5 روند برتر بازاریابی B2C در سال 2023 [New HubSpot Blog Data]

تقریباً 43 درصد از بازاریابان B2C قصد دارند در سال 2022 سرمایه گذاری خود را بر روی پادکست ها افزایش دهند در حالی که 38.4 درصد قصد دارند آن را به همان میزان حفظ کنند. یکی دیگر از واقعیت های جالب جالب این است که این داده خاص تقریباً برای بازاریابان B2B یکسان است.

نمودار اهداف کمپین بازاریابی B2C 2022 نشان می دهد که اهداف اصلی کمپین B2C افزایش آگاهی از برند، تبلیغات محصولات و افزایش درآمد است.مشاهده تصویر به صورت فایل

در دو سال گذشته، به‌ویژه در اوج بحران COVID-19 و خواستار عدالت اجتماعی، مصرف‌کنندگان شروع به پاسخگویی بیشتر برندها کرده‌اند. در سال 2022، برندها به این تقاضا پاسخ خواهند داد.

در آن زمان، TikTok اولین مکان برای محتوای کوتاه بود. امروزه حلقه‌های اینستاگرام و شورت‌های یوتیوب نیز برای جلب توجه کاربران با هم رقابت می‌کنند.

مشاهده تصویر به صورت فایل

این احتمالاً به این دلیل است که سه هدف کلیدی برندهای B2C هنگام اجرای کمپین های بازاریابی در سال 2022 خواهند داشت.افزایش آگاهی از برند (49%)، محصولات تبلیغاتی (44%). و منافزایش درآمد (43 درصد).

این به این دلیل است که در سال 2021، بهترین بازده را به برندهای B2C ارائه کرد. هنگامی که از آنها خواسته شد تا بهترین محرک بازگشت سرمایه خود را از بین فهرستی از 27 تاکتیک و استراتژی انتخاب کنند، 11 درصد از بازاریابان B2C بازاریابی تأثیرگذار را انتخاب کردند.

در حال حاضر، تنها یک سوم از بازاریابان B2C مورد بررسی، مسئولیت اجتماعی را یک روند بازاریابی موثر می دانند. با وجود این واقعیت، 45 درصد قصد دارند سرمایه گذاری خود را در سال 2022 افزایش دهند.

5. برندها به استفاده از استراتژی های بازاریابی درونگرا ادامه خواهند داد.

در واقع، یک نظرسنجی Edelman Trust Barometer در سال 2020 نشان داد که بسیاری از مصرف کنندگان اعتماد را عامل اصلی در تصمیم گیری های خرید خود می دانند.

برای اکثر بازاریابان B2C، قدرت تأثیرگذاران واضح است.

یک نمودار روندها و تاکتیک‌های B2C را با بالاترین بازگشت سرمایه نشان می‌دهد که به ترتیب شامل بازاریابی تأثیرگذار، ویدیوی کوتاه، محتوای اجتماعی دائمی و سئو می‌شود.

بازاریابی درونگرا به معنای ملاقات با مشتریان در جایی است که آنها هستند. به جای تلاش‌های بازاریابی که پیام‌رسانی را به سمت مشتریان سوق می‌دهد، بر جذب آنها به سمت شما تمرکز می‌کند.

دعوت به اقدام جدید



منبع

با این حال، برخی از داده ها نشان می دهد که میکرو اینفلوئنسرهایی با کمتر از 100 هزار دنبال کننده ممکن است موثرتر باشند.

در واقع، بیش از 80 درصد از بازاریابان قصد دارند همان بودجه را حفظ کنند یا بیشتر برای این استراتژی اضافه کنند.

در سال 2022، 61 درصد از بازاریابان B2C مورد بررسی قرار گرفتند تا از آن استفاده کنند. در واقع، این سومین گرایش برتری است که آنها قصد دارند پس از محتوای ویدئویی کوتاه و بازاریابی ورودی، اولویت بندی کنند.

در سال 2022، 51 درصد از بازاریابان B2C قصد دارند بودجه بازاریابی خود را افزایش دهند.

یک بازاریاب B2C کمپینی را روی لپ تاپ خود ایجاد می کند که از آخرین روندهای بازاریابی b2c استفاده می کند.

چیزی که ممکن است در آینده متفاوت باشد، نوع تمرکز برندهای تاثیرگذار است. از لحاظ تاریخی، برندها روی بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین اینفلوئنسرها برای مشارکت تمرکز کرده‌اند.

طبق این نظرسنجی، تنها 19.1 درصد از بازاریابان B2C از پادکست یا سایر محتوای صوتی در بازاریابی خود استفاده می کنند. از بین کسانی که از آن استفاده می کنند، 37.4٪ آن را یکی از مؤثرترین روندهای خود می دانند.

