24 آمار شگفت انگیز اقتصاد خالق که بازاریابان می توانند از آنها بیاموزند

توماس پترو پس از موفقیت در TikTok، The Hype House را تأسیس کرد، یک خانه محتوای مشترک که در آن TikTokers با هم زندگی می‌کردند، ویدیوها ایجاد می‌کردند و با راهنمایی و پشتیبانی پترو فالوورهای خود را افزایش می‌دادند.

قالب های محتوا



منبع

کسب‌وکارها در اقتصاد خالق نیز جایگاهی دارند. به ویژه آنهایی که ابزارهایی را برای سازندگان ایجاد می کنند تا تأثیر، دسترسی و مخاطبان خود را ایجاد کنند. برای مثال، Patreon به سازندگان کمک می‌کند تا برنامه‌های عضویت ممتاز را راه‌اندازی کنند و مفهوم غذاخوری مجازی به سازندگان کمک می‌کند تا رستوران‌هایی را در آشپزخانه‌های ارواح راه‌اندازی کنند. سازندگان همچنین همچنان به دنبال کسب‌وکارها خواهند بود تا ابزارهای مورد نیاز برای دستیابی به اهداف خود را ارائه دهند و از کسب‌وکارها بخواهند که در راس روندها باشند.

او یکی از بسیاری از تولیدکنندگان محتوا است که در اقتصاد سازندگان نامی برای خود ایجاد کرده است – مفهومی نسبتاً جدید، اما از آنجایی که هر کسی می‌تواند به یک خالق محتوا تبدیل شود، پتانسیل رشد قابل توجهی واضح است.

اکنون دانلود کنید: بیش از 150 الگوی ایجاد محتوا [Free Kit]

اقتصاد خالق چیست؟

در این پست، دقیقاً توضیح خواهیم داد که اقتصاد خالق چیست و به آمارهای کلیدی که بازاریابان باید بدانند، خواهیم پرداخت.

اقتصاد سازندگان جایی است که سازندگان، از YouTubers گرفته تا وبلاگ نویسان، محتوا را با مخاطبان به اشتراک می گذارند و از فرصت های کسب درآمد درآمد کسب می کنند. همچنین شامل مشاغلی می شود که سازندگان برای رشد بیشتر محتوای خود راه اندازی می کنند.

بازاریابان همچنین تحت تأثیر اقتصاد خالق هستند، زیرا کاربران رسانه های اجتماعی به اینفلوئنسرها و سازندگان مورد علاقه خود بیشتر از برندهایی که دنبال می کنند اعتماد دارند. در نتیجه، ایجاد یک تبلیغ تاثیرگذار برای رسانه‌های اجتماعی می‌تواند نیازمند مشارکت با اینفلوئنسرهایی باشد که مخاطبانی درگیر دارند که به توصیه‌های آنها اعتماد دارند.

اقتصاد خالق فقط قرار است رشد کند. با توجه به این موضوع، مهم است که از وضعیت فعلی اقتصاد سازندگان آگاه باشید – در زیر فهرستی از آماری را گردآوری کرده‌ایم که این را نشان می‌دهد.

آمارهای اقتصاد خالق برای بازاریابان که بدانند

آمار کلی اقتصاد خالق

  • 30 درصد از جوانان 18 تا 24 ساله و 40 درصد از افراد 25 تا 35 ساله خود را خالق محتوا می نامند. (وبلاگ HubSpot)
  • سازندگان به احتمال زیاد جوان (63٪ Gen Z) و زن (48٪) هستند. (فهرست جهانی وب)
  • 46.7 درصد از سازندگان، خالقان تمام وقت هستند. (ConvertKit)
  • برترین انواع سازندگان خالقان آموزشی، وبلاگ نویسان، مربیان، نویسندگان و هنرمندان هستند. (ConvertKit)
  • 37 درصد از سازندگان طاقچه حداقل یک بار در همکاری با یک برند شرکت کرده اند. (Linktree)
  • سازندگان تمام وقت به طور متوسط ​​از 3.4 کانال برای جذب مخاطب استفاده می کنند. (ConvertKit)
  • میانگین زمان صرف شده برای تولید محتوا در هفته 1 تا 5 ساعت است. (Linktree)
  • سازندگان محتوا می گویند چالش اصلی آنها یافتن محتوایشان است. (شیب)
  • 61 درصد از تولیدکنندگان محتوا می گویند که محتوا را برای سرگرمی پست می کنند، 34 درصد به دلیل علاقه مندی به محتوایی که به اشتراک می گذارند، و 31 درصد محتوا را برای کشف یک سرگرمی بالقوه جدید پست می کنند. (فهرست جهانی وب)
  • رایج ترین لانپ پد سازنده در سال 2021 اینستاگرام بود. (ConvertKit)
  • 58 درصد از سازندگان 2-4 نوع محتوا تولید می کنند. (Linktree)
  • اغلب، سازندگان تمام وقت پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها/خبرنامه‌ها و مقالات/پست‌های وبلاگ را ایجاد می‌کنند. (ConvertKit)
  • 52 درصد از بازاریابان برای تقویت جامعه اجتماعی خود به سازندگان تکیه می کنند و 41 درصد می گویند که می خواهند با تولیدکنندگان محتوا برای ارتقای ارزش های برند خود همکاری کنند. (Sprout Social)
  • متداول ترین انواع بازاریابان محتوا، خالقانی را برای ساختن استخدام می کنند، محتوای آموزشی، جعبه گشایی یا آشکارسازی، و توصیفات است. (Sprout Social)
  • پردرآمدترین سازندگان، خالقان آموزشی، مربیان، پادکست‌ها، اینفلوئنسرها و بازاریاب‌ها هستند. (ConvertKit)
  • اکثر تولیدکنندگان محتوا بین 0 تا 10 پست حمایت شده در سال به اشتراک می گذارند. (اینفلوئنسر مارکتینگ هاب)

آمار درآمد Creator Economy

  • اقتصاد خلاق در حال حاضر از بیش از 300 استارت آپ تشکیل شده است. (باشگاه اینفلوئنسرها)
  • اندازه بازار اقتصاد خالق در حال حاضر 104.2 میلیارد دلار برآورد شده است. (باشگاه اینفلوئنسرها)
  • ارزش کل استارت‌آپ‌های اقتصاد خلاق ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ بود. (باشگاه اینفلوئنسرها)
  • اکثر سازندگان محتوا می گویند که بیشترین منبع درآمد آنها معاملات برند است. (اینفلوئنسر مارکتینگ هاب)
  • تولیدکنندگان محتوا به طور متوسط ​​شش ماه و نیم طول می کشد تا اولین دلار خود را به دست آورند. (شیب)
  • سازندگان محتوا ترجیح می دهند از محتوای خود در اینستاگرام و TikTok کسب درآمد کنند. (اینفلوئنسر مارکتینگ هاب)
  • سازندگان تمام وقت به طور متوسط ​​از 2.7 جریان درآمد استفاده می کنند. (ConvertKit)
  • 59 درصد از سازندگان مبتدی هنوز از محتوای خود کسب درآمد نکرده اند. (Linktree)