15 بهترین نرم افزار پاسخگوی خودکار در سال 2022 (به علاوه پاسخگوی خودکار رایگان)


امروزه بازاریابی ایمیلی جزء جدایی ناپذیر هر استراتژی بازاریابی است. در واقع، 59 درصد از بازاریابان می گویند ایمیل بزرگترین منبع بازگشت سرمایه آنهاست.

وقتی صحبت از بازاریابی ایمیلی به میان می‌آید، دنباله پاسخ خودکار بخشی از فرآیند است که معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

پاسخ‌دهی خودکار راهی برای فرو بردن انگشتان پا در اتوماسیون ایمیل است. آنها معمولاً ساده‌ترین شکل اتوماسیون بازاریابی هستند که هنگام راه‌اندازی کمپین‌های شما اجرا می‌شوند – اما وقتی به خوبی انجام شوند، می‌توانند برای جذب مشتریان و درآمد اضافی بسیار قدرتمند باشند.

در اینجا، پاسخگوی خودکار چیست و کدام راه حل های نرم افزار پاسخگوی خودکار را می توانید برای کسب و کار خود پیاده سازی کنید، توضیح خواهیم داد.

اکنون دانلود کنید: الگوی برنامه ریزی بازاریابی ایمیلی

می‌توانید تعداد پیام‌هایی را که در یک توالی پاسخ‌دهی خودکار ظاهر می‌شوند انتخاب کنید، و می‌توانید زمان تحویل آنها را انتخاب کنید. به عنوان مثال، برخی از دنباله‌های پاسخ‌گوی خودکار فقط یک پیام بعدی دارند که گاهی اوقات فقط یک پیام “متشکرم” برای اشتراک در لیست ایمیل است:

منبع تصویر

در موارد دیگر، پاسخ‌گوی خودکار می‌تواند کاملاً قوی باشد و مجموعه‌ای از ایمیل‌های حضوری را ارسال کند که در متقاعدسازی افزایش می‌یابد، و گاهی اوقات به فروش می‌رسد. این در صنایع دیجیتال معمول است، جایی که لیست ایمیل شما کانال اصلی فروش برای راه اندازی محصولات شما است.

به عنوان مثال، Ramit Sethi دنباله پاسخ خودکار خود را با یک پیام ایمیل دوستانه و اطلاعاتی شروع می کند:

در طول چندین ایمیل، خواننده در نهایت یک پیشنهاد فروش (یا چند پیشنهاد فروش ایمیل) دریافت خواهد کرد. این به خواننده این امکان را می دهد که با نام تجاری و محتوای شما آشنا شود. تا زمانی که محصول یا خدمات خود را ارائه می کنید، باید قبلاً مقدار زیادی ارزش اطلاعاتی ارائه کرده باشید، مانند این:

گاهی اوقات، یک پاسخگوی خودکار می‌تواند به عنوان آهنربای اصلی مورد استفاده قرار گیرد تا کسی را وادار به ثبت نام در لیست شما کند. یک مثال خوب از این دوره های ایمیل دردار است.

به عنوان مثال، CXL از یک دوره ایمیل دردار “بهینه سازی تبدیل سازمانی” استفاده می کند تا افراد را وادار به ثبت نام در لیست خود کند. قابل تحویل فقط دنباله ای از درس های ایمیل مبتنی بر زمان است – به عبارت دیگر، یک پاسخ خودکار.

در حالی که اجرا بسته به کسب و کار، صنعت و اهداف شما می تواند کاملاً متفاوت باشد، همه پاسخگویان خودکار به شما امکان می دهند توالی ایمیل را بر اساس زمان بندی و فرم ثبت نام ایمیل به طور خودکار انجام دهید.

در مرحله بعد، بیایید برخی از بهترین راه حل های موجود در بازار را بررسی کنیم.

1. HubSpot

HubSpot یکی از قدرتمندترین قابلیت های پاسخگوی خودکار موجود در بازار را ارائه می دهد. به خصوص اگر از ابزارهای دیگری در HubSpot Marketing Hub استفاده می‌کنید، مانند فرم‌ساز و فرم‌های بازشو، می‌توانید به راحتی ایمیل‌های پاسخگوی خودکار را پس از ارسال فرم تنظیم کنید.

در سطح بالا، دو راه برای ارسال پاسخ ایمیل به مخاطبینی که فرمی را در صفحه شما ارسال می کنند وجود دارد:

  • یک ایمیل بعدی را در گزینه های فرم در صفحه HubSpot خود تنظیم کنید
  • ارسال یک ایمیل خودکار از طریق یک گردش کار (فقط مرکز بازاریابی حرفه ای و سازمانی)

برای گزینه قبلی، این یک راه اندازی کاملا ساده است. شما به سادگی یک ایمیل پیگیری تنظیم می کنید تا پس از ارسال فرم تحویل داده شود (دستورالعمل های کامل در اینجا).

