، نقل قول ها، موسیقی و موارد دیگر را در قالب وبلاگ بی نهایت پیمایش به اشتراک بگذارند. به نظر می رسد این پلتفرم در حال تجربه دوباره محبوبیت است. در واقع، بین 4 اکتبر 2022 تا 17 نوامبر 2022، بیش از 1 میلیون توییت در مورد Tumblr وجود داشت.
اینستاگرام 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد که همه آنها با IG Reels تعامل دارند. Instagram Reels در آگوست 2020 برای رقابت با TikTok راه اندازی شد. ویدیوها در IG Reels می توانند تا 90 ثانیه طول بکشند و کاربران می توانند موسیقی، صداهای ویروسی و جلوه های ویژه و فیلترهای مختلف را به ویدیوهای خود اضافه کنند.
در حال حاضر، Hive Social ویژگی «تأیید» مانند توییتر ندارد، که میتواند برای برندها و تولیدکنندگان محتوا که نگران جعل هویت کاربران هستند، مشکل ایجاد کند.
کلاب هاوس که در آوریل 2020 راه اندازی شد، با شروع همه گیری، زمانی که بسیاری از مردم در خانه گیر کرده بودند و به دنبال اجتماع بودند، محبوبیت زیادی پیدا کرد. این اپلیکیشن چت صوتی چهرههای عمومی و افراد خلاقی مانند کوین هارت، تیفانی هادیش، مارک زاکربرگ، اشتون کوچر و مالکوم گلدول را به خود جذب کرد. آنها از این پلت فرم برای ارتباط با طرفداران و تبلیغ کار خود استفاده می کنند.
نکته حرفه ای: محتوای فاندو و همچنین محصولات خاص و خطوط لباس معمولاً در پلتفرم به خوبی عمل می کنند.
جایگزین های توییتر برای محتوای صوتی
اگر استراتژی فعلی توییتر شما در تمام تغییرات پلتفرم موفق بوده است، احتمالاً نیازی به جستجوی هیچ جایگزینی نخواهید داشت. با این حال، اگر به دنبال پلتفرم جدیدی هستید تا در صورت تغییر بیش از حد توییتر برای برند شما، به آن بپردازید، اکنون 11 پلتفرم جدید برای بررسی دارید.
اگر میخواهید در صورتی که توییتر بیش از حد تغییر کند یا دیگر جای نام تجاری شما نباشد، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، در اینجا چند گزینه وجود دارد. به خاطر داشته باشید که با گنجاندن این لیست از گزینهها، ما به بازاریابان پیشنهاد نمیکنیم که استراتژی توییتری را که برای آنها کار میکند کنار بگذارند یا عمدتاً تغییر دهند. ما فقط گزینه های پلت فرم مشابهی را برای کسانی که برای محورهای بالقوه آینده آماده می شوند ارائه می دهیم.
این سرورهای متصل به هم “فدیورس” نامیده می شوند و هر سرور قوانین خاص خود را دارد. به عنوان یک کاربر، میتوانید با کاربرانی از سرویسهای دیگر خارج از سرور خود تعامل داشته باشید، اما قوانین سروری که به شما اختصاص داده شده است تعیین میکند که چه کاری میتوانید انجام دهید. اگر سرور خود را دوست ندارید، می توانید به سرور دیگری تغییر دهید، اما پس از آن باید قوانین سرور جدید خود را رعایت کنید. با این حال، می توانید روابط و اتصالاتی را که ایجاد کرده اید در سرور اصلی خود حفظ کنید و به سرور جدید منتقل شوید.
Hive Social در سال 2019 راه اندازی شد و حدود 2 میلیون کاربر دارد. این برنامه فقط برای موبایل شبیه توییتر به نظر می رسد و به کاربران اجازه می دهد تا در پلتفرم و «قلب» حرکت کنند و محتوا را دوباره ارسال کنند. کاربران همچنین می توانند از هشتگ ها برای یافتن محتوا یا مخاطبان مورد نظر استفاده کنند. اما این همان جایی است که شباهت ها متوقف می شود.
توییتر در چند ماه گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است که باعث شده برخی از برندها و بازاریابان به این فکر کنند که آیا میخواهند از پلتفرمهای دیگر استفاده کنند.
نکته حرفه ای: Cohost همچنین متمایز است زیرا چندین نفر می توانند مالک یک صفحه واحد باشند – یک ویژگی عالی برای برندها و سازندگان محتوا که پروژه های مشترک انجام می دهند.