اکنون بیش از هر زمان دیگری، کارفرمایان بر مهارت ها بیش از شجره نامه تاکید دارند. داده های LinkedIn در سال گذشته نشان می دهد که مدیرانی که مدرک چهار ساله سنتی ندارند، 20 درصد افزایش یافته است. این روند فشار به سمت استخدام مبتنی بر مهارت را برجسته می کند، که قابلیت های یک فرد را بر اعتبار آنها اولویت می دهد.
به طور سنتی، حوزه بازاریابی بر تفکر خلاق بر مهارتهای فنی تأکید داشت. اما برای ایجاد یک شغل موفق به عنوان یک بازاریاب امروزی، به چیزی بیش از مهارت در ارائه ایده ها و ارائه نسخه های هوشمندانه نیاز دارید.
زیرا برای هر نقشی، کارفرمایان کاندیداهایی را میخواهند که مهارتهای لازم برای انجام کارشان را به طور موثر و رشد شرکت داشته باشند.
پس از اسکن لیست های بالا، ممکن است مهارت های فنی بیشتری نسبت به آنچه که تصور می کردید داشته باشید. بنابراین کدام یک باید آن را در رزومه شما ثبت کند؟
اگر یک مهارت فنی منحصر به فرد برای رشته خود دارید که یک کارفرما به دنبال آن است (مثلاً یک مدیر رسانه های اجتماعی و یک متخصص Adobe InDesign هستید)، آن را در بالای لیست مهارت های خود قرار دهید تا رزومه خود را برجسته کنید.
شما می خواهید مهارت هایی را که در حال حاضر دارید یا می توانید به راحتی توسعه دهید و مرتبط ترین آنها با موقعیت شغلی است برجسته کنید. فهرستی از 10 تا 20 مهارت با ترکیبی از مهارت های نرم و فنی را هدف بگیرید. به مهارتهای ذکر شده در بخش «الزامی» شرح شغل توجه کنید زیرا فهرست کردن آنها در رزومه کاری شما را به یک کاندیدای رقابتپذیر تبدیل میکند.
به مثالهای زیر نگاه کنید تا مهارتهایی را که قبلاً دارید برجسته کنید و در مورد آنهایی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید بیشتر بدانید.
نمونه هایی از مهارت های فنی در محیط کار
رسانه های دیجیتال و طراحی
- گرافیک و طراحی وب (Adobe InDesign، Photoshop، Illustrator، After Effects، Premiere)
- سیستم های مدیریت محتوا (Notion، Asana، دوشنبه، Trello، WordPress، Squarespace، Wix)
- HTML، CSS، جاوا یا سایر زبان های برنامه نویسی
- تجسم داده ها
- تولید تصویر و صدا
- تایپوگرافی
- وایرفریمینگ
- نمونه سازی
- تئوری رنگ
- مدل سازی کاربر
مدیریت پروژه
- مایکروسافت آفیس
- Google Suite
- سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
- نرم افزار مدیریت پروژه
- برنامه ریزی بودجه
- مدیریت ریسک
- برنامه ریزی پروژه
- مدیریت کارها
بازار یابی
- مدیریت کمپین
- مدیریت بودجه ها
- بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
- بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
- سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
- مدیریت فروشنده
- مدیریت رسانه های اجتماعی
- هدف گذاری تبلیغات
- استراتژی محتوا
- موقعیت و استراتژی برند
- مدیریت رسانه پولی
- تست A/B
- استراتژی دیجیتال
- بازاریابی ایمیلی
- تجزیه و تحلیل وب
- نرم افزار اتوماسیون
- بهینه سازی نرخ تبدیل
- استراتژی Omnichannel
- برنامه ریزی رویداد
- مدیریت تولید
ایجاد محتوا
- کپی رایتینگ
- نگارش فنی
- ویرایش
- پیچینگ
- تحقیق و گزارش
- کپی رایتینگ UX
- دانش SEO/SEM
- استراتژی و مدیریت محتوا
- رسانه های اجتماعی
- بازاریابی ایمیلی
تجزیه و تحلیل
- تحلیل داده ها
- گزارش دموگرافیک
- تست رسانه های دیجیتال
- تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
- مایکروسافت اکسل و پاورپوینت
- متلب
- پایتون
- SQL و NoSQL
- شناسایی شاخص های کلیدی عملکرد
- تعیین معیارهای معیارها
- جبر خطی و حساب دیفرانسیل و انتگرال
- تجسم داده ها
- پاکسازی داده ها
- کار با API ها
- برچسب زدن
مهارت های فنی برای قرار دادن رزومه
مدیران استخدام اغلب فهرستی از مهارتهای «الزامی» و «توصیهشده» را ایجاد میکنند که میخواهند نامزدها داشته باشند. مهارتهای مورد نیاز اغلب مهارتهای فنی هستند که برای انجام کار پس از استخدام به آن نیاز دارید، در حالی که مهارتهای توصیهشده قابلیتهایی هستند که شرکت مایل است از طریق آموزش به شما کمک کند.
