5 بهترین قالب کتاب الکترونیکی برای بازاریابان [Free Templates]


ممکن است به تازگی شروع به ایجاد کتاب الکترونیکی به عنوان یک ابزار بازاریابی کرده باشید یا نقش کتاب های الکترونیکی را در استراتژی محتوای موجود خود تجدید نظر کنید.

صرف نظر از جایی که در این فرآیند هستید، احتمالاً یک سوال مهم از خود می‌پرسید: بهترین قالب‌های کتاب الکترونیکی برای کتابخانه بازاریابی شما چیست؟ این یک سوال معتبر است زیرا فرمت کتاب الکترونیکی که انتخاب می کنید موفقیت تلاش های شما را تعیین می کند.

برای دانلود مجموعه قالب‌های کتاب الکترونیکی قابل تنظیم اینجا را کلیک کنید.

در اینجا، ما تمام قالب‌های کتاب الکترونیکی و نحوه انتخاب بهترین قالب برای پروژه خود را پوشش می‌دهیم. ما همچنین توضیح خواهیم داد که چگونه الگوهای کتاب الکترونیکی HubSpot می توانند به شما در دستیابی به اهداف تولید سرنخ تیم بازاریابی خود کمک کنند.

الگوهای قالب بندی کتاب الکترونیکی

ابتدا، کیت قالب‌های کتاب الکترونیکی ما را دانلود کنید تا بتوانید از قالب‌های کتاب الکترونیکی که در دسترس شما هستند ایده بگیرید.

منبع ویژه: 36 قالب رایگان کتاب الکترونیکی و ایجاد قالب

قالب های کتاب الکترونیکی از hubspotالگوهای کتاب الکترونیکی رایگان خود را دانلود کنید

مجموعه ما از 36 الگوی رایگان کتاب الکترونیکی به شما کمک می کند محتوای کتاب الکترونیکی خود را برای تجربه خواننده باورنکردنی در Microsoft PowerPoint، Adobe InDesign و Google Slides ایجاد و قالب بندی کنید. می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی خود را طوری قالب‌بندی کنید که با نیازهای تیم بازاریابی و ترجیحات خوانندگان محتوایتان مطابقت داشته باشند.

بهترین فرمت های کتاب الکترونیکی برای تولید محتوا

اگر شما یک تولید کننده محتوا هستید، در اینجا فرمت های کتاب الکترونیکی وجود دارد که باید ابتدا در نظر بگیرید.

1. Adobe InDesign

فرمت های کتاب الکترونیکی برای تولید محتوا: adobe indesign

نرم افزار طراحی پیشرفته Adobe گزینه های بی شماری را برای ایجاد و قالب بندی کتاب های الکترونیکی به سازندگان محتوا ارائه می دهد.

این ویژگی های پیشرفته واقعاً قیمت دارند، اما طراحان بازاریابی با تجربه به دلیل این ویژگی ها به Adobe InDesign متکی هستند.

برای دانلود 6 الگوی کتاب الکترونیکی Adobe InDesign اینجا را کلیک کنید.

طرفداران

Adobe به داشتن ویژگی های غنی معروف است. در نتیجه، می‌توانید انتظار داشته باشید که کتاب‌های الکترونیکی‌تان وقتی با InDesign ساخته می‌شوند، بهترین ظاهر را داشته باشند، زیرا می‌توانید عناصر طراحی اصلی را مستقیماً در سند خود ایجاد کرده و ترکیب کنید.

منفی

برای یک طراح یا بازاریاب بی تجربه که فقط باید یک کتاب الکترونیکی قابل استفاده منتشر کند، زنگ ها و سوت هایی که InDesign ارائه می دهد ممکن است ضروری نباشد. رابط کاربری و قابلیت استفاده InDesign ساده ترین نیستند و ممکن است شما را ملزم به تلاش بیشتر از آنچه برای تحویل نهایی خود دارید بکنید.

2. اسلایدهای گوگل

فرمت های کتاب الکترونیکی برای ایجاد: اسلایدهای گوگل

Google Slides در مقایسه با InDesign ابزار ساده تری برای ساخت کتاب الکترونیکی است. این واقعیت که کتاب الکترونیکی به صورت آنلاین زندگی می کند به این معنی است که شما می توانید در زمان واقعی با اعضای تیم خود برای ارائه یک محصول فوق العاده همکاری کنید. اوه – و رایگان است، که اگر بودجه بازاریابی محدودی دارید مفید است.

برای دانلود 6 الگوی کتاب الکترونیکی Google Slides اینجا را کلیک کنید.

