33 آمار فناوری نوظهور که در سال 2022 باید بدانید

در اینجا چهار آمار کلیدی وجود دارد که نشان می دهد چرا باید این فناوری ها را در رادار خود نگه دارید.

  • رشد کاربران لوازم خانگی هوشمند بین سال های 2020 تا 2025 بیش از دو برابر خواهد شد و از 30.6 میلیون به 64 میلیون خواهد رسید. (eMarketer)
  • تلویزیون های هوشمند محبوب ترین وسایل خانه هوشمند هستند. (Statista)
  • پیش بینی می شود متوسط ​​هزینه یک دستگاه خانه هوشمند تا سال 2023 تا 52 درصد کاهش یابد (Juniper Research)
  • درصد کاربران اینترنت ایالات متحده که از یک دستگاه هوشمند استفاده می کنند تا سال 2025 به 21 درصد افزایش می یابد. (eMarketer)

پیمایش در آینده بازاریابی

ما قبلاً شاهد تحقق برخی از این پیش بینی ها بوده ایم، اما هر دو هنوز پتانسیل قابل توجهی دارند. در اینجا 16 آماری وجود دارد که رشد و فرصت های AR و VR را نشان می دهد.

  • انتظار می رود درآمد بازار واقعیت مجازی مصرف کنندگان و شرکت ها تا پایان سال 2022 به 6.71 میلیارد دلار و تا سال 2024 به 12.9 میلیارد دلار برسد. (Statista)
  • انتظار می رود اندازه بازار واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی در سراسر جهان بین سال های 2021 تا 2028 بیش از 220 میلیارد دلار افزایش یابد. (Statista)
  • 101.6 میلیون نفر در ایالات متحده در سال 2022 از AR استفاده خواهند کرد. (eMarketer)
  • 39 درصد از برنامه ریزان رسانه ای که از NFT استفاده می کنند، می گویند که بهترین بازگشت سرمایه را در بین هر کانالی در ترکیب رسانه ای خود دارند. (وبلاگ HubSpot)
  • در یک مطالعه اخیر، 33٪ از پاسخ دهندگان در نظرسنجی مفهوم متاورز را می دانند، 37٪ در مورد آن شنیده اند اما مطمئن نیستند که به چه معناست، و 30٪ اصلا مطمئن نیستند. (GlobalWebIndex)
  • بیش از نیمی از مصرف کنندگان علاقه مند به شرکت در متاورس هستند، و از هر 3 نفر 1 نفر که در مورد آن چیزی نشنیده اند، همچنان می گویند که می خواهند در آن شرکت کنند. (GlobalWebIndex)
  • تخمین زده می شود که تا پایان سال 2022، فروش سخت افزار و نرم افزار واقعیت مجازی بیش از 6.4 میلیارد دلار درآمد ایجاد کند. (Statista)
  • 54 درصد از مردم برای انجام بازی ها از متاورس بازدید می کنند، 46 درصد برای قرار مجازی با دوستان آنلاین و 43 درصد برای معاشرت مجازی با دوستان حضوری بازدید می کنند. (وبلاگ HubSpot)
  • 36 درصد از مصرف کنندگان علاقه مند به شرکت در متاورس نگران نحوه استفاده شرکت ها از داده های شخصی خود به صورت آنلاین هستند. (GlobalWebIndex)
  • طی پنج سال آینده، گارتنر پیش‌بینی می‌کند که از هر چهار نفر یک نفر حداقل یک ساعت در روز را در متاورس سپری می‌کند. (گارتنر)
  • طی پنج سال آینده، 30 درصد از کسب و کارها نوعی محصول یا خدمات را در متاورس در دسترس خواهند داشت. (گارتنر)
  • بیش از 1 نفر از هر 5 نفر 24 تا 54 ساله در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند. (وبلاگ HubSpot)
  • افراد 18 تا 24 ساله احتمالاً برای پیوستن به یک انجمن NFT خریداری می کنند. (وبلاگ HubSpot)
  • نظرسنجی جهانی بلاک چین در سال 2021 دیلویت نشان داد که 80 درصد از شرکت‌کنندگان می‌گویند که صنایع آن‌ها جریان‌های درآمد جدیدی از بلاک چین، دارایی‌های دیجیتال و/یا راه‌حل‌های ارزهای دیجیتال را خواهند دید. (Deloitte)
  • بیش از 250 میلیون اسنپ چت هر روز از یک ویژگی AR در برنامه استفاده می کنند. (خرده فروشی مدرن)
  • سازندگان در اسنپ چت بیش از 2.5 میلیون لنز AR ساخته اند. (خرده فروشی مدرن)

هوش مصنوعی

اکنون دانلود کنید: گزارش سالانه وضعیت بازاریابی HubSpot

واقعیت افزوده و مجازی

دعوت به اقدام جدید



منبع

بله، ایجاد مهارت‌های دستیار صوتی، بهره‌گیری از هوش مصنوعی و ایجاد تجربه‌های AR/VR با برند ممکن است در حال حاضر برای شرکت شما بسیار غیرقابل دسترس و پرهزینه باشد.

اما، اگر می‌خواهید به نوآوری برند خود ادامه دهید یا در آینده‌ای دور یک بازاریاب رقابتی باشید، می‌خواهید با چگونگی پیشرفت فناوری و فرصت‌های بازاریابی همراه باشید – آمادگی بیشتری برای پذیرش فناوری‌های جدید خواهید داشت. در آینده قابل دسترسی است.

