2 روش ساده و سرراست برای تعیین اندازه بازار کسب و کار شما

تصور کنید که ماه ها کار سختی را متحمل شده اید تا متوجه شوید که تنها 100 نفر در ایالات متحده وجود دارند که به طور بالقوه محصول شما را می خرند. دانستن این موضوع در مراحل اولیه به شما این امکان را می دهد که تصمیمات تجاری تحصیل کرده بگیرید و تصمیم بگیرید که چه چیزی ارزش دنبال کردن را دارد.اکنون دانلود کنید: الگوهای تحقیقات بازار [Free Kit]

فرض کنید می خواهید یک شرکت شراب راه اندازی کنید. ابتدا، می‌خواهید تعیین کنید که چند فروشگاه مشروب در ایالات متحده وجود دارد – این به شما کمک می‌کند کل بازاری را که به آن وارد می‌شوید، مشخص کنید. میتوانست به صورت تئوری محصول خود را بفروشید

اندازه بازار یک عدد مهم است که باید بدانید چه زمانی به دنبال سرمایه هستید. سرمایه گذاران باید بدانند که چقدر پول از یک بازار معین به دست می آورند. به‌علاوه، تشخیص اینکه آیا درآمد بالقوه‌ای که می‌توانید به دست آورید بر هزینه‌های کسب‌وکارتان بیشتر است یا خیر، حیاتی است.

چه مقدار درآمد بالقوه می توانیم از این بازار خاص به دست آوریم؟ به عبارت دیگر آیا ارزش وقت و انرژی ما را دارد؟

  • آیا بازار در حال رشد است؟ وجود دارد هنوز فرصتی برای کسب درآمد از این بازار در 3، 5، 10 سال است؟

  • برای چه کسانی بازاریابی می کنید و چه نیازهایی دارند – هیچ کسب و کاری بدون بازاریابی نمی تواند موفق شود. دانستن اندازه بازار خود اولین گام برای درک بازار هدف و نیازهای آنهاست.

    روش های اندازه گیری بازار

    رویکرد بالا به پایین

    دعوت به اقدام جدید



    منبع

    آیا بازار به اندازه ای بزرگ است که ما را به خود جلب کند؟

  • اندازه بازار به کسب و کار شما کمک می کند تا به سوالات زیر پاسخ دهد:

    • این بدان معناست که اگر به 40٪ از کل بازار در منطقه نیوانگلند نفوذ کنید، 8 میلیون دلار درآمد خواهید داشت.

      رویکرد پایین به بالا

      در نهایت، شما نمی توانید کل بازار آدرس پذیر (TAM) را تصاحب کنید – برخی از این افراد محصولات رقبا را به محصولات شما ترجیح می دهند. بنابراین باید تعیین کنید که آیا می‌توانید به اندازه کافی مصرف‌کنندگان را از TAM به دست آورید تا این سرمایه‌گذاری ارزشمند باشد.

      رویکرد از پایین به بالا دقیقا برعکس است – از کوچک شروع کنید و به سمت بیرون حرکت کنید.

      یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در آوریل 2019 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

      با استفاده از این به عنوان مثال، اندازه بازار را با استفاده از فرمول زیر محاسبه می کنیم:

      شما تعیین می کنید که بازار هدف شما شامل 1000 فروشگاه مشروب در منطقه نیوانگلند است. از اینجا، شما تحقیقات انجام می دهید و با توزیع کنندگان الکل صحبت می کنید تا تعیین کنید که تقریباً 40٪ میزان موفقیت برای توزیع شراب وجود دارد.

      400 مشروب فروشی x 20000 دلار = 8000000 دلار

      اندازه بازار به تعداد کل خریداران بالقوه برای یک محصول یا خدمات و درآمد بالقوه بر اساس آن اندازه جمعیت اشاره دارد. اندازه بازار فرآیند محاسبه این اعداد برای اندازه گیری دقیق پتانسیل رشد کسب و کار شما است.

  • 1000 مشروب فروشی x 40% = 400 مشروب فروشی

    اولی یک رویکرد از بالا به پایین است که در آن شما با نگاه کردن به بازار به عنوان یک کل، از دید پرنده شروع می‌کنید، سپس آن را اصلاح می‌کنید تا اندازه بازار دقیقی به دست آورید. به نظر می رسد از کل بازار آدرس پذیر خود شروع کنید و از آنجا فیلتر کنید.

    توجه به این نکته مهم است که هر دو روش وجود رقبا، نرخ ریزش مشتری و سایر عواملی را که بر فروش تأثیر می‌گذارند نادیده می‌گیرند. با در نظر گرفتن این موضوع، هنگام تخمین اینکه چه مقدار از اندازه بازار برنده خواهید شد، باید محافظه کار باشید و از آن به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.

    چگونه از اندازه بازار خود استفاده کنید

    شما اندازه بازار تخمینی خود را دارید – حالا چی؟

    در مرحله بعد، متوجه می‌شوید که تعداد مصرف‌کنندگان (یا خانواده‌هایی) که می‌توانید انتظار داشته باشید در منطقه نیوانگلند به آنها دسترسی پیدا کنید، 16000 نفر است.

    هنگامی که به یک سرمایه گذاری جدید فکر می کنید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که تعیین کنید آیا بازار ارزشمندی برای آن وجود دارد یا خیر.

    صاحب کسب و کار اندازه بازار را برای شرکت تخمین می زند

    هنگامی که اندازه بازار را به دست آوردید، باید در نظر بگیرید که بازار در حال حاضر چقدر از محصولات رقبای شما اشباع شده است.

    روش هایی را برای محاسبه اندازه بازار خود و اندازه گیری دقیق پتانسیل درآمد کسب و کار خود کشف کنید.