اما اگر آن شخص به تنهایی پرواز می کند، می توانید به عنوان یک گرگ تنها همدلی ایجاد کنید. این بدان معنا نیست که شما باید تمام مدت به آن شخص بچسبید، اما یک “من هم” همیشه خوب است. فقط مطمئن شوید که آن را به حال خود رها نکنید – با ایده ای در مورد جایی که می توانید با برخی از همگروهان خود ملاقات کنید، دنبال کنید، مانند ذکر اینکه قرار است بعداً یک جلسه شکست عالی برگزار شود.
7. “بچه ها به نظر می رسد که در اینجا بیشترین لذت را دارید. فکر می کنید من به این گفتگو بپیوندم؟”
نسخه صوتی این پست را بشنوید:
اما اگر علاقه ای به رفتن به آن مکان خاص ندارند، از آنها بپرسید که آیا می توانند به شما توصیه کنند که کجا بروند یا مکان دیگری وجود دارد که می خواهند بررسی کنند. میتوانید پیشنهاد کنید که با هم به آنجا بروید، اما مطمئن شوید که خیلی زورگو نیستید – گاهی اوقات، مردم واقعاً میخواهند برای تنهایی استراحت کنند، پس آن را شخصی نگیرید.
13. “آیا در این رویداد صحبت می کنید؟”
این سوال فرصتی عالی ایجاد میکند تا با برخی از افرادی که در طول یک جلسه در کنار شما نشستهاند، بهجای اینکه وقتی تمام شد، بیصدا/بههیچوجه با هم صحبت کنید، چت کنید. اگر به طور قانونی چیزی را متوجه نشدید، خجالت نکشید – ممکن است دیگران را نیز گیج کرده باشد. طوفان فکری تفاسیر مختلف از یک سخنرانی در واقع می تواند نوعی سرگرم کننده باشد – این فرصتی را به شما می دهد که خلاق باشید و احتمالاً ایده های خود را با کسی که دیدگاه تازه ای دارد به اشتراک بگذارید.
در واقع کار می کند. فقط مطمئن باشید که چیزی برای پیگیری مقدمه خود دارید تا در نهایت در سکوت به هم خیره نشوید. و همانطور که خواهید دید، این نکته کلیدی برای بسیاری از شروع کنندگان مکالمه است – با یک پیگیری آماده باشید. گفتن “سلام” تنها راه شما برای به دست آوردن توپ است، بنابراین مطمئن شوید که می توانید تبادل را ادامه دهید و آن را به سطح بعدی ببرید.
صحبت کردن در مورد آب و هوا بسیار کلیشه ای به نظر می رسد، اما در واقع کار می کند – به خصوص اگر مردم از خارج از شهر به آنجا سفر کنند. برای مثال، شاید شخصی از کالیفرنیای آفتابی امسال برای INBOUND به بوستون سفر کند. البته، لازم است که ابتدا از شخص بپرسید که اهل کجاست. اما هنگامی که پاسخی دریافت کردید، حتی می توانید در مورد آن شوخی کنید – “پسر، شرط می بندم که خوشحالی که لس آنجلس را برای چند روز هوای سرد نیوانگلند پشت سر گذاشتی.”
6. “اینجا با همکاران هستی؟”
و اگر خودتان یک محلی هستید و با بازدیدکنندگان گپ میزنید، میتوانید به آنها توصیه کنید زمانی که در شهر هستند، آن مکان را ببینند. ذکر کنید که مدتی است آنجا نبوده اید، یا اینکه دوست دارید برگردید. اگر علاقه مشترکی برای رفتن دارید، میتوانید پیشنهاد کنید با هم به آنجا بروید یا تاکسی مشترک داشته باشید.
این سوال می تواند چند پاسخ متفاوت ارائه دهد. ممکن است شخص فقط به شما بگوید که آن را از کجا تهیه کرده است، یا میتواند به توضیحات یا نظری در مورد کیفیت بپردازد. مطمئن نیستید از آنجا به کجا بروید؟ به آنها در مورد مکانی بگویید که زمانی بهترین نسخه از هر چیزی که آنها می نوشند یا می خورند را داشته اید. اما آن را به عنوان یک سوال تنظیم کنید – “آیا تا به حال به هاوایی رفته اید؟ من زمانی بهترین تاکوهای ماهی را در آنجا می خوردم.”
