5 روند بازاریابی که ممکن است در سال 2023 دوام نیاورد [HubSpot Research]

دلیل این چرخش چیست؟ بسیاری از کاربران نسبت به زیبایی شناسی بسیار پردازش شده ای که بر پلتفرم غالب شده است احساس خستگی می کنند. جمعیت Gen Z، به ویژه، اصالت را بیش از اینکه آنلاین بیش از حد صیقلی به نظر برسد، ارج می نهد. جای تعجب نیست که آنها به سمت TikTok گرایش پیدا کنند، جایی که محتوای خام و فیلتر نشده معمول است.

بازاریابی همیشه در حال تحول است، بنابراین کتاب راهنمای بازاریابی شما نیز باید این کار را انجام دهد. با نزدیک‌تر شدن به سال 2023، بررسی روندهایی که می‌خواهید از آنها استفاده کنید، و کدام یک بهتر است را کنار بگذارید، ضروری است.

جای تعجب نیست که همین مطالعه نشان داد که اینفلوئنسرها به عنوان سخنگوی برند بیشتر مورد اعتماد هستند. ما پیش‌بینی می‌کنیم اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی – به‌ویژه میکرو اینفلوئنسرها – شروع به تسلط بر این فضا کنند.

مشکل این نیست که کیم کی به وضوح از طرفداران Beyond Meat نیست و فقط برای بررسی این کار را انجام می دهد.

اگر اخیراً اینستاگرام را مرور کرده باشید، ممکن است متوجه شوید که زیبایی شناسی در حال تغییر است.

دعوت به اقدام جدید





منبع

29 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال 2023 بازاریابی را در متاورس متوقف کنند (به عنوان مثال Horizon Worlds و Roblox).

بازاریابی همه چیز در مورد آزمایش است، و متاورس به زمین بازی جدیدی برای بازاریابان تبدیل شد. با این حال، به نظر می رسد که این هیجان اولیه در حال فروپاشی است.

بر کسی پوشیده نیست که ویدیوهای کوتاه در سال جاری بر فضای رسانه های اجتماعی تسلط یافته است و در سال 2023 همچنان به شدت افزایش می یابد.

این چیزی است که همه طرفداران او می توانند آن را در نظرات ببینند. pic.twitter.com/chwq9xK0Uh

– کودی ویتیک (@Cody_Wittick) 26 آگوست 2022

اینستاگرام براق تر (1)اگرچه این فقط یک تغییر در زیبایی شناسی است، اما به یک روند بزرگتر در مصرف کنندگان جوان اشاره می کند: آنها هوس اصالت برندها را دارند. به عبارت دیگر، عکس‌های فوری از نان تست آووکادو و سلفی‌های به شدت فیلتر شده آن را قطع نمی‌کند. درعوض، برندها باید بررسی کنند که چگونه در فضای آنلاین قابل دسترس تر و مرتبط تر ظاهر شوند.

3. اتاق های گفتگوی صوتی.

تحقیقات نشان می دهد که اعتماد به تایید افراد مشهور در حال کاهش است. تنها 44 درصد از ژنرال Z به تأییدیه های یک فرد مشهور یا ورزشکار اعتماد دارند. این عدد برای Millennials به 38٪ کاهش می یابد.

روندهای بازاریابی 2023 (1)

با این حال، چالش این است که ویدیوهای خود را به اندازه کافی جذاب نگه دارید تا توجه مخاطب را به خود جلب کنید. از سوی دیگر، ویدیوهای کوتاه‌تر، در رسانه‌های اجتماعی به خوبی کار می‌کنند، زیرا با دامنه توجه سریع مخاطبان آنلاین هماهنگ هستند.

5. بازاریابی در متاورس.

روزگاری که عکس‌های به شدت فیلتر شده و فیدهای اینستاگرامی عالی گذشته است. امروزه اینفلوئنسرها، برندها و کاربران روزمره به سمت ظاهری ویرایش نشده تر و ناقص تر حرکت می کنند.

به عنوان مثال، همکاری Beyond Meat با شخصیت رسانه ای کیم کارداشیان در سال 2022 تبدیل به یک لحظه ویروسی شد، اما نه به دلایل درست. پس از انتشار یک ویدیوی تبلیغاتی از کارداشیان در حال نمونه برداری از محصولات وگان خود، بینندگان به سرعت کارداشیان را به “جویدن تقلبی” متهم کردند که باعث شد بسیاری صحت تایید او را زیر سوال ببرند.