مصرف کنندگان می خواهند که برندها تفاوت ایجاد کنند.
در واقع، گزارش برندهای معنادار Havas در سال 2021 نشان داد که 73٪ از پاسخ دهندگان فکر می کنند که برندها باید اکنون برای خیر جامعه و کره زمین عمل کنند. در همان نظرسنجی، 64 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که ترجیح می دهند از شرکت هایی با شهرت برای اقدام هدفمند خرید کنند، نه فقط سودشان.
وقتی برندها به نفع جامعه و کره زمین عمل می کنند، از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر هستند. در این پست به بحث خواهیم پرداخت:
مسئولیت اجتماعی چیست؟
برای کسبوکارها، مسئولیت اجتماعی نشان دادن اهمیت و ارزش برای جامعه و کره زمین است، علاوه بر این، یا برابر با میزان توجهی که برای سود و سود آنها انجام میشود.
چگونه برندها می توانند مسئولیت اجتماعی داشته باشند؟
برندها می توانند با اطمینان از داشتن محیط کار ایمن و دستمزد معیشتی، کمک خیریه به برنامه هایی که به جامعه کمک می کنند، حمایت از تنوع، برابری، و شمول، شیوه های تجاری پایدار، از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر باشند – این لیست ادامه دارد.
اوایل سال 2020 بسیاری از کسب و کارها را در مورد مسئولیت اجتماعی به حساب آورد، زیرا مسائل عدالت اجتماعی در خط مقدم بسیاری از گفتگوها در چند ماه اول سال قرار داشت.
مصرفکنندگان همچنان میخواهند برندها مسئولیتپذیر باشند – در واقع، 45 درصد از مردم فکر میکنند که برندها باید برای حمایت از مسائل عدالت اجتماعی بیشتر تلاش کنند. مسائل اجتماعی که مصرف کنندگان معتقدند کسب و کارها باید در مورد آنها موضع بگیرند عبارتند از: عدالت نژادی، تغییرات آب و هوا، نابرابری درآمد، و مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه.
بیایید به چند نمونه از برندهایی بپردازیم که نمونه ای از مسئولیت اجتماعی هستند که می توانید از آنها الهام بگیرید.
15 برند اجتماعی مسئولیت پذیر
1. بازار برگشت
Back Market با نوسازی وسایل الکترونیکی مستعمل و فروش آنها به مصرف کنندگان با تن ها زباله تولید شده توسط دستگاه های الکترونیکی مبارزه می کند. این تجارت مشتریان را تشویق می کند تا وسایل الکترونیکی استفاده شده خود را به جای دور انداختن آنها با پول نقد معامله کنند و همچنین یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای کسانی که به دنبال خرید هستند ارائه می دهد.
2. واربی پارکر
Warby Parker به دلیل برنامه آزمایشی در خانه خود مشهور است، جایی که مشتریان می توانند قبل از خرید، فریم عینک را در خانه امتحان کنند.
بنیاد Warby Parker Impact آن با سازمانهای دولتی، سازمانهای غیرانتفاعی، و گروههای اجتماعی محلی همکاری میکند تا دسترسی به مراقبتهای بینایی را برای بزرگسالان و کودکانی که تحت این نوع مراقبت قرار دارند، افزایش دهد. علاوه بر این، برنامه Buy a Pair, Give a Pair آن به ازای هر جفت خریداری شده یک جفت عینک اهدا می کند و تا به امروز بیش از 10 میلیون عینک توزیع کرده است.
3. بن و جری
Ben & Jerry’s به دلیل موضع گیری در مورد موضوعات جهانی مانند حقوق پناهندگان، حقوق LGBTQ+، عدالت آب و هوا، حقوق رای مشهور است – این لیست ادامه دارد.
برای افزایش آگاهی در مورد این مسائل، با سازمانهای غیرانتفاعی همکاری میکند تا از مشتریان خود حمایت کند، و بنیاد بن و جری به طور منظم به کسبوکارهایی در ورمونت (ایالت خود) و سراسر کشور که برای تسهیل تغییرات اجتماعی کار میکنند، بودجه میدهد.
4. آزادی
اولیبرته اولین کارخانه دارای گواهی تجارت منصفانه در جهان را در اتیوپی تأسیس کرد. از آن زمان فعالیتهای خود را به کانادا منتقل کرده است، اما همچنان با دادن درصدی از گوشواره به ازای هر جفت کفش فروخته شده به کارکنان، تعهدات خود را نسبت به حقوق کارکنان نشان میدهد، جایی که «فروش» زمانی شروع میشود که یک کفش از کارخانه خارج شود.
همچنین بخشی از برنامه One Perfect for the Planet است که در آن حداقل یک درصد از فروش سالانه به دلایل زیست محیطی کمک می کند.
5. پاتاگونیا
پاتاگونیا بهخاطر شیوههای زیستمحیطیگرایانهاش، مانند حمایت از فعالان مردمی از طریق تأمین مالی، شناخته شده است. برنامه Worn Wear آن مشتریان را تشویق می کند تا لباس های پاتاگونیا استفاده شده خود را به کسب و کار بازگردانند تا به جای دور انداختن آن ها، بازسازی و دوباره بفروشند، و Patagonia Provisions غذاهای ارگانیک تولید و به فروش می رساند که خاک سالم را تضمین می کند، تحت شرایط اخلاقی کارکنان، و منصفانه و منصفانه کشت می شود. رفتار انسانی با حیوانات
6. EnrichHer
EnrichHer یک پلت فرم فناوری مالی است که به مشاغل کوچک متعلق به زنان وام می دهد تا به عملیات تجاری کمک کند. همچنین برنامههای آموزشی با پشتیبانی فردی و همتا، ابزارهایی برای کمک به مالکان برای دسترسی به منابع مالی، و فرصتهای شبکهای برای کمک به کسبوکارها برای یافتن منابع و ابزارهایی برای کمک به کسب و کار خود را ارائه میدهد.