با این حال، از طریق گردش‌های کاری HubSpot، می‌توانید با هدف‌یابی و تکلیف ایمیل بعدی خود کاملاً قوی باشید. برای مثال، می‌توانید با داده‌های دارایی تماسی که جمع‌آوری کرده‌اید، مانند اندازه شرکت یا خدماتی که مشترک به آن علاقه‌مند است، چیزها را تجزیه کنید. این به شما امکان می‌دهد ایمیل‌های بعدی خود را برای اطمینان از مفیدتر و شخصی‌سازی شده‌تر بودن ایمیل‌های خود تنظیم کنید. کاربر.

علاوه بر این، می‌توانید دنباله‌ای از چندین ایمیل پاسخگوی خودکار تنظیم کنید، و همچنین می‌توانید پیام‌های تحریک‌شده رفتاری را نیز شامل شود – گزینه‌ها تقریباً بی‌پایان هستند.

اگر فقط از فرم ساز HubSpot استفاده می کنید، همچنان می توانید به راحتی با راه حل پاسخگوی خودکار دیگری در این لیست ادغام کنید تا یک راه اندازی ساده کار کند.

2. GetResponse

GetResponse یک پلت فرم بازاریابی کامل است که ابزارهایی از جمله صفحات فرود، وبینارها و فرم ها را ارائه می دهد، اما قوی ترین ابزار آنها احتمالاً قابلیت اتوماسیون ایمیل آنها است.

مانند سایرین در این لیست، GetResponse می‌تواند ایمیل‌ها را بر اساس معیارهای متعدد، مانند محرک‌های رفتاری، محرک‌های ویژگی تماس، و محرک‌های مبتنی بر زمان (یعنی پاسخ‌دهندگان خودکار) راه‌اندازی کند.

ویژگی پاسخگوی خودکار آنها در واقع کاملاً انعطاف پذیر است. شما می توانید دنباله های ایمیل را با ویژگی های زیر بسازید:

  • پیام های نامحدود در روز
  • کنترل زمان بندی پیشرفته
  • مدیریت چرخه ساده
  • انتخاب روز از هفته
  • مدیریت پیام کشیدن و رها کردن
  • ویرایش سریع پیام

گاهی اوقات هنگام تلاش برای انجام اتوماسیون پیشرفته، کاربرد GetResponse را پیچیده می‌دانم، اما ساختن پاسخ‌گوهای خودکار مبتنی بر زمان فوق‌العاده ساده است.

این به اندازه لیست و ویژگی های مورد نیاز شما بستگی دارد، اما قیمت GetResponse از حدود 10 دلار در ماه شروع می شود (که شامل پاسخگوهای خودکار اولیه و اندازه لیست 1000 می شود).

3. موسند

Moosend یک پلت فرم بازاریابی ایمیلی و اتوماسیون بازاریابی است که برای مشاغل تجارت الکترونیک، آژانس ها، ناشران و موارد دیگر ایده آل است. این نرم افزار انواع ابزارهای تولید سرنخ مانند فرم های اشتراک و صفحات فرود را برای گسترش لیست های پستی شما ارائه می دهد.

از طریق ویژگی پاسخ‌گوی خودکار Moosend، می‌توانید یک سری خوش‌آمدگویی برای خوش‌آمدگویی به مشترکان جدید و ارائه معاملات انحصاری ایجاد و اجرا کنید. همچنین می‌توانید افراد رهاکننده سبد را با دنباله‌های سبد خرید رها شده هدف قرار دهید تا درآمد از دست رفته خود را بازیابی کنید.

ویژگی های پیشرفته Moosend عبارتند از:

  • تقسیم بندی و شخصی سازی قدرتمند
  • گردش کار اتوماسیون مقیاس پذیر
  • ویرایشگر کمپین با کاربری آسان
  • فیلترهای شرایط مبتنی بر آب و هوا
  • پیام‌های تحریک‌شده توسط اقدام

این پلتفرم ایمیل همچنین دارای ابزارهای قدرتمند گزارش دهی و تجزیه و تحلیل است. ابزارهای پیشرفته اتوماسیون بازاریابی، و انواع دستور العمل های اتوماسیون برای کمک به شما در گسترش تجارت خود.

Moosend یک طرح رایگان ارائه می دهد که شامل ویژگی های خودکار و اتوماسیون است. برنامه های پولی از 9 دلار در ماه برای 500 مشترک شروع می شود و به شما امکان دسترسی به سازنده صفحه فرود و موارد دیگر را می دهد.

moosend-automation

4. اوبر

Aweber یکی از اولین نرم‌افزارهای پاسخ‌گوی خودکار شناخته شده را ساخت و هنوز هم به طور گسترده مورد استفاده و محبوبیت قرار می‌گیرد.

