خلاقیت، تفکر انتقادی، همکاری، حل مسئله و هوش هیجانی مهارت های نرم رایجی هستند که به اندازه مهارت های فنی برای یافتن شغل و رشد شغلی شما مهم هستند.
خلاقیت، تفکر انتقادی، همکاری، حل مسئله و هوش هیجانی مهارت های نرم رایجی هستند که به اندازه مهارت های فنی برای یافتن شغل و رشد شغلی شما مهم هستند.
داشتن مهارت های فنی به شما این امکان را می دهد که در شغل خود برتر باشید و شما را کاندیدای رقابتی تری برای نقش های آینده می کند. هرچه مهارتهای بیشتری داشته باشید، فرصتهای بیشتری برای گرفتن پستهای سطح بالا و دریافت حقوق بالاتر خواهید داشت.
اکنون که میدانید چه نوع مهارتهای فنی در زمینه شما کاربرد دارد، چگونه میدانید کدام یک را توسعه دهید؟ برای درک اینکه کدام مهارتها برای آینده مهمتر هستند، لینکدین مطالعهای انجام داد تا بیشترین مهارتها را بیابد که تعدادی از آنها برای بازاریابان کاربرد دارند.
تسلط بر مهارت های فنی مورد نیاز شما به عنوان یک بازاریاب هرگز انجام نمی شود. فناوری تکامل مییابد، الگوریتمها تغییر میکنند و پلتفرمهای جدید رسانههای اجتماعی اغلب ظاهر میشوند.
اگر یک مهارت فنی منحصر به فرد برای رشته خود دارید که یک کارفرما به دنبال آن است (مثلاً یک مدیر رسانه های اجتماعی و یک متخصص Adobe InDesign هستید)، آن را در بالای لیست مهارت های خود قرار دهید تا رزومه خود را برجسته کنید.
اینجاست که مهارتهای فنی وارد میشوند. این مهارتها از تجربیات یا تحصیلات (تفکر، تجزیه و تحلیل دادهها، مدیریت پروژه و برنامهنویسی کامپیوتری) به دست میآیند.
با پیشرفت سریع فناوری، تقریباً هر نقشی به نوعی مهارت فنی نیاز دارد. در اینجا انواع مختلفی وجود دارد که ممکن است در دنیای بازاریابی با آنها روبرو شوید.
منبع تصویر
استخدام برای مهارت به جای مدرک یک گام خوب رو به جلو برای همه است، و عاقلانه است که هنگام رفتن به دنبال یک نقش جدید یا ارتقاء، از نقاط قوت خود استفاده کنید. به همین دلیل است که می خواهید مطمئن شوید که مهارت های فنی مناسبی برای مسیر شغلی خود دارید تا رقابتی بمانید و در حرفه خود پیشرفت کنید.
مدیران استخدام اغلب فهرستی از مهارتهای «الزامی» و «توصیهشده» را ایجاد میکنند که میخواهند نامزدها داشته باشند. مهارتهای مورد نیاز اغلب مهارتهای فنی هستند که برای انجام کار پس از استخدام به آن نیاز دارید، در حالی که مهارتهای توصیهشده قابلیتهایی هستند که شرکت مایل است از طریق آموزش به شما کمک کند.
برای اینکه در اوج بازی خود باقی بمانید، باید مهارت های فنی خود را تیز نگه دارید. تا جایی که ممکن است از آنها استفاده کنید و در صورت نیاز مهارت های جدیدی را به دست آورید. من شاهد موقعیتهای زیادی بودهام که در آن یک استخدامکننده بازاریابی جوان به یک حرفهای باتجربه یک یا دو چیز در مورد توسعه یک استراتژی رسانههای اجتماعی یا نحوه دستیابی به مخاطب خاص آموزش میدهد.
بازاریابی، به ویژه بازاریابی دیجیتال، حول محور داده ها می چرخد. پیشبینی میشود که بازار جهانی دادههای بازاریابی در سال 2021 به 52.3 میلیارد دلار افزایش یابد و تقریباً 62 درصد از کارشناسان ارشد صنعت از راهحل اشتراکگذاری داده برای حمایت از تلاشهای بازاریابی و تبلیغات تیمهای خود استفاده میکنند.
در حالی که مهارتهای مرتبط با خلاقیت، مذاکره، مدیریت استرس، ارتباطات و سخنرانی در جمع معمولاً «مهارتهای نرم» در نظر گرفته میشوند، دستههایی مانند فناوری و تفکر تحلیلی شامل مهارتهای فنی میشوند.
