شاخصهای تجربه کاربری، مانند مدت زمانی که کاربران در صفحات خاص میگذرانند و مدت زمانی که در سایت شما میمانند، میتوانند به عنوان زنگ خطری برای سئوی شما عمل کنند. اگر این معیارها به اشتباه حرکت می کنند، بهینه سازی کلمه کلیدی و طرح بندی محتوای شما ممکن است نیاز به به روز رسانی داشته باشد.
18. سوالات مرتبط را بیابید
محتوای موضوعی در حال حاضر مرتبط است، در حالی که محتوای همیشه سبز در مدت زمان طولانی قابل اجرا است. برای دستیابی به سئوی ثابت هر دو را متعادل کنید.
9. قرار دادن کلمات کلیدی را در نظر بگیرید
مطالب مرتبط و قابل اعتماد را منتشر کنید
سایت شما ثابت نیست برای اطمینان از ارائه پتانسیل سئو، ارزش ارزیابی منظم را دارد تا اطمینان حاصل شود که مؤلفه های کلیدی همانطور که در نظر گرفته شده کار می کنند.
یکی از بهترین راهها برای درک اینکه چه چیزی ترند است، جستجوی کلمه کلیدی اصلی سایت خود و دیدن سؤالاتی است که ظاهر میشوند. این جستارهای دارای رتبه برتر می توانند به تیم شما کمک کنند تا اطمینان حاصل کنند که محتوایی را ایجاد می کنند که با آنچه کاربران می خواهند بیاموزند مطابقت دارد.
معیارهای خود را مدیریت کنید
با جستجو در سایت خود شروع کنید و ببینید در چه رتبه ای قرار می گیرید. آیا شما جزو سه نفر برتر هستید؟ پنج نفر برتر؟ در صفحه اول؟ با توجه به اینکه 75 درصد از کاربران هرگز از صفحه اول فراتر نمی روند، رتبه شما مکانی عالی برای شروع تلاش های سئو در اختیار شما قرار می دهد.
20. ببینید بازدیدکنندگان از کجا می آیند
در نهایت، میتوانید از کش مرورگر برای ذخیره دادهها در مرورگرهای کاربر (با اجازه) استفاده کنید تا مجبور نباشند هر بار که بازدید میکنند کل سایت شما را بارگیری کنند.
مطالب مرتبط و قابل اعتماد را منتشر کنید
این فقط به این نیست که چه کلمات کلیدی را انتخاب می کنید، بلکه در کجا قرار می دهید. کلمات کلیدی باید در محتوای شما، در هر پست اجتماعی، و در عناوین و توضیحات متا تا جایی که امکان دارد گنجانده شوند.
10. به طور منظم محتوا را ارزیابی کنید
وقتی صحبت از وب سایت ها می شود، ساده فکر کنید. از کارکنان و کاربران در مورد سایت خود بازخورد بخواهید تا کشف کنید که کجا به راحتی می توانید آن را پیمایش کنید و کجا به کار نیاز دارد.
29. محتوای انسان محور ارائه دهید
منبع
روندهای فصلی و رویداد محور می توانند بر سئو تأثیر بگذارند. در نتیجه، ارزش آن را دارد که روند خرید کلید و انتظارات مشتری را دنبال کنید تا کلمات کلیدی را با ترجیحات کاربر هماهنگ کنید.
17. برای تجربه کاربری حساب کنید
ترافیک ارگانیک ترافیکی است که از یک موتور جستجو به سایت شما وارد می شود که توسط محتوای پولی هدایت نمی شود. در نتیجه، برای سایت شما فوقالعاده ارزشمند است و ارزش اندازهگیری منظم را برای اطمینان از ترافیک ارگانیک ثابت (یا افزایش) دارد.
22. نرخ کلیک (CTR) خود را بررسی کنید
معیارهای خود را مدیریت کنید
کلمه کلیدی اصلی خود را جستجو کنید و ببینید چه چیزی به دست می آید. اگر شما هستید، عالی است! اگر یک رقیب است، به وب سایت آنها نگاهی بیندازید تا ببینید چه کاری انجام می دهند و چرا کار می کند.
15. تست A/B را اجرا کنید
چند نفر بعد از دیدن نتایج جستجوی شما روی آن کلیک می کنند؟ اگر متوجه شدید که حجم بالایی از بازدیدکنندگان بالقوه به نتایج صفحه شما نگاه میکنند، اما جهش نمیکنند، سئوی شما نیاز به کار دارد.
23. خوانایی خود را آزمایش کنید
با این حال، در عمل، این به معنای چیزی بیش از داشتن محتوای عالی است – به این معنی است که اقداماتی را برای بهبود عملکرد سئو انجام دهید تا الگوریتمهای موتور جستجو به احتمال زیاد صفحه شما را به عنوان یک نتیجه برتر بازگردانند.
برای سادهتر کردن مسیریابی نکات سئو، آنها را به دستههای وسیعی تقسیم کردهایم. برای پرش سریع به آن بخش، روی هر دسته بندی کلیک کنید.