طرفداران

Google Slides یک ابزار عالی برای بازاریابان است که باید به سرعت یک کتاب الکترونیکی خوب بسازند، به خصوص اگر در کنار اعضای تیم کار می کنید و از آنها بازخورد دریافت می کنید. رابط Google Slides مسلماً ساده‌تر از InDesign است، به این معنی که اگر در هر دو ابزار تازه کار هستید، می‌توانید عناصر خلاقانه را سریع‌تر جابجا کرده و ویرایش کنید.

منفی

از آنجایی که Google Slides در درجه اول یک ابزار ارائه است تا یک ابزار ایجاد کتاب الکترونیکی، ممکن است برخی از ویژگی‌های ضروری را که به جذابیت کتاب‌های الکترونیکی شما کمک می‌کند از دست بدهید تا توجه سرنخ‌هایتان را جلب کند.

برعکس، ممکن است لازم باشد عناصر طراحی را در جای دیگری مانند ابزار نرم افزار Adobe یا Canva بسازید و بعداً این عناصر خلاقانه را در عرشه Google Slides خود وارد کنید. اگر لازم باشد عناصر طراحی را پس از ایجاد آن‌ها ردیابی کنید، این می‌تواند یک تجربه خلق ناسازگار ایجاد کند.

3. مایکروسافت پاورپوینت

بهترین فرمت های کتاب الکترونیکی برای ایجاد: پاورپوینت

یک گزینه کمی پیشرفته تر از Google Slides – اما نه به اندازه نرم افزار Adobe پیشرفته – PowerPoint یکی دیگر از پلتفرم های ارائه دهنده است که می تواند برای طراحی یک کتاب الکترونیکی استفاده شود.

طرفداران

پاورپوینت دارای برخی ویژگی‌ها است که اسلایدهای Google فاقد آن هستند، مانند جلوه‌های بهتر برای طراحی. PowerPoint همچنین یک نرم افزار آفلاین است، به این معنی که می توانید کتاب های الکترونیکی خود را بدون Wi-Fi بسازید.

منفی

پاورپوینت یک نرم افزار پولی به جای ابزار رایگان موجود در Google Workspace است. همچنین در صورت همکاری با تیم خود در ویرایش ها و موارد اضافه، با تیم خود همگام نخواهید بود. در نهایت، در حالی که ویژگی های خلاقانه بهتری نسبت به Google Slides دارد، به ویژگی های پیشرفته InDesign نزدیک نمی شود.

برای دانلود 6 قالب کتاب الکترونیکی Microsoft PowerPoint اینجا را کلیک کنید.

بهترین فرمت های کتاب الکترونیکی برای مصرف

فرمت‌های کتاب الکترونیکی در این بخش برای مصرف محتوا بهترین هستند، زیرا می‌توانید پیوندها را جاسازی کنید، یک کتاب واقعی را تقلید کنید و محتوای خود را ادویه کنید. فرمت ها عبارتند از:

1. PDF تعاملی

بهترین فرمت کتاب الکترونیکی برای مصرف: pdf

بهترین فرمت کتاب الکترونیکی برای مصرف کتاب الکترونیکی، فرمت سند قابل حمل تعاملی (PDF) است.

فایل‌های PDF به دلایل زیادی گزینه‌ای برای کتاب‌های الکترونیکی بازاریابی محتوا هستند. از جمله آنها می توان به سازگاری طراحی و خوانایی آنها در دستگاه های مختلف اشاره کرد.

ما در HubSpot از فایل‌های PDF برای کتاب‌های الکترونیکی خود استفاده می‌کنیم، زیرا می‌توانیم پیوندهایی به صفحات و منابع مرتبط در آن‌ها تعبیه کنیم. همچنین می‌توانیم آن‌ها را مستقیماً در کتابخانه محتوای خود آپلود کنیم و اطمینان داشته باشیم که طرح همانطور که در نظر گرفته شده ظاهر می‌شود، حتی اگر سرنخ‌های ما کتاب الکترونیکی را در Chrome، Safari یا Preview باز کنند. اگر سند را در تلفن خود یا روی دستگاه دسکتاپ باز کنند، همچنین به همان صورت ظاهر می شود.

ماهیت تعاملی همچنین به این معنی است که می توانیم یک جعبه متن باز برای خوانندگان قرار دهیم تا فعالیتی را در کتاب انجام دهند (مانند کتاب کار بازاریابی محتوا). مثبت دیگر؟ خوانندگان می توانند فعالیت را در هر برنامه ای که محتوا را مصرف می کنند، تکمیل کنند.

2. EPUB

EPUB، مخفف انتشار الکترونیکی و ذخیره شده با پسوند فایل “.epub”، راه دیگری برای شما برای ذخیره کتاب های الکترونیکی است.

