به عنوان بازاریاب، وظیفه ما این است که از آنچه در «اینجا و اکنون» محبوب است، استفاده کنیم.
وقتی اخبار بزرگ منتشر می شود، داده ها چگونه تفسیر می شوند؟ یکی از راههای عالی برای فهمیدن اینکه چه چیزی محبوب است، Google Trends است.
این ابزار روندهای فعلی و موجود در بازاریابی جستجو را شناسایی می کند. سپس می توانید آنچه را که یاد گرفته اید بردارید و آن را در هر (و همه) استراتژی های بازاریابی خود به کار ببرید.
این مقاله به شما کمک می کند تا نحوه استفاده از Google Trends و گام های خاصی را که می توانید برای به حداکثر رساندن تلاش خود بردارید، درک کنید.
Google Trends چیست؟
Google Trends ابزاری باورنکردنی است که به بازاریابان کمک می کند موضوعات پرطرفدار در صنایع مختلف را شناسایی کنند. در حالی که در ابتدا برای روزنامه نگاران ایجاد شد، دنیای روزنامه نگاری و بازاریابی اشتراکات زیادی دارند.
هم روزنامه نگار و هم بازاریاب برای جلب توجه رقابت می کنند. هر کاری که میخواهند انجام دهند، میخواهند با استفاده از اطلاعاتی که برای مخاطب مرتبط و جالب است، توجه هرچه بیشتر مردم را به خود جلب کنند.
گوگل ترندز در راه است. این منبع به شما نشان می دهد که در حال حاضر چه موضوعاتی پرطرفدار هستند و چگونه از Google Trends برای جلب توجه مخاطبان انتخابی خود استفاده کنید.
به عنوان مثال، در اکتبر 2021، Pittsburgh Steelers رتبه اول جستجوی پرطرفدار در گوگل است. این می تواند به دلیل یک بازی فوتبال اخیر در فصل شلوغ فوتبال باشد.
گوگل به ما می گوید که این یک موضوع محبوب است، بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که محتوایی پیرامون آن موضوع ایجاد کنید. البته، میلیونها فاکتور دیگر در تصمیمگیری برای ایجاد محتوایی وجود دارد، اما Google Trends حداقل به ما میگوید چه چیزی محبوب است.
اگر موضوع خاصی دارید که میخواهید آن را پوشش دهید اما مطمئن نیستید که این موضوع پرطرفدار است، میتوانید آن را در نوار جستجو در بالا جستجو کنید.
برای مثال، تصمیم گرفتم «ارز رمزنگاری» را جستجو کنم تا ببینم گوگل چه میگوید.
همانطور که می بینید، نموداری از 0 تا 100 دریافت می کنید که 100 دارای علاقه فوق العاده بالا و 0 تقریباً بدون علاقه است.
در دو سال گذشته، چند بار، ارز دیجیتال به عنوان یک کلمه کلیدی بسیار جستجو شده در گوگل افزایش یافته است. این می تواند به دلیل انتشار سکه های جدید و محبوب باشد یا افراد بیشتری که در رمزارزها مستقر شده اند و روندها را پیگیری می کنند.
چرا باید از Google Trends برای بازاریابی استفاده کنید؟
حتی اگر در تولید محتوا شرکت ندارید، باید بدانید که چگونه از Google Trends استفاده کنید. بازاریاب هایی که از این ابزار استفاده می کنند، این کار را انجام می دهند زیرا اهمیت سرمایه گذاری روی روندها را درک می کنند.
ما اغلب روی تولید همیشه سبزترین محتوای ممکن بسیار متمرکز هستیم، اما باید تلاش کنیم تا با یافتن زمان و مکان مناسب برای انتشار یک قطعه خاص، تلاش خود را به حداکثر برسانیم. در اینجا نحوه استفاده از Google Trends آمده است:
موضوعات جالب پیدا کنید
چه یک وبلاگ نویس، بازاریاب محتوا یا متخصص سئو باشید، باید موضوعات جالبی را پیدا کنید که مردم می خواهند درباره آنها بخوانند. در دنیای سئو، ما آنقدر روی کلمات کلیدی و سئوی فنی خود متمرکز هستیم که گاهی اوقات فراموش می کنیم که مردم واقعاً می خواهند در مورد موضوعات مورد علاقه خود مطالعه کنند.