Aweber برای شروع کمی گران‌تر است (19 دلار در ماه برای حداکثر 500 مشترک)، اما این ابزار تمام ویژگی‌های مهمی را که برای پیاده‌سازی یک سیستم ایمیل پاسخ‌گوی خودکار چشمگیر نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد. این شامل بخش بندی، تجزیه و تحلیل، فرم های ثبت نام، الگوها و حتی عکس های موجود است.

اگر یک راه حل ساده برای یک لیست ایمیل نسبتا کوچک می خواهید (هر چیزی که بیش از 25000 ایمیل کمی گران تر می شود)، Aweber راه حل خوبی است.

5. کلاویو

Klaviyo در دنیای تجارت الکترونیکی مشهور و محبوب است و برخی از جالب‌ترین ویژگی‌های اتوماسیون ایمیل را دارند، به‌ویژه برای ایمیل‌هایی که از نظر رفتاری فعال می‌شوند.

با Klaviyo، می توانید یک توالی ایمیل پاسخگوی خودکار را برای هر رویدادی که می توانید اندازه گیری کنید (تا زمانی که آدرس ایمیل مخاطب را دارید) راه اندازی کنید. این کار انواع احتمالات را باز می کند، مانند ایمیل های سبد خرید رها شده، ایمیل های تشکر پس از خرید، نظرسنجی رضایت مشتری پس از یک بازه زمانی پس از خرید، و ایمیل های فروش متقابل با توجه به یک کالای خاص خریداری شده.

مهم است که توجه داشته باشید، Klaviyo برای تجارت الکترونیک ساخته شده است، بنابراین سهام نسبتاً برای مواردی مانند ایمیل‌های سبد خرید رها شده است. اگر در تجارت الکترونیک هستید، این یک امتیاز مثبت است، اما در صنایع دیگر، مجموعه ویژگی ها می تواند برای آنچه می خواهید انجام دهید کمی پیچیده باشد.

البته، اگر فقط می خواهید پس از ثبت نام در لیست ایمیل، یک دنباله چهار ایمیل ساده بسازید، انجام آن به اندازه کافی آسان است.

Klaviyo یک ردیف رایگان (تا 250 آدرس ایمیل) ارائه می دهد. هنگامی که به آن آستانه رسیدید، از 25 دلار در ماه شروع می شود و از آنجا به سرعت بالا می رود (به عنوان مثال، حدود 1000 دلار در ماه برای 78000 مخاطب).

منبع تصویر

6. Mailchimp

Mailchimp یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ در جهان است و دارای یک عملکرد خودکار (البته ساده) عالی است.

من دو چیز را در مورد Mailchimp دوست دارم:

  1. استفاده از آن ساده است.
  2. شروع آن رایگان است.

به این دو دلیل، مانع ورود بسیار کم است. بنابراین، برای مشاغل با کمتر از هزار آدرس ایمیل، راه حل خوبی است.

با این حال، من متوجه شده‌ام که با افزایش مقیاس و پیچیده‌تر شدن اتوماسیون شما، مدیریت Mailchimp کمی بیش از حد دشوار می‌شود. سخت است که بدانید کدام ایمیل به چه کسی و چه زمانی ارسال می شود.

باز هم، می توانید به صورت رایگان شروع کنید، اما پس از آن هزینه از 20 دلار در ماه شروع می شود.

منبع تصویر

7. ConvertKit

ConvertKit یک پلت فرم بازاریابی ایمیلی است که برای سازندگان (به عنوان مثال وبلاگ نویسان، پادکست ها، طراحان و غیره) ساخته شده است. برای بازاریابانی که بر بازاریابی درونگرا تمرکز می کنند، فوق العاده مفید است.

پلت فرم ConvertKit ساده و آسان برای استفاده است، اگرچه شامل ویژگی های دیگری برای کمک به ساخت برنامه بازاریابی ورودی شما – از جمله فرم ها، تجزیه و تحلیل ها، و مجموعه ویژگی های جدیدتر اتوماسیون آنها است.

منبع تصویر

قیمت از 29 دلار در ماه شروع می شود و این ردیف به 1000 مشترک ایمیل می رسد.

8. خلبان خودکار

Autopilot یک پلت فرم بازاریابی ایمیلی، پیام رسانی و اتوماسیون است که خود را به عنوان ساده ترین پلت فرم اتوماسیون بازاریابی برای استفاده معرفی کرده است. آنها یک ویرایشگر بصری دارند که کاملاً واضح و قابل درک است (حتی بدون اینکه استاد اتوماسیون نباشید).

