3 چالشی که برندها با بازاریابی پادکست و نحوه هدایت آنها روبرو هستند


بر اساس گزارش بررسی روندهای بازاریابی 2022 ما، 34 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال 2022 استفاده از پادکست ها یا سایر محتوای صوتی را متوقف کنند.

➝ راهنمای رایگان: چگونه یک پادکست راه اندازی کنیم

احتمالاً به دلیل موانع عمده ای است که بازاریابان هنوز در فضای بازاریابی پادکست با آن مواجه هستند. دو کارشناس پادکست در مورد بزرگترین چالش ها و استراتژی های مقابله با آنها فکر می کنند.

قابلیت کشف ارگانیک

در حال حاضر، دو راه اصلی برای کشف پادکست‌ها وجود دارد: جستجو در پادکست‌های با رتبه برتر در ژانرهای مختلف یا دریافت توصیه‌هایی بر اساس آنچه قبلاً به آن گوش می‌دهید.

این امر کشف ارگانیک نمایش های کمتر شناخته شده را بسیار سخت می کند.

آلانا جوزف، سرپرست مشارکت سازنده در تیم پادکست HubSpot، می‌گوید: «برای پادکست‌هایی که محتوای شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کنند و خالقان خوبی هستند، واقعاً سخت است که راه‌هایی برای حضور در مقابل مخاطبان خود بیابند.

در HubSpot، جوزف می‌گوید که شبکه پادکست ما با متمایل شدن به استراتژی تبلیغات متقابل ما به این موضوع می‌پردازد – این به معنای قرار دادن تبلیغات در نمایش‌های مختلف در سراسر شبکه ما است و در عین حال همسویی مخاطبان را تضمین می‌کند.

او می‌گوید: «به‌جای بیرون رفتن و تلاش برای یافتن مخاطبان جدید، از مخاطبانی که در حال حاضر داریم استفاده می‌کنیم و آن مخاطبان را به‌گونه‌ای به اشتراک می‌گذاریم که به افزایش قابلیت کشف برای پادکست‌ها کمک کند». و همچنین به این دلیل که ما یک انجمن داریم و می‌توانیم از آن موجودی تبلیغات استفاده کنیم.»

با این حال، هر برندی نمی تواند این مسیر را طی کند. برندهایی که به بودجه تبلیغاتی زیادی دسترسی دارند، تبلیغات پولی را انتخاب می کنند، زیرا تضمین می کند که شما در معرض دید بیشتری قرار خواهید گرفت و به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت.

تولید کننده اصلی پادکست در HubSpot دارن کلارک، به عنوان راهی برای مقابله با قابلیت کشف، می‌گوید: «استراتژی‌های کوتاه‌مدت اغلب رسانه‌های پولی هستند، مانند تبلیغ در پخش‌کننده پادکست یا اجرای تبلیغات فیس‌بوک». “این نمایشنامه ها معمولاً نتایج عالی می دهند، اما لزوما “چسبنده” نیستند.”

تاکتیک های دیگر شامل ارسال متقابل در کانال های متعدد و افزایش حضور شما در رسانه های اجتماعی است. بسیاری از پادکست‌ها نسخه ویدیویی محتوای خود را در یوتیوب ارسال می‌کنند تا دسترسی خود را افزایش دهند و سئو سایت را افزایش دهند.

در رسانه های اجتماعی، کشف بسیار ساده تر است. شما می توانید در آنجا یک انجمن بسازید، پادکست خود را بازاریابی کنید و ترافیک را به مجموعه خود هدایت کنید.

او می‌گوید: «این نوع استراتژی‌های رشد ارگانیک برای ثبت نتایج قابل‌توجه زمان زیادی طول می‌کشد، اما در طول زمان، اگر به خوبی انجام شوند، اساساً کنترل بسیار بیشتری بر توزیع خود به شما می‌دهند.»

رشد یک جامعه راه کلیدی دیگری برای کمک به قابلیت کشف است. مواردی مانند شرکت در رویدادهای پادکست و ارتباط با پادکست های دیگر به شما کمک می کند شبکه ای از افرادی بسازید که می توانند مخاطبان خود را با شما به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثال، مهمان شدن در پادکست دیگری که مخاطبان آن با شما همسو هستند، می تواند برای برندهایی با منابع محدود بسیار ارزشمند باشد.

«مخاطبان با شما آشنا می‌شوند، می‌توانند درباره شما بیاموزند، ارزش‌های شما را درک کنند، [and] چرا پادکست دارید؟» او می گوید. “همه این چیزها نه تنها برای ایجاد ترافیک بلکه برای حفظ و وفاداری نیز مهم هستند.”

