4 روند شخصی سازی در بازاریابی [2022 Data]
جمعآوری دادههای شخص اول شرکتها را قادر میسازد تا تصمیمهای بهتری را سریعتر بگیرند و سیستمهای خود را آسانتر برای تجربهای یکپارچه – هم برای بازاریابان و هم برای مصرفکنندگان – یکپارچه کنند.
نکات کلیدی در مورد شخصی سازی
- سفارشی سازی شخصی سازی نیست. سفارشی سازی صریح است، در حالی که شخصی سازی ضمنی است.
- شما می توانید با درک آنچه افراد در سایت شما با آن درگیر هستند به شخصی سازی مبتنی بر هدف دست یابید.
- هرگز فراموش نکنید که مهم نیست چقدر تکنولوژی تغییر می کند، کلید بازاریابی عالی داشتن درک عمیق از کاربران است.
- آینده بازاریابی در شخصی سازی وب سایت ها، محصولات یا تجربیات به شیوه ای عمیق و معنادار است.
- شخصی سازی نتایج جستجو فرصتی را برای افزایش دید شما برای جستجوهای واقعا مرتبط ارائه می دهد.
- پتانسیل درگیر کردن مشتریان به صورت متناوب بر اساس نیاز و خدمت به آن در زمان واقعی، دستگاههای تلفن همراه را به محض تبدیل شدن به وسایل پرداخت هدایت میکند.
- شخصیسازی فراتر از بخشبندی به محتوای الگوریتمی رفته است.
- شخصی سازی در مورد استفاده از آنچه می توانید از افراد زمانی که به نقاط تماس مشتری ورودی شما می رسند، است.
- به گروه های مختلفی که می خواهید بازاریابی کنید فکر نکنید. به قدرت یکی فکر کنید و چگونه به شخصی سازی شده ترین و خلاقانه ترین راه به آن شخص دسترسی پیدا کنید.
- رویکرد سه مرحلهای برای شخصیسازی عبارت است از: گوش دادن، آموزش دادن و تعامل.
- به جای موتورهای فروش شرکت محور، به موتورهای توصیه مشتری محور فکر کنید.
- شخصی سازی در مورد ایجاد یک گفتگوی طبیعی بین شرکت ها و مشتریان است.
- سه کلید برای ایجاد تعادل بین شخصی سازی و حریم خصوصی، شفافیت شرکت، انتخاب مصرف کننده و مسئولیت پذیری است.
- با تبلیغات شخصی، هدف رسیدن به بالاترین نقطه مرتبط با کمترین احساس نفوذ است.
- به جای اینکه حریم خصوصی داده ها را به عنوان یک محدودیت در نظر بگیرید، در نظر بگیرید که آنچه نیاز به کار دارد ممکن است ارزش پیشنهادی باشد.
- بازاریابان می توانند بیش از حد روی جزئیات متمرکز شوند و فراموش کنند که روی مهمترین جنبه تمرکز کنند: ارتباط.
- بازاریابی شخصی فقط برای مشتریان و مشتریان بالقوه نیست – می تواند بر تغییرات درون یک سازمان تأثیر بگذارد.
- ما از فیلدهای آدرس انتخابی، مبتنی بر مجوز و سفارشیسازی شده در شخصیسازی به مکالمات مرتبط آنلاینی که درگیر و هیجانانگیز هستند، نقل مکان کردهایم.
گزارش Mckinsey & Company گزارش داد که 75٪ از مصرف کنندگان در طول همه گیری یک رفتار خرید جدید را امتحان کردند. مصرف کنندگان به دنبال تجارب ارزشمندتری از برندهایی هستند که با آنها درگیر هستند.
معمولاً مشتریان به صورت حضوری، نمایشگرهای عمومی را می بینند و به دنبال آن تجربیات فروشگاه عمومی را دنبال می کنند. در همین حال، برندها قادر به جمعآوری اطلاعاتی در مورد مواردی که مشتریان مشاهده کردهاند و در نظر گرفتهاند، نیستند، مگر اینکه خریدی انجام شده باشد.
طبق گزارش Zendesk در سال 2021، 65٪ از مشتریان مایل به خرید از شرکت هایی هستند که معاملات آنلاین سریع و آسان را ارائه می دهند.
گزارش دیگری توسط Zendesk نشان می دهد که تجربه مشتری در حال حاضر برای مصرف کنندگان مهمتر از قبل است.
بر اساس گزارش وضعیت شخصی سازی 2022 Twilio، 62٪ از مصرف کنندگان می گویند که یک برند در صورت ارائه یک تجربه غیرشخصی وفاداری خود را از دست می دهد که تقریباً 20٪ نسبت به سال 2021 افزایش یافته است.
