در سال گذشته ما شاهد اثرات همهگیری در کمبود نیروی کار، استعفای بزرگ و نشانههایی از رکود اقتصادی دیگر بودیم – اکنون زمان تجدیدنظر در استراتژی استخدام و استخدام برای سال 2023 است.
در حالی که نمیتوانیم آینده را پیشبینی کنیم، میتوانیم بزرگترین روند استخدامی را که در انتهای سال 2022 مشاهده کردهایم شناسایی و تفسیر کنیم. در این پست، موضوعاتی را که میتوانند استراتژی استخدام شما را بهبود بخشند، بررسی کنیم. و کسب و کار خود را به خوبی شروع کنید.
روندهای استخدام برای تماشا در سال 2023
- ابهامات اقتصادی بر استخدام تأثیر می گذارد.
- نامزدها به دنبال جبران رقابتی بیشتری هستند.
- ژنرال Z به نیروی کار خواهد پیوست.
- برندسازی کارفرما بیشتر مردم محور خواهد بود.
- فرآیندهای مصاحبه ساده تر لازم خواهد بود.
- کار از راه دور و ترکیبی از بین نمی رود – محبوبیت بیشتری پیدا می کند.
- ادغام شبکه های اجتماعی برای استخدام
- استخدام داده محور در اولویت است.
- کسب و کارها استفاده از ابزارهای اتوماسیون هوش مصنوعی و منابع انسانی را افزایش می دهند.
- استخدام برای مهارت های نرم در حال افزایش است.
- استخرهای استعداد بیشتر مرتبط هستند.
- ارتقاء مهارت منجر به استخدام داخلی بیشتر خواهد شد.
- شرکت های بیشتری به دنبال استخدام مجدد کارمندان سابق به جای کارکنان جدید خواهند بود.
- تاکید بیشتر بر زبان فراگیر.
- شفافیت حقوق و دستمزد بحرانی تر می شود.
روندهای استراتژی استخدام
1. عدم اطمینان اقتصادی بر استخدام تاثیر می گذارد.
با نزدیک شدن به رکود اقتصادی و افزایش تورم، نامزدها و کارفرمایان می توانند انتظار داشته باشند که عدم اطمینان اقتصادی بر توانایی آنها برای یافتن کار و استخدام در سال آینده تأثیر بگذارد. بسیاری از صنایع در بحبوحه کاهش رشد اقتصادی و تورم قیمتگذاری، کاهش بودجه را تجربه میکنند – و در همه تیمها، به ویژه استخدام، باید در رویکردهای خود برای سال 2023 تجدید نظر کنند.
2. نامزدها به دنبال جبران بیشتر رقابتی هستند.
کاندیداها در حال ورود به سال جدید هستند که انتظار دارند حقوقی دریافت کنند که بتواند در میان نگرانی های تورمی تا حد ممکن آنها را حفظ کند. استخدام کنندگان باید انتظار داشته باشند که بین کاندیداهایی که بیش از یک پیشنهاد روی میز دارند مذاکره کنند و پیشنهاداتی ارائه کنند که نشان دهنده سطح تجربه، تحصیلات و طرز فکر آنها باشد.
3. ژنرال Z به نیروی کار خواهد پیوست.
بر اساس گزارش فوربس، ژنرال Z تا سال 2025 27 درصد از نیروی کار جهان را تشکیل خواهد داد. موج جدید کارمندان با مجموعه ای متفاوت از انتظارات و اولویت های محل کار نسبت به نسل های قبل همراه خواهد بود.
4. برندسازی کارفرما بیشتر مردم محور خواهد بود.
هویت برند شما این است که کاندیداها در نگاه اول چگونه شما را درک می کنند. آنها هنگام بازدید از وب سایت یا صفحه فرود شما به ارزش ها و اهداف شرکت شما نگاه می کنند. فرض کنید برند شما فاقد یک انگیزه اخلاقی یا مردم مدار است. در این صورت، برای موج جدیدتر جویندگان کار – به ویژه آنهایی که ناشی از مسئولیت اجتماعی هستند، جذابیتی نخواهد داشت.