این سوال زمانی که در یک رویداد خارج از شهر شرکت می کنید بسیار عالی است. اگر رستورانی در آنجا وجود دارد که چیزهای خوبی در مورد آن شنیده اید، می توانید از مردم محلی و بازدیدکنندگان به طور یکسان بپرسید که آیا می خواهند آن را نیز بررسی کنند.
و حتی اگر آن شخص انجام داد درک کنید که چه چیزی شما را گیج می کند، از آنها بخواهید توضیح دهند که ممکن است کمی احساس نفس را به همراه داشته باشد. اما گفتگو را ادامه دهید – به خصوص اگر واقعاً می خواهید در مورد آنچه آن شخص می گوید بیشتر بدانید.
16. “من از صحبت کردن با همکارانم خسته شده ام – من همیشه آنها را می بینم. بچه ها در مورد چه چیزی صحبت می کنید؟”
من همیشه دوست دارم از سردرگمی جمعی که در هر رویداد رخ می دهد استفاده کنم. وقتی برای اولین بار وارد می شوید، هیچ کس واقعاً نمی داند دارد چه کار می کند. اما هرکسی که این کار را انجام دهد، از فرصتی برای “دانستن” استفاده خواهد کرد.
5. «باورم نمی شود امروز چقدر سرد/گرم/زیبا است».
این سوال زمانی که به گروهی از غریبه ها ملحق شده اید بسیار خوب است. همچنین به جای محدود کردن آن به افرادی که دقیقاً در کنار شما نشسته اند، مکالمه را برای همه افراد گروه باز می کند. و هرچه افراد بیشتری چت کنند، بهتر است – این فرصتی دیگر برای شما است تا در مورد اهداف همه اطلاعات کسب کنید و ایدههای خود را تبادل کنید.
10. “خب، تا زمانی که اینجا هستیم، ممکن است خودم را معرفی کنم.”
اگر فردی که با او صحبت میکنید در این رویداد با گروهی از افراد حضور داشته باشد، میتواند به حلقه شما اجازه گسترش دهد – اگر در این مورد فعال باشید. شما میتوانید با درایت علاقه خود را به ملاقات با همکار یک نفر با پرسیدن نقشهای مختلف در تیم آن شخص ابراز کنید، و با چیزی مانند این پاسخ دهید: «میدانی، من همیشه میخواستم درباره X بیشتر بیاموزم. آیا میخواهی به من معرفی کنی همکار شما که روی آن کار می کند؟”
ما نمی توانیم منتظر باشیم تا شما را آنجا ببینیم—بلیت های خود را بگیرید و حتماً سلام کنید.
گاهی اوقات، ما به شوخی می گوییم که اگر همه چیز شکست خورد، فقط می توانید به فردی که در کنار شما ایستاده است بگویید: “من به یک نوشیدنی نیاز دارم!” اگر روز طولانی بوده است، این احتمال وجود دارد که آن شخص با شما موافق باشد و حتی ممکن است علاقه مند به پیوستن به شما باشد. (اما لطفا، مسئولانه بنوشید – اگر در نهایت زیاده روی کنید، تمام شروع کننده های عالی مکالمه شما از بین می رود.)
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در منتشر شده است جولای 2014 و از نظر دقت و جامعیت به روز شده است.
اما کسانی که برای اولین بار حضور دارند می توانند با شما همدردی کنند، و حتی می توانید برخی از سوالات مشابه را از آنها بپرسید، مثلاً چه چیزی باعث شده است که در وهله اول به این رویداد بیایند و تا به حال چگونه آن را دوست داشته اند. شما هنوز در حال باز کردن گفتگو با یک لحظه بالقوه “من نیز” هستید و ممکن است فرصتی برای شرکت در یک جلسه با هم پیدا کنید.
