5 سوالی که باید قبل از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال از خود بپرسید


تلاش‌های حمایت دیجیتال برای توانمند ساختن سازمان‌های غیرانتفاعی برای کاهش سر و صدا و برنده شدن در کمپین‌ها حیاتی است.

بدون حمایت دیجیتال، اندازه‌گیری موفقیت کمپین‌های شما ممکن است دشوار باشد – یا حتی بدانید که آیا اصلاً برنده هستید یا خیر. در واقع، 94 درصد از فعالان دفاعی معتقدند طرف مقابل برنده است و 86 درصد معتقدند که باید تاکتیک‌های تأثیرگذارتری را بپذیرند.

زمان آن فرا رسیده است که تلاش های خود را برای حمایت از دیجیتال افزایش دهیم.

فرقی نمی‌کند که یک مبارز باتجربه باشید که به دنبال بازگشت به اصول اولیه هستید یا کاملاً در سازماندهی دیجیتال تازه کار هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید – در جای درستی هستید.

در اینجا، بیایید به بررسی پنج سوالی بپردازیم که می‌خواهید هنگام شروع یک کمپین حمایت از دیجیتال بپرسید.

اکنون دانلود کنید: بازاریابی غیرانتفاعی و روندهای جذب سرمایه برای سال 2022 [Free Report]

5 سوال برای یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال موفق بپرسید

1. هدف شما چیست؟

قبل از شروع هر کمپین دیجیتالی، مهم است که بدانید به چه چیزی می‌خواهید برسید.

در مورد آنچه می خواهید به انجام برسانید فکر کنید. آیا می خواهید روند تصمیم گیری سیاستی را که در حال حاضر روی میز است تغییر دهید؟ آیا می خواهید به انگ زدایی از یک موضوع در جامعه خود کمک کنید؟ آیا می خواهید حامیان خود را برای حمایت علنی از موضوع شما قبل از انتخابات آتی بسیج کنید؟

مارشال گانز یک محقق در هاروارد و فعالی است که جنبش های قدرتمند و آنچه که منجر به موفقیت آنها شد را مطالعه کرده است. او از طریق تحقیقات خود چارچوبی برای تعیین اهداف پیدا کرد.

گانز تشخیص داد که اهداف کمپین موثر باید:

  • قابل اندازه گیری باشد و قابل لمس برای بهبود زندگی حامیان شما. شما باید بتوانید پیشرفت تدریجی به سمت هدف را به وضوح اندازه گیری کنید.
  • تمرکز منابع استراتژیک برای رسیدن به هدف در نظر بگیرید که چه چیزی در چنته دارید – آیا می توانید مهارت ها و نقاط قوت سازمان خود را برای دستیابی به یک نتیجه به کار ببرید؟
  • ظرفیت سازی کنید برای سازمان شما در داخل به عنوان مثال، آیا هنگام کار برای رسیدن به این هدف، داوطلبان را جذب و درگیر خواهید کرد؟ آیا تجربیات ارزشمندی به دست خواهید آورد یا منابع، قرار گرفتن در معرض و نفوذی که به شما در رسیدن به هدف بعدی کمک خواهد کرد؟
  • از نقاط اهرمی استفاده کنید جایی که می توانید از نقاط قوت جوامع خود استفاده کنید و/یا از نقاط ضعف مخالفان خود استفاده کنید
  • روی یک موضوع انگیزشی واحد تمرکز کنید که تأثیر مستقیمی بر زندگی حامیان شما دارد.

2. نظریه تغییر شما چیست؟

این بسیار مهم است که به حامیان خود نشان دهید که اقدامات آنها می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

در گزارش تحقیقاتی خود در مورد تعامل با طیف کامل، دریافتیم که نشان دادن چگونگی امکان تغییر ضروری است. ارائه طرحی برای آن مسیر – و نشان دادن نحوه رسیدن شما از A به B – به حامیان کمک می کند تا مراحل پیروزی را درک کنند و آنها مستقیماً نقش خود را در این تغییر خواهند دید.

تحقیقات گوگل در مورد نگرش‌های مشارکت مدنی نشان می‌دهد که کسانی که اقدامی انجام نمی‌دهند تا حدی به این دلیل عقب‌نشینی می‌کنند، زیرا معتقد نبودند اقداماتشان تأثیری خواهد داشت. وقتی مردم ببینند که اقدامات کوچک آنها چگونه به یک برنامه استراتژیک بزرگتر تبدیل می شود، احتمال پیوستن آنها بیشتر خواهد شد.

در اینجا چگونه #StopAdani نظریه تغییر خود را نشان داد:

کمپین #استاپادانیکمپین غول پیکر #StopAdani از این گرافیک برای نشان دادن تئوری تغییر کمپین خود برای توقف یک معدن زغال سنگ جدید در استرالیا استفاده کرد.

