5 درس در مورد وبلاگ نویسی پس از دوچرخه سواری از کانادا به مکزیک آموخته شد


به عنوان نویسنده HubSpot، بیشترین چیزی که فکر می‌کردم از محصول خود استفاده کنم ایجاد پست‌های وبلاگ بازاریابی و اندازه‌گیری عملکرد آنها در طول زمان بود. من هرگز تصور نمی کردم که واقعاً از یک CMS برای ساختن یک وب سایت استفاده کنم.

تصویر ویژه ای که تولید محتوا را در حال حرکت نشان می دهد

اما، در پاییز 2022 زمانی که وبلاگی ایجاد کردم که سفر من به سمت شکاف بزرگ، یک مسیر دوچرخه سواری کوهستانی که از کانادا تا مکزیک کشیده شده است، به سرعت تغییر کرد.

قبل از اینکه بفهمم، Pedaling4Pups.com را مدیریت می‌کردم و هر هفته تعداد انگشت شماری پست وبلاگ تهیه می‌کردم، همه در حین دوچرخه‌سواری در مسیر 2700 مایلی. حتی به عنوان یک وبلاگ نویس باتجربه، از اینکه چقدر در مورد ایجاد محتوا یاد گرفتم شگفت زده شدم – بیشتر زمانی که آن را در حال حرکت انجام می دادم.

وقتی ۱۲ هزار فوت بالاتر از سطح دریا هستید، انتشار یک پست وبلاگ چگونه به نظر می رسد:

پدال زدن 4 توله سگ با ارتفاع 11 هزار فوتی مثال

در این پست می‌خواستم درس‌هایی را که در مورد تولید محتوا از سفرم یاد گرفتم به اشتراک بگذارم. در زیر پنج نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد محتوای عالی از بالای یک کوه، در یک ساحل شنی یا هر جایی که الهام بخش شماست استفاده کنید.

گزارش رایگان: وضعیت اقتصاد خالق در سال 2022

چگونه شروع به تولید محتوا در حال حرکت کنیم

اگر فقط برای راهنمایی اینجا هستید، برای چیزهای خوب به بخش بعدی بروید – قول می دهم که آن را در مقابل شما نگه نخواهم داشت.

اگر در مورد وبلاگی که من ایجاد کردم کنجکاو هستید و نمی‌دانید که چگونه توانستم 2 پست در هفته منتشر کنم در حالی که هزاران مایل در بیابان دور افتاده دوچرخه‌سواری می‌کردم، در جای درستی هستید.

من هنگام ایجاد وبلاگم دو هدف داشتم. اول، من راهی برای به اشتراک گذاشتن به‌روزرسانی‌ها با دوستان و خانواده می‌خواستم. چه راهی برای انجام این کار بهتر از پست های وبلاگ هفتگی همراه با یک خبرنامه تکراری که خوانندگان بتوانند در آن ثبت نام کنند؟

هدف دیگر شخصی تر بود. من می خواستم از پلتفرم خود برای ایجاد کمک های مالی برای یک موسسه خیریه استفاده کنم. خوانندگان می‌توانستند سفر من را دنبال کنند و همزمان این فرصت را داشته باشند که به هدفی که من به آن علاقه داشتم کمک مالی کنند.

این به من منجر شد که Pedaling4Pups.com را ایجاد کنم، یک وبلاگ سگ محور که نه تنها سفر من در شکاف بزرگ را دنبال می کند، بلکه از یک پناهگاه حیوانات در اوکراین نیز پشتیبانی می کند. در حالی که در مسیر بودم، هر هفته دو پست می نوشتم که همگی با نوشتن و آپلود محتوا از طریق تلفن هوشمندم.

وقتی در محل کمپینگم بودم، محتوا را در برنامه یادداشت‌هایم تایپ می‌کردم، سپس هر زمان که خدمات تلفن همراه را داشتم، آن را در وبلاگ آپلود می‌کردم.

این یک راه عالی برای گذراندن زمان بود و من از اینکه چقدر راحت می توانم آن را انجام دهم شوکه شده بودم. با قالب‌ها و تم‌های از پیش ساخته شده، ایجاد یک وب‌سایت زمان زیادی را صرف نمی‌کند، و نوشتن و آپلود پست‌ها در تلفن کارآمدتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

مشکوک؟ من هم خواهم بود. همیشه یک سراشیبی نبود (جناس دوچرخه سواری در نظر گرفته شده بود) و من مجبور بودم مهارت های تولید محتوای خود را با هر موقعیتی که در آن قرار می گرفتم تطبیق دهم. برای اطلاع از نحوه انجام این کار و کارهایی که می توانید برای وب سایت خود انجام دهید ادامه دهید. تا به حال خود را در موقعیت مشابهی بیابید

5 نکته برای تولید محتوا در حال حرکت

1. شما می توانید محتوا را به معنای واقعی کلمه در هر جایی تولید کنید.