یک راه عالی برای یافتن آنچه که بیشتر مورد علاقه مردم است Google Trends است. ابزار به شما خواهد گفت میزان علاقه یک عبارت جستجوی خاص را احاطه کرده است بنابراین می توانید تعیین کنید که آیا ارزش ایجاد محتوا در مورد آن را دارد یا خیر.
به خاطر داشته باشید که همه ترندهای محبوب انتخاب خوبی نیستند. برای کار، به دنبال گرایش های محبوبی باشید که به صنعت شما نیز مرتبط هستند.
الهام بخش خلاقیت
Google Trends نه تنها برای محتوای نوشتاری مفید است، بلکه برای محتوای بصری نیز مفید است. اگر میخواهید بفهمید با رسانههای اجتماعی خود چه کنید یا چگونه یک تصویر ویژه را در پست وبلاگ خود بهبود بخشید، Google Trends میتواند به شما کمک کند تا بفهمید مخاطبان شما میخواهند چه چیزی را ببینند.
با ایجاد یک تصویر مرتبط و جالب، نه تنها به محتوای خود توجه می کنید، بلکه به مخاطبان هدف خود نشان می دهید که آنها را درک می کنید و دقیقاً می دانید چه می خواهند. این نیز مزایای زیادی در رابطه با سئو دارد.
روندهای فصلی را شناسایی کنید (و از آنها استفاده کنید
اگر در صنعت سفر، تجارت الکترونیک یا گردشگری فعالیت می کنید، ممکن است کسب و کار شما فصلی باشد. تشخیص زمان ذخیره اقلام خاص ممکن است دشوار باشد.
به عنوان مثال، فرض کنید شما یک قطعه از تجهیزات ماهیگیری باس را در فروشگاه تجارت الکترونیک خود می فروشید. می توانید از Google Trends استفاده کنید تا ببینید چه زمانی در سال ماهیگیری باس بیشترین روند را دارد. بیایید خودمان نگاهی بیندازیم.
همانطور که از تصویر می بینید، علاقه به ماهیگیری باس به تدریج در اواخر زمستان و تا بهار افزایش می یابد. در اوایل تابستان به اوج خود می رسد و سپس با حرکت دوباره به پاییز و زمستان – حداقل در نیمکره شمالی – دوباره پایین می آید.
این به صاحب فروشگاه تجارت الکترونیک میگوید که زمان آن فرا رسیده است که کمپینهای بازاریابی خود را در اواخر زمستان شروع کنید، زیرا این زمانی است که علاقه در حال افزایش است. همچنین ممکن است بخواهید موجودی خود را افزایش دهید تا از سفارش مجدد جلوگیری کنید.
5 روش برای استفاده از Google Trends برای بازاریابی
اکنون که انگیزههای استفاده از Google Trends برای سئو را درک کردهاید، بیایید به مراحل عملی که میتوانید برای ایجاد تفاوت در کمپینهای بازاریابی مختلف خود بردارید، نگاهی بیاندازیم.
1. برای پست های وبلاگ ایده بگیرید
Google Trends یک راه عالی برای یافتن موضوعات جدید و هیجان انگیز برای نوشتن است. اگر نویسنده هستید، میدانید که تولید محتوایی که خوانندگان شما دوست خواهند داشت چقدر چالش برانگیز است و در گوگل رتبه خوبی کسب خواهد کرد. Google Trends یک روش مطمئن برای یافتن موضوعات خوب است زیرا آنها دقیقاً به شما می گویند که چه چیزی ترند است.