3. اهداف شما چه کسانی هستند؟

اکنون که هدف دارید، از خود بپرسید، چه کسانی تصمیم گیرندگان کلیدی مسئول تحقق هدف شما هستند؟ برای تحقق آن به چه کسی در کنار خود نیاز دارید؟ یک تمرین خوب برای محدود کردن تصمیم گیرندگان، نقشه برداری قدرت نام دارد.

برای انجام نقشه برداری توان، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ایده پردازی: همه افراد درگیر در کمپین خود را فهرست کنید، از جمله ذینفعان، تأثیرگذاران، تصمیم گیرندگان و مؤسساتی که مستقیماً تحت تأثیر این موضوع هستند.
  • نقشه قدرت: سپس آنها را روی یک شبکه قرار دهید و بر اساس آنها نقشه برداری کنید چقدر آنها بر مسئله شما قدرت دارند و چقدر با هدف شما همدردی می کنند.
  • یک هدف را انتخاب کنید: هنگامی که همه چیز در شبکه قرار گرفت، می توانید ببینید چه کسی ممکن است بهترین فرد برای هدف در کمپین شما باشد. به یاد داشته باشید – لزومی ندارد که قدرتمندترین فرد باشد. بسته به مدت زمانی که دارید، ممکن است ابتدا به سراغ یک فرد دلسوزتر بروید یا حتی یک ارزیابی از شبکه قدرتمندترین فرد انجام دهید. شما باید مسیرها و روابطی را تجزیه و تحلیل کنید که می تواند شما را به این تصمیم گیرندگان دسترسی دهد و چگونه از طریق یک شبکه بزرگتر بر آنها فشار وارد کنید.

در اینجا نمونه ای از طوفان فکری نقشه برداری قدرت آورده شده است. هدف در نت چسبناک صورتی است و همه بازیگران مرتبط با هدف در نت‌های چسبناک زرد قرار دارند و نقشه‌برداری شده‌اند:

نقشه برداری قدرتتصویری از یک برد نقشه برداری قدرت. هدف کمپین حذف مدارک مربوط به وضعیت مهاجرت هنگام ثبت نام در مدرسه است تا روند آنها با سیاست پناهگاه در سراسر ایالت هماهنگ باشد. محور عمودی سطح نفوذ/قدرت هر بازیگر بر تصمیم مربوط به کمپین را ترسیم می کند. محور افقی سطح حمایت هر بازیگر از کمپین شما را نشان می دهد. قالب الهام گرفته شده از کار آنیتا تانگ در The Commons

برای دریافت دستورالعمل‌های عمیق‌تر در مورد نقشه‌برداری قدرت، لطفاً کتابچه راهنمای هدف‌گذاری با هدف حمایتی ما را بررسی کنید تا دستورالعمل‌های گام به گام و سؤالات انگیزشی عالی را برای طوفان فکری به شما ارائه دهد.

4. چگونه به هدف خود خواهید رسید؟

شما هدف و تئوری تغییر خود را تعیین کرده اید… اما چگونه این طرح را عملی خواهید کرد؟

New/Mode بستری را برای حامیان فراهم می کند تا به تصمیم گیرندگان برسند و صدای آنها شنیده شود. ما راه ها و کانال های متعددی را برای دستیابی به تصمیم گیرندگان ارائه می دهیم.

رسیدن به مدیر عامل یا بانک؟ شاید آنها بیشتر پذیرای مردم باشند و یک هشتگ در توییتر آنها را فراخواند.

آیا نیاز به تماس با یک نماینده محلی دارید؟ آنها کارکنانی دارند که برای باز کردن، خواندن و پاسخگویی به رای دهندگانشان اختصاص داده شده است. New/Mode دارای مجموعه داده های داخلی است که به طور خودکار حامیان را با مقامات منتخب آنها مطابقت می دهد، بنابراین هیچ یک از کارهای دستی بر دوش شما نمی افتد.

انواع ابزارهای حمایت دیجیتال را که می توانید برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنید، بررسی کنید:

توییت طوفان

از توییت‌ها برای ساختن یک روایت عمومی قدرتمند، افزایش پشتیبانی و وایرال شدن کمپین خود استفاده کنید.

بیاموزید که چگونه سازمان حمل و نقل منطقه ای از طوفان توییت برای کسب بودجه برای حمل و نقل استفاده کرد.

نامه هایی به سردبیر

تیتر خبرها شوید! حامیان را تشویق کنید تا برای نشریات محلی نامه بنویسند و بستری برای داستان جمعی خود فراهم کنند… تصمیم گیرندگان مطمئناً متوجه خواهند شد!

بیاموزید که چگونه سازمان هایی مانند دموکرات های وارن، آمریکا ایستاده و حزب دموکرات نیوهمپشایر از این ابزار عالی استفاده کرده اند.

ایمیل های هدفمند

چندین خط موضوع ایمیل و پیام را در سیستم وارد کنید تا قابلیت تحویل و نرخ باز شدن را افزایش دهید. پیام های مشروط ایجاد کنید که به رأی یا موقعیت فعلی تصمیم گیرنده بستگی دارد. به حامیان خود یک فیلمنامه مناسب برای موقعیت داده شده بدهید.

