11 گزینه جایگزین توییتر که بازاریابان می توانند در نظر بگیرند [Data + Expert Insights]


توییتر در چند ماه گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است که باعث شده برخی از برندها و بازاریابان به این فکر کنند که آیا می‌خواهند از پلتفرم‌های دیگر استفاده کنند.

یک زن در حالی که در تلفن خود در حال مرور گزینه های توییتر است بیرون ایستاده است.

اگر می‌خواهید در صورتی که توییتر بیش از حد تغییر کند یا دیگر جای نام تجاری شما نباشد، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، در اینجا چند گزینه وجود دارد. به خاطر داشته باشید که با گنجاندن این لیست از گزینه‌ها، ما به بازاریابان پیشنهاد نمی‌کنیم که استراتژی توییتری را که برای آنها کار می‌کند کنار بگذارند یا عمدتاً تغییر دهند. ما فقط گزینه های پلت فرم مشابهی را برای کسانی که برای محورهای بالقوه آینده آماده می شوند ارائه می دهیم.

اکنون دانلود کنید: ترندهای رسانه های اجتماعی در سال 2022 [Free Report]

3 بهترین جایگزین توییتر

این رسانه های اجتماعی جایگزین دارای ویژگی های مشابه توییتر هستند.

1. ماستودون

Mastodon که در مارس 2016 راه اندازی شد، حدود 2.5 میلیون کاربر ماهانه دارد. مانند توییتر، این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا افراد و سازمان‌های مورد علاقه خود را پست کنند و دنبال کنند و محتوا را لایک و بازنشر کنند. با این حال، یک تفاوت عمده بین توییتر و ماستودون وجود دارد. در حالی که توییتر یک پلتفرم واحد است، Mastodon یک “فدراسیون” متشکل از سرورهای به هم پیوسته و مستقل است.

این سرورهای متصل به هم “فدیورس” نامیده می شوند و هر سرور قوانین خاص خود را دارد. به عنوان یک کاربر، می‌توانید با کاربرانی از سرویس‌های دیگر خارج از سرور خود تعامل داشته باشید، اما قوانین سروری که به شما اختصاص داده شده است تعیین می‌کند که چه کاری می‌توانید انجام دهید. اگر سرور خود را دوست ندارید، می توانید به سرور دیگری تغییر دهید، اما پس از آن باید قوانین سرور جدید خود را رعایت کنید. با این حال، می توانید روابط و اتصالاتی را که ایجاد کرده اید در سرور اصلی خود حفظ کنید و به سرور جدید منتقل شوید.

Mastodon بر جامعه تأکید دارد، بنابراین بازاریابان ممکن است برای یافتن جایگاه خود برای تجارت خود در fediverse مشکل داشته باشند.

نکته حرفه ای: اگر به پیوتینگ علاقه دارید، سرمایه گذاری در آن را پیشنهاد می کنم اینفلوئنسر مارکتینگ برای ارتباط با مخاطبان هدف خود در Mastodon.

2. Hive Social

Hive Social در سال 2019 راه اندازی شد و حدود 2 میلیون کاربر دارد. این برنامه فقط برای موبایل شبیه توییتر به نظر می رسد و به کاربران اجازه می دهد تا در پلتفرم و «قلب» حرکت کنند و محتوا را دوباره ارسال کنند. کاربران همچنین می توانند از هشتگ ها برای یافتن محتوا یا مخاطبان مورد نظر استفاده کنند. اما این همان جایی است که شباهت ها متوقف می شود.

برخلاف توییتر، Hive دارای یک فید زمانی بسیار ساده‌تر است – به جای اینکه مبتنی بر الگوریتم باشد. همچنین محدودیتی برای کاراکتر ندارد و به پست‌های طولانی‌تری که شبیه پست‌های Tumblr هستند اجازه می‌دهد.