5. فرآیندهای مصاحبه ساده تر ضروری خواهد بود.
54 درصد از Gen Zers اگر فرآیند استخدام بیش از حد طولانی، قدیمی یا پیچیده باشد، درخواست شغل آنلاین را تکمیل نمی کنند. اولویت دادن به یک فرآیند مصاحبه مستقیم، همراه با ارتباط مناسب در هر مرحله، به استخدامکنندگان کمک میکند تا زمانی که هنوز درگیر هستند، به استعدادها دست یابند.
6. کار از راه دور و ترکیبی از بین نمی رود – محبوبیت بیشتری پیدا می کند.
فشار برای انعطاف پذیری در محل کار تنها در سال جدید محبوب تر خواهد شد. در سال 2022، بحثهای زیادی در مورد اینکه آیا کار در دفتر مولدتر است یا خیر وجود داشت، اما به طور متوسط، بهرهوری کار از راه دور بالاتر از کار حضوری بود. مدیران استخدام باید کار ترکیبی یا کار از خانه را به عنوان گزینه ای برای جذب استعدادهای برتر با اولویت های مختلف حفظ کنند.
7. الحاق رسانه های اجتماعی برای استخدام.
رسانه های اجتماعی یک کانال استخدام قدرتمند هستند و به هر دو صورت کار می کنند. کاندیداها میتوانند استعدادهای خود را به روشهای بیشتری نسبت به تابلوهای شغلی بهصورت دیجیتالی به نمایش بگذارند، در حالی که استخدامکنندگان میتوانند اطلاعاتی درباره مشاغل و فرصتهای تازه منتشر شده در جوامع آنلاین مربوطه ارسال کنند.
داوطلبان می توانند در مورد فرصت ها در فضاهای بیشتری بیاموزند و تجربه کاری خود را برای دیده شدن به نمایش بگذارند. در همان زمان، استخدامکنندگان میتوانند فهرستهای شغلی را در جوامع آنلاین با محوریت جمعیتشناسی هدف خود به اشتراک بگذارند.
8. استخدام داده محور در اولویت است.
هنگام ارسال لیست های شغلی، می خواهید از فناوری استفاده کنید که نامزدهای مناسب را با مهارت ها و تجربه قبلی که کسب و کار شما به آن نیاز دارد، بدون ساعات دستی برای بررسی هر برنامه مورد هدف قرار می دهد. غربالگری رزومه ای که داده های تاریخی قابل تأیید و دقیق را اجرا می کند، می تواند ابزار اصلی سرمایه گذاری برای بهبود کیفیت استخدام باشد.
9. کسب و کارها استفاده از ابزارهای اتوماسیون هوش مصنوعی و منابع انسانی را افزایش می دهند.
مدیران استخدام به دنبال بهینه سازی زمان خود در هنگام جستجوی نامزدها هستند. در واقع، 67 درصد از متخصصان منابع انسانی معتقدند که هوش مصنوعی مزایای زیادی دارد و تأثیر مثبتی بر فرآیند استخدام دارد.
سادهسازی فرآیند استخدام و مصاحبه میتواند زمان و کار مورد نیاز برای شناسایی نامزدهای برتر را کاهش دهد و به آنها کمک کند تا به راحتی شغل خود را تضمین کنند. بررسی خودکار رزومه می تواند زمان استخدام را کاهش دهد.
10. استخدام برای مهارت های نرم در حال افزایش است.
مهارت های نرم به سرعت برای شرکت ها در سراسر جهان اهمیت پیدا می کند. این بیماری همه گیر باعث کسری مهارت شد و میزان تجارت انجام شده به صورت حضوری را کاهش داد. در حالی که ممکن است این مانعی در توانایی آنها برای یادگیری مهارت های سخت نداشته باشد، نامزدهای مهارت در مهارت های نرم در حال کمیاب شدن هستند.
