4 روند شخصی سازی در بازاریابی [2022 Data]

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در دسامبر 2021 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

با توجه به اینکه مشتریان در حال حاضر به طور فعال در چندین کانال درگیر هستند، شخصی‌سازی مؤثر به رویکرد همه‌کانالی بستگی دارد که مشتریان را در جایی که هستند ملاقات می‌کند، نه جایی که مارک‌ها از آنها انتظار دارند.

در واقع، همین مطالعه نشان داد که بیش از 70 درصد از مصرف‌کنندگان در حال حاضر انتظار شخصی‌سازی را دارند و وقتی آن را پیدا نمی‌کنند، ناامید می‌شوند – شخصی‌سازی را برای برندهای امروزی ضروری می‌کند.

شخصی سازی آنلاین در اولویت است.

تنها 35 درصد از شرکت‌ها احساس می‌کنند که با موفقیت به شخصی‌سازی همه‌کانال دست می‌یابند که 13 درصد نسبت به سال 2021 افزایش یافته است – طبق گزارش وضعیت شخصی‌سازی Twilio در سال 2022.

معمولاً مشتریان به صورت حضوری، نمایشگرهای عمومی را می بینند و به دنبال آن تجربیات فروشگاه عمومی را دنبال می کنند. در همین حال، برندها قادر به جمع‌آوری اطلاعاتی در مورد مواردی که مشتریان مشاهده کرده‌اند و در نظر گرفته‌اند، نیستند، مگر اینکه خریدی انجام شده باشد.

اگرچه اینها چالش های جزئی نیستند، اما می توان با تیم و منابع مناسب به آنها رسیدگی کرد.

شرکت ها داده های شخص اول را با افزایش نگرانی های مربوط به حریم خصوصی در اولویت قرار می دهند.

یکی از گزارش‌های سال 2021 توسط Vonage نشان داد که 26 درصد از مصرف‌کنندگان اگر نتوانند بین کانال‌های ارتباطی جابجا شوند، به احتمال زیاد خرید از یک کسب‌وکار را متوقف می‌کنند.

گزارش Mckinsey & Company گزارش داد که 75٪ از مصرف کنندگان در طول همه گیری یک رفتار خرید جدید را امتحان کردند. مصرف کنندگان به دنبال تجارب ارزشمندتری از برندهایی هستند که با آنها درگیر هستند.

گزارش دیگری توسط Zendesk نشان می دهد که تجربه مشتری در حال حاضر برای مصرف کنندگان مهمتر از قبل است.

این گزارش همچنین نشان داد که شرکت‌های آنلاین عملکرد بهتری دارند و برندهای تجارت الکترونیک در تعامل با مصرف‌کننده پیشرو هستند.

طبق گزارش Zendesk در سال 2021، 65٪ از مشتریان مایل به خرید از شرکت هایی هستند که معاملات آنلاین سریع و آسان را ارائه می دهند.

بر اساس گزارش وضعیت شخصی سازی 2022 Twilio، 37 درصد از برندها به طور انحصاری از داده های شخص اول برای شخصی سازی تجربیات مشتری استفاده می کنند که در مقایسه با سال 2021 شش درصد افزایش داشته است.

منبع تصویر

وقتی صحبت از بازاریابی شخصی می شود، این بسیار بد است.

با پایان یافتن کوکی های شخص ثالث و قوانین اخیر حفظ حریم خصوصی داده ها، برندها مجبور شدند رویکرد خود را به جمع آوری داده ها تغییر دهند. این تغییر باعث ایجاد یک اثر دومینو شده است که بر استراتژی های شخصی سازی تأثیر می گذارد.

همانطور که می دانیم، شخصی سازی نام بازی در تجربه مشتری امروزه است. در این پست، روندهای شخصی سازی کلیدی را که باید در سال 2022 بدانید، بررسی خواهیم کرد.

تقاضا برای شخصی سازی در حال افزایش است.

روند شخصی سازی در بازاریابی: گزارش Zendesk نشان می دهد که نیمی از مصرف کنندگان می گویند تجربه مشتری برای آنها مهمتر از سال گذشته است.

با وجود این موانع، بسیاری از برندها برای شخصی سازی تلاش های بازاریابی آنلاین خود آسان تر می شوند.

Omnichannel راه اصلی رو به جلو است.

دعوت به اقدام جدید





منبع

روند شخصی سازی در بازاریابی: نمایش بصری شخصی سازی آنلاین در مقابل آفلاین در هر مرحله از سفر خریدار

با این حال، McKinsey & Company به برخی موانع برای یک استراتژی همه‌کاناله یکپارچه اشاره می‌کند. در اینجا دو مورد اصلی وجود دارد:

  • به طور سنتی، کانال های دیجیتال و مشتری به طور مستقل کار می کنند، بنابراین تغییر به نرم افزار و سخت افزار نیاز دارد.
  • این شامل تغییر جریان سفر مشتری است که شامل بازآموزی کارکنان و به‌روزرسانی فرآیند است.

منبع تصویر

بیاموزید که چگونه کمپین های بازاریابی موثرتر و قابل اندازه گیری را اجرا کنید.

دلایل دیگر شامل حفظ حریم خصوصی بهتر و مدیریت آسان تر است.

چرا؟ به گفته 54 درصد از پاسخ دهندگان، دلیل اول کیفیت بالاتر داده ها است. این گزارش نشان می دهد که داده های دقیق یک چالش خاص برای برندها است و آنها را از اجرای کامل استراتژی های شخصی سازی باز می دارد.

گزارش Mckinsey & Company در سال 2021 نشان داد که 78 درصد از مصرف‌کنندگان به احتمال زیاد از برندهایی که شخصی‌سازی می‌کنند خریدهای مکرر انجام می‌دهند. نزدیک به 80 درصد نیز احتمالاً خانواده و دوستان خود را به این شرکت ها ارجاع می دهند.

به همین دلیل است: آنلاین فرصت های بسیار بیشتری را برای شخصی سازی نسبت به حضوری ارائه می دهد. می توانید کاربران را هدف قرار دهید تا تبلیغ شما را ببینند و سپس آنها را در طول سفر خود دنبال کنید، زیرا آنها محصولات شما را کشف می کنند و خرید را در نظر می گیرند.