بهترین شرکتها برای درک اهداف کسبوکار خاصی که مشتریان به دنبال دستیابی به آن هستند، وقت میگذارند، سپس سایتهای خود را با استفاده از زبانی که بلافاصله برای مشتریان در کنار آن نتایج خاص قابل تشخیص است، سازماندهی میکنند. به این ترتیب، مشتریان مجبور به ترجمه نیستند.
مدیریت شهرت کلید موفقیت آنلاین سازمان ها است. اگر شرکت ها نتوانند ببینند مشتریان در مورد آنها چه می گویند، می توانند فرصت های حیاتی را برای بهبود از دست بدهند.
در واقع، هیچ تفاوتی با حسن نیت معمولی در یک مهمانی کوکتل ندارد. هیچکس نمیخواهد در صحبت کردن با کسی که در مورد اینکه او کیست و چه میکند صحبت کند، گیر کند. با این حال، این دقیقاً همان کاری است که اکثریت قریب به اتفاق وب سایت های B2B انجام می دهند.
مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ نمونه های بالا را برای الهام گرفتن بررسی کنید و سپس کتاب کار نهایی رایگان HubSpot را برای طراحی مجدد سایت B2B خود بگیرید.
Shepper همه چیز در مورد جمع آوری داده ها است. و نه هر داده ای – داده هایی که به آنها می گویید باید جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند. این می تواند اطلاعات محصول یا تبلیغات یا داده هایی در مورد تجربه کلی مشتری باشد. مهم نیست به چه دادههایی نیاز دارید یا در کجا در سراسر جهان ذخیره میشوند، Shepper میتواند کمک کند.
7. HubSpot
آیا پاکت نامه ها هیجان انگیز هستند؟ واقعاً نه، اما شما آن را از وبسایت Blake Envelope نمیدانید. رنگ ها پر جنب و جوش هستند، پاکت نامه ها همه جا هستند، و سایت می تواند حس حرکتی را به شما منتقل کند که باعث می شود بخواهید روی آن کلیک کنید و ببینید دقیقاً چه چیزی را ارائه می دهند. این دقیقاً همان چیزی است که شما از یک وب سایت B2B می خواهید.
2. درجه پیکسل
این نوع رویکرد خودمحور نه تنها باعث از بین رفتن آن میشود، بلکه خریدار را با تعجب مواجه میکند: «آیا آنها اصلاً میدانند من کی هستم؟ یا واقعاً چه کار می کنم؟» یا بدتر، “آیا آنها حتی اهمیت می دهند؟” در بهترین حالت غیرشخصی است و در بدترین حالت آزاردهنده است – به جای ایجاد ارتباط، و به جای کمک، مسافت را تقویت می کند.
با تعداد زیادی از نمونههای وبسایت B2B عالی، ما فهرستی از سایتهای برجسته را تهیه کردهایم.
1. پاکت بلیک
Netbase Quid همه چیز در مورد هوش مصرف کننده و بازار است. هفت برگه رنگی در صفحه اصلی دقیقاً روشن می کند که چگونه می توانند کمک کنند، از ردیابی سلامت برند گرفته تا ارائه تجزیه و تحلیل روند و بهبود مدیریت بحران.
18. مربع
Acme عملیات انبارهای صنعتی را خودکار می کند. رنگهای قهوهای وبسایت آن همراه با تصاویر انبار و پیامی واضح در مورد آنچه Acme انجام میدهد جایی برای تفسیر نادرست باقی نمیگذارد. اگر مخاطب هدف آنها هستید، روی آن کلیک خواهید کرد. اگر نه، می روید.
14. Mailchimp
از تعداد انگشت شماری از وب سایت های درجه یک جهانی که ما پیدا کردیم چیزهای زیادی می توان آموخت. وقتی نوبت به ساختن یک سایت B2B بهتر می رسد، همه چیز این است که به خریداران یک نقطه ورود آسان بدهید، راه حل های خود را به زبانی که آنها می فهمند ارتباط برقرار کنید و انجام کاری را که می خواهند برای آنها ساده کنید.