هوش مصنوعی در سال 2022 به قدری رایج است که بسیاری از ما حتی به تمام روش‌هایی که در یک روز با آن ارتباط برقرار می‌کنیم متوجه نمی‌شویم. اگر کمتر با هوش مصنوعی آشنایی دارید، در اینجا هشت آمار را در نظر داشته باشید:

  • گارتنر پیش بینی می کند که بازار نرم افزار هوش مصنوعی در سراسر جهان تا پایان سال 2022 به 62 میلیارد دلار خواهد رسید. (گارتنر)
  • ارزش تجاری هوش مصنوعی تا سال 2025 به 5.1 میلیارد دلار خواهد رسید. (گارتنر)
  • 52 درصد از بازاریابان اجرای پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی را برای افزایش تلاش های بازاریابی خود در اولویت قرار می دهند. (گزارش ژنرال تقاضا)
  • 17 درصد از بازاریابان در حال حاضر از اتوماسیون یا هوش مصنوعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند. (وبلاگ HubSpot)
  • از هر 5 مصرف کننده 1 نفر روزانه از چت زنده یا چت درون برنامه ای استفاده می کند. (وناژ)
  • 71 درصد از مصرف کنندگان می گویند که اگر از چت بات به معنای بهبود تجربه مشتری باشد، خوشحال خواهند شد. (محاوره ای)
  • یک نظرسنجی Drift گزارش داد که 54.8٪ از متخصصان B2B در صنایع مختلف می گویند که حجم بیشتری از سرنخ های با کیفیت بالا را با ابزارهای چت بات دریافت می کنند. (دریفت)
  • 61 درصد از مردم در سراسر جهان معتقدند که اتوماسیون می تواند شغل افراد را در معرض خطر قرار دهد. (PWC)

دستیارهای صوتی و بلندگوهای هوشمند

همانطور که می توانید تصور کنید، دستگاه هایی مانند تلویزیون های هوشمند می توانند پتانسیل خوبی برای بازاریابی محتوا و رسانه های مارک دار ارائه دهند. با این حال، یک نمونه منحصر به فرد تر از دستگاهی که می تواند پتانسیل برند را ارائه دهد، یخچال هوشمند است.

در حالی که دستیارهای صوتی از نظر فنی بخشی از هوش مصنوعی هستند، اما در دنیای رسانه های نوظهور آنقدر برجسته شده اند که شایسته بخش آمار خود هستند.

  • Statista پیش بینی می کند که تعداد دستیارهای صوتی دیجیتال تا سال 2024 به 8.4 میلیارد دستگاه برسد که از کل جمعیت جهان بیشتر است. (Statista)
  • تعداد کل کاربران آمازون اکو بیش از دو برابر گوگل هوم است. (eMarketer)
  • 123.5 میلیون بزرگسال در ایالات متحده حداقل یک بار در ماه از دستیار صوتی استفاده خواهند کرد. (eMarketer)
  • تقریباً همه کاربران دستیار صوتی از این فناوری در تلفن های هوشمند استفاده می کنند. (eMarketer)
  • انتظار می رود تا سال 2023 تجارت الکترونیک صوتی دیجیتال سه برابر شود و به یک صنعت 80 میلیارد دلاری برسد. (تحقیقات ارس)

دستگاه ها و لوازم هوشمند

در این پست، من آمار TK مربوط به فناوری های نوظهور و تأثیرات و تأثیرات بالقوه ای که می توانند بر بازاریابی و بازاریابان در آینده نزدیک داشته باشند را جمع آوری کرده ام.

کارشناسان همچنین بر این باورند که واقعیت افزوده، یک تجربه تا حدی فراگیر اما همچنان تعاملی، در دنیای برندسازی و بازاریابی رشد خواهد کرد.

بسیاری از فناوری‌های نوظهور اصلی در واقعیت مصنوعی و مجازی در دسترس‌تر می‌شوند، اما آیا ارزش سرمایه‌گذاری را دارند؟

برای سال‌ها، محققان گفته‌اند که واقعیت مجازی، که به بینندگان تجربه‌ای 360 درجه مجازی همهجانبه و تعاملی می‌دهد، بهترین فرصت‌ها را برای بازی، سرگرمی و صنایع دانشگاهی در اختیار خواهد داشت.

«تا زمانی که ما شروع به دیدن اتومبیل‌های خودران در جاده‌ها نکنیم، ایده اتومبیل‌های متصل نیز می‌تواند به من کمک کند تا زمانی که از سرویس حمل و نقل استفاده می‌کنم، بیش از بی‌احتیاطی در تلفنم پیمایش کنم. کانالی برای اطلاعات مرتبط و هم‌زمان در طول آن سفر. همه چیز به هم متصل است، و من هیجان‌زده هستم که ببینم کدام برندها می‌توانند زودتر به روشی که واقعاً به مشتریان کمک می‌کند با آن سازگار شوند.

آماندا زانتال وینر، یکی از مدیران ارشد محتوا، می‌گوید: «من هیجان‌زده هستم که ببینم چگونه یک یخچال هوشمند که می‌تواند به من بگوید چه زمانی آووکادوهای من در شرف فاسد شدن هستند، می‌تواند توسط یک برند مورد استفاده قرار گیرد تا اطلاعاتی را به من بدهد که ممکن است در آن اطلاعات خاص به من کمک کند. استراتژیست که محتوایی را برای HubSpot ایجاد می کند که اخبار و روندها را پوشش می دهد.

اما، هیجان زانتال واینر به لوازم خانگی هوشمند ختم نمی شود – او همچنین مجذوب دنیای خودروهای هوشمند است.

لوازم و دستگاه های هوشمند پتانسیل قابل توجهی برای تأثیرگذاری بر بازاریابی دارند. اگرچه فضا هنوز جوان است، اما فرصت های جالبی را برای برندهای بزرگتر فراهم می کند.