قبل از ورود به دوره تجزیه و تحلیل دادهها، مهم است که بدانید دهها مهارت فنی وجود دارد که نیازی به تبدیل شدن به بازاریاب یا دانشمند کامپیوتر ندارد. بیایید نگاهی به انواع مختلف مهارت ها بیندازیم تا بدانید کدام یک برای شما مناسب است.
انواع مهارت های فنی

با پیشرفت سریع فناوری، تقریباً هر نقشی به نوعی مهارت فنی نیاز دارد. در اینجا انواع مختلفی وجود دارد که ممکن است در دنیای بازاریابی با آنها روبرو شوید.
خلاقیت، تفکر انتقادی، همکاری، حل مسئله و هوش هیجانی مهارت های نرم رایجی هستند که به اندازه مهارت های فنی برای یافتن شغل و رشد شغلی شما مهم هستند.
اگر برای یک شرکت حامی کار می کنید، مدیر شما ممکن است منابعی را برای کمک به شما در جهت دستیابی به این مهارت ها ارائه دهد. این می تواند شامل کمک هزینه های کتاب، دوره ها، گواهینامه ها یا تحصیل باشد. یا میتواند به معنای قرار دادن شما در پروژههایی باشد که به شما تجربه عملی میدهد، مانند مدیریت بودجه برای یک کمپین اجتماعی یا طراحی تصاویر برای خبرنامه ایمیل هفتگی.
بازاریابان از داده ها برای ارتباط با مخاطبان، ایجاد کمپین های نوآورانه، تبدیل افراد به مشتریان و بازگرداندن خریداران استفاده می کنند. اما استفاده از داده ها به مهارت های خاصی نیاز دارد.
تسلط بر مهارت های فنی مورد نیاز شما به عنوان یک بازاریاب هرگز انجام نمی شود. فناوری تکامل مییابد، الگوریتمها تغییر میکنند و پلتفرمهای جدید رسانههای اجتماعی اغلب ظاهر میشوند.
اکنون که میدانید چه نوع مهارتهای فنی در زمینه شما کاربرد دارد، چگونه میدانید کدام یک را توسعه دهید؟ برای درک اینکه کدام مهارتها برای آینده مهمتر هستند، لینکدین مطالعهای انجام داد تا بیشترین مهارتها را بیابد که تعدادی از آنها برای بازاریابان کاربرد دارند.

منبع
داشتن مهارت های فنی به شما این امکان را می دهد که در شغل خود برتر باشید و شما را کاندیدای رقابتی تری برای نقش های آینده می کند. هرچه مهارتهای بیشتری داشته باشید، فرصتهای بیشتری برای گرفتن پستهای سطح بالا و دریافت حقوق بالاتر خواهید داشت.
مهارت های فنی در بازاریابی بسته به نقش متفاوت است، بنابراین مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و مسیر شغلی خود را قبل از درخواست کمک از مدیر خود در نظر بگیرید. اگر آنها ندانند به کدام سمت میخواهید بروید، نمیتوانند مهارتهای خاصی را که برای رسیدن به آنجا نیاز دارید، ارائه دهند.
مهارت های فنی مانند استدلال تحلیلی، بازاریابی وابسته و تجزیه و تحلیل کسب و کار برای موفقیت به عنوان یک بازاریاب ضروری هستند. اما برای ایجاد یک شغل پر رونق به چیزهای بیشتری نیاز دارید. برای درک مهارت هایی که در محل کار به آن نیاز دارید، با نگاهی به شرح شغل برای موقعیت هایی که اکنون و در آینده می خواهید شروع کنید.
تفاوت بین برآورد دستمزد ملی دفتر آمار کار ایالات متحده برای متخصصان بازاریابی در مقابل مدیران بازاریابی را در نظر بگیرید. مدیران بازاریابی که تجربه و مهارت های فنی بسیار بیشتری دارند، سالانه 80500 دلار بیشتر از متخصصان بازاریابی درآمد دارند.