کلارک این احساس را تکرار می‌کند و می‌گوید وقتی میزبان مهمان هستید، داشتن یک پیام قانع‌کننده و دعوت‌کننده برای اقدام ضروری است تا به عنوان یک اهرم رشد عمل کند.

او همچنین هشدار می دهد که ارتقاء، بازاریابی، ایجاد مخاطب و توسعه جامعه، همگی مکانیسم های رشدی هستند که نیازمند رویکردهای متفاوتی هستند. به این ترتیب، آنها به مجموعه متفاوتی از انتظارات و بازگشت سرمایه نیاز دارند.

اطلاعات بینش

به عنوان بازاریاب، داده ها راه نجات ما هستند. به ما می گوید که مخاطبان ما چه کسانی هستند، به چه چیزی پاسخ می دهند و خیلی چیزهای دیگر. جوزف می‌گوید با پادکست‌ها، بینش داده‌ها محدود است.

او می گوید: “با ردیابی و گزارش، بزرگترین مشکل در صنعت پادکست این است که به عنوان یک شنونده، شما قادر به پذیرش کوکی ها نیستید.”

این بدان معناست که بازاریابان پادکست در اطلاعاتی که می‌توانند در مورد مخاطبان خود جمع‌آوری کنند، محدود هستند، به‌ویژه ردیابی رفتار آنها پس از گوش دادن به یک قسمت.

آنچه شما معمولاً دریافت می کنید موارد زیر است:

  • موقعیت جغرافیایی
  • گوش می دهد (گوش های منحصر به فرد، میانگین زمان گوش دادن و غیره)
  • تعداد مشترکین و روندها
  • دانلودها (کل دانلودها، میانگین دانلودها و غیره)

و اغلب، جوزف می گوید، شما باید داده هایی را از چندین منبع جمع آوری کنید که همیشه دقیق یا قابل اعتماد نیستند.

یکی از داده‌های کلیدی که وجود ندارد، جمعیت شنونده است، مانند جنسیت، سن و تحصیلات. در نتیجه، ایجاد یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی در درک مخاطبان شما اهمیت بیشتری پیدا می کند.

برای مثال، از لینکدین، می‌توانید عنوان یک فرد را کشف کنید، مشخص کنید که آن‌ها در شغل خود کجا هستند و چرا در پادکست شما تنظیم می‌شوند.

با وجود این موانع، جوزف معتقد است که فناوری بالاخره به دنیای پادکست می رسد.

او می‌گوید: «در حال حاضر نوآوری‌های زیادی وجود دارد و افراد زیادی در حال توسعه فناوری جالب برای حمایت از این گروه بزرگ از سازندگان هستند. بنابراین، من خوشبین هستم که برخی از این مسائل حل شود.»

تنوع در صداها

در حالی که این چالش مختص بازاریابی پادکست نیست، اما بر کل صنعت تأثیر می گذارد.

جوزف اشاره می کند که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در مورد تنوع صداها در پادکست وجود دارد.

“در آغاز [of building the HubSpot Podcast Network]او می‌گوید، بیشتر از حالا، این چالش بزرگی بود که من با آن روبه‌رو بودم، «چگونه شبکه‌ای ایجاد کنم که منعکس‌کننده نیروی کار آمریکا باشد؟»

این امر به ویژه در ژانر تجاری صادق است، جایی که نمایش های با رتبه برتر توسط سازندگان BIPOC هدایت نمی شوند. به عنوان یک شبکه، شما می خواهید فهرستی از نمایش های قوی داشته باشید، اما همچنین می خواهید مطمئن شوید که در بازنمایی متعادل است.

او می‌گوید: «دوست دارم زنان بیشتری را ببینم و افراد رنگین‌پوست بیشتری را به طور خاص به نمودارهای ژانر ما برسانند. این چیزی است که ما فعالانه در حال تلاش برای انجام آن هستیم و مدتی است که در حال انجام آن بوده ایم.

شکی نیست که هنوز چالش های زیادی در بازاریابی پادکست وجود دارد، زیرا پلتفرم ها و موتورهای جستجو به این صنعت پر رونق می رسند. با این حال، هنوز راه‌حل‌های زیادی وجود دارد که برندها می‌توانند از آنها برای دستیابی به شنوندگان هدف خود و رشد پایگاه مشترک خود استفاده کنند.

دعوت به اقدام جدید



منبع