اطمینان حاصل کنید که تمام منابع مربوط به ابرداده از جمله عنوان، توضیحات، کلمه کلیدی و متن جایگزین را برای ارائه هرچه بیشتر زمینه برای کاربران پر کرده اید.
26. تصاویر را بهینه کنید
این شش نکته می تواند به شما در بهینه سازی اجزای داخل صفحه کمک کند:
25. از ابرداده استفاده کنید
به طور منظم کلمات کلیدی و روندهای فعلی را ارزیابی کنید
با محتوای خود خیلی پیچیده نشوید. آن را ساده، واضح و دقیق نگه دارید – هم بازدیدکنندگان و هم الگوریتم های موتورهای جستجو این رویکرد را ترجیح می دهند.
12. بازخورد را در نظر بگیرید
در حالی که بهبود عملکرد سئو می تواند به جذب کاربران به سایت شما کمک کند، اما اگر تنها چیزی که دارید تصاویر بهینه شده و محتوای مملو از کلمات کلیدی باشد که به سرعت بارگذاری می شوند، باقی نخواهند ماند. به یاد داشته باشید که شما در حال تولید محتوا برای انسان ها هستید، و آنها باید آن را برای خود جالب بدانند.
30. چگالی کلمه کلیدی خود را کلید بزنید
هرچه محتوای شما خواناتر باشد، بهتر است، به ویژه از آنجایی که موتورهای جستجو اغلب هنگام جستجوی کاربران، قسمت های مرتبط از محتوای شما را جمع آوری می کنند. اگر زبان یا ساختار جمله شما خیلی پیچیده یا پیچیده باشد، کاربران اغلب سایت دیگری را انتخاب می کنند.
24. نرخ پرش را دنبال کنید
هر چه مشتریان راحتتر صفحه وب شما را پیدا کنند، شانس بیشتری برای جذب بازدیدکنندگان جدید و ایجاد تبدیلهای جدید دارید.
کلمات کلیدی و روندها محتوای شما را به موقع و مرتبط نگه می دارند و بر روی مخاطبان هدف شما متمرکز می شوند. از این شش نکته برای اندازه گیری کلمات کلیدی و روند فعلی استفاده کنید:
13. از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید
ابزارهایی مانند Google Trends و Google Adwords و راه حل های سئو HubSpot می توانند به شما کمک کنند کلمات کلیدی مرتبط و پرطرفدار برای برند شما را مشخص کنید.
14. به مسابقه نگاه کنید
کلمات کلیدی محتوای مناسب تفاوت زیادی در سئو ایجاد می کنند. برای مثال، کلمات کلیدی چند کلمه ای یا آنهایی که خیلی خاص هستند می توانند به تلاش های سئوی شما آسیب بزنند – در عوض، از ابزارهایی مانند Google AdWords برای مشخص کردن عبارات جستجوی محبوب استفاده کنید.
8. محتوای موضوعی و همیشه سبز را متعادل کنید
ابزارهای فشرده سازی یک راه عالی برای کاهش اندازه فایل های CSS، HTML و جاوا اسکریپت هستند که به نوبه خود روند بارگذاری سایت شما را سرعت می بخشد.
5. تغییر مسیرهای صفحه را به حداقل برسانید
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در آوریل 2010 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.
برنامه ای برای ارزیابی محتوای خود ایجاد کنید و در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کنید. این برای محتوای موضوعی بسیار مهم است، که به سرعت در طول زمان ارزش خود را از دست می دهد.
11. آن را ساده نگه دارید
از ابزارهایی استفاده کنید که به شما امکان می دهد ببینید ترافیک از کجا می آید. آیا منبع اصلی ترافیک شما نتایج جستجوی ارگانیک است؟ پست های شبکه های اجتماعی؟ تبلیغات حمایت شده؟ هر چه بیشتر بدانید، بهتر است.
21. ترافیک ارگانیک را اندازه گیری کنید
تصاویر را در سایت خود با کاهش اندازه کلی آنها، اطمینان از کیفیت بالا و اطمینان از بارگیری سریع آنها برای جذب کاربران بهینه کنید.
27. عنوانی جذاب ایجاد کنید
یک CDN به مدیریت و مسیریابی کارآمدتر ترافیک وب سایت با استفاده از خطوط لوله تحویل متعدد کمک می کند و در نتیجه کاهش سرعت سایت را کاهش می دهد.
2. اندازه تصویر را کاهش دهید
فقط قرار دادن سایت خود در صفحه اول کافی نیست – شما به محتوایی نیاز دارید که توجه کاربر را حتی در توضیحات مختصر متا و تکه هایی در نتایج جستجو جلب کند. برای انتشار محتوای قابل اعتمادتر و مرتبط تر، این شش نکته را امتحان کنید:
۷- از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید
سئوی موثر به طور خودکار اتفاق نمی افتد. اینکه موتورهای جستجو متوجه محتوای شما شوند و سایت شما را به عنوان یک نتیجه جستجوی برتر بازگردانند، زمان، تلاش و ارزیابی منظم فرآیندهای فعلی و نتایج متناسب آنها را می طلبد.