تولید محتوا در حال حرکت ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. اگر گوشی هوشمند یا تبلت دارید، در نیمه راه رفته اید. من از HubSpot در تلفنم استفاده کردم، اما شما می توانید از هر ابزار وبلاگ نویسی که CMS موبایل ارائه می دهد استفاده کنید.

حتی اگر فقط یک قلم و کاغذ داشته باشید، در یک چادر در وسط جنگل نشسته باشید، باز هم می توانید داستان ها، درس ها یا دیگر مطالب جالبی را که مخاطبان شما مایل به خواندن آن هستند، ارائه دهید. فقط تا زمانی که در ذهن شما تازه است آن را یادداشت کنید و به محض اینکه فرصت پیدا کردید آن را به تلفن یا لپ تاپ خود منتقل کنید.

در مورد بخش ایجاد واقعی، شما همچنان به یک پلتفرم برای ارسال محتوای خود و همچنین دسترسی به اینترنت نیاز دارید تا بتوانید آن را با جهان به اشتراک بگذارید. برخی از پلتفرم هایی که باید در حین حرکت استفاده کنید:

  • وبسایت شما: یکی ندارید؟ اگر بتوانم یکی بسازم، پس می‌توانم استدلال کنم که اکثر پستانداران خشکی نیز می‌توانند (با عرض پوزش نهنگ‌ها). فقط هر سازنده وب سایت رایگان را بگیرید و به مسابقات می روید.
  • رسانه های اجتماعی: تیک توک، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، باشگاه پنگوئن انتخاب کنید سایت های رسانه های اجتماعی زیادی برای انتخاب وجود دارد و همه آنها ویژگی های خاص خود را دارند که آنها را منحصر به فرد می کند.
  • انجمن های انجمن: این روزها، اصلی بودن در اینترنت دشوار است. اما، اشکالی ندارد. قدرتی در اعداد وجود دارد که به این معنی است که احتمالاً یک انجمن انجمن یا اتاق گفتگو وجود دارد که به محتوای شما علاقه مند باشد.
  • اخبار/رسانه ها: در حالی که من شخصاً این کار را انجام ندادم، دو سازنده محتوا را می شناسم که به دلیل سفر خطرناک قایق رانی خود به رودخانه می سی سی پی توجه رسانه ها را به خود جلب کردند.

وقتی نوبت به آپلود محتوا می‌رسد، ممکن است لازم باشد کمی خلاقیت در مورد زمان و مکان دسترسی به اینترنت داشته باشید. در اینجا چند مکان وجود دارد که در صورت نیاز به اینترنت یا شارژ تلفن همراه در حین حرکت باید مراقب آنها باشید:

  • کتابخانه ها: کتابخانه‌ها همیشه وای‌فای رایگان دارند و معمولاً اهمیتی نمی‌دهند که برای مدتی با هم در ارتباط باشید. آنها حتی ممکن است کامپیوترهایی داشته باشند که اگر از آپلود محتوا از طریق تلفن همراه خسته شده اید، می توانید از آنها استفاده کنید.
  • پمپ بنزین ها: پمپ بنزین ها مکان های خوبی برای آپلود محتوا هستند. بسیاری از آنها وای فای رایگان ارائه می دهند و اغلب درگاه های شارژ در اطراف ساختمان پراکنده هستند.
  • مناطق استراحت: اگر از طریق جاده‌ای شلوغ سفر می‌کنید، مناطق استراحت بی‌معنا هستند. همراه با حمام و تنقلات، این مکان ها برای ایستگاه های شارژ و وای فای رایگان بسیار قابل اعتماد هستند.
  • پارک های عمومی: در حالی که وای فای ممکن است از پارکی به پارک دیگر متفاوت باشد، مراقب پورت های شارژ نیز باشید. متوجه شدم پارک ها یکی از مکان های مورد علاقه من برای توقف و سرقت برای مدتی است.
  • رستوران ها + کافی شاپ: تا زمانی که مشتری پولی هستید، اکثر کسب و کارها بدشان نمی آید که تلفن خود را به پریزهای دیواری خود وصل کنید. برخی حتی دارای وای فای رایگان هستند که می توانید از آن برای آپلود محتوای خود استفاده کنید.

