5 بازاریابان جایگزین کوکی شخص ثالث قبلاً از آنها استفاده می کنند [New Data]


بازاریابان و کوکی‌های شخص ثالث – می‌توانید ترکیب بهتری را نام ببرید؟

یک تیم بازاریابی، جایگزین های کوکی شخص ثالث خود را برای داده ها و تجزیه و تحلیل ها بررسی می کند.

چند سال پیش، شما واقعا نمی توانستید. اما با حذف تدریجی کوکی های شخص ثالث توسط گوگل در سال 2024، بازاریابان مشغول جستجوی استراتژی های جدید برای جمع آوری داده های کاربران هستند.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی [Updated for 2022]

در حالی که ممکن است سال 2024 بسیار دور به نظر برسد، بیش از نیمی از بازاریابان می گویند که شرکت آنها در حال بررسی راه حل های هدف گذاری جایگزین است.

شرکت شما فعالانه در حال بررسی کوکی های شخص ثالث گرافیکی است که اکثر شرکت ها هستند

و این تعجب آور نیست، زیرا 85٪ از بازاریابان می گویند فعالیت های بازاریابی آنها تا حدی به کوکی های شخص ثالث وابسته است و 77٪ می گویند که گوگل حذف تدریجی کوکی های شخص ثالث بازاریابی را برای آنها دشوارتر می کند.

بیشتر بازاریابان انتظار دارند که تأثیر کوکی شخص ثالث تا حدودی تأثیرگذار باشد

بنابراین بیایید دقیقاً بررسی کنیم که بازاریابان به‌عنوان جایگزینی برای کوکی‌های شخص ثالث و تأثیر غیرمنتظره‌ای که روی بودجه‌های بازاریابی می‌گذارد، به چه راه‌حل‌هایی روی می‌آورند.

بازاریابان در حال بررسی کدام گزینه های هدف ثالث هستند

از 54 درصد بازاریابان که می گویند شرکت آنها در حال بررسی راه حل های هدف گذاری جایگزین است، بیش از نیمی از آنها به دنبال استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات هدفمند به عنوان جایگزینی برای کوکی های شخص ثالث هستند. جمع‌آوری داده‌های شخص اول از مشتریانشان، مانند Google Topics API، یکی دیگر از استراتژی‌های برتر است.

راه حل های هدف جایگزین برای کوکی های شخص ثالث

بیایید نگاهی گذرا به هر یک از این موارد بیندازیم.

استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات هدفمند

رسانه های اجتماعی ابزارهای هدف گیری پیشرفته ای را برای نمایش تبلیغات شما در مقابل مخاطبان هدف شما ارائه می دهند.

با افزایش محبوبیت خرید اجتماعی، استفاده از پلتفرم هایی مانند اینستاگرام راهی قدرتمند برای دستیابی به مشتریان است – به ویژه Gen Z و Millennials:

داده های gen z

جمع آوری داده های شخص اول از مشتریان شما

داده‌های شخص اول مستقیماً از مشتریان شما جمع‌آوری می‌شوند، اما دقیقاً چگونه آن‌ها را دریافت می‌کنید و پس از دریافت آن چه می‌کنید؟

داده های شخص اول را می توان از منابع بسیاری جمع آوری کرد – وب سایت شما، نظرسنجی ها، ایمیل، پیامک، یک CRM مانند HubSpot و موارد دیگر.

هنگامی که داده های شخص اول دارید، از آن برای به دست آوردن بینش با کیفیت بالا در مورد مخاطبان خود و ایجاد یک تجربه شخصی برای آنها استفاده کنید.

با توجه به اینکه بیش از نیمی از بازاریابان اطلاعات جمعیت شناختی اولیه در مورد مخاطبان هدف خود را نمی‌دانند، در میان سایر نقاط داده‌های مهم، تغییر به رویکرد شخص اول ممکن است به نفع شما تمام شود.

Google Topics API (جعبه ایمنی حریم خصوصی)

اگرچه هنوز برای عموم منتشر نشده است، بیش از نیمی از بازاریابان که به دنبال جایگزین‌هایی برای کوکی‌های شخص ثالث هستند، Google Topics API را بررسی می‌کنند. به طور خلاصه، سایت هایی را که افراد بازدید می کنند در موضوعات مختلف دسته بندی می کند. سپس از آن دسته ها برای نمایش تبلیغات مرتبط استفاده می شود.

برای مثال، ممکن است به شخصی که اغلب از وب‌سایت‌های مرتبط با ورزش بازدید می‌کند، تبلیغی برای یک سرویس پخش زنده ورزشی نشان داده شود، بدون اینکه اطلاعات مربوط به سایت خاصی که بازدید کرده است ردیابی و با تبلیغ‌کنندگان به اشتراک گذاشته شود. کاربران همچنین می توانند کنترل کنند که با کدام موضوعات مرتبط هستند.

