از آنجایی که دادههای شخص اول مستقیماً از مشتریان شما جمعآوری میشوند، بسیار دقیق و مختص شرکت شما هستند – اما برای اینکه مشتریان اطلاعات شخصی خود را به شما بدهند، ابتدا باید به شما اعتماد کنند.
3. اعتماد بیشتر = داده های بهتر
نکته جالب این است که این راه حل های جایگزین به طور بالقوه حتی دقیق تر و مؤثرتر از آن دسته از بازاریابان هستند که در حال حاضر استفاده می کنند، که ما را به دومین مزیت تغییرات حریم خصوصی داده ها می رساند.
2. راه حل های داده جدید بهتر هستند
بررسی روند مصرفکنندگان ما نشان میدهد که نزدیک به نیمی (45%) از مصرفکنندگان به شرکتها نسبت به رفتار وبسایت/دادههای کوکیشان بیاعتماد هستند.
تغییرات حریم خصوصی دادهها میتواند باعث شود مصرفکنندگان در به اشتراکگذاری اطلاعات شخصی خود احساس امنیت بیشتری کنند، بنابراین تمایل بیشتری به اعتماد بازاریابان به آنها دارند. همانطور که یکی از بازاریابان در نظرسنجی ما بیان کرد:
وقتی نوبت به بازاریابی میرسد، هدف اصلی این است که به مخاطبان هدف شما ضربه بزنید. حذف تدریجی کوکیهای شخص ثالث برای Google باعث میشود مشتریان بیشتر به آنها اعتماد کنند. این اعتماد باید به اطلاعات قابل اعتمادتری تبدیل شود که من از آن برای هدف قرار دادن مخاطبانم از طریق گوگل استفاده می کنم.”
اما اگر به شما بگویم تغییرات حریم خصوصی داده ها واقعاً تأثیر مثبتی بر بازاریابان دارد، چه؟
انطباق با تغییرات حریم خصوصی داده ها چالش برانگیز است زیرا مقررات و افکار عمومی در مورد حریم خصوصی داده ها به طور فعال در حال توسعه هستند.
هم تنظیمکنندههای دولتی و هم مصرفکنندگان خواستار تغییرات در حریم خصوصی دادهها هستند و بازاریابها چارهای جز این ندارند که با زمان پیش بروند.
منبع
در حال حاضر، مصرف کنندگان بی اعتماد بازاریابان را با داده های ضعیف یا ناقص در مورد مخاطبان هدف خود قرار می دهند. تغییرات حریم خصوصی داده ها به بازاریابان این امکان را می دهد که با رعایت حریم خصوصی مصرف کنندگان، داده های با کیفیت بالاتری دریافت کنند و به نفع هر دو طرف باشد.
بعد از تغییرات حریم خصوصی داده ها
وقتی نوبت به بازاریابی میرسد، تقریباً هیچ چیز مهمتر از داشتن دادههای با کیفیت بالا برای مخاطبان هدف شما نیست. بنابراین جای تعجب نیست که تغییرات حریم خصوصی داده ها باعث محدود شدن دید بازاریابان نسبت به آنچه مشتریانشان می شوند یک تهدید بزرگ است.
اما سوال بزرگ این است که چرا بازاریابان اثرات مثبت تغییرات حریم خصوصی را می بینند؟ بیایید به داده های خود بپردازیم تا بفهمیم.
3 روشی که تغییرات حریم خصوصی به بازاریابان کمک می کند
1. بودجه های بازاریابی برای تطبیق با تغییرات حریم خصوصی داده ها در حال افزایش است
از بیش از 1000 بازاریاب که تحت تأثیر تغییرات حریم خصوصی داده ها قرار گرفته اند، 32٪ می گویند که آنها تأثیر مثبتی بر استراتژی بازاریابی آنها در سال گذشته داشته اند، در حالی که فقط 10٪ می گویند تغییرات حریم خصوصی تأثیر منفی داشته است.
تقریباً نیمی (48٪) از بازاریابان می گویند که بودجه آنها برای جبران تغییرات حریم خصوصی داده ها در سال جاری تغییر کرده است و 71٪ از آنها افزایش بودجه بازاریابی خود را گزارش کرده اند.
خوشبختانه، به بازاریابان بودجه لازم برای کشف راه حل های جایگزین و ردیابی هدف داده می شود.
آیا ابزارهایی که بازاریابان در حال حاضر استفاده می کنند واقعاً تا این حد مؤثر هستند؟ به نظر می رسد اکثر بازاریابان اطلاعات مهمی را در مورد مخاطبان هدف خود از دست می دهند – فقط 42٪ اطلاعات اولیه جمعیت شناختی خود را می دانند، و حتی کمتر از عادات خرید، سابقه خرید و کانال هایی که محتوا/رسانه را در آنها مصرف می کنند، می دانند.از سوی دیگر، جایگزین هایی مانند جمع آوری داده های شخص اول می توانند برای به دست آوردن بینش با کیفیت بالا و ارائه یک تجربه بسیار شخصی سازی شده به مشتریان خود استفاده شوند.
مهمترین کاری که بازاریابان می توانند انجام دهند این است که راه حل های جدید ردیابی و هدف گیری را کشف کنند تا در زمان فرا رسیدن زمان آن آماده باشند تا استراتژی داده خود را تطبیق دهند. به هر حال، تحقیقات ما نشان می دهد که بازاریابان داده محور و چابک در سال 2023 برنده خواهند شد.
متوجه شدم – احتمالاً به شنیدن این موضوع عادت کردهاید که چگونه از دست دادن کوکیهای شخص ثالث، GDPR و تغییرات حریم خصوصی iOS منجر به عذاب خاصی برای صنعت بازاریابی میشود – اما نظرسنجی ما نشان میدهد که این درست نیست.
در همان زمان، 58 درصد از بازاریابان یک تأثیر خنثی را گزارش میکنند، که قابل درک است زیرا تغییرات Google اکنون تا سال 2024 به تعویق افتاده است و تأثیر سایر تغییرات حریم خصوصی ممکن است هنوز کاملاً آشکار نباشد.