مانند مهارت های فنی، مهارت های نرم از طریق تجربه یا آموزش آموخته می شوند. اندازهگیری این مهارتها سختتر است، اما برای برقراری ارتباط با تیم خود، مذاکره در مورد ضربالاجل پروژه، ارائه ایدههای خلاقانه و اولویتبندی حجم کار به آنها نیاز دارید.
منبع تصویر
در اینجا مروری بر انواع مهارت های فنی مورد نیاز برای نقش های مختلف بازاریابی است.
رسانه های دیجیتال و طراحی
- نرم افزار طراحی گرافیک (Adobe InDesign، Photoshop، Illustrator، After Effects، Premiere)
- سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
- مدیریت تصویر و فایل
- مدیریت محتوا
مدیریت پروژه
- نرم افزارهای مدیریت پروژه (مانند Asana، Trello یا ClickUp)
- برنامه ریزی بودجه
- مدیریت ریسک
- برنامه ریزی پروژه
- سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
- مدیریت کارها
بازاریابی و تولید محتوا
- تحلیل داده ها
- مدیریت کمپین
- بودجه بندی
- سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
- مصاحبه کردن
- مدیریت فروشنده
- پیچینگ
- کپی رایتینگ
- ویرایش
- تحقیق و گزارش
- SEO/SEM
- مدیریت تبلیغات دیجیتال
- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
- استراتژی محتوا
مهارت های فنی در محل کار
به عنوان مثال، یک مدیر پروژه ممکن است نگرش مثبت و مهارت های مدیریت زمان عالی (هر دو مهارت نرم) داشته باشد، اما درک نکات و نکات سیستم CMS شرکت (یک مهارت فنی) برای تحویل به موقع و پروژه های موفق بسیار مهم است.

البته، شما نمی خواهید توانایی های خود را بیش از حد بفروشید. مطمئن شوید که در رزومه خود همه مهارت های ذکر شده را دارید. اگر یک کارفرمای آینده شما را به دروغ گیر بیاورد، این پایان فرصت شما برای یافتن شغل خواهد بود – و می تواند شهرت شما را برای نقش های آینده نیز خدشه دار کند.
اهمیت مهارت های فنی
هنگامی که شرح شغل را بررسی کردید و لیستی از مهارت های فنی که کارفرمایان به دنبال آن هستند ایجاد کردید، همچنین هوشمندانه است که با مدیر خود در مورد مهارت هایی که برای پیشرفت شغلی خود نیاز دارید صحبت کنید. آنها باید بتوانند شما را در مسیر درست برای پیشرفت فردی راهنمایی کنند.
برای اینکه در اوج بازی خود باقی بمانید، باید مهارت های فنی خود را تیز نگه دارید. تا جایی که ممکن است از آنها استفاده کنید و در صورت نیاز مهارت های جدیدی را به دست آورید. من شاهد موقعیتهای زیادی بودهام که در آن یک استخدامکننده بازاریابی جوان به یک حرفهای باتجربه یک یا دو چیز در مورد توسعه یک استراتژی رسانههای اجتماعی یا نحوه دستیابی به مخاطب خاص آموزش میدهد.
منبع تصویر
به خاطر داشته باشید، مهارتهای خاصی بیشتر از سایر مهارتها مورد تقاضا هستند. طبق گفته Indeed، در اینجا 20 مهارت برتر وجود دارد که باید به رزومه خود اضافه کنید (در صورت داشتن آنها).
- پردازش ابری
- هوش مصنوعی
- رهبری فروش
- تحلیل و بررسی
- ترجمه
- توسعه اپلیکیشن موبایل
- مدیریت مردم
- تولید ویدیو
- تولید صدا
- طراحی UX
- بازاریابی SEO/SEM
- بلاک چین
- طراحی صنعتی
- خلاقیت
- همکاری
- تطبیق پذیری
- مدیریت زمان
- اقناع
- روزنامه نگاری دیجیتال
- انیمیشن
منبع تصویر

تقویت مهارت های فنی خود یک فرآیند مادام العمر است. بنابراین هرگز تصور نکنید که می توانید بدون اینکه چیز جدیدی یاد بگیرید، کار خود را به خوبی انجام دهید. و هنگامی که مهارت جدیدی را انتخاب کردید یا مهارتی را که دارید تقویت کردید، آن را به رزومه و نمایه لینکدین خود اضافه کنید.