توجه داشته باشید که حتی ضمایر به طور خاص برای قرار دادن وب سایت به عنوان یک ابزار یادگیری و خرید برای مشتریان انتخاب شده اند، نه یک ابزار پخش برای تامین کننده.
سوالاتی که باید از خود بپرسید:
- مشتریان ما چگونه خود را تعریف می کنند؟
- در ذهن آنها، کدام جنبه از هویت آنها بیشتر بر نحوه نگاه آنها به تامین کنندگان مانند ما تأثیر می گذارد؟
2. بر نتایج مشتریان خود تأکید کنید.
نمونه های وب سایت B2B
- پاکت بلیک
- پیکسل گرید
- تیم شهرت
- Evernote
- دراپ باکس
- شپر
- HubSpot
- سایدکیک مداری
- ترلو
- هوت سوئیت
- یاپستون
- گرامر
- Acme
- Mailchimp
- پکلین
- HireLevel
- نت بیس کوید
- مربع
وب سایت B2B مناسب در تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران تفاوت ایجاد می کند. در این پست، بهترین نمونههای وبسایت B2B را که تا به حال دیدهایم به اشتراک میگذاریم، سپس به سه نکته برای ساخت سایت خود میپردازیم.
Evernote در فضای B2B جدید نیست، اما سایت آنها همچنان به خوبی روشن می کند که آنها در چه چیزی خوب هستند: رام کردن کار و سازماندهی زندگی خود با آسان کردن یادداشت برداری و برنامه ریزی برای شما. مهمتر از همه هدف آنها کمک به شما برای “به خاطر سپردن همه چیز” است، که نشان می دهد این تنها یک راه حل تک عملکردی نیست بلکه یک ابزار عملکرد چند جانبه است.
5. دراپ باکس
پلتفرم ایمیل Mailchimp به دلیل کار خود در بازاریابی ایمیل ها شناخته شده است و وب سایت آن به وضوح نشان می دهد که هدف این پلتفرم افزایش مخاطبان تجاری و درآمد با کمک ابزارهای خودکار و مشاوره تخصصی است. با هدف پیشی گرفتن از آخرین کمپین خود، این یک پیشرفت خوب برای فروش B2B است.
15. پکلین
این یک نام خنده دار با زاویه B2B عالی است: پرداخت محلی برای مشاغل جهانی. این شعار نه تنها حس اطمینان و آشنایی را ایجاد میکند، بلکه به طور همزمان پیشنهاد میکند که Yapstone میتواند به کسبوکارها در هرجایی کمک کند تا پلتفرم پرداخت خود را تقویت کنند.
12. دستور زبان
مصرف کنندگان فقط محصولات عالی نمی خواهند. آنها بستهبندی عالی میخواهند که دیدن آن جالب باشد، باز کردن آن سرگرمکننده و (در حالت ایدهآل) از نظر زیستمحیطی پایدار باشد. Packlane به شرکتها اجازه میدهد بستهبندیها و جعبههای سفارشی را ایجاد کنند که به بهترین وجه با محصولاتشان مطابقت دارد، و برای کمک به شرکتها در تصمیمگیری سریع، نقلقول فوری ارائه میدهد.
16. HireLevel
Reputation Squad به شرکت ها کمک می کند شهرت خود را به صورت آنلاین با یک سیستم نظارتی پاسخگو پیگیری کنند. پیمایش در وب سایت آنها این احساس را به شما می دهد که در آینده کار می کنند. پسزمینهها حرکت میکنند و با پایین رفتن از صفحه تغییر میکنند و محتوا بهگونهای تنظیم میشود که مشاهده، خواندن و متنسازی آسان باشد.