سئوی موفقیت آمیز به داده ها بستگی دارد. کاربران چه می کنند؟ برای چه مدت؟ چرا؟ هرچه بیشتر بدانید، برای علاقه مندی مشتریان مجهزتر خواهید بود. با این شش نکته، معیارهای سئوی خود را به طور موثر مدیریت کنید:
19. ببینید در چه رتبه ای قرار می گیرید
محتوای عالی بدون عنوان عالی تاثیر یکسانی ندارد. برای یافتن عناوینی که یکی از کلیدواژه های اصلی شما را شامل می شود و توجه کاربران را به خود جلب می کند، وقت بگذارید.
28. ساختار سایت را ساده کنید
هرچه سایت شما کمتر به بارگذاری نیاز داشته باشد، سرعت آن برای بازدیدکنندگان بیشتر خواهد بود. با کوچک کردن اندازه تصویر یا ذخیره آنها به عنوان فرمت های کوچکتر، می توانید در فضا و زمان صرفه جویی کنید.
3. کدهای ناخواسته را حذف کنید
بهینه سازی در اجزای صفحه
بهبود سرعت صفحه
ما این وبلاگ را ایجاد کردهایم تا به شما کمک کنیم از تلاشهای خود در سئو نهایت استفاده را ببرید – در اینجا فهرستی از 30 نکته تاکتیکی موتور جستجو وجود دارد.
30 نکته برای کمک به بهبود SEO شما
تست A/B فرآیند آزمایش دو رویکرد یا ایده است تا ببینیم کدام یک عملکرد بهتری دارد. شما همچنین می توانید این کار را با کلمات کلیدی انجام دهید – دو صفحه با کلمات کلیدی اصلی متفاوت بنویسید و ببینید کدام یک رتبه بالاتری دارد.
16. روندهای کلیدی را دنبال کنید
بهبود سرعت صفحه
در نتیجه، صفحاتی که سریعتر بارگذاری میشوند، در رتبهبندی جستجو افزایش مییابند، در حالی که صفحات با سرعت بارگذاری کمتر (حتی اگر محتوای مشابهی داشته باشند) در لیست پایینتر قرار میگیرند. در اینجا شش نکته برای کمک به افزایش سرعت صفحه وجود دارد:
1. از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید
پرش زمانی اتفاق می افتد که کاربران به صفحه شما می رسند اما اقدامی انجام نمی دهند. آنها روی پیوندها کلیک نمی کنند، با هیچ عنصری تعامل نمی کنند – آنها فقط می روند. نرخ پرش خود را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید عناصر وب سایت شما از بخش دوم سئو سود می برند: اقدام متقاعد کننده.
بهینه سازی اجزای داخل صفحه
پر کردن کلمات کلیدی دیگر راهی موثر برای بهبود سئو نیست، اما همچنان می تواند در طول زمان و با تغییر و تکامل صفحات اتفاق بیفتد. برای ارزیابی منظم تراکم کلمات کلیدی خود و حفظ تعادل آن وقت بگذارید.
سئوی خود را به سطح بعدی ببرید
بهترین شرط؟ مکان هایی را که سایت شما با مشکل مواجه است را پیدا کنید، سپس از نکات هدفمند ما برای بهبود عملکرد سئو استفاده کنید و در صورت اهمیت مورد توجه قرار بگیرید.
اگر کاربران در مورد محتوای شما نظر می دهند، به آنها گوش دهید – به خصوص اگر روندهای ثابتی را مشاهده می کنید. استفاده از این دادهها به شما امکان میدهد محتوا را مطابق با اولویتهای مخاطب هدف خود تنظیم کنید.
به طور منظم کلمات کلیدی و روندهای فعلی را ارزیابی کنید
اگر سایت شما به روز رسانی های ثابت یا قابل توجهی را مشاهده کرده است، به احتمال زیاد کمی کد ناخواسته دارید. ابزارهایی مانند WP Optimize می توانند به یافتن و حذف کدهای ناخواسته برای افزایش سرعت سایت شما کمک کنند.
4. از فشرده سازی استفاده کنید
هرچه تغییر مسیر صفحات بیشتر باشد، سرعت سایت شما کاهش می یابد. به عنوان مثال، اگر از یک آدرس صفحه وب قدیمی به آدرس جدید تغییر مسیر دهید – و این کار را چندین بار در چندین تکرار صفحه انجام دهید – سرعت سایت شما کند می شود.
6. محتوای کش
غول جستجوگر گوگل از سرعت صفحه به عنوان بخشی از الگوریتم خود برای برگرداندن نتایج استفاده می کند. در حالی که این تنها عاملی نیست که بر رتبه سایت شما تأثیر می گذارد، یک قطعه کلیدی از پازل است. گوگل آن را به سادگی بیان میکند: «افزایش سرعت وبسایتها مهم است – نه فقط برای صاحبان سایت، بلکه برای همه کاربران اینترنت».