5 روند بازاریابی که ممکن است در سال 2023 دوام نیاورد [HubSpot Research]

در اینجا، ما پنج روند بازاریابی را که در حال از دست دادن قدرت خود هستند و نحوه واکنش بازاریابان را پوشش خواهیم داد.

1. تایید افراد مشهور در رسانه های اجتماعی.

آیا تا به حال یک پست حمایت شده از یک فرد مشهور در شبکه های اجتماعی دیده اید و فکر کرده اید، “آیا آنها واقعا از آن استفاده می کنند؟”

این چیزی است که همه طرفداران او می توانند آن را در نظرات ببینند. pic.twitter.com/chwq9xK0Uh

– کودی ویتیک (@Cody_Wittick) 26 آگوست 2022

گفته می شود، متاوره هنوز در مراحل ابتدایی خود است. همانطور که به تکامل ادامه می دهد، همه چیز می تواند تغییر کند.

برگردیم به تو

در واقع، طبق گزارش استراتژی و روندهای بازاریابی 2023 HubSpot، ویدیوهای کوتاه بیشترین رشد را در بین هر روندی در سال 2023 خواهد داشت. علاوه بر این، 96 درصد از بازاریابان موافق هستند که طول بهینه یک ویدیو بازاریابی کمتر از 10 دقیقه است.

به نظر می رسد که برندها در حال جذب هستند: بیش از 56 درصد از بازاریابانی که در بازاریابی تأثیرگذار سرمایه گذاری می کنند با اینفلوئنسرهای خرد کار می کنند.

2. زیبایی شناسی اینستاگرام به شدت فیلتر شده است.

تعداد کمی از روندهای بازاریابی برای همیشه باقی می مانند. در واقع، آنها با سرعت سریع می آیند و می روند – و بازاریابان باید خود را وفق دهند.

بازاریاب روندهای در حال مرگ را بررسی می کند

مشکل این نیست که کیم کی به وضوح از طرفداران Beyond Meat نیست و فقط برای بررسی این کار را انجام می دهد.

جای تعجب نیست که همین مطالعه نشان داد که اینفلوئنسرها به عنوان سخنگوی برند بیشتر مورد اعتماد هستند. ما پیش‌بینی می‌کنیم اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی – به‌ویژه میکرو اینفلوئنسرها – شروع به تسلط بر این فضا کنند.

29 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال 2023 بازاریابی را در متاورس متوقف کنند (به عنوان مثال Horizon Worlds و Roblox).

اتاق‌های گفتگوی صوتی نیز در بین مخاطبان جوان‌تر محبوبیت خود را از دست می‌دهند. تنها 14 درصد از مصرف کنندگان Gen Z در سه ماه گذشته از توییتر بازدید کرده اند و 13 درصد باریک از کلاب هاوس بازدید کرده اند. اگر مخاطبان شما جوان‌تر هستند، ارزش آن را دارد که استراتژی‌های دیگر را بررسی کنید.

4. ویدیوهای طولانی برای رسانه های اجتماعی.

در حالی که افراد مشهور در معرض دید بیشتری قرار می‌دهند، مصرف‌کنندگان باید به افراد مشهور اعتماد کنند و باور داشته باشند که تایید معتبر است. اما ایجاد این اعتماد سخت تر می شود.

اتاق‌های گفتگوی صوتی – مانند کلاب‌هاوس و فضاهای توییتر – در زمان شروع همه‌گیری، زمانی که بسیاری از مردم به دنبال فرصت‌هایی برای ارتباط با دیگران بودند، محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

اگر اخیراً اینستاگرام را مرور کرده باشید، ممکن است متوجه شوید که زیبایی شناسی در حال تغییر است.

بر کسی پوشیده نیست که ویدیوهای کوتاه در سال جاری بر فضای رسانه های اجتماعی تسلط یافته است و در سال 2023 همچنان به شدت افزایش می یابد.

روزگاری که عکس‌های به شدت فیلتر شده و فیدهای اینستاگرامی عالی گذشته است. امروزه اینفلوئنسرها، برندها و کاربران روزمره به سمت ظاهری ویرایش نشده تر و ناقص تر حرکت می کنند.

از دیدگاه بازاریابی، بزرگترین مشکل اتاق‌های چت صوتی این است که کاربران ترجیح می‌دهند با افراد صحبت کنند – نه با برندها. در واقع، تنها ۷ درصد از مصرف‌کنندگان Gen Z، اتاق‌های گفتگوی صوتی را برای کشف محصولات جدید ترجیح می‌دهند.

از آنجایی که بازاریابی همیشه در حال تکامل است، کتاب راهنمای بازاریابی شما نیز باید انجام شود. اما اگر استراتژی شما مانند سال های قبل به نظر می رسد، وقت آن است که کمی خانه داری کنید.

اگرچه متاورس جذاب است، اما اجرای آن دشوار است. تجهیزات گران است، سخت افزار ناراحت کننده است، و پذیرش کند است.

بازاریابی همیشه در حال تحول است، بنابراین کتاب راهنمای بازاریابی شما نیز باید این کار را انجام دهد. با نزدیک‌تر شدن به سال 2023، بررسی روندهایی که می‌خواهید از آنها استفاده کنید، و کدام یک بهتر است را کنار بگذارید، ضروری است.

با این حال، چالش این است که ویدیوهای خود را به اندازه کافی جذاب نگه دارید تا توجه مخاطب را به خود جلب کنید. از سوی دیگر، ویدیوهای کوتاه‌تر، در رسانه‌های اجتماعی به خوبی کار می‌کنند، زیرا با دامنه توجه سریع مخاطبان آنلاین هماهنگ هستند.

5. بازاریابی در متاورس.

به سرعت به امروز، و بیش از یک چهارم (29٪) از بازاریابان در حال برنامه ریزی برای توقف سرمایه گذاری در اتاق های گفتگوی صوتی در سال 2023 هستند.

میکرو اینفلوئنسرها نسبت به سلبریتی های سنتی طرفداران کمتری دارند، اما مخاطبان آنها بسیار درگیر هستند. علاوه بر این، آنها به عنوان افرادی “روزمره” دیده می شوند، بنابراین مخاطبان آنها بیشتر به توصیه های آنها اعتماد می کنند.

به عنوان مثال، همکاری Beyond Meat با شخصیت رسانه ای کیم کارداشیان در سال 2022 تبدیل به یک لحظه ویروسی شد، اما نه به دلایل درست. پس از انتشار یک ویدیوی تبلیغاتی از کارداشیان در حال نمونه برداری از محصولات وگان خود، بینندگان به سرعت کارداشیان را به “جویدن تقلبی” متهم کردند که باعث شد بسیاری صحت تایید او را زیر سوال ببرند.





منبع