4. Evernote
Square یک پلت فرم پرداخت است که بلافاصله مشتریان را تشویق می کند که به عنوان اولین گام برای ورود به سایت شروع به کار کنند. این اولین – و تقریباً تنها – چیزی است که یک بازدیدکننده هنگام فرود در صفحه اصلی با آن روبرو می شود. این اطلاعات به Square اجازه می دهد تا به مشتریان ارائه دهد که تجربه وب بسیار سفارشی تری به نظر می رسد.
چگونه یک وب سایت B2B بهتر بسازیم
- وب سایت خود را در مورد مشتری بسازید – نه درباره شما.
- بر نتایج مشتریان خود تاکید کنید.
- به مشتریان کمک کنید کارهایی را که در سایت شما هستند انجام دهند.
1. وب سایت خود را درباره مشتری بسازید – نه درباره شما.
چیزی مانند یک ماشین حساب هزینه که مستقیماً در یک وب سایت تعبیه شده است را در نظر بگیرید. ابزاری مانند آن، مشتریان را قادر میسازد تا بهجای تکیه بر نمایندگان فروش برای ایجاد تغییر، بهطور مستقل هزینههای (غیر) عمل را محاسبه کنند. این یک ایده ساده و عملی است، اما با هدفی تکنگر به کار گرفته شده است: به خریدار اجازه میدهد به راحتی در طول سفر پیشرفت کند، در حالی که در کانال دلخواه خود باقی بماند.
سوالاتی که باید از خود بپرسید:
- مشتریان شما برای انجام چه کارهای خرید خاصی به وب سایت شما می آیند؟
- در حال حاضر یافتن پشتیبانی برای آن وظایف در سایت خود چقدر آسان است؟
ساخت یک وب سایت B2B بهتر
در عوض، آنها باید فرصتی را برای مشتریان فراهم کنند تا در مورد اینکه چه کسی هستند و چه کاری می خواهند انجام دهند به اشتراک بگذارند.
در هر مرحله، هدف این است که یادگیری و خرید آنلاین را تا حد امکان آسان و طنین انداز کنید – همه اینها از طریق یک مسیر آسان برای دنبال کردن پودر سوخاری که مستقیماً به راه حل های منحصر به فرد vAuto منتهی می شود.
سوالاتی که باید از خود بپرسید:
- مشتریان به دنبال چه کمکی از یک تامین کننده در دسته شما هستند؟
- کدام زبان خاص برای توصیف آن کمک به بهترین وجه با مشتریان شما طنین انداز می شود؟
3. به مشتریان کمک کنید کارهایی را که در سایت شما هستند انجام دهند.
در نهایت، بهترین وب سایت ها وظایف خاصی را که مشتریان برای انجام آنها به وب سایت شما می آیند، شناسایی و سپس تسهیل می کنند.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در ژانویه 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.
با این اوصاف، ما تعداد انگشت شماری از وب سایت ها را پیدا کردیم که در واقع، به طور فعال مشتریان را دعوت می کنند تا با شرایط آنها همکاری کنند. یک مثال vAuto.com است. بخشی از Cox Automotive، vAuto نرم افزار سازمانی را به فروشندگان خودرو در سراسر جهان می فروشد. در میان این فروشندگان، هم فروشندگان خودروهای دست دوم و هم فروشندگان خودروهای نو، به همراه عمده فروشان – برخی مبتنی بر حق رای و برخی مستقل هستند.
Trello یک ابزار همکاری است که برای ساده کردن عملیات طراحی شده است. با توجه به افزایش تعداد این ابزارها در بازار – و این واقعیت که برخی از آنها بیشتر از کمک مانع می شوند – Trello روشن می کند که مهم نیست تیم ها کجا و چگونه کار کنند، راه حل می تواند به تیم ها کمک کند تا به جلو بروند.