مهارت های نرم برتری که در آینده قابل پیش بینی باید به دنبال آنها بود عبارتند از:
- همکاری
- حل مسئله
- ارتباط
روند حفظ کارکنان
11. استخرهای استعداد بیشتر مرتبط هستند.
بازار کار امروزی با کمبود مهارت مواجه است و استخرهای استعداد به شرکتها راه مؤثری برای رفع نیازهای نیروی کارشان ارائه میدهند. ارائه موقعیت های خالی فعلی به استخرهای استعداد از قبل موجود مانند دانش آموختگان کارآموز یا کارکنان آژانس، حفظ استعداد را تشویق می کند و وفاداری شرکت را افزایش می دهد.
12. ارتقاء مهارت منجر به استخدام داخلی بیشتر خواهد شد.
شرکت ها باید سعی کنند کارکنان خود را برای موقعیت های رهبری آموزش دهند. نه تنها مقرون به صرفه تر از استخدام خارجی است، بلکه با ارائه حرکت رو به بالا، گردش کار کارکنان را کاهش خواهید داد. کاندیداهایی که به خوبی در محصول، سیستم ها و فرآیندهای شما مسلط هستند، ممکن است در حال حاضر ایده هایی برای نوآوری و بهبود کسب و کار شما داشته باشند.
13. شرکت های بیشتری به دنبال استخدام مجدد کارمندان سابق به جای کارکنان جدید خواهند بود.
به یاد داشته باشید که مزایای کارمند بومرنگ را در نظر بگیرید. در طول “استعفای بزرگ”، از هر چهار کارمند، یک نفر از تصمیم خود برای ترک شرکت خود در میان قرنطینه پشیمان است. از آنجایی که کسبوکارها سعی میکنند نقشهای قبلی یا جدید را در سال جدید پر کنند، ارتباط با کارمندان سابق را در اولویت قرار دهید.
تنوع و گرایش های شمول
14. تاکید بیشتر بر زبان فراگیر.
نامزدها میخواهند برای شرکتهایی با ارزشهای واضح درخواست دهند که به آنها احساس امنیت بدهد که خودشان هستند. به هر حال، تنها زمانی می توانید بهترین کار خود را انجام دهید که همان طور که هستید بیایید. تیم های استخدام باید در استخدام ابزارهای اتوماسیون و در طول مصاحبه دقت بیشتری به خرج دهند تا به مجموعه های متنوع متقاضیان احترام بگذارند.
اگرچه ممکن است جزییات کوچکی به نظر برسد، اما می تواند مانعی باشد که استعدادهای برتر را از در نظر گرفتن یک موقعیت باز می دارد.
15. شفافیت حقوق و دستمزد بحرانی تر می شود.
برخی از ایالت ها، مانند کالیفرنیا یا کلرادو، قوانینی دارند که کارفرمایان را ملزم به ارائه محدوده حقوق در لیست مشاغل می کند. این یک تغییر بزرگ از بازی حدسزنی معمولی است که نامزدها به خوبی وارد مصاحبه میشوند. کاندیداها زمانی برای شروع مصاحبه برای چندین کسب و کار ندارند تا فقط پیشنهادی ارائه شود که به انتظارات آنها نزدیک نیست.
علاوه بر این، شفافیت حقوق و دستمزد به نامزدهای متنوعتر و دستمزد عادلانهتر برای زنان، رنگین پوستان و دیگر گروههایی که از لحاظ تاریخی حقوق کمتری دریافت میکنند، منجر میشود تا دستمزدهای منصفانهای را به دست آورند.
روند استخدام چه معنایی برای کسب و کار شما دارد؟
علیرغم نامشخص بودن سال 2022، مدیران استخدام می توانند استراتژی های خود را برای یافتن نامزدهایی برای کمک به موفقیت کسب و کار شما تطبیق دهند. امیدواریم این پست به شما کمک کند استعدادیابی خود را تقویت کنید و مجموعه کارکنان مورد نیاز خود را برای سال جدید ایجاد کنید.