البته، پلتفرم آن‌ها امکان پیام‌رسانی و هدف‌گیری کاملاً پیچیده را فراهم می‌کند، اگرچه مطمئناً می‌توانید یک پاسخ خودکار ساده بر اساس یک توالی زمانی نیز ایجاد کنید.

قیمت گذاری از یک دلار در ماه برای حداکثر 500 مخاطب شروع می شود و سپس از 25 دلار در ماه برای بیش از 500 مخاطب شروع می شود. آنها شامل یک آزمایش رایگان 30 روزه نیز هستند.

9. تماس دائمی

Constant Contact یک ابزار بازاریابی ایمیلی ساده، آسان برای استفاده و محبوب است. این شامل ویژگی‌های اساسی، مانند قالب‌ها، ابزارهای فهرست‌سازی، ویرایشگر کشیدن و رها کردن، و توالی‌های پاسخ‌گوی خودکار است.

چند سالی است که از Constant Contact استفاده می کنم، اما این پلتفرمی است که در ابتدا بازاریابی ایمیلی را در آن یاد گرفتم. من تا حدودی از آن لذت بردم، اما متوجه شدم که هنگام تلاش برای ویرایش الگوها، و همچنین برای هر هدف گذاری ایمیل پیشرفته، خسته کننده است. اگرچه ممکن است تغییر کرده باشد، من فکر می کنم Constant Contact برای موارد نسبتا ساده بهترین است.

ابتدایی ترین بسته آنها از 20 دلار در ماه شروع می شود که به 500 مخاطب می رسد.

10. Omnisend

Omnisend یک ابزار محبوب در صنعت تجارت الکترونیک است، با هزاران بررسی 5 ستاره در فروشگاه App Shopify، G2Crowd و Capterra. آنها ویژگی‌های خودکار پاسخگوی پیشرفته دارند که به شما امکان می‌دهند گردش‌های کاری اتوماسیون بازاریابی جالبی ایجاد کنید که شامل چندین کانال است: ایمیل، پیامک، اعلان‌های فشار وب، فیس‌بوک مسنجر، واتس‌اپ، وایبر و موارد دیگر.

این به شما امکان می دهد نه تنها از طریق ایمیل، بلکه از طریق هر کانالی که مشتری شما با نام تجاری شما رضایت داده است، یک پاسخگوی خودکار راه اندازی کنید.

Omnisend، مانند Klaviyo، به سمت تجارت الکترونیکی طراحی شده است. با این حال، اگر در صنعت تجارت الکترونیکی نیستید، ممکن است بسیاری از ویژگی های تجارت الکترونیکی آنها از دست شما برود. صرف نظر از این، Omnisend یک پلتفرم پاسخگوی خودکار قدرتمند است که قطعا ارزش بررسی را دارد.

آنها یک طرح رایگان ارائه می دهند که دارای عملکردهای اساسی ایمیل است و به 15000 ایمیل در ماه محدود می شود. طرح استاندارد آنها از 16 دلار در ماه شروع می شود و شامل ویژگی های اتوماسیون است.

omnisend-workflowمنبع تصویر

8 بهترین ابزار نرم افزار پاسخگوی خودکار رایگان

برخی از ابزارهای ذکر شده در بالا دارای برنامه های رایگان یا بسیار ارزان هستند، مانند Klaviyo و Autopilot (1 دلار در ماه). با این حال، اگر به دنبال لیست کاملی از بهترین پاسخگوهای خودکار رایگان هستید که ارزش باورنکردنی ارائه می دهند، ما شش مورد زیر را توصیه می کنیم.

در نهایت، انتخاب بهترین پاسخگوی خودکار دشوار است. آنقدر ساده نیست که بپرسید “هزینه این کار چقدر است؟” یا “این ابزار چه ویژگی هایی دارد؟”

درعوض، این سوال نیز در مورد این سوال است که “کدام نرم افزار پاسخگوی خودکار برای کسب و کار خاص من بهترین است؟”

این سوال شما را به این فکر می‌کند که راه‌اندازی فناوری فعلی شما چیست (مثلاً از CRM استفاده می‌کنید) و چگونه برای رشد و استفاده از اتوماسیون بازاریابی در ماه‌ها و سال‌های آینده برنامه‌ریزی می‌کنید.

HubSpot با توجه به ارزشش، یک طرح مقدماتی مقرون به صرفه دارد و ما برنامه های اتوماسیون ایمیل خود را برای کمک به رشد شما تنظیم کرده ایم. بنابراین می‌توانید انتظار ویژگی‌های قدرتمند و ساده برای استفاده را در سطح راه‌اندازی داشته باشید، و سپس با رشد، پاسخگویان خودکار ما همچنان از شما پشتیبانی خواهند کرد، حتی در سطح سازمانی.

دعوت به اقدام جدید



منبع