بنابراین، شما بروید. اگر بتوانم راهی برای آپلود یک پست وبلاگ در اینجا پیدا کنم:

سپس من نهایت اطمینان را دارم که می توانید محتوای خود را در هر جایی نیز آپلود کنید.

2. مردم هنوز وبلاگ های شخصی را می خوانند.

درست است. رسانه‌های اجتماعی همه صدای وبلاگ‌نویسی را ربوده‌اند. مطمئناً، می‌توانید عکس‌های جذابی را در اینستاگرام پست کنید، یا در تیک توک ویدیوهای ویروسی بگیرید، اما نمی‌توانید توانایی داستان‌گویی را که یک پلتفرم وبلاگ ارائه می‌دهد، جایگزین کنید.

وبلاگ ها فضاهای بسیار خوبی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی هستند و برای اینکه یک وبلاگ نویس محبوب باشید نیازی به حمایت مالی از یک کسب و کار ندارید.

در واقع، تحقیقات ما نشان می‌دهد که تقریباً یک چهارم از کسب‌وکارهای سازنده هنوز درآمدی ایجاد نمی‌کنند (مطمئناً مال من اینطور نبوده است). این بدان معناست که برای جذب مخاطب برای وب سایت خود نیازی به کسب و کار ندارید، فقط باید محتوای جذاب ایجاد کنید.

استنمودار اقتصاد خالق HubSpot

در اینجا چند نکته برای ایجاد محتوای عالی در حال حرکت آورده شده است:

  1. شفاف باشید: اگر درباره تجربیات شخصی خود پست می گذارید، آنها را واقعی کنید. مردم محتوای واقعی می‌خواهند و بیشتر آنها در تشخیص جعلی بودن چیزی خوب هستند. و به محض اینکه آنها فکر می کنند شما واقعی هستید، بازگرداندن آنها دشوار خواهد بود.
  2. خوشبین باش: در غم و اندوه خود غرق نشوید و اغلب به دنبال همدلی از خوانندگان خود نباشید. در حالی که این ممکن است در کوتاه مدت توجه شما را جلب کند، اما مردم از شنیدن نکات منفی خسته خواهند شد، اگر هرگز با چند نکته مثبت دنبال نشوند.
  3. از درگیری دوری نکنید: حالا اشتباه نکن این من نیست که بگویم برو بیرون و دردسر درست کن. این من می گویم که دو پست با عملکرد برتر من همان هایی بودند که در سفرم با بزرگترین چالش ها روبرو شدم. مردم می خواهند در مورد مبارزات شما و نحوه غلبه بر آنها بشنوند، بنابراین از بازی دراماتیک در زمانی که نیاز به آن دارد نترسید.
  4. دیوار چهارم را بشکن: از صحبت مستقیم با خواننده خود نترسید. این باعث می‌شود این تجربه شخصی‌تر احساس شود، مثل اینکه آنها در سفر با شما هستند.

3. هرکسی می تواند تولید کننده محتوا باشد.

قبل از این سفر، بیشترین تجربه ای که در ساخت وب سایت داشتم، ایجاد بیوگرافی خود در پیام رسان فوری AOL بود. من مقداری کد نویسی می دانم، به اندازه ای که بدانم هیچ چیز در مورد کدنویسی نمی دانم – مطمئناً برای ایجاد یک وب سایت در مقیاس کامل کافی نیست.

خوشبختانه یک چیز برایم پیش آمد. من برای شرکتی کار کردم که این ابزار ساخت وب سایت را می فروشد که ممکن است با آن آشنا باشید. HubSpot نام دارد و مانند Squarespace یا WordPress، یکی از ابزارهای آن یک سازنده وب سایت با کشیدن و رها کردن است که وبلاگ نویسی را برای افراد غیر فنی مانند من ساده می کند.

آیا این یک پلاگین برای HubSpot است؟ بله، اما منظور من این نیست. منظور من این است که هر کسی می‌تواند یک وب‌سایت بسازد اگر به یک صفحه‌ساز با کشیدن و رها کردن دسترسی داشته باشد.

طراحی مال من حدود یک هفته یا بیشتر طول کشید و از آنجا در کمترین زمان مطالب را پست می کردم. من از یک الگوی از پیش ساخته شده برای صفحات وب خود استفاده کردم، بنابراین هیچ یک از طراحی های من شامل کدنویسی سخت نمی شد و از اینکه با هر یک از ماژول هایی که قبلاً در صفحه گنجانده شده بود به میزان سفارشی سازی دسترسی داشتم، هیجان زده بودم.

