مزایای هوش مصنوعی در بازاریابی
یکی از جنبه های مفید هوش مصنوعی این است که می تواند بخش های تکراری فرآیند بازاریابی مانند اتوماسیون وظایف، تجزیه و تحلیل داده ها و شخصی سازی کمپین را خودکار کند.
اگر این فرآیند برای برند شما بسیار خسته کننده و پرهزینه به نظر می رسد، در نظر بگیرید که آیا و چگونه می خواهید هوش مصنوعی را در استراتژی خود ادغام کنید.
4. هوش مصنوعی فاقد خلاقیت انسان است.
وقتی صحبت از داده ها شد، یک هوش مصنوعی به اندازه داده هایی که داده می شود توانایی دارد و به مجموعه داده های عظیمی نیاز دارد. بنابراین، ممکن است لازم باشد فردی را استخدام کنید که هوش مصنوعی را به خوبی درک کند تا این مجموعه داده های بزرگ را آموزش دهد و آپلود کند.
اگر مشتریان احساس کنند که نگرانی های آنها جدی گرفته نمی شود یا پاسخ مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند، ممکن است ناامید شوند و رابطه آنها با برند شما تیره شود.
در حالی که ادغام هوش مصنوعی در بازاریابی مزایای زیادی دارد، اما با معایبی همراه است که بازاریابان باید بدانند.
1. ماشین ها نمی توانند جایگزین ارتباط انسانی شوند.
در واقع، 89٪ از مصرف کنندگان از چت ربات های خدمات مشتری به دلیل پاسخ های سریع آنها قدردانی می کنند. با این حال، برخلاف انسانها، چتباتها نمیتوانند احساسات را نشان دهند و بعید است مانند یک عامل انسانی به درخواست مشتری با همدلی پاسخ دهند.
برای کمک به شما برای جلوگیری از گامهای اشتباه در حین کشف دنیای هوش مصنوعی، در اینجا چهار معایب هوش مصنوعی وجود دارد که بازاریابان و برندها باید در نظر داشته باشند.
یک استراتژی محتوایی که بیش از حد به محتوا و الگوریتمهای تولید شده توسط هوش مصنوعی متکی است ممکن است کسلکننده یا بیمعنا باشد. مصرفکنندگان میخواهند بدانند شخصی پشت برند با نگرانیهای آنها همدلی میکند.
هوش مصنوعی همچنین میتواند با اجتناب از مهلتهای زمانی از دست رفته، اشتباهات املایی و دستوری و ریاضیات یا ورود دادههای نادرست، خطاهای ایجاد شده در فرآیند بازاریابی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
طبق یک مطالعه اخیر، 53 درصد از مصرف کنندگان پس از یک تجربه بد با یک شرکت، هزینه خود را کاهش داده اند.
به عبارت دیگر، هوش مصنوعی شهود انسانی برای درک و انجام وظایف خاص – مانند تجزیه و تحلیل احساسات و نیات – را ندارد. یک هوش مصنوعی بدون هدایت تجربه و ادراک انسانی می تواند اشتباهی را انجام دهد.
پاوان دشپنده از Scale AI گفت: «تجزیه و تحلیل احساسات قابل اعتماد (یعنی فهمیدن اینکه یک جمله شاد، غمگین یا طعنه آمیز است) برای هوش مصنوعی واقعاً سخت است، همراه با تجزیه جملات قابل اعتماد.
قبل از اینکه به اشکالات هوش مصنوعی در بازاریابی بپردازیم، باید نکات مثبت را بررسی کنیم.
در مورد دادهها، هوش مصنوعی همچنین میتواند مجموعههای بزرگی از دادهها را 24 ساعته بدون نیاز به استراحت یا سوختن تجزیه و تحلیل کند. در نهایت، هوش مصنوعی ابزاری عالی است که میتواند برای انجام کارهایی استفاده شود که در غیر این صورت انجام آنها برای انسان دشوار یا غیرممکن است.
4 معایب هوش مصنوعی در بازاریابی
او گفت: “تشخیص بصری فنجان چای به طور قابل اعتماد برای الگوریتم های بینایی ماشین فعلی چالش برانگیز است.”