5 روند بازاریابی که ممکن است در سال 2023 دوام نیاورد [HubSpot Research]


تعداد کمی از روندهای بازاریابی برای همیشه باقی می مانند. در واقع، آنها با سرعت سریع می آیند و می روند – و بازاریابان باید خود را وفق دهند.

بازاریاب روندهای در حال مرگ را بررسی می کند

از آنجایی که بازاریابی همیشه در حال تکامل است، کتاب راهنمای بازاریابی شما نیز باید انجام شود. اما اگر استراتژی شما مانند سال های قبل به نظر می رسد، وقت آن است که کمی خانه داری کنید.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی [Updated for 2022]

در اینجا، ما پنج روند بازاریابی را که در حال از دست دادن قدرت خود هستند و نحوه واکنش بازاریابان را پوشش خواهیم داد.

1. تایید افراد مشهور در رسانه های اجتماعی.

آیا تا به حال یک پست حمایت شده از یک فرد مشهور در شبکه های اجتماعی دیده اید و فکر کرده اید، “آیا آنها واقعا از آن استفاده می کنند؟”

به عنوان مثال، همکاری Beyond Meat با شخصیت رسانه ای کیم کارداشیان در سال 2022 تبدیل به یک لحظه ویروسی شد، اما نه به دلایل درست. پس از انتشار یک ویدیوی تبلیغاتی از کارداشیان در حال نمونه برداری از محصولات وگان خود، بینندگان به سرعت کارداشیان را به “جویدن تقلبی” متهم کردند که باعث شد بسیاری صحت تایید او را زیر سوال ببرند.

در حالی که افراد مشهور در معرض دید بیشتری قرار می‌دهند، مصرف‌کنندگان باید به افراد مشهور اعتماد کنند و باور داشته باشند که تایید معتبر است. اما ایجاد این اعتماد سخت تر می شود.

تحقیقات نشان می دهد که اعتماد به تایید افراد مشهور در حال کاهش است. تنها 44 درصد از ژنرال Z به تأییدیه های یک فرد مشهور یا ورزشکار اعتماد دارند. این عدد برای Millennials به 38٪ کاهش می یابد.

جای تعجب نیست که همین مطالعه نشان داد که اینفلوئنسرها به عنوان سخنگوی برند بیشتر مورد اعتماد هستند. ما پیش‌بینی می‌کنیم اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی – به‌ویژه میکرو اینفلوئنسرها – شروع به تسلط بر این فضا کنند.

میکرو اینفلوئنسرها نسبت به سلبریتی های سنتی طرفداران کمتری دارند، اما مخاطبان آنها بسیار درگیر هستند. علاوه بر این، آنها به عنوان افرادی “روزمره” دیده می شوند، بنابراین مخاطبان آنها بیشتر به توصیه های آنها اعتماد می کنند.

به نظر می رسد که برندها در حال جذب هستند: بیش از 56 درصد از بازاریابانی که در بازاریابی تأثیرگذار سرمایه گذاری می کنند با اینفلوئنسرهای خرد کار می کنند.

2. زیبایی شناسی اینستاگرام به شدت فیلتر شده است.

اگر اخیراً اینستاگرام را مرور کرده باشید، ممکن است متوجه شوید که زیبایی شناسی در حال تغییر است.

روزگاری که عکس‌های به شدت فیلتر شده و فیدهای اینستاگرامی عالی گذشته است. امروزه اینفلوئنسرها، برندها و کاربران روزمره به سمت ظاهری ویرایش نشده تر و ناقص تر حرکت می کنند.

دلیل این چرخش چیست؟ بسیاری از کاربران نسبت به زیبایی شناسی بسیار پردازش شده ای که بر پلتفرم غالب شده است احساس خستگی می کنند. جمعیت Gen Z، به ویژه، اصالت را بیش از اینکه آنلاین بیش از حد صیقلی به نظر برسد، ارج می نهد. جای تعجب نیست که آنها به سمت TikTok گرایش پیدا کنند، جایی که محتوای خام و فیلتر نشده معمول است.

برندها شروع به توجه به این تغییر کرده اند، از جمله Glossier. این روزها، این برند با به اشتراک گذاشتن عکس‌های صادقانه، عکس‌های ویرایش نشده و حتی عکس‌های زیبای حیوانات، وارد جنبش «ضد زیبایی‌شناسی» می‌شود.