7. IKEA
IKEA با برنامههای خود برای استفاده از مواد پایدار و پلاستیک بازیافتی یا تجدیدپذیر تا سال 2030، به محیطزیستگرایی اختصاص دارد.
8. آن را کرک کرد
Cracked It که در بریتانیا مستقر است، یک سرویس تعمیر تلفن است که جوانان سابقاً زندانی را استخدام می کند، جامعه ای که اغلب در هنگام جستجوی کار مورد تبعیض قرار می گیرند و به آنها توجه می شود. این به آموزش مهارتهای مرتبط با شغل و زندگی میپردازد و جوانان را برای فرصتهای شغلی آینده آماده میکند.
9. همه پرندگان
Allbirds، یک شرکت کفش و پوشاک، از مواد طبیعی، تجدید پذیر و پایدار برای تولید محصولات خود استفاده می کند که نشان دهنده تعهد به محیط زیست و پایداری است.
طرح پرواز Allbirds تعهدات پایداری کسب و کار را بیان می کند که به نصف کاهش ردپای کربن آن تا سال 2025 از طریق سرمایه گذاری در کشاورزی احیاکننده، انرژی های تجدیدپذیر و استفاده مسئولانه از انرژی منجر می شود. Allbirds ReRun مشابه Worn Wear است و محصولات استفاده شده اهدا، بازسازی و مجددا فروخته می شوند تا ضایعات کاهش یابد.
10. کورا
کورا محصولات مراقبت شخصی ارگانیک را می فروشد و با هر خرید، محصولات و منابع سواد بدن را به جوامعی که اغلب در بحث های مرتبط نادیده گرفته می شوند، اهدا می کند. 75 درصد از کمکهای مالی که انجام میدهد به سازمانهایی است که به جوامع BIPOC خدمات میدهند و تا به امروز، 6600000 محصول اهدا کرده و 14000 محصول را از محلهای دفن زباله منحرف کرده است.
11. حلقه
سیاهپوستان در جوامع سیاهپوست 70 درصد بیشتر از افرادی که در محلههای طبقه متوسط به بالا عمدتاً سفیدپوست هستند، برای بیمه خودرو میپردازند. Loop، یک شرکت بیمه اتومبیل مبتنی بر هوش مصنوعی، تفاوت ها را تشخیص داده و متعهد می شود که بیمه خودرو را عادلانه تر، در دسترس تر و مقرون به صرفه تر برای رنگین پوستان کند، که مهم ترین آن تنها با در نظر گرفتن عوامل مرتبط با سابقه رانندگی است.
12. نیمه پر لیوان
Glass Half Full یک تجارت مستقر در لوئیزیانا است که ظروف شیشهای را جمعآوری میکند که بازیافت میکند و مجدداً به شن و ماسه تبدیل میکند. خروجی های آن به محیط زیست کمک می کند، زیرا شن و ماسه را می توان برای امدادرسانی به بلایای طبیعی، احیای ساحل و ساخت و سازهای زیست محیطی استفاده کرد، و گلوله های شیشه را می توان به ظروف شیشه ای جدید تبدیل کرد.
از زمان ایجاد، 2 میلیون پوند شیشه را از محل های دفن زباله NOLA منحرف کرده است.
13. برندهای فرهنگ
فرهنگ برندز آژانسی با پلتفرمهای رسانهای و مارکهای مصرفکننده است که مستقیماً با جامعه آفریقایی آمریکایی در ارتباط است و به مردم کمک میکند احساس کنند دیده میشوند و با محتوای مرتبط با تجربیات خود درگیر شوند. زیرا از آنها ما می توانیم یکی از پلتفرم های آن است که محتوایی را به اشتراک می گذارد که صدای سیاهان و موفقیت های کارآفرینی را تقویت می کند.
14. Tony’s Chocolonely
Tony’s Chocolonely یک شرکت شکلات سازی متعهد به محیط زیست و شرایط کاری عادلانه و عادلانه است.
اصول منبع یابی زنجیره باز تونی، تعهدات تجاری، از جمله پرداخت حق بیمه برای دانه های کاکائو برای اطمینان از دریافت دستمزد معیشت کشاورزان، و CLMRS، که کار غیرقانونی کودکان را شناسایی می کند و شرایط زندگی کشاورزان و خانواده های آنها را بهبود می بخشد، تشریح می کند.
همچنین به مشتریان خود کمک میکند تا درباره شیوههای پرورش شکلات اطلاعات بیشتری کسب کنند، زیرا میتوانند کل چرخه زندگی دانهای را که شکلاتهایی را که در دست دارند، ساخته است، ردیابی کنند.
15. Accion International
ماموریت Accion International ساختن جهانی فراگیر مالی با ارائه فرصت های اقتصادی به جوامعی است که اغلب نادیده گرفته می شوند و از گفتگوهای مالی کنار گذاشته می شوند.
این برنامه برای کارآفرینان کم درآمد، کارآفرینان رنگین پوست و زنان، علاوه بر منابع آموزشی، مربیگری و شبکه های تجاری که می تواند برای ایجاد و توسعه یک کسب و کار مفید باشد، حمایت مالی می کند. در سال 2021، Accion International توانست بیش از 220 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار دهد.