چرا حالا؟ خب، ویدئوهای کوتاه یک ویژگی کلیدی در رسانه های اجتماعی امروزه است. و با توجه به داده ها، رسانه های اجتماعی در سرمایه گذاری های بازاریابی برای مشاغل پیشرو هستند.

این کار با پیروی از مدل «جذب، لذت، تعامل» انجام می شود که از بازاریابی محتوا، سئو، اتوماسیون بازاریابی، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر برای پرورش مصرف کنندگان در هر مرحله از سفر خریدار استفاده می کند.

برای اطلاع از آخرین روندهای بازاریابی، منتظر پست های تحقیقاتی استراتژی بازاریابی آینده باشید، گزارش 2021 HubSpot Not Another State of Marketing را دانلود کنید تا بدانید که متخصصان بازاریابی در این سال بر چه چیزی تمرکز کرده اند.

از اینفلوئنسر مارکتینگ گرفته تا رویدادهای مجازی، تلاش‌های بسیاری وجود دارد که برندها می‌توانند روی آنها تمرکز کنند. بیایید ببینیم آخرین تحقیقات ما در مورد اینکه چه چیزی برای بازاریابان B2C در سال جاری خوب بود و آنها قصد دارند در سال 2022 کجا سرمایه گذاری کنند، چه می گوید.

1. فیلم کوتاه در اولویت خواهد بود.

اکنون بیش از هر زمان دیگری، مصرف کنندگان می خواهند و انتظار دارند که برندها شفاف تر باشند و در رسانه های اجتماعی موضع بگیرند.

امروزه، با وجود پلتفرم‌های بسیار زیادی که تجارب خرید درون‌برنامه‌ای و قالب‌های تبلیغاتی پیشرفته را ارائه می‌دهند، برندها می‌توانند به اهداف بازاریابی بیشتری دست یابند.

2. اینفلوئنسر مارکتینگ همچنان یک محرک اصلی سرنخ/درآمد خواهد بود.

سوال اینجاست که این بودجه به کجا می رود؟ آیا بازاریابان روی همان استراتژی‌ها دوباره سرمایه‌گذاری خواهند کرد یا روندهای جدید را امتحان خواهند کرد؟اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی [Updated for 2022]

در حالی که حکم در مورد آن هنوز صادر شده است، یک چیز واضح است: اینفلوئنسر مارکتینگ راه به جایی نمی برد.

3. محتوای صوتی در صندلی جلو قرار می گیرد.

اگرچه پذیرش در سال 2021 به ظاهر کم بود، داده ها نشان می دهد که بازاریابان B2C بیشتری محتوای صوتی را به تلاش های بازاریابی خود در سال جدید اضافه خواهند کرد.

برای درک اینکه بازاریابان B2C در سال 2022 از چه روندهایی استفاده می کنند، ما از 1067 متخصص بازاریابی جهانی که در شرکت های B2B و B2C کار می کنند، نظرسنجی کردیم.

این را دارید – برخی از گرایش‌های برتر بازاریابان B2C در سال 2022 سرمایه‌گذاری خواهند کرد. بین انتشار محتوای ویدیویی/صوتی منظم در رسانه‌های اجتماعی و توسعه یک استراتژی بازاریابی ورودی قوی، بازاریابان سال شلوغی در پیش دارند.

ویدیوی کوتاه در اوایل سال 2020 پخش شد و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد.

در پس ویدیوهای کوتاه، بازاریابی ورودی برترین روندی است که بازاریابان در سال آینده در آن سرمایه گذاری خواهند کرد.

این خبر خوبی برای برندها است، زیرا محتوای روند ویدئویی کوتاه مدت، پس از اینفلوئنسر مارکتینگ، دومین ROI بالاتر را برای بازاریابان B2C در سال 2021 ارائه کرد.

علیرغم اینکه از نظر بازگشت سرمایه در رتبه دوم قرار دارد، بازاریابان روندی است که قصد دارند در سال 2022 بیشترین سرمایه گذاری را در آن داشته باشند. تقریباً 33 درصد از بازاریابان B2C در حال حاضر روی محتوای کوتاه سرمایه گذاری می کنند، در حالی که یک سوم از کسانی که این کار را نکرده اند برای اولین بار این کار را انجام می دهند. زمان در سال 2022

این نشان می دهد که در تمام صنایع، برندها قدرت محتوای صوتی را تشخیص می دهند.

4. مسئولیت اجتماعی اهمیت بیشتری خواهد داشت.

با استفاده از رسانه های اجتماعی، می توانید حداقل دو مورد از سه مورد را به دست آورید. آگاهی از برند همیشه مزیت اصلی استفاده از رسانه های اجتماعی بود، اما همه چیز تکامل یافته است.

داده‌ها نشان می‌دهند که ویدیو در بازاریابی محتوا پیشرو است. با این حال، صدا به آرامی در ترکیب قرار می گیرد.