در حالی که مهارت های فنی معمولا برای مهندسان، تحلیلگران تجاری، ریاضیدانان و دانشمندان مورد نیاز است، صنایع بیش از هر زمان دیگری به کارکنانی با دانش فنی نیاز دارند. در واقع، گارتنر دریافت که 58 درصد از نیروی کار برای انجام موفقیت آمیز کار خود به مهارت های جدید نیاز دارند. این تا حد زیادی به دلیل تحول دیجیتال و افزایش گسترده داده ها است، که به افرادی نیاز دارد که بتوانند از فناوری برای تفسیر داده ها استفاده کنند و برای پیشبرد یک شرکت اقدام کنند.
نیازی به گفتن نیست که یادگیری مهارت های فنی یکی از راه های افزایش درآمد شماست. اما این تمام چیزی نیست که برای موفقیت شغلی طولانی مدت نیاز دارید.
مهارت های نرم در مقابل مهارت های فنی
بازاریابی، به ویژه بازاریابی دیجیتال، حول محور داده ها می چرخد. پیشبینی میشود که بازار جهانی دادههای بازاریابی در سال 2021 به 52.3 میلیارد دلار افزایش یابد و تقریباً 62 درصد از کارشناسان ارشد صنعت از راهحل اشتراکگذاری داده برای حمایت از تلاشهای بازاریابی و تبلیغات تیمهای خود استفاده میکنند.
چه متخصص رسانه های اجتماعی باشید و چه یک تحلیلگر رسانه های دیجیتال، برای تکمیل دانش فنی خود و انجام کار به مهارت های نرم خاصی نیاز دارید. هر نقش بازاریابی الزامات خاص خود را دارد، بنابراین همان تحقیقی را که برای مهارت های فنی انجام دادید انجام دهید. اگر گیر کردید، در نظر بگیرید که آیا هر یک از مهارت های نرم مورد تقاضای زیر را دارید.
- توانایی رعایت ضرب الاجل ها
- تصمیم گیری
- رسیدگی به انتقاد
- توجه به جزئیات
- تفکر انتقادی
- کار گروهی
- مدیریت زمان
- چند وظیفه ای
- مهارت های سازمانی
- اولویت بندی
- حل مسئله
- کار مستقل
- کار از راه دور
- همکاری
- اقناع
- تطبیق پذیری
- هوش هیجانی
مهارت های فنی در طول زمان
استخدام برای مهارت به جای مدرک یک گام خوب رو به جلو برای همه است، و عاقلانه است که هنگام رفتن به دنبال یک نقش جدید یا ارتقاء، از نقاط قوت خود استفاده کنید. به همین دلیل است که می خواهید مطمئن شوید که مهارت های فنی مناسبی برای مسیر شغلی خود دارید تا رقابتی بمانید و در حرفه خود پیشرفت کنید.
همبستگی بین درآمد و مهارت های فنی با سایر صنایع نیز سازگار است. در سال 2021، بزرگترین حق بیمه متوسط حقوق در صنعت فناوری آمریکای شمالی برای تخصص اتوماسیون فناوری اطلاعات تقریباً 24969 دلار تخمین زده شد، پس از آن هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با 14175 دلار و فین تک با 13799 دلار قرار گرفتند.

بیایید همه چیزهایی را که باید در مورد مهارت های فنی بدانید و اینکه کدام یک را باید به عنوان یک بازاریاب توسعه دهید، مرور کنیم.
مهارت های فنی چیست؟

منبع تصویر
در حالی که مهارتهای مرتبط با خلاقیت، مذاکره، مدیریت استرس، ارتباطات و سخنرانی در جمع معمولاً «مهارتهای نرم» در نظر گرفته میشوند، دستههایی مانند فناوری و تفکر تحلیلی شامل مهارتهای فنی میشوند.
مهارت های فنی که اغلب به عنوان مهارت های سخت شناخته می شوند، شایستگی هایی هستند که به راحتی از طریق آموزش یا آموزش به دست می آورید. آنها به شما این امکان را می دهند که یک کار خاص را انجام دهید و اغلب از یک صنعت به صنعت دیگر متفاوت است.
اینجاست که مهارتهای فنی وارد میشوند. این مهارتها از تجربیات یا تحصیلات (تفکر، تجزیه و تحلیل دادهها، مدیریت پروژه و برنامهنویسی کامپیوتری) به دست میآیند.