و در نهایت، Hive Social بسیار قابل تنظیم تر از توییتر است. کاربران می توانند رنگ پس زمینه را برای پروفایل خود انتخاب کنند و ضمایر و علائم نجومی خود را اضافه کنند. یکی از ویژگی‌های سفارشی‌سازی منحصر به فرد که برجسته است، امکان همگام‌سازی حساب Apple Music یا Spotify و پخش یک یا دو آهنگ برای کاربرانی است که از نمایه شما بازدید می‌کنند.

در حال حاضر، Hive Social ویژگی «تأیید» مانند توییتر ندارد، که می‌تواند برای برندها و تولیدکنندگان محتوا که نگران جعل هویت کاربران هستند، مشکل ایجاد کند.

نکته حرفه ای: اگر تصمیم دارید به Hive Social بروید، باید بدانید که این برنامه فقط توسط سه نفر اجرا می شود که هنوز در حال رفع اشکالات مختلف هستند زیرا افراد بیشتری به برنامه هجوم می آورند. یکی از اشکالات برنامه است تمایل به سقوط از زمان هجوم گسترده کاربران

3. Cohost

طبق وب سایت آن، cohost یک پلت فرم رسانه اجتماعی فقط تحت وب با بیش از 111000 کاربر است. این پلتفرم در فوریه 2022 راه اندازی شد و فعلاً فقط دعوت نامه است.

مانند توییتر، Cohost به کاربران اجازه می دهد تا کاربران دیگر را دنبال کنند و نظرات خود را در زیر پست ها به اشتراک بگذارند، لایک کنند و پست کنند. با این حال، کاربران نمی توانند به صورت عمومی لایک های یک پست را ببینند یا ببینند چه کسی یا چند نفر کاربر دیگری را دنبال می کنند.

این پلتفرم همچنین اجازه تبلیغات را نمی دهد، محدودیت کاراکتر ندارد، و الگوریتم توصیه ای ندارد – بنابراین پست ها به ترتیب زمانی ظاهر می شوند و می توانند بسیار طولانی باشند.

نکته حرفه ای: Cohost همچنین متمایز است زیرا چندین نفر می توانند مالک یک صفحه واحد باشند – یک ویژگی عالی برای برندها و سازندگان محتوا که پروژه های مشترک انجام می دهند.

جایگزین های توییتر برای ایجاد جامعه

اگر به دنبال یک پلتفرم رسانه اجتماعی هستید که به شما امکان می دهد جامعه ای پیرامون برند خود بسازید، پلتفرم های زیر ارزش بررسی را دارند.

4. Reddit

طولانی ترین اپلیکیشن ارائه شده در این وبلاگ، Reddit در سال 2005 تاسیس شد و ماهانه 430 میلیون کاربر فعال دارد. Reddit یک سایت اشتراک گذاری اجتماعی است که به هزاران انجمن کوچکتر به نام “subreddits” تقسیم شده است. هر Subreddit به موضوع خاصی اختصاص داده شده است. اکثر subreddits مجموعه قوانین جامعه خود را دارند که انتظار می رود کاربران از آنها پیروی کنند.

کاربران می توانند لینک ها، تصاویر، ویدئوها، سوالات و اطلاعات را برای سایر کاربران ارسال کنند تا به آنها رای دهند. هرچه تعداد لایک های یک پست بیشتر باشد، بیشتر دیده می شود. هر چه یک پست رای منفی بیشتری داشته باشد، کمتر دیده می شود.

بازاریابان می توانند برای تعامل با مخاطبان خود و پاسخ به سؤالات مربوط به یک محصول یا خدمات، انجمن پرسش و پاسخ به نام Reddit AMA (هر چیزی از من بپرس) میزبانی کنند. بازاریابان همچنین می توانند در subreddit هایی که با جایگاه مرتبط هستند فعال باشند.

نکته حرفه ای: Reddit نیز دارد تبلیغات Reddit ویژگی ای که بازاریابان می توانند از آن برای برجسته شدن در وب سایت، سنجش میزان موفقیت محتوای خود و ارتباط با مخاطبان هدف خود استفاده کنند.