نمونه ای از قالب وبلاگ Pedaling for Pups

بخش سخت وارد شدن به ذهنیت یک سازنده محتوا بود. شما باید کمی آسیب پذیر باشید و مایل باشید که بپذیرید برخی از محتواها به خوبی برخی دیگر کار نمی کنند. با گذشت زمان، شما از آن استفاده خواهید کرد، اما یادگیری اینکه چه چیزی موثر است و چه چیزی نمی تواند مطمئناً چالشی ترسناک برای سازندگان محتوای جدید ایجاد کند.

4. تولیدکنندگان محتوا همه جا هستند.

یکی از جالب‌ترین چیزهای سفر من این بود که با تعداد زیادی از تولیدکنندگان محتوا مواجه شدم. افراد مورد علاقه من جسی و فاین بودند که وب سایت “دو بلژیکی خسته” را مدیریت می کنند. این دو ماجراجو در یک سفر دو ساله از آلاسکا به آرژانتین دوچرخه سواری می‌کنند – باعث شرمساری سواری کوچک من در میان کوه‌های راکی ​​می‌شوند.

خبر خوب این است که برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا، لازم نیست 20 هزار مایل با دوچرخه سفر کنید. دلایل زیادی برای ورود به تولید محتوا وجود دارد و بسته بندی دوچرخه تنها یکی از بسیاری از آنهاست.

در زیر، چند دلیل دیگر وجود دارد که چرا سازندگان محتوا کاری را که انجام می دهند انجام می دهند.

HubSpot Creator Economy نمودار نشان می دهد که سازنده بودن چه مزیتی دارد

5. به یاد داشته باشید، این فقط یک وبلاگ است.

در پایان، مهم است که به یاد داشته باشید که وبلاگ شما فقط یک وبلاگ است. زیاد به آن فکر نکنید، فقط از آن به عنوان یک خروجی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران لذت ببرید.

به هر حال، اگر از آن پول در نمی آورید، باید با آن سرگرم شوید و آزمایش کنید که چه چیزی با مخاطبان شما کار می کند و چه چیزی نه. اگر از ایجاد محتوای خود لذت نمی برید، مخاطبان شما از تعامل با آن لذت نخواهند برد.

این درس را زمانی یاد گرفتم که در مورد پاشش چادرم توسط سیستم آبپاش در نیمه یک شب سرد نوشتم. در تلاش برای یافتن طنز در این موقعیت، درباره این تجربه نوشتم که انگار در حال جنگ با سیستم آبپاش هستم و از اصطلاحات نظامی برای توصیف اینکه چگونه چادرم را به مکان امن منتقل کردم یا “درگیر مانورهای دفاعی شدم” استفاده کردم.

خیس شده بودم، سرد بودم، و در تاریکی نشسته بودم و منتظر بودم که یک آب پاش از سمپاشی چادر من جلوگیری کند. آخرین کاری که می خواستم انجام دهم این بود که در مورد آن بنویسم. بنابراین، من کمی با آن سرگرم شدم.

من خودم را مسخره کردم که چادرم را در چنین مکان مسخره ای برپا کردم و به طعنه تلاشم را برای نجات شب خواب تشویق کردم. عجیب بود و احتمالاً آنقدرها هم خنده دار نبود، اما کاری بود که باید انجام می دادم تا آن روز یک پست منتشر کنم.

در کمال تعجب، این یکی از بهترین پست های وبلاگ من بود. دوستان و خانواده تماس گرفتند تا به من بگویند که چقدر از داستان سرایی ساده لذت بردند و چگونه فکر می کردند کل موقعیت خنده دار است و خوشحال بودند که آن را به اشتراک گذاشتم.

اگرچه آن لحظه درخشان من به عنوان یک دوچرخه‌سوار نبود، اما خاطره‌انگیز بود و با قرار دادن داستان طنز خود در مورد این موقعیت، تجربه واقعی را به اشتراک گذاشتم که مخاطبانم می‌خواستند درباره آن بیشتر بشنوند – آیا این نشانه یک قطعه خوب نیست. از محتوا؟

امتیاز: محتوای سگ همیشه می فروشد.

سوفی سگ

اگر یک حقیقت اساسی در مورد وبلاگ نویسی دوچرخه وجود داشته باشد، این است که محتوای سگ همیشه می فروشد. ممکن است منطقی نباشد، ممکن است بی ربط باشد، اما اگر می توانید چند عکس از توله ها بپاشید و ممکن است ببینید نامزدی شما کمی بالا رفته است.

قطعاً علم نیست، اما واگنی است که حاضرم اسبم را به آن سوار کنم.

گزارش 2022 Business of Creators را دانلود کنید.



منبع