فصل تعطیلات می تواند زمانی از سال باشد که مردم با خانواده، دوستان، غذاهای خوب و سنت ها احاطه شده اند. به عنوان یک مدیر، ممکن است برای استراحت و آرامش مورد نیاز هیجانزده باشید و در عین حال متعجب باشید که چگونه پروژههای پایان سال را در کنار افکار مربوط به جشنها به پایان برسانید.
نمیخواهید با چند روز تعطیلی قدمهای خود را از دست بدهید، اما ممکن است نگران باشید که تهاجمی بیش از حد در مورد ضربالاجلها ممکن است شما را شبیه گرینچ کند.
در HubSpot، شرکتی که فرهنگ کاری را در اولویت قرار میدهد، مدیران کارکنان ما بهخاطر دستیابی خلاقانه و استراتژیک به اهداف فصلی و در عین حال ایجاد روحیه تیم – بهویژه در فصل تعطیلات، شهرت دارند.
برای کمک به جلوگیری از رکود تیم شما در تعطیلات، توصیههایی را از HubSpotters در مورد چگونگی حفظ تیمها در مسیر در حالی که هنوز تعطیلات را استقبال میکنند، گردآوری کردهایم.
چگونه از کسادی تعطیلات جلوگیری کنیم
1. اهداف را به اهداف، مراحل یا سهمیه های قابل دستیابی تقسیم کنید.
مردم در طول تعطیلات می توانند چیزهای زیادی در ذهن خود داشته باشند و دستیابی به تعداد مشخصی از اهداف تا پایان سال می تواند دلهره آور و طاقت فرسا به نظر برسد.
برای کاهش استرسی که ممکن است در عجله پایان سال ایجاد شود، اهداف را به مراحل یا مراحل تقسیم کنید. تیمهای شما میتوانند کارهای کوچکتری را که به دستیابی به هدف بزرگتر کمک میکنند، بررسی کنند و با تکمیل هر مرحله، احساس میکنند موفق شدهاند و با انگیزه برای فتح فاز بعدی باقی میمانند.
همه ما مهلتها یا اهداف پایان سال داریم – و گاهی اوقات – میتوانند بسیار دلهرهآور به نظر برسند. تارا رایان، مدیر ارشد فروش سابق HubSpot، میگوید که تجزیه آنها به اهداف کوچکتر مفید است.
رایان میگوید که با تیم فروش خود از سهمیههای ماهانه و هفتگی برای شکستن اهداف اصلی استفاده میکند: «وقتی سهمیهها را به «دستیابی به ۲۵ درصد تا پایان هفته اول»، «به دستیابی ۵۰ درصدی تا پایان» تقسیم کنیم، آسانتر است. از هفته دو، ‘75% در هفته سوم’، و سپس “100%+ تا پایان ماه.””
رایان می افزاید: «فرایند شکستن اهداف به ما این امکان را می دهد که پیشرفت خود را به صورت هفتگی اندازه گیری کنیم و شانس بیشتری برای جشن گرفتن بردهای تیمی داشته باشیم.
وقتی اهدافی را تعیین می کنید، تیم خود را درگیر کنید. نظرات آنها به شما اطلاع می دهد که آنها امیدوارند چه چیزی را انجام دهند، بنابراین می توانید اهداف واقع بینانه را به عنوان یک گروه تعیین کنید و در مورد چگونگی مقابله با موانع احتمالی بحث کنید.
“اگر بدانم که در آستانه ورود به زمانی هستیم که در آن کاهش سرعت آسان است، مانند تابستان یا تعطیلات، سعی می کنم گروهم را گرد هم بیاورم تا آنچه را که می خواهیم به عنوان یک گروه انجام دهیم و به یک هدف رای دهیم.” Caroline Ostrander، مدیر ارشد در تیم Customer Onboarding می گوید.
اوسترندر نیز مانند رایان، از این ایده که تعداد محدودی از اهداف قابل دستیابی را هدف قرار دهد، به جای تلاش برای رسیدن به همه چیز به یکباره، پذیرفته است.
“یک هدف به تیم کمک می کند تا زمانی که احساس می کنیم انگیزه نداریم تمرکز و اولویت بندی شود. [After the vote]اوستراندر توضیح میدهد، من به دنبال یک یا دو داوطلب میگردم تا هدف را هدایت کنند و راههای سرگرمکننده و خلاقانهای برای حفظ آن در ذهن پیدا کنم.
2. با پروتکل های کار از خانه برای موانع آب و هوای زمستانی آماده شوید.
در دفتر مرکزی HubSpot در کمبریج، MA، آب و هوای زمستان آشناست، و ما میدانیم که چگونه یک طوفان بزرگ برف واقعاً میتواند ما را از برنامهمان خارج کند. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب و هوای زمستانی می تواند بر روند کار شما تأثیر بگذارد، جلوتر بودن از این مانع ضروری است. یک راه عالی برای انجام این کار این است که یک پروتکل زمستانی برای تیم خود طراحی کنید.
لری رادمن، مدیر سابق پشتیبانی مشتری، پیشنهاد می کند از اعضای تیم خود بخواهید در صورت احتمال بسته شدن دفتر شما در طوفان، لپ تاپ و دستگاه های کاری خود را با خود به خانه ببرند.
«همیشه هر چیزی را که برای کار نیاز دارید به خانه بیاورید [at the end of the work day; you never know what the weather will be on any given day,” Rodman says.
If you live where winter weather isn’t an issue, it can still be beneficial to consider a work-from-home or hybrid model for the holiday season. It would give your employees more flexibility in how they work during a time when they may want to spend more time with loved ones, even if they do so while working.
The rise in popularity of remote work means that some of your employees might already be working from home or a hybrid model, so you can offer in-office employees the opportunity to take new flexibility during the holidays.
3. Encourage team members to take time off for the holidays.
Your employees have a life outside of work, so aim to encourage your team members to take time off for themselves during the holidays when they don’t work at all.
“Be transparent and empathetic with your team. Make sure they are comfortable taking time off at the holidays,” says Senior Director of Marketing Amanda Sibley. She encourages her team to share their off days on a shared calendar, but also clearly communicates expectations to ensure people don’t lose steam.
“I ask for 100% effort until they are off,” Sibley says. “I often will say something like, ‘It’s really important to take time off, so I’m glad you all have chosen a week during the holidays! — Until then, in order for us all to relax and enjoy family time, we need to be at 100%, so please focus until that time!”
Encouraging your employees to take time off also has proven psychological benefits. Studies show that it can make people more productive, and when people are removed from environments that they may associate with anxiety, their stress levels can lower. Employees who feel refreshed and less stressed are more likely to come back to work with a clear head, ready to start the year off on a positive note.
4. Give employees a day or even a few hours for holiday errands.
Even with upcoming time off, people’s minds can wander with thoughts of holiday errands and planning before upcoming celebrations. To help employees remain focused while at work, you can offer additional hours off to prep for the holidays ahead of time.
“Give time for those who need it to handle the crazy stuff needed for the holidays,” suggests Sibley. “What about a half-day in the middle of the week or in early December to do all their holiday shopping when the crowds are less?”
This tip can be helpful when paired with offering remote work options, as team members can take breaks from work while accomplishing separate tasks. For example, if employees prepare for an at-home celebration, they can take breaks to cross off items on their to-do lists and return to work with a clear head.
5. Celebrate the holidays — and your team’s accomplishments.
Lastly, embrace the holiday season, celebrate, and end your year on a high note. After all, you and your team have worked hard to achieve your annual goals.
“Don’t pretend like the holidays aren’t happening. Celebrate with your team,” encourages Senior Social Media Manager Kelly Hendrickson; “Knowing there is a specific time for fun, helps focus that holiday spirit.”
End-of-year celebrations allow teams to bond, review the year’s accomplishments, and show gratitude for one another. The holidays can also be challenging for some people, so creating space to celebrate and spread cheer at work can be a welcome opportunity that boosts morale.
Aside from general celebration, the most important goal of these events is to have fun and reward your teammates for a year of hard work. When planning an end-of-year meeting, Ryan suggests asking each of your team members to note one individual or group accomplishment that they’re most proud of from the past year. “This is a great chance to remind the team of all the wins you had together over the last 12 months,” says Ryan.
Rodman also says he emphasizes team accomplishments at end-of-year celebrations, explaining that rewarding accomplishments can help to motivate your team even after they return from the holidays.
Get in the Holiday Spirit
It can be easy to forget how fun the holidays are when thinking about end-of-year deadlines. But, as we’ve seen from HubSpot managers above, getting in the holiday spirit will benefit your mood and your team. Don’t be afraid to embrace the pleasantries of this time of year.