5. اختلاف

Discord یک پلتفرم صوتی و چت است که در می 2015 راه اندازی شد و اکنون بیش از 150 میلیون کاربر ماهانه دارد. کاربران می توانند برای بحث در مورد موضوعات خاص یا ارتباط با سازندگان مورد علاقه خود، سرورهای مختلف را در پلتفرم راه اندازی کرده و به آنها بپیوندند.

نکته حرفه ای: این پلتفرم هیچ ابزار تبلیغاتی بومی ندارد، اما یک راه عالی برای برندها است تا در زمان واقعی با مخاطبان خود درباره موضوعات مورد علاقه مشترک بحث کنند.

6. وبلاگ Tumblr

وب سایت میکروبلاگینگ Tumblr در فوریه 2007 راه اندازی شد و اکنون 135 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. Tumblr به کاربران این امکان را می دهد که متون، عکس ها، فیلم ها، نقل قول ها، موسیقی و موارد دیگر را در قالب وبلاگ بی نهایت پیمایش به اشتراک بگذارند. به نظر می رسد این پلتفرم در حال تجربه دوباره محبوبیت است. در واقع، بین 4 اکتبر 2022 تا 17 نوامبر 2022، بیش از 1 میلیون توییت در مورد Tumblr وجود داشت.

با این حال، اگر بازاریابان علاقه مند به استفاده از پلتفرم هستند، مهم است که توجه داشته باشید که پلتفرم برای افراد جوان تر و جایگزین تر جذاب است. از هر 5 کاربر در Tumblr، 2 نفر بین 18 تا 25 سال سن دارند و بیشتر رسانه‌های این پلتفرم برای هزاره‌ها و ژنرال Z جذاب هستند.

نکته حرفه ای: محتوای فاندو و همچنین محصولات خاص و خطوط لباس معمولاً در پلتفرم به خوبی عمل می کنند.

جایگزین های توییتر برای محتوای صوتی

یکی از محبوب ترین ویژگی های توییتر، فضاهای توییتر است که به کاربران امکان میزبانی و شرکت در مکالمات صوتی زنده را می دهد. در اینجا برخی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی که دارای ویژگی های مشابه هستند آورده شده است.

7. باشگاه

کلاب هاوس که در آوریل 2020 راه اندازی شد، با شروع همه گیری، زمانی که بسیاری از مردم در خانه گیر کرده بودند و به دنبال اجتماع بودند، محبوبیت زیادی پیدا کرد. این اپلیکیشن چت صوتی چهره‌های عمومی و افراد خلاقی مانند کوین هارت، تیفانی هادیش، مارک زاکربرگ، اشتون کوچر و مالکوم گلدول را به خود جذب کرد. آنها از این پلت فرم برای ارتباط با طرفداران و تبلیغ کار خود استفاده می کنند.

در حالی که محبوبیت این برنامه از آن زمان به دلیل دیگر پلتفرم‌ها در چت‌های صوتی کاهش یافته است، Clubhouse هنوز تا اواسط سال 2022 دارای 10 میلیون کاربر هفتگی است – به این معنی که هنوز مخاطبان قابل توجهی برای استفاده از برنامه وجود دارد.

نکته حرفه ای: بازاریابان می توانند از Clubhouse برای گفتگوهای زنده، پرسش و پاسخ، و بحث های پنل با دنبال کنندگان خود استفاده کنند.

جایگزین های توییتر برای محتوای کوتاه

توییتر بیشتر یک پلتفرم میکروبلاگینگ و مبتنی بر متن است، اما برای بازاریابان، برندها و سازندگان محتوا، پست کردن محتوای ویدئویی با فرم کوتاه معمول است. در اینجا چند پلتفرم جایگزین وجود دارد که محتوای ویدیویی کوتاه را در اولویت قرار می دهند.

8. قرقره های IG

اینستاگرام 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد که همه آنها با IG Reels تعامل دارند. Instagram Reels در آگوست 2020 برای رقابت با TikTok راه اندازی شد. ویدیوها در IG Reels می توانند تا 90 ثانیه طول بکشند و کاربران می توانند موسیقی، صداهای ویروسی و جلوه های ویژه و فیلترهای مختلف را به ویدیوهای خود اضافه کنند.