شناسه های جهانی

شناسه جهانی یک شناسه کاربری منحصربه‌فرد است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا کاربران را در وب‌سایت‌ها و دستگاه‌های مختلف شناسایی کنند. عملکرد آن مشابه کوکی‌های شخص ثالث است، با چند مزیت کلیدی:

  • Universal ID ردیابی بین دستگاه‌ها را ارائه می‌کند، تجربه یکپارچه‌تری ایجاد می‌کند و از دست دادن داده‌ها را کاهش می‌دهد
  • شناسه جهانی اطلاعات تکراری را حذف می کند، به این معنی که اندازه نمونه دقیق تر است
  • راه‌حل‌های شناسه جهانی را می‌توان با داده‌های شخص اول ایجاد کرد و با رعایت حریم خصوصی، هدف‌گیری را ارائه کرد

علیرغم اینکه از هر 3 بازاریاب فقط 1 نفر جایگزین کوکی‌های شخص ثالث را در جستجوی شناسه‌های جهانی جستجو می‌کنند، اما جدید، در حال رشد است و قطعا ارزش توجه کردن را دارد.

تبلیغات متنی

همه راه‌حل‌هایی که تاکنون ذکر کردیم همچنان بر داده‌های کاربر و هدف‌گذاری تکیه دارند. تبلیغات متنی به معنای قرار دادن تبلیغات در مکان های مناسب است. به عنوان مثال، قرار دادن تبلیغات برای یک جفت هدفون در وبلاگی که به تولید موسیقی اختصاص دارد.

به عبارت دیگر، تبلیغات بر اساس محتوای نمایش داده شده نمایش داده می شود، نه با ردیابی رفتار گذشته کاربر.

بودجه های بازاریابی برای تطبیق با تغییرات حریم خصوصی داده ها در حال افزایش است

در حالی که ناپدید شدن کوکی های شخص ثالث به این معنی است که استراتژی بازاریابی شما باید تغییر کند، همچنین فرصتی برای توسعه روش های هدف گیری دقیق تری است که به حریم خصوصی مصرف کننده احترام می گذارد.

اگر این انگیزه کافی نیست، تغییرات حریم خصوصی داده ها باعث رشد بودجه بازاریابی می شود. تقریباً نیمی (48٪) از بازاریابان می گویند که بودجه آنها برای جبران تغییرات حریم خصوصی داده ها در سال جاری تغییر کرده است و 71٪ از آنها افزایش بودجه بازاریابی خود را گزارش کرده اند.

چگونه بودجه بازاریاب به دلیل کوکی های شخص ثالث در حال تغییر است

این بدان معناست که شما ممکن است مقداری بودجه اضافی برای بررسی برخی از این جایگزین‌ها دریافت کنید و ببینید چه چیزی برای استراتژی بازاریابی شما بهترین است.

و ممکن است در واقع استراتژی داده شما را بهتر کند – بیش از 30٪ از بازاریابان در نظرسنجی ما می گویند تغییرات حریم خصوصی داده ها تأثیر مثبتی بر استراتژی بازاریابی کلی آنها داشته است.

ما تحقیقات بیشتری انجام دادیم و متوجه شدیم که بودجه رو به رشد تنها یکی از سه روشی است که تغییرات حریم خصوصی داده‌ها به نفع بازاریابان است – پیوند را دنبال کنید تا بدانید بازاریابان چگونه تأثیر مثبتی را مشاهده می‌کنند.

بعد از تغییرات حریم خصوصی داده ها

یک چالش بزرگ در برخورد با تغییرات حریم خصوصی داده ها این است که آنها به طور فعال در حال توسعه هستند.

ما می دانیم که مقررات در حال تشدید شدن هستند و مصرف کنندگان بیشتر نگران نحوه استفاده از اطلاعات شخصی خود هستند.

اما اینکه چگونه تغییرات حریم خصوصی داده ها واقعاً بر بازاریابان تأثیر می گذارد و کدام راه حل ها به استاندارد صنعت تبدیل می شوند هنوز در هوا باقی مانده است.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با کاوش در راه حل های هدف گذاری جدید و پیاده سازی آنها در برنامه ریزی آینده خود، برای آینده ای که اول از همه حریم خصوصی است، آماده شوید.

این یک تغییر بزرگ است، اما به خاطر داشته باشید که همه بازاریابان با چالش مشابهی روبرو هستند. برخی نسبت به دیگران آماده‌تر خواهند بود – و بازاریاب‌هایی که آماده‌تر برای تطبیق در زمان مناسب هستند، بهترین نتایج را خواهند دید.

دعوت به اقدام جدید



منبع