10. هوت سوئیت
در اینجا مکان دیگری است که vAuto در آن برتری دارد. این شرکت از مشکلات تجاری واقعی بیان شده توسط مشتری به عنوان چارچوب سازماندهی برای غواصی عمیق تر در مجموعه راه حل های گسترده آنها استفاده می کند. این اطلاعات را حول عناوین سازماندهی میکند، «به من نشان بده چگونه رقابت را شکست دهم» و «به من نشان بده تا منبع سودآورتری داشته باشم».
پس از بررسی صدها وبسایت B2B در هر صنعت بزرگ، فقط تعداد انگشت شماری یافتیم که به طور هدفمند مشتریان را به گفتگو دعوت میکنند. برای انجام این کار، تامین کنندگان باید از صحبت در مورد خودشان دست بردارند.
در پایان، میتوانید سایتی ایجاد کنید که باعث افزایش نرخ تبدیل شود و خریداران را به بازگشت نگه دارد. بیا شروع کنیم.
vAuto صفحه اول وب سایت خود را طوری طراحی کرده است که به خریداران امکان می دهد قبل از عمیق تر شدن، در امتداد مهمترین ابعاد برای خود شناسایی کنند. اولین انتخاب مشتری هنگام فرود در vauto.com این است که اعلام کند، «من وسایل نقلیه جدید را مدیریت میکنم»، «من وسایل نقلیه دست دوم را مدیریت میکنم»، «من عمدهفروشی میخرم» یا «من مدیریت بازسازی را انجام میدهم».
Orbital Sidekick اطلاعاتی را از فضا برای کمک به دولت و سازمان های تجاری در دستیابی به اهداف خود پیرامون اهداف زیست محیطی، اجتماعی و حکومتی ارائه می کند. Orbital Sidekick با استفاده از آنچه به عنوان «تجزیه و تحلیل فراطیفی» از ناوگان ماهوارهها شناخته میشود، دادههایی را که برای تصمیمگیری بر اساس درخواست نیاز دارند، در اختیار شرکتها قرار میدهد.
9. Trello
Grammarly مستقیماً در تعقیب و گریز کوتاه می شود تا بهترین عملکرد را نشان دهد: تشخیص و تصحیح اشتباهات گرامری و املایی. یک تصویر متحرک کاربران را با نمایش سریع آنچه Grammarly ارائه میکند، نشان میدهد که مشخص میکند کاربران هنگام دانلود و نصب برنامه چه چیزی را دریافت خواهند کرد.
13. Acme
شعار Hootsuite ساده است: “اجتماعی ابرقدرت شماست”. همراه با تصویری از زنی که ظاهراً به هوا برمیخیزد و با تصاویر و نمادهای اجتماعی آشنا پشتیبانی میشود، بلافاصله مشخص میشود که Hootsuite به شما کمک میکند تا از کانالهای رسانههای اجتماعی خود بیشترین بهره را ببرید.
11. یاپستون
این تمایزات مهم هستند – نه تنها برای یافتن راه حل مناسب vAuto، بلکه به شناسایی نحوه فکر مشتری در مورد خود کمک می کنند.
ما آن را اعتراف خواهیم کرد. ما همچنین در این موارد B2B بسیار عالی هستیم. ما همچنین متواضع هستیم – متوجه خواهید شد که HubSpot اولین نفر در لیست نیست – اما سایت ما آنچه را که ما ارائه میدهیم روشن میکند: یک CRM با کاربری آسان که میتواند فرآیندهای فعلی شما را سادهسازی کند و روش کار شما را متحول کند. با هر دو گزینه رایگان و پریمیوم، شما در دستان خوبی با HubSpot هستید.
8. سایدکیک مداری
HireLevel علاوه بر ساختن یک جناس عالی (سطح بالاتر – متوجه میشوید؟)، همچنین کار بسیار خوبی برای تعریف واضح آنچه انجام میدهند انجام میدهد. نیاز به شغل؟ آنها می توانند کمک کنند. به دنبال بهبود مدیریت محل کار هستید؟ آنها خدماتی برای پر کردن شکاف دارند.