نکته حرفه ای: کاربران می توانند از طریق Reels کسب درآمد کنند پاداش بازی قرقره های اینستاگرام برنامه این برنامه فقط دعوت است و به سازندگان اجازه می دهد بر اساس عملکرد حلقه، تعداد حلقه های تولید شده و ایجاد حلقه های موضوعی درآمد کسب کنند.

9. شورت یوتیوب

YouTube Shorts که در سپتامبر 2020 برای رقابت با TikTok راه اندازی شد، بخش ویدیویی کوتاه یوتیوب است که دارای ویدیوهای عمودی با طول 60 ثانیه یا کمتر است. از ژوئن 2022، YouTube Shorts 1.5 میلیارد کاربر فعال ماهانه و بیش از 30 میلیارد بازدید روزانه از کاربران جهانی جمع آوری کرده است.

انگیزه دیگر برای چرخش به سمت YouTube Shorts، برنامه درآمدزایی آینده آن است که در سال 2023 راه اندازی می شود. از اوایل سال 2023، سازندگان می توانند با رسیدن به آستانه 1000 مشترک و 10 میلیون بازدید Shorts در طول 90 روز، برای برنامه شریک YouTube درخواست دهند. طبق گفته YouTube، هم اعضای شریک YouTube فعلی و هم آتی واجد شرایط اشتراک درآمد در Shorts خواهند بود.

نکته حرفه‌ای: بازاریابان می‌توانند محتوای طولانی‌تر مانند ویدیوها و پادکست‌های طولانی‌تر را با متراکم کردن قطعات قانع‌کننده در YouTube Shorts مورد آزار قرار دهند.

10. قرقره های IG

اینستاگرام 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد که همه آنها با IG Reels تعامل دارند. Instagram Reels در آگوست 2020 برای رقابت با TikTok راه اندازی شد. ویدیوها در IG Reels می توانند تا 90 ثانیه طول بکشند و کاربران می توانند موسیقی، صداهای ویروسی و جلوه های ویژه و فیلترهای مختلف را به ویدیوهای خود اضافه کنند.

نکته حرفه ای: کاربران می توانند از طریق Reels کسب درآمد کنند پاداش بازی قرقره های اینستاگرام برنامه این برنامه فقط دعوت است و به سازندگان اجازه می دهد بر اساس عملکرد حلقه، تعداد حلقه های تولید شده و ایجاد حلقه های موضوعی درآمد کسب کنند.

11. TikTok

با 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه، TikTok در سال 2016 راه‌اندازی شد و ویدیوهای کوتاه‌مدت را در ابتدای همه‌گیری به محبوبیت تبدیل کرد. اگرچه راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از محتوا در TikTok وجود دارد و تبلیغات پولی در دسترس هستند، مارک‌ها و بازاریابان اغلب مجبورند از بازاریابی تأثیرگذار در پلتفرم برای ارتباط با مخاطبان هدف خود استفاده کنند.

دلیل آن این است که بسیاری از کاربران TikTok جوان‌تر هستند و در گروه جمعیتی Gen Z قرار می‌گیرند، و Gen Z کمتر به محتوای برندها علاقه‌مند است و بیشتر به محتوای افراد علاقه‌مند است.

نکته حرفه‌ای: ویدیوهای TikTok را می‌توان در حلقه‌های اینستاگرام و شورت‌های یوتیوب نیز تغییر کاربری داد تا زندگی دومی به آن‌ها در مقابل مخاطبان وسیع‌تری بدهد.

اگر استراتژی فعلی توییتر شما در تمام تغییرات پلتفرم موفق بوده است، احتمالاً نیازی به جستجوی هیچ جایگزینی نخواهید داشت. با این حال، اگر به دنبال پلتفرم جدیدی هستید تا در صورت تغییر بیش از حد توییتر برای برند شما، به آن بپردازید، اکنون 11 پلتفرم جدید برای بررسی دارید.

دعوت به اقدام جدید





منبع