اینستاگرام براق تر (1)اگرچه این فقط یک تغییر در زیبایی شناسی است، اما به یک روند بزرگتر در مصرف کنندگان جوان اشاره می کند: آنها هوس اصالت برندها را دارند. به عبارت دیگر، عکس‌های فوری از نان تست آووکادو و سلفی‌های به شدت فیلتر شده آن را قطع نمی‌کند. درعوض، برندها باید بررسی کنند که چگونه در فضای آنلاین قابل دسترس تر و مرتبط تر ظاهر شوند.

3. اتاق های گفتگوی صوتی.

اتاق‌های گفتگوی صوتی – مانند کلاب‌هاوس و فضاهای توییتر – در زمان شروع همه‌گیری، زمانی که بسیاری از مردم به دنبال فرصت‌هایی برای ارتباط با دیگران بودند، محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

به سرعت به امروز، و بیش از یک چهارم (29٪) از بازاریابان در حال برنامه ریزی برای توقف سرمایه گذاری در اتاق های گفتگوی صوتی در سال 2023 هستند.

از دیدگاه بازاریابی، بزرگترین مشکل اتاق‌های چت صوتی این است که کاربران ترجیح می‌دهند با افراد صحبت کنند – نه با برندها. در واقع، تنها ۷ درصد از مصرف‌کنندگان Gen Z، اتاق‌های گفتگوی صوتی را برای کشف محصولات جدید ترجیح می‌دهند.

اتاق‌های گفتگوی صوتی نیز در بین مخاطبان جوان‌تر محبوبیت خود را از دست می‌دهند. تنها 14 درصد از مصرف کنندگان Gen Z در سه ماه گذشته از توییتر بازدید کرده اند و 13 درصد باریک از کلاب هاوس بازدید کرده اند. اگر مخاطبان شما جوان‌تر هستند، ارزش آن را دارد که استراتژی‌های دیگر را بررسی کنید.

4. ویدیوهای طولانی برای رسانه های اجتماعی.

بر کسی پوشیده نیست که ویدیوهای کوتاه در سال جاری بر فضای رسانه های اجتماعی تسلط یافته است و در سال 2023 همچنان به شدت افزایش می یابد.

در واقع، طبق گزارش استراتژی و روندهای بازاریابی 2023 HubSpot، ویدیوهای کوتاه بیشترین رشد را در بین هر روندی در سال 2023 خواهد داشت. علاوه بر این، 96 درصد از بازاریابان موافق هستند که طول بهینه یک ویدیو بازاریابی کمتر از 10 دقیقه است.

روندهای بازاریابی 2023 (1)

البته، این بدان معنا نیست که ویدیوی طولانی مدت جای خود را ندارد – یا اینکه در حال انقراض است. ویدیوهای طولانی‌تر می‌توانند اطلاعات بیشتری درباره یک موضوع، محصول، خدمات یا نام تجاری ارائه دهند.

با این حال، چالش این است که ویدیوهای خود را به اندازه کافی جذاب نگه دارید تا توجه مخاطب را به خود جلب کنید. از سوی دیگر، ویدیوهای کوتاه‌تر، در رسانه‌های اجتماعی به خوبی کار می‌کنند، زیرا با دامنه توجه سریع مخاطبان آنلاین هماهنگ هستند.

5. بازاریابی در متاورس.

بازاریابی همه چیز در مورد آزمایش است، و متاورس به زمین بازی جدیدی برای بازاریابان تبدیل شد. با این حال، به نظر می رسد که این هیجان اولیه در حال فروپاشی است.

29 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال 2023 بازاریابی را در متاورس متوقف کنند (به عنوان مثال Horizon Worlds و Roblox).

اگرچه متاورس جذاب است، اما اجرای آن دشوار است. تجهیزات گران است، سخت افزار ناراحت کننده است، و پذیرش کند است.

گفته می شود، متاوره هنوز در مراحل ابتدایی خود است. همانطور که به تکامل ادامه می دهد، همه چیز می تواند تغییر کند.

برگردیم به تو

بازاریابی همیشه در حال تحول است، بنابراین کتاب راهنمای بازاریابی شما نیز باید این کار را انجام دهد. با نزدیک‌تر شدن به سال 2023، بررسی روندهایی که می‌خواهید از آنها استفاده کنید، و کدام یک بهتر است را کنار بگذارید، ضروری است.

دعوت به اقدام جدید





منبع