دلیل این چرخش چیست؟ بسیاری از کاربران نسبت به زیبایی شناسی بسیار پردازش شده ای که بر پلتفرم غالب شده است احساس خستگی می کنند. جمعیت Gen Z، به ویژه، اصالت را بیش از اینکه آنلاین بیش از حد صیقلی به نظر برسد، ارج می نهد. جای تعجب نیست که آنها به سمت TikTok گرایش پیدا کنند، جایی که محتوای خام و فیلتر نشده معمول است.
بر کسی پوشیده نیست که ویدیوهای کوتاه در سال جاری بر فضای رسانه های اجتماعی تسلط یافته است و در سال 2023 همچنان به شدت افزایش می یابد.
اگرچه متاورس جذاب است، اما اجرای آن دشوار است. تجهیزات گران است، سخت افزار ناراحت کننده است، و پذیرش کند است.
از دیدگاه بازاریابی، بزرگترین مشکل اتاقهای چت صوتی این است که کاربران ترجیح میدهند با افراد صحبت کنند – نه با برندها. در واقع، تنها ۷ درصد از مصرفکنندگان Gen Z، اتاقهای گفتگوی صوتی را برای کشف محصولات جدید ترجیح میدهند.
با این حال، چالش این است که ویدیوهای خود را به اندازه کافی جذاب نگه دارید تا توجه مخاطب را به خود جلب کنید. از سوی دیگر، ویدیوهای کوتاهتر، در رسانههای اجتماعی به خوبی کار میکنند، زیرا با دامنه توجه سریع مخاطبان آنلاین هماهنگ هستند.
5. بازاریابی در متاورس.
برندها شروع به توجه به این تغییر کرده اند، از جمله Glossier. این روزها، این برند با به اشتراک گذاشتن عکسهای صادقانه، عکسهای ویرایش نشده و حتی عکسهای زیبای حیوانات، وارد جنبش «ضد زیباییشناسی» میشود.
بازاریابی همیشه در حال تحول است، بنابراین کتاب راهنمای بازاریابی شما نیز باید این کار را انجام دهد. با نزدیکتر شدن به سال 2023، بررسی روندهایی که میخواهید از آنها استفاده کنید، و کدام یک بهتر است را کنار بگذارید، ضروری است.
به سرعت به امروز، و بیش از یک چهارم (29٪) از بازاریابان در حال برنامه ریزی برای توقف سرمایه گذاری در اتاق های گفتگوی صوتی در سال 2023 هستند.
مشکل این نیست که کیم کی به وضوح از طرفداران Beyond Meat نیست و فقط برای بررسی این کار را انجام می دهد.
اگرچه این فقط یک تغییر در زیبایی شناسی است، اما به یک روند بزرگتر در مصرف کنندگان جوان اشاره می کند: آنها هوس اصالت برندها را دارند. به عبارت دیگر، عکسهای فوری از نان تست آووکادو و سلفیهای به شدت فیلتر شده آن را قطع نمیکند. درعوض، برندها باید بررسی کنند که چگونه در فضای آنلاین قابل دسترس تر و مرتبط تر ظاهر شوند.
3. اتاق های گفتگوی صوتی.
29 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال 2023 بازاریابی را در متاورس متوقف کنند (به عنوان مثال Horizon Worlds و Roblox).
در حالی که افراد مشهور در معرض دید بیشتری قرار میدهند، مصرفکنندگان باید به افراد مشهور اعتماد کنند و باور داشته باشند که تایید معتبر است. اما ایجاد این اعتماد سخت تر می شود.
در واقع، طبق گزارش استراتژی و روندهای بازاریابی 2023 HubSpot، ویدیوهای کوتاه بیشترین رشد را در بین هر روندی در سال 2023 خواهد داشت. علاوه بر این، 96 درصد از بازاریابان موافق هستند که طول بهینه یک ویدیو بازاریابی کمتر از 10 دقیقه است.
اتاقهای گفتگوی صوتی – مانند کلابهاوس و فضاهای توییتر – در زمان شروع همهگیری، زمانی که بسیاری از مردم به دنبال فرصتهایی برای ارتباط با دیگران بودند، محبوبیت بیشتری پیدا کردند.
به عنوان مثال، همکاری Beyond Meat با شخصیت رسانه ای کیم کارداشیان در سال 2022 تبدیل به یک لحظه ویروسی شد، اما نه به دلایل درست. پس از انتشار یک ویدیوی تبلیغاتی از کارداشیان در حال نمونه برداری از محصولات وگان خود، بینندگان به سرعت کارداشیان را به “جویدن تقلبی” متهم کردند که باعث شد بسیاری صحت تایید او را زیر سوال ببرند.
اگر اخیراً اینستاگرام را مرور کرده باشید، ممکن است متوجه شوید که زیبایی شناسی در حال تغییر است.
از آنجایی که بازاریابی همیشه در حال تکامل است، کتاب راهنمای بازاریابی شما نیز باید انجام شود. اما اگر استراتژی شما مانند سال های قبل به نظر می رسد، وقت آن است که کمی خانه داری کنید.
تحقیقات نشان می دهد که اعتماد به تایید افراد مشهور در حال کاهش است. تنها 44 درصد از ژنرال Z به تأییدیه های یک فرد مشهور یا ورزشکار اعتماد دارند. این عدد برای Millennials به 38٪ کاهش می یابد.
میکرو اینفلوئنسرها نسبت به سلبریتی های سنتی طرفداران کمتری دارند، اما مخاطبان آنها بسیار درگیر هستند. علاوه بر این، آنها به عنوان افرادی “روزمره” دیده می شوند، بنابراین مخاطبان آنها بیشتر به توصیه های آنها اعتماد می کنند.