گزارش Mckinsey & Company در سال 2021 نشان داد که 78 درصد از مصرفکنندگان به احتمال زیاد از برندهایی که شخصیسازی میکنند خریدهای مکرر انجام میدهند. نزدیک به 80 درصد نیز احتمالاً خانواده و دوستان خود را به این شرکت ها ارجاع می دهند.
همانطور که می دانیم، شخصی سازی نام بازی در تجربه مشتری امروزه است. در این پست، روندهای شخصی سازی کلیدی را که باید در سال 2022 بدانید، بررسی خواهیم کرد.
تقاضا برای شخصی سازی در حال افزایش است.
اگرچه اینها چالش های جزئی نیستند، اما می توان با تیم و منابع مناسب به آنها رسیدگی کرد.
شرکت ها داده های شخص اول را با افزایش نگرانی های مربوط به حریم خصوصی در اولویت قرار می دهند.
تنها 35 درصد از شرکتها احساس میکنند که با موفقیت به شخصیسازی همهکانال دست مییابند که 13 درصد نسبت به سال 2021 افزایش یافته است – طبق گزارش وضعیت شخصیسازی Twilio در سال 2022.
با توجه به اینکه مشتریان در حال حاضر به طور فعال در چندین کانال درگیر هستند، شخصیسازی مؤثر به رویکرد همهکانالی بستگی دارد که مشتریان را در جایی که هستند ملاقات میکند، نه جایی که مارکها از آنها انتظار دارند.
منبع تصویر
یکی از گزارشهای سال 2021 توسط Vonage نشان داد که 26 درصد از مصرفکنندگان اگر نتوانند بین کانالهای ارتباطی جابجا شوند، به احتمال زیاد خرید از یک کسبوکار را متوقف میکنند.
دلایل دیگر شامل حفظ حریم خصوصی بهتر و مدیریت آسان تر است.
این افزایش نیاز به شخصیسازی اخیراً شروع نشده است، بلکه تا حدی به دلیل همهگیری در سال 2020 افزایش یافته است. این زمان عدم اطمینان بود که اکثر مصرفکنندگان را برای مدت طولانی در داخل خانه و آنلاین مجبور کرد.
با پایان یافتن کوکی های شخص ثالث و قوانین اخیر حفظ حریم خصوصی داده ها، برندها مجبور شدند رویکرد خود را به جمع آوری داده ها تغییر دهند. این تغییر باعث ایجاد یک اثر دومینو شده است که بر استراتژی های شخصی سازی تأثیر می گذارد.
به همین دلیل است: آنلاین فرصت های بسیار بیشتری را برای شخصی سازی نسبت به حضوری ارائه می دهد. می توانید کاربران را هدف قرار دهید تا تبلیغ شما را ببینند و سپس آنها را در طول سفر خود دنبال کنید، زیرا آنها محصولات شما را کشف می کنند و خرید را در نظر می گیرند.
با این حال، McKinsey & Company به برخی موانع برای یک استراتژی همهکاناله یکپارچه اشاره میکند. در اینجا دو مورد اصلی وجود دارد:
- به طور سنتی، کانال های دیجیتال و مشتری به طور مستقل کار می کنند، بنابراین تغییر به نرم افزار و سخت افزار نیاز دارد.
- این شامل تغییر جریان سفر مشتری است که شامل بازآموزی کارکنان و بهروزرسانی فرآیند است.
وقتی صحبت از بازاریابی شخصی می شود، این بسیار بد است.
در واقع، همین مطالعه نشان داد که بیش از 70 درصد از مصرفکنندگان در حال حاضر انتظار شخصیسازی را دارند و وقتی آن را پیدا نمیکنند، ناامید میشوند – شخصیسازی را برای برندهای امروزی ضروری میکند.
شخصی سازی آنلاین در اولویت است.
این گزارش همچنین نشان داد که شرکتهای آنلاین عملکرد بهتری دارند و برندهای تجارت الکترونیک در تعامل با مصرفکننده پیشرو هستند.
چرا؟ به گفته 54 درصد از پاسخ دهندگان، دلیل اول کیفیت بالاتر داده ها است. این گزارش نشان می دهد که داده های دقیق یک چالش خاص برای برندها است و آنها را از اجرای کامل استراتژی های شخصی سازی باز می دارد.
بر اساس گزارش وضعیت شخصی سازی 2022 Twilio، 37 درصد از برندها به طور انحصاری از داده های شخص اول برای شخصی سازی تجربیات مشتری استفاده می کنند که در مقایسه با سال 2021 شش درصد افزایش داشته است.
با وجود این موانع، بسیاری از برندها برای شخصی سازی تلاش های بازاریابی آنلاین خود آسان تر می شوند.
Omnichannel راه اصلی رو به جلو است.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در دسامبر 2021 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.
آفرین @JetBlue! pic.twitter.com/sly4OEuKBl
— کول کوک (@cwcook22) 24 ژوئن 2022
منبع تصویر