تقویت مهارت های فنی خود یک فرآیند مادام العمر است. بنابراین هرگز تصور نکنید که می توانید بدون اینکه چیز جدیدی یاد بگیرید، کار خود را به خوبی انجام دهید. و هنگامی که مهارت جدیدی را انتخاب کردید یا مهارتی را که دارید تقویت کردید، آن را به رزومه و نمایه لینکدین خود اضافه کنید.
به خاطر داشته باشید، مهارتهای خاصی بیشتر از سایر مهارتها مورد تقاضا هستند. طبق گفته Indeed، در اینجا 20 مهارت برتر وجود دارد که باید به رزومه خود اضافه کنید (در صورت داشتن آنها).
مانند مهارت های فنی، مهارت های نرم از طریق تجربه یا آموزش آموخته می شوند. اندازهگیری این مهارتها سختتر است، اما برای برقراری ارتباط با تیم خود، مذاکره در مورد ضربالاجل پروژه، ارائه ایدههای خلاقانه و اولویتبندی حجم کار به آنها نیاز دارید.
اگر برای یک شرکت حامی کار می کنید، مدیر شما ممکن است منابعی را برای کمک به شما در جهت دستیابی به این مهارت ها ارائه دهد. این می تواند شامل کمک هزینه های کتاب، دوره ها، گواهینامه ها یا تحصیل باشد. یا میتواند به معنای قرار دادن شما در پروژههایی باشد که به شما تجربه عملی میدهد، مانند مدیریت بودجه برای یک کمپین اجتماعی یا طراحی تصاویر برای خبرنامه ایمیل هفتگی.
در حالی که مهارت های فنی معمولا برای مهندسان، تحلیلگران تجاری، ریاضیدانان و دانشمندان مورد نیاز است، صنایع بیش از هر زمان دیگری به کارکنانی با دانش فنی نیاز دارند. در واقع، گارتنر دریافت که 58 درصد از نیروی کار برای انجام موفقیت آمیز کار خود به مهارت های جدید نیاز دارند. این تا حد زیادی به دلیل تحول دیجیتال و افزایش گسترده داده ها است، که به افرادی نیاز دارد که بتوانند از فناوری برای تفسیر داده ها استفاده کنند و برای پیشبرد یک شرکت اقدام کنند.
در اینجا مروری بر انواع مهارت های فنی مورد نیاز برای نقش های مختلف بازاریابی است.
منبع تصویر
شما می خواهید مهارت هایی را که در حال حاضر دارید یا می توانید به راحتی توسعه دهید و مرتبط ترین آنها با موقعیت شغلی است برجسته کنید. فهرستی از 10 تا 20 مهارت با ترکیبی از مهارت های نرم و فنی را هدف بگیرید. به مهارتهای ذکر شده در بخش «الزامی» شرح شغل توجه کنید زیرا فهرست کردن آنها در رزومه کاری شما را به یک کاندیدای رقابتپذیر تبدیل میکند.
به عنوان مثال، یک مدیر پروژه ممکن است نگرش مثبت و مهارت های مدیریت زمان عالی (هر دو مهارت نرم) داشته باشد، اما درک نکات و نکات سیستم CMS شرکت (یک مهارت فنی) برای تحویل به موقع و پروژه های موفق بسیار مهم است.
چه متخصص رسانه های اجتماعی باشید و چه یک تحلیلگر رسانه های دیجیتال، برای تکمیل دانش فنی خود و انجام کار به مهارت های نرم خاصی نیاز دارید. هر نقش بازاریابی الزامات خاص خود را دارد، بنابراین همان تحقیقی را که برای مهارت های فنی انجام دادید انجام دهید. اگر گیر کردید، در نظر بگیرید که آیا هر یک از مهارت های نرم مورد تقاضای زیر را دارید.
البته، شما نمی خواهید توانایی های خود را بیش از حد بفروشید. مطمئن شوید که در رزومه خود همه مهارت های ذکر شده را دارید. اگر یک کارفرمای آینده شما را به دروغ گیر بیاورد، این پایان فرصت شما برای یافتن شغل خواهد بود – و می تواند شهرت شما را برای نقش های آینده نیز خدشه دار کند.
همبستگی بین درآمد و مهارت های فنی با سایر صنایع نیز سازگار است. در سال 2021، بزرگترین حق بیمه متوسط حقوق در صنعت فناوری آمریکای شمالی برای تخصص اتوماسیون فناوری اطلاعات تقریباً 24969 دلار تخمین زده شد، پس از آن هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با 14175 دلار و فین تک با 13799 دلار قرار گرفتند.