محبوبیت EPUB ها پس از تبدیل شدن به فرمت کتاب الکترونیکی برجسته برای خوانندگان الکترونیکی افزایش یافت. اما، با توجه به دسترسی آن در Apple macOS و محصولات iOS از طریق Apple Books، این فرمت همچنین یک گزینه قابل دوام – اگرچه تا حدودی محدود کننده – برای کتاب های الکترونیکی بازاریابی محتوا است.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد فرمت فایل .epub قابلیت اسکرول آن است. برای تقلید از خواندن یک کتاب واقعی، خوانندگان می توانند هر بار یک صفحه را مشاهده کنند و باید به صورت افقی اسکرول یا تند بکشند. این برخلاف پیمایش عمودی با PDF است. فرمت epub به خوانندگان شما احساس خواندن کتاب را بر خلاف تعامل با محتوای وب سایت می دهد. با این حال، این بدان معناست که خوانندگان ممکن است مجبور باشند کار بیشتری برای پیمایش محتوا و یافتن اطلاعات مورد نیاز خود انجام دهند.

علاوه بر این، فایل‌های ویدیویی و صوتی را می‌توان در قالب .epub جاسازی کرد، برخلاف PDF، که به این معنی است که خوانندگان شما می‌توانند محتوای تعاملی بیشتری را بدون ترک کتاب الکترونیکی مصرف کنند.

اگر از گزینه PDF خسته شده اید و می خواهید فرمت محتوای خود را تقویت کنید، می توانید کتاب های الکترونیکی InDesign خود را به عنوان یک فایل .epub ذخیره کنید. فقط برای برخی از خوانندگان که قادر به خواندن محتوای شما نیستند، آماده باشید، چیزی که احتمالاً نمی خواهید چنین باشد. این به این دلیل است که قالب محدود است. به عنوان مثال، دستگاه های Amazon Kindle نمی توانند فایل های .epub را بخوانند. اگر خوانندگان می خواهند کتاب الکترونیکی شما را در کیندل خود بخوانند، باید کتاب الکترونیکی شما را به قالب دیگری تبدیل کنند.

نحوه انتخاب فرمت کتاب الکترونیکی مناسب

قالب کتاب الکترونیکی که انتخاب می‌کنید مستقیماً بر عملکرد کتاب الکترونیکی شما پس از انتشار تأثیر می‌گذارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا برای پروژه خود بهترین را انتخاب کنید.

1. مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید.

مصرف کنندگان شما چه کسانی هستند؟ این اولین سوالی است که قبل از انتخاب فرمت کتاب الکترونیکی باید به آن پاسخ دهید. محتوای شما باید در دسترس خوانندگان باشد. به عنوان مثال، اگر مخاطبان زیادی را هدف قرار می دهید، باید فرمت کتاب الکترونیکی سازگار با چندین دستگاه دیجیتال را در نظر بگیرید.

2. تصمیم بگیرید که چگونه کتاب الکترونیکی خود را بازاریابی کنید.

نحوه برنامه ریزی شما برای بازاریابی کتاب الکترونیکی نیز عامل مهمی در انتخاب قالب است. وقتی نوبت به فروش یک کتاب الکترونیکی می‌رسد، خودتان منتشر می‌کنید زیرا باید این فرآیند را تسریع کنید. شما می توانید این کار را در سایت خود یا در پلتفرمی مانند آمازون انجام دهید.

انتشار خود به این معنی است که می توانید از منابع خود برای بازاریابی کتاب الکترونیکی خود استفاده کنید. بنابراین، شما به راهی برای دستیابی به مخاطبان زیادی نیاز دارید، که ممکن است به معنای استفاده از قالب کتاب الکترونیکی مانند AZW باشد که با پلتفرم‌های مختلف سازگار است. این به شما بالاترین سطح انعطاف پذیری را از نظر تعداد پلتفرم هایی می دهد که مخاطبان شما می توانند به راحتی کتاب شما را بخوانند.

3. ماهیت کتاب الکترونیکی خود را در نظر بگیرید.

یکی دیگر از عواملی که هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین قالب کتاب الکترونیکی باید در نظر بگیرید ماهیت آن است. آیا بیشتر کلمات است یا گرافیک و تصاویر وجود خواهد داشت؟ آیا محصولات دیجیتال کاربردی مفیدی مانند Google Sheets را اضافه خواهید کرد که خوانندگان باید دانلود کنند؟ همه اینها بهترین قالب کتاب الکترونیکی را برای پروژه شما تعیین می کند. در صورت امکان، فهرستی از انواع مختلف محتوایی که کتاب الکترونیکی شما حاوی آن است تهیه کنید تا مطمئن شوید فرمت کتاب الکترونیکی انتخابی شما از همه آنها پشتیبانی می کند.