15. “آیا متوجه شدی که گوینده وقتی گفت “X” چه می گوید؟
اما اگر پاسخ مثبت است – جکپات. این یک فرصت عالی است تا از آنها بپرسیم در مورد چه چیزی صحبت می کنند و چه چیزی آنها را به این موضوع علاقه مند کرده است. و حتماً ذکر کنید که مشتاقانه منتظر شرکت هستید و آنچه را که امیدوارید از آن بیاموزید.
17 شروع کننده بزرگ مکالمه برای شکستن یخ در رویدادهای شبکه
1. “سلام، من “X” هستم.”
ما پشت شما را گرفته ایم. در اینجا برخی از شروع کننده های مکالمه است که ما آنها را امتحان کرده ایم و شاهد موفقیت آنها بوده ایم. آنها را برای رویداد شبکه بعدی خود نشانه گذاری کنید.
البته، احتمالاً می خواهید این را به افرادی بگویید که واقعاً به نظر می رسد که در حال گذراندن اوقات خوبی هستند. و واقعاً چه کسی به آن «نه» میگوید؟ اگر آنها این کار را انجام دهند، به احتمال زیاد، به هر حال می خواهید گروه دیگری برای معاشرت پیدا کنید.
8. “آیا شما اینجا هستید تا شخص خاصی را ببینید؟”
این فقط در صورتی کار می کند که واقعاً یک شوخی بازاریابی عالی داشته باشید. خوشبختانه، همکار من کوری وین رایت یک لیست برای شما در اینجا نوشت، بنابراین شما آماده هستید.
برای شبکه آماده هستید؟
اگر پاسخ «بله» است، از آن استفاده کنید تا به شخص احساس متخصص بودن بدهد، بدون اینکه او را تحت تأثیر قرار دهید. از آنها راهنمایی های خودی در مورد نحوه استفاده حداکثری از رویداد، آنچه در سال گذشته در مورد آن متفاوت بود و آنچه که آنها امیدوارند امسال انجام دهند، بپرسید. این می تواند زمینه را برای کشف منافع مشترک فراهم کند.
(توجه: به جای “X” از نام کوچک خود استفاده کنید)
2. “آیا با وای فای مشکل دارید؟”
و اگر آن شخص قبلاً صحبت کرده است، اما شما آن را از دست داده اید – “Bummer”، می توانید به آنها بگویید. فقط مطمئن شوید که بپرسید آیا جایی وجود دارد که بتوانید آن را به صورت آنلاین تماشا کنید یا اینکه صحبت بعدی آنها چه زمانی است.
14. “آیا این اولین بار است که در این رویداد شرکت می کنید”
با در راه بودن پاییز، شمارش معکوس برای رویداد INBOUND 2019 سپتامبر در حال انجام است. هر ساله، هزاران بازاریاب و همتایان آنها برای یادگیری، الهام بخشیدن و شبکه سازی گرد هم می آیند. این مورد آخر – شبکه سازی – بسیاری از ما را بسیار هیجان زده می کند. از این گذشته، 85 درصد از مردم می گویند که شغلی پیدا کرده اند. و شخصاً، اگر واقعاً به یک رویداد علاقه دارم و احساس می کنم فوق العاده پرانرژی هستم، دوست دارم شبکه کنم. اما من این کار را نمی کنم همیشه احساس خیلی سرحالی می کنم بعد چی؟
گاهی اوقات، ما باید به زرادخانه ای از مبتکران مکالمه بازگردیم. این به ایجاد یک بحث کمک می کند، حتی زمانی که شما نیاز به رفتن به خانه، روشن کردن نتفلیکس و سفارش سوشی ندارید.
حضور در یک کنفرانس، جلسات و سخنرانان دارای وجه مشترک تضمین شده است، بنابراین از آن به نفع خود استفاده کنید. این یک نقطه شروع عالی است که میتواند در بسیاری از جهتهای مکالمه متفاوت باشد – آیا دیدید که آن شخص در یک رویداد متفاوت صحبت کند؟ کارشون رو خوندی؟ نظر شما در مورد صحبت چیست؟
12. “آیا تا به حال به X پایین خیابان رفته اید؟ من واقعاً می خواستم آن را بررسی کنم.”