پس از اسکن لیست های بالا، ممکن است مهارت های فنی بیشتری نسبت به آنچه که تصور می کردید داشته باشید. بنابراین کدام یک باید آن را در رزومه شما ثبت کند؟
قبل از ورود به دوره تجزیه و تحلیل دادهها، مهم است که بدانید دهها مهارت فنی وجود دارد که نیازی به تبدیل شدن به بازاریاب یا دانشمند کامپیوتر ندارد. بیایید نگاهی به انواع مختلف مهارت ها بیندازیم تا بدانید کدام یک برای شما مناسب است.
بازاریابان از داده ها برای ارتباط با مخاطبان، ایجاد کمپین های نوآورانه، تبدیل افراد به مشتریان و بازگرداندن خریداران استفاده می کنند. اما استفاده از داده ها به مهارت های خاصی نیاز دارد.
به طور سنتی، حوزه بازاریابی بر تفکر خلاق بر مهارتهای فنی تأکید داشت. اما برای ایجاد یک شغل موفق به عنوان یک بازاریاب امروزی، به چیزی بیش از مهارت در ارائه ایده ها و ارائه نسخه های هوشمندانه نیاز دارید.
بیایید همه چیزهایی را که باید در مورد مهارت های فنی بدانید و اینکه کدام یک را باید به عنوان یک بازاریاب توسعه دهید، مرور کنیم.
به مثالهای زیر نگاه کنید تا مهارتهایی را که قبلاً دارید برجسته کنید و در مورد آنهایی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید بیشتر بدانید.
تفاوت بین برآورد دستمزد ملی دفتر آمار کار ایالات متحده برای متخصصان بازاریابی در مقابل مدیران بازاریابی را در نظر بگیرید. مدیران بازاریابی که تجربه و مهارت های فنی بسیار بیشتری دارند، سالانه 80500 دلار بیشتر از متخصصان بازاریابی درآمد دارند.
مهارت های فنی در بازاریابی بسته به نقش متفاوت است، بنابراین مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و مسیر شغلی خود را قبل از درخواست کمک از مدیر خود در نظر بگیرید. اگر آنها ندانند به کدام سمت میخواهید بروید، نمیتوانند مهارتهای خاصی را که برای رسیدن به آنجا نیاز دارید، ارائه دهند.
منبع تصویر
مهارت های فنی که اغلب به عنوان مهارت های سخت شناخته می شوند، شایستگی هایی هستند که به راحتی از طریق آموزش یا آموزش به دست می آورید. آنها به شما این امکان را می دهند که یک کار خاص را انجام دهید و اغلب از یک صنعت به صنعت دیگر متفاوت است.
زیرا برای هر نقشی، کارفرمایان کاندیداهایی را میخواهند که مهارتهای لازم برای انجام کارشان را به طور موثر و رشد شرکت داشته باشند.
منبع تصویر
مهارت های فنی مانند استدلال تحلیلی، بازاریابی وابسته و تجزیه و تحلیل کسب و کار برای موفقیت به عنوان یک بازاریاب ضروری هستند. اما برای ایجاد یک شغل پر رونق به چیزهای بیشتری نیاز دارید. برای درک مهارت هایی که در محل کار به آن نیاز دارید، با نگاهی به شرح شغل برای موقعیت هایی که اکنون و در آینده می خواهید شروع کنید.
نیازی به گفتن نیست که یادگیری مهارت های فنی یکی از راه های افزایش درآمد شماست. اما این تمام چیزی نیست که برای موفقیت شغلی طولانی مدت نیاز دارید.
اکنون بیش از هر زمان دیگری، کارفرمایان بر مهارت ها بیش از شجره نامه تاکید دارند. داده های LinkedIn در سال گذشته نشان می دهد که مدیرانی که مدرک چهار ساله سنتی ندارند، 20 درصد افزایش یافته است. این روند فشار به سمت استخدام مبتنی بر مهارت را برجسته می کند، که قابلیت های یک فرد را بر اعتبار آنها اولویت می دهد.
هنگامی که شرح شغل را بررسی کردید و لیستی از مهارت های فنی که کارفرمایان به دنبال آن هستند ایجاد کردید، همچنین هوشمندانه است که با مدیر خود در مورد مهارت هایی که برای پیشرفت شغلی خود نیاز دارید صحبت کنید. آنها باید بتوانند شما را در مسیر درست برای پیشرفت فردی راهنمایی کنند.