4 بحث هوش مصنوعی که بازاریابان و برندها باید از آن اجتناب کنند

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

مزایای هوش مصنوعی در بازاریابی

یکی از جنبه های مفید هوش مصنوعی این است که می تواند بخش های تکراری فرآیند بازاریابی مانند اتوماسیون وظایف، تجزیه و تحلیل داده ها و شخصی سازی کمپین را خودکار کند.

اگر این فرآیند برای برند شما بسیار خسته کننده و پرهزینه به نظر می رسد، در نظر بگیرید که آیا و چگونه می خواهید هوش مصنوعی را در استراتژی خود ادغام کنید.

4. هوش مصنوعی فاقد خلاقیت انسان است.

وقتی صحبت از داده ها شد، یک هوش مصنوعی به اندازه داده هایی که داده می شود توانایی دارد و به مجموعه داده های عظیمی نیاز دارد. بنابراین، ممکن است لازم باشد فردی را استخدام کنید که هوش مصنوعی را به خوبی درک کند تا این مجموعه داده های بزرگ را آموزش دهد و آپلود کند.

اگر مشتریان احساس کنند که نگرانی های آنها جدی گرفته نمی شود یا پاسخ مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند، ممکن است ناامید شوند و رابطه آنها با برند شما تیره شود.

در حالی که ادغام هوش مصنوعی در بازاریابی مزایای زیادی دارد، اما با معایبی همراه است که بازاریابان باید بدانند.

1. ماشین ها نمی توانند جایگزین ارتباط انسانی شوند.

در واقع، 89٪ از مصرف کنندگان از چت ربات های خدمات مشتری به دلیل پاسخ های سریع آنها قدردانی می کنند. با این حال، برخلاف انسان‌ها، چت‌بات‌ها نمی‌توانند احساسات را نشان دهند و بعید است مانند یک عامل انسانی به درخواست مشتری با همدلی پاسخ دهند.

برای کمک به شما برای جلوگیری از گام‌های اشتباه در حین کشف دنیای هوش مصنوعی، در اینجا چهار معایب هوش مصنوعی وجود دارد که بازاریابان و برندها باید در نظر داشته باشند.

یک استراتژی محتوایی که بیش از حد به محتوا و الگوریتم‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی متکی است ممکن است کسل‌کننده یا بی‌معنا باشد. مصرف‌کنندگان می‌خواهند بدانند شخصی پشت برند با نگرانی‌های آن‌ها همدلی می‌کند.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند با اجتناب از مهلت‌های زمانی از دست رفته، اشتباهات املایی و دستوری و ریاضیات یا ورود داده‌های نادرست، خطاهای ایجاد شده در فرآیند بازاریابی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

طبق یک مطالعه اخیر، 53 درصد از مصرف کنندگان پس از یک تجربه بد با یک شرکت، هزینه خود را کاهش داده اند.

به عبارت دیگر، هوش مصنوعی شهود انسانی برای درک و انجام وظایف خاص – مانند تجزیه و تحلیل احساسات و نیات – را ندارد. یک هوش مصنوعی بدون هدایت تجربه و ادراک انسانی می تواند اشتباهی را انجام دهد.

پاوان دشپنده از Scale AI گفت: «تجزیه و تحلیل احساسات قابل اعتماد (یعنی فهمیدن اینکه یک جمله شاد، غمگین یا طعنه آمیز است) برای هوش مصنوعی واقعاً سخت است، همراه با تجزیه جملات قابل اعتماد.

قبل از اینکه به اشکالات هوش مصنوعی در بازاریابی بپردازیم، باید نکات مثبت را بررسی کنیم.

در مورد داده‌ها، هوش مصنوعی همچنین می‌تواند مجموعه‌های بزرگی از داده‌ها را 24 ساعته بدون نیاز به استراحت یا سوختن تجزیه و تحلیل کند. در نهایت، هوش مصنوعی ابزاری عالی است که می‌تواند برای انجام کارهایی استفاده شود که در غیر این صورت انجام آنها برای انسان دشوار یا غیرممکن است.

خدمات با کیفیت به مشتریان برای حفظ مشتریان ضروری است، بنابراین نباید در هنگام برقراری ارتباط یا ارتباط با مشتریان خود بیش از حد به هوش مصنوعی متکی باشید.

2. پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های هوش مصنوعی گاهی ممکن است اشتباه باشند.

هوش مصنوعی یک موضوع داغ است و یک مطالعه اخیر نشان می دهد که بیش از 61 درصد از بازاریابان از هوش مصنوعی در فعالیت های بازاریابی خود استفاده کرده اند. تا به حال، احتمالاً همه راه‌هایی را شنیده‌اید که هوش مصنوعی می‌تواند به شما در ایجاد و اجرای استراتژی بازاریابی شما کمک کند، اما آیا اشکالی وجود دارد؟

یک دکمه مربعی که هوش مصنوعی روی آن با رنگ آبی نوشته شده است از دیگر دکمه ها متمایز است.

به عنوان مثال، در مورد استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی، مصرف کنندگان به سمت محتوایی گرایش پیدا می کنند که ارزش های برند و نحوه همسویی آن با ارزش های خود را نشان می دهد. محتوای خنده دار، مد روز و مرتبط نیز در بین مخاطبان محبوب است.

در نهایت، هوش مصنوعی می‌تواند ابزاری عالی برای خودکارسازی و ساده‌سازی جنبه‌های فرآیند بازاریابی باشد، اما شرکت‌ها باید بدانند که هوش مصنوعی نباید جایگزین عنصر انسانی شود.

فقط یک بازاریاب انسانی می‌تواند محتوای لمسی و مرتبط را که ارتباط را تقویت می‌کند، رهبری کند.

خودکارسازی وظایف فوق به بازاریابان این امکان را می‌دهد که زمان بیشتری را صرف ایجاد استراتژی، طوفان فکری محتوا و یافتن راه‌های جدید برای ارتباط با مصرف‌کنندگان کنند.

ربات‌های چت نیز پاسخ‌های محدودی دارند و ممکن است داده‌های لازم برای پاسخ به سؤالات هر مشتری را نداشته باشند.

در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند کمپین‌های بازاریابی را با استفاده از داده‌های به‌روز شخصی‌سازی کند، این امر اهمیت ارتباطات انسانی را از بین نمی‌برد. به عنوان مثال، چت ربات ها شکل رایجی از هوش مصنوعی هستند که در بازاریابی برای خودکارسازی ارتباطات مشتری و عیب یابی استفاده می شود.

دعوت به اقدام جدید



منبع دشپنده می‌گوید: «شهود انسانی که در زیربنای داده‌هایی که باید جستجو کرد و چه سؤالاتی را باید پرسید، برخی از بزرگترین محدودیت‌ها در حال حاضر هستند.

3. آنها به مجموعه عظیمی از داده ها و مداخله انسانی نیاز دارند.

ابزارهای هوش مصنوعی می توانند در تقسیم بندی مشتریان، توصیه ها و سایر بخش های فرآیند بازاریابی استفاده شوند. با این حال، انسان‌ها هنوز نیاز دارند تا استراتژی‌های محتوای خلاقانه و نوآورانه‌ای را که به مخاطبان می‌رسد، طوفان فکری کنند.

یا، تیم فعلی شما برای کار با هوش مصنوعی نیاز به آموزش و گسترش مهارت های خود دارد.

4 معایب هوش مصنوعی در بازاریابی

او گفت: “تشخیص بصری فنجان چای به طور قابل اعتماد برای الگوریتم های بینایی ماشین فعلی چالش برانگیز است.”