نکته این است که تا زمانی که مناسب باشید، می توانید تقریباً در مورد هر چیزی گفتگو را شروع کنید. و اگر دانستن آن کمکی می کند، فکر کردم ذکر کنم که یخ شکن مورد علاقه شخصی من استفاده از آن تعارفات خنثی است. در شماره 3 رفت. فکر می کنم، اگر با یک سرآشپز مشهور که یک بار در یک رویداد ملاقات کردم، کار کرد، در INBOUND کار می کند، درست است؟
این تکنیک همچنین با تعریف های خنثی کار می کند، مانند اینکه به کسی بگویید که کیف یا ژاکت لپ تاپ او را دوست دارید. بیشتر مردم از دریافت بازخورد مثبت لذت میبرند و احتمالاً داستانی در مورد اینکه از کجا یا چگونه آن را دریافت کردهاند را دنبال میکنند. (و اگر پیگیری نکردند، از آنها در مورد آن بپرسید – به یاد داشته باشید، گفتگو را ادامه دهید.)
4. “آیا می دانید چک کت وجود دارد؟”
اگر پاسخ «نه» است، حتماً یک پیگیری سریع داشته باشید – مانند این که بپرسید آیا یکی از همکاران آن شخص صحبت میکند یا در کدام جلسات شرکت میکنند. سوالاتی از این دست می توانند شما را به یادگیری بیشتر در مورد کارهایی که فرد انجام می دهد و اینکه چگونه ممکن است بتوانید از یکدیگر بیاموزید، بیاموزد.
این یکی از پادکست های کمدین پیت هلمز است. نسخه اصلی او این بود: “من از صحبت کردن با دوستانم خسته شدم، بچه ها در مورد چه چیزی صحبت می کنید؟”
اگر رویداد به اندازه کافی بزرگ باشد، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود در صف چیزی منتظر بمانید – یک سخنرانی کلیدی، سرویس بهداشتی یا غذا، به نام چند مورد. و بهعنوان کمصبورترین فرد روی کره زمین، میتوانم به اثربخشی استفاده از آن زمان برای انجام کاری غیر از تمرکز بر سرعت حرکت خط نشان دهم. این انرژی را صرف چیزی مولد کنید، مانند ملاقات با افراد اطرافتان.
11. “آیا صحبت X را شنیدی؟”
خبر خوب: پاسخ تقریباً همیشه «بله» است. بعلاوه، من درباره شما نمیدانم، اما فکر میکنم همه ما داستانهای جنگی داریم از زمانی که اینترنت در بدترین زمان برای ما کار نمیکند – اینها همیشه شروعکنندههای گفتگوی عالی هستند.
3. “این [food or beverage] عالی به نظر می رسد کجا پیدایش کردی؟”
این خطی است که در تعدادی از سناریوها مؤثر است، زیرا به احتمال زیاد درست است. این به این معنا نیست که شما همکاران خود را دوست ندارید – اما تا زمانی که توسط افراد جدید احاطه شده اید، چرا بخشی از دیدگاه تازه ای را که قبلاً ذکر کردم به دست نمی آورید؟ این نشان دهنده علاقه به آشنایی با افرادی است که در آنجا هستند، و لحن را برای شما ایجاد می کند تا داستان های اداری خنده دار را رد و بدل کنید، که همیشه یک یخ شکن عالی با فردی ناآشنا است.
17. “باشه، من یک جوک بازاریابی عالی برای شما دارم.”
اگر هر دوی شما علاقه مند به ملاقات افراد مشابه یا دیدن جلسات مشابه هستید، این سوال به شما کمک می کند تا این زمینه مشترک را ایجاد کنید. صرف نظر از پاسخ، در مورد اهداف و دلایل یکدیگر برای شرکت در این رویداد بیشتر خواهید آموخت که باعث تبادل ایده ها و دانش می شود. و این میتواند فرصتهایی ایجاد کند، حتی پس از پایان رویداد – هرگز نمیدانید چه زمانی ممکن است آن شخص به تخصص شما نیاز داشته باشد یا برعکس.