اگر کتاب الکترونیکی حاوی تصاویر دیجیتال و تصاویر با صدا یا ویدیو می فروشید، به قالبی نیاز دارید که از این ویژگی ها پشتیبانی کند. به عنوان مثال، فرمت EPUB از فیلم ها، تصاویر رنگی و سایر عناصر تعاملی پشتیبانی می کند، در حالی که MOBI این کار را نمی کند.

از این وسوسه که فرمت کتاب الکترونیکی پس از اتمام کار چگونه به نظر می رسد، خودداری کنید. گاهی اوقات، محصول نهایی می تواند بسیار دور از آنچه شما انتظار دارید باشد، و اصلاح آن گران تمام خواهد شد. پرس و جو کنید و تحقیقات کاملی را در مورد همه ویژگی ها قبل از تصمیم گیری برای هر قالب انجام دهید.

4. امنیت یا حریم خصوصی کتاب الکترونیکی خود را در نظر بگیرید.

نوشتن یک کتاب الکترونیکی از ابتدا تا انتها زمان و انرژی زیادی می برد، بنابراین آخرین چیزی که می خواهید این است که همه پس از انتشار آن را ویرایش کنند. این می تواند چندین پیامد برای برند شما داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است مخاطبان شما اطلاعات نادرستی در مورد پروژه شما دریافت کنند و محتوای نادرست ممکن است نتایج نامطلوبی به همراه داشته باشد. اگر آنها مطالب قابل ویرایش در کتاب الکترونیکی شما هستند، مطمئن شوید که راهی برای خواننده وجود دارد که ابتدا یک سند جداگانه ایجاد کند تا از ویرایش کل سند جلوگیری کند. این همچنین با جلوگیری از پر کردن ناآگاهانه اطلاعات شخصی خود در یک سند عمومی، از حریم خصوصی خوانندگان شما محافظت می کند.

همچنین می‌خواهید با جلوگیری از اشتراک‌گذاری، چاپ و کپی پیست غیرقانونی، امنیت کتاب الکترونیکی خود را تضمین کنید. این امر مخصوصاً برای کتاب‌های الکترونیکی با قیمت بالا بسیار مهم است، زیرا خوانندگان را از اشتراک‌گذاری رایگان محتوای شما محدود می‌کند. اگر محدود کردن اشتراک‌گذاری برای شما مهم است، بهتر است از قالبی مانند EPUB استفاده کنید که توسط مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) محافظت می‌شود. دومی فایل ها را در یک پلت فرم خاص قفل می کند و از آنها در برابر اشتراک گذاری غیرقانونی محافظت می کند.

5. به بودجه فکر کنید.

اگر دو یا چند فرمت کتاب الکترونیکی دارید که به خوبی با پروژه شما کار می کنند، بهترین راه برای شکستن پیوند، در نظر گرفتن هزینه است. راه اندازی کتاب الکترونیکی خود با استفاده از هر فرمت چقدر هزینه دارد؟ آیا امکان پذیر است؟ علاوه بر این، در نظر بگیرید که اگر بخواهید گسترش دهید چقدر هزینه خواهد داشت. بهترین قالب کتاب الکترونیکی در ابتدا و در دراز مدت مقرون به صرفه است. اگر در ابتدا ارزان است اما رشد شما را محدود می کند، ارزشش را ندارد. یک قالب کتاب الکترونیکی خوب نه تنها باید راه اندازی محصول شما را آسان تر کند، بلکه زمانی که تصمیم به گسترش آن دارید باید مقرون به صرفه باشد.

فرمت کتاب الکترونیکی مناسب را انتخاب کنید و شروع کنید.

چندین فرمت کتاب الکترونیکی در بازار وجود دارد که برای انتشار کتاب های الکترونیکی محبوب هستند. با این حال، مانند هر چیز دیگری در تجارت، آنچه برای یک ناشر کار می کند ممکن است بهترین گزینه برای ناشر دیگر نباشد. وقت خود را صرف کنید و در مورد ویژگی هایی که هر قالب ارائه می دهد تحقیق کنید و ببینید کدام یک به بهترین وجه برای پروژه شما مناسب است.

علاوه بر این، هزینه، نوع محتوایی که کتاب الکترونیکی شما دارد و مهمتر از همه، روش تحویلی که برای مخاطبان شما بهترین است را در نظر بگیرید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در دسامبر 2020 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

دعوت به اقدام جدید



منبع