بیاموزید که چگونه پول کمپین پلیس را در سراسر شمال کمپین کند

آمریکا از اقدامات ایمیلی برای ارائه صدای قوی به حامیان خود استفاده کرد.

تماس های شخصی

با مقامات محلی، ایالتی/ایالتی و فدرال و نامزدهای خود تماس بگیرید و به آنها بگویید چه چیزی مهمتر است.

بیاموزید که چگونه BattleForTheNet از ابزار تماس برای حمایت از اینترنت باز برای همه استفاده کرد.

دادخواستها

به حامیان خود چیزی بدهید که به آن باور داشته باشند! راه آسانی را برای آنها فراهم کنید تا بتوانند اقدام کنند و با تصمیم گیرندگان محلی در تماس باشند.

بیاموزید که چگونه Safe Passage از ترکیبی از دادخواست، توییت و نامه به ابزار ویرایشگر برای متحد کردن خانواده ها استفاده می کند.

5. برنامه پیگیری شما چیست؟

کمپین یک تلاش طولانی و اختصاصی است. در کمپین حمایت از دیجیتال خود، شما در حال توسعه و تقویت رابطه با حامیان و تصمیم گیرندگان خود هستید. شما باید برای هر دوی این روابط برنامه داشته باشید.

چگونه روابط خود را با حامیان تقویت کنیم

شما فهرستی از حامیانی خواهید داشت که در کمپین حمایتی شما شرکت می کنند و فرصتی برای تعمیق روابط خود با آنها خواهید داشت.

استفاده از New/Mode در کنار یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای پیگیری و پرورش روابط واقعاً مؤثر است. هنگامی که یک اقدام کننده از New/Mode استفاده می کند، اطلاعات تماس او با HubSpot همگام می شود. در HubSpot می‌توانید ببینید چه کسی یک اقدام را انجام داده است و چه تعداد اقدام انجام داده است.

با استفاده از این اطلاعات می توانید هر چند ماه یکبار با آن افراد پیگیری کنید و از آنها بخواهید در اقدامی که آماده انجام آن هستند شرکت کنند. به عنوان مثال، اگر شخصی با یک اقدام کم مانع مانند یک دادخواست شروع می کند، می توانید از او بخواهید که اقدام ساده دیگری مانند ارسال ایمیل به یک نماینده انجام دهد یا از او بخواهید که اقدام خود را تشدید کند و از او بخواهید در نماینده خود توییت کند.

یک راه مفید برای تجسم این موضوع، هرم تعامل/نردبان مشارکت است که توسط کمپین‌ها و سازمان‌دهندگان برای تعریف یک سری وظایف برای حامیان استفاده می‌شود، که معمولاً در سختی یا تعهد مورد نیاز تشدید می‌شوند.

همانطور که در این تصویر نشان داده شده است، بسته به اینکه یک حامی در چه سطحی است، ابزارهای مختلف حمایت ممکن است بهتر باشند:

هرم نامزدیبرای راهنمایی های بیشتر در مورد نحوه تعامل با پایگاه حامی خود، این فهرست بررسی مشارکت کمپین را بررسی کنید، که از دهه ها تجربه پیشرو در کمپین های حمایتی در سراسر جهان ایجاد شده است.

چگونه رابطه خود را با تصمیم گیرندگان تقویت کنیم

هنگامی که حامیان شما با تصمیم گیرندگان خود تماس می گیرند، باید آماده باشید تا با آنها پیگیری کنید، دوباره درخواست خود را مطرح کنید و/یا آنها را مسئول نگه دارید. شما باید از حامیان بخواهید که شما را از پاسخی که دریافت می کنند مطلع کنند تا بتوانید میزان پذیرش تصمیم گیرنده را پیگیری کنید.

بسته به میزان پاسخگویی تصمیم گیرنده، ممکن است بخواهید از آنها برای یک جلسه درخواست کنید و از حامیان خود دعوت کنید تا بتوانید درخواست ها و خواسته های خود را رو در رو مطرح کنید. اگر آنها پاسخگو نیستند، شاید وقت آن رسیده است که اگر اولین درخواست را قبول نکردند، کانال ارتباطی دیگری را امتحان کنید.

اگر آنها به ایمیل‌ها پاسخ نمی‌دهند، اگر نام خود را در هزاران توییت یا روزنامه ببینند، توجه بیشتری خواهند داشت؟ اگر تعهدی از یک تصمیم گیرنده دریافت کردید، این را یادداشت کنید و برنامه ای برای بررسی و پاسخگویی آنها ارائه کنید.

زمان شروع

شما رسماً برای موفقیت آماده شده اید زیرا اکنون یک هدف در ذهن دارید، برنامه ای برای رسیدن به آن، اهدافی که باید به آنها برسید، راهی برای رسیدن به آنها و برنامه ای برای پیگیری تلاش های خود.

موفق باشید و مبارزات انتخاباتی مبارک.

در جدید/حالت ما در حال ارائه فناوری هستیم تا به سازمان‌های خوب اجتماعی کمک کنیم تا