بهتر از همه، آنها موضوعات و سؤالات خاصی را در مورد عبارات جستجوی پرطرفدار به شما ارائه می دهند. بیایید به مثال ماهیگیری باس بمانیم و کمی به پایین اسکرول کنیم. یکی موضوعات مرتبط و دیگری پرس و جوهای مرتبط است. در اینجا به نظر می رسد:
اکنون می توانید موضوع را گسترش دهید و در مورد موضوعات مرتبط بنویسید. لیگ برتر ماهیگیری و انجمن ورزشکاران باس ماهیگیران برخی از موضوعات مرتبط بودند. بر این اساس، شاید آنها از زمانی که Major League Fishing در سال 2022 راه اندازی شد، روند رو به رشدی داشتند. علاوه بر آن، Bass Pro’s 50 بود.هفتم سالگرد، یک سال بزرگ در ماهیگیری به طور کلی.
اگر چیزی می نویسید که به زمان حساس است، مهم است که موضوعات پست وبلاگ را بر اساس روند انتخاب کنید. اگر محتوای همیشه سبز نیست، باید در زمانی که آن را منتشر می کنید کاملاً به مخاطبان شما مرتبط باشد.
2. برای کمپین های رسانه های اجتماعی ایده بگیرید
جستجوهای Google Trends فقط برای بازاریابی جستجوی ارگانیک نیستند. می توانید از آنها برای رسانه های اجتماعی نیز استفاده کنید. ایجاد یک فالوور اجتماعی بزرگ و ارائه مداوم محتوای جالب برای تبلیغ، کار دشواری است. Google Trends می تواند کمک کند.
ما می توانیم از بخش پرس و جوهای مرتبط برای شناسایی موضوعات پرطرفدار و ایجاد خلاقیت ها و کپی برداری از آن استفاده کنیم. به عنوان مثال، ما چند جستجوی مربوط به مسابقات ماهیگیری حرفه ای باس را می بینیم. اگر ما یک فروشگاه تجارت الکترونیک ماهیگیری راه اندازی کنیم، شاید بخواهیم یک کمپین رسانه اجتماعی در مورد آن موضوع ایجاد کنیم. میتوانیم از این مسابقات برای جلب توجه به برند خود استفاده کنیم و شاید به ماهیگیران حرفهای با استفاده از وسایل یا فریبهایی که ما ارائه میکنیم اشاره کنیم.
سوال جالب دیگر “دورهای ماهیگیری باس زمستانی” است. این یکی از نمونه های فصلی است که من در مورد آن صحبت می کردم. اکنون ممکن است زمان خوبی برای ایجاد یک کمپین رسانه های اجتماعی در مورد بهترین طعمه های ماهیگیری برای فصل زمستان باشد. وقتی هوا سرد است مردم در حال آماده شدن برای ماهیگیری هستند و ما می توانیم از آن به نفع خود استفاده کنیم.
3. از آن برای بهبود سئو استفاده کنید
یکی از زمینه های واضح برای استفاده از Google Trends برای سئو جستجوی ارگانیک است. همچنین می تواند به تحقیق در مورد کلمات کلیدی کمک کند. همه از Google Trends استفاده نمی کنند، بنابراین می توانید از آن برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید و سپس از ابزارهای سئو رایگان مانند Ubersuggest استفاده کنید تا تصمیم بگیرید که آیا این یک کلمه کلیدی ارزشمند است یا خیر.
بهتر از همه، میتوانید به دادههای سالها نگاه کنید تا بتوانید با دانستن اینکه آیا یک موضوع به اندازه کافی همیشه سبز است و برای صرف زمان و تلاش، برای آینده برنامهریزی کنید.
اگر همان کلمه کلیدی ماهیگیری باس را در نظر بگیریم و آن را در طول پنج سال پخش کنیم، آشکارتر می شود که این روند برای سال ها ادامه خواهد داشت.
هر سال حجم در همان ماه ها افزایش و کاهش می یابد. این می تواند استراتژی بازاریابی شما را تقویت کند و به شما کمک کند برای ماه های آینده آماده شوید.
4. کلمات کلیدی طولانی را برای کمپین های پولی پیدا کنید
یافتن کلمات کلیدی مناسب برای کمپین های پولی شما برای موفقیت شما بسیار مهم است. از نظر مالی نیز مهم است، زیرا هرچه زودتر کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید، زودتر می توانید از تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید.
اگر جستجوی ماهیگیری باس خود را به 90 روز کاهش دهیم، بیشتر در مورد آنچه در حال حاضر در حال ترند است به ما می گوید.
سه کلمه کلیدی دم بلند وجود دارد که یکی از آنها “Bas pro fishing bibs” است. پیش بند همان چیزی است که ماهیگیران هنگام ورود به آب برای پوشاندن لباس های خود می پوشند. آنها همچنین آنها را در هنگام سرد شدن بر خلاف وادرها می پوشند. این به ما می گوید که ماهیگیران به دنبال وسایلی هستند که به آنها کمک کند با شروع کاهش دما، گرم بمانند.
اگر ما در حال حاضر در فروشگاه تجارت الکترونیکی خود ماهیگیری را نمی فروشیم، این به ما می گوید که اکنون زمان انجام این کار است. ممکن است یک کمپین پولی در مورد آن نوع محصول با تصویری از شخصی ایجاد کنیم که از پیشبند در محیطی شبیه به پاییز استفاده میکند.
این برای مخاطبان هدف ما جذاب است، و ما می دانیم که این اصطلاح در حال پیشرفت است، بنابراین باید حجم جستجوی پولی زیادی وجود داشته باشد.
5. ایده های موضوع پرطرفدار را برای وبینارها پیدا کنید
هنگامی که در حال ایجاد یک وبینار هستید، می خواهید در زمان مناسب به افراد مناسب (کسانی که علاقه مند به آنچه شما ارائه می دهید) دسترسی پیدا کنید. Google Trends می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.
به موضوع ماهیگیری پایبند باشید، شاید در حال فروش یک دوره آموزشی در مورد ماهیگیری باس هستید و از یک وبینار رایگان برای جذب افراد و تشویق آنها به خرید دوره استفاده می کنید. باید از موضوعات پرطرفدار در رسانه های اجتماعی و تبلیغات PPC برای جلب توجه این افراد استفاده کنید. شما همچنین باید بدانید که ماهیگیران به طور فعال به دنبال چه چیزی در اینترنت هستند.
گوگل ترندز در راه است. این ابزار همه چیز را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به زبان آنها صحبت کنید. نیازی به حدس زدن یا شانس بین تحقیقات صحیح کلمات کلیدی و Google Trends نیست.
سوالات متداول
بله، این یک ابزار رایگان از گوگل است. Google Trends نگاهی گذرا به آنچه در اخبار ترند است، آنچه مردم در حال حاضر به دنبال آن هستند، و اینکه چگونه چیزها در طول زمان تغییر می کنند، می کند. این جستجوها می توانند بر اساس فصل یا موقعیت جغرافیایی باشند.
Google Trends یک ابزار عالی است که می تواند از طریق برنامه ریزی محتوای طاقچه از سئو پشتیبانی کند. کلیدواژه ای را که در مورد دنبال کردن آن کنجکاو هستید وارد کنید و بینش ارزشمندی در مورد تعداد افرادی که در مورد آن موضوع و سایر موضوعات مرتبط نزدیک صحبت می کنند به دست آورید. این به شما امکان می دهد یک استراتژی سئو بسیار شخصی سازی شده را تنظیم کنید.
نتیجه
توانایی شناسایی روندها برای همه بازاریابان مهم است. مهم نیست که در چه صنعتی هستید، مخاطبان هدف شما فعالانه در حال جستجوی چیزها در گوگل هستند و شما باید بفهمید که آن چیزها چیست.
Google Trends یک راه عالی برای شروع است. به کمک بیشتری نیاز دارید؟ با تیم بازاریابی دیجیتال ما تماس بگیرید.
آیا فکر می کنید Google Trends یک ابزار بازاریابی قدرتمند است؟ چرا و چرا نه؟
ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما
- سئو – حجم عظیمی از ترافیک SEO را باز کنید. نتایج واقعی را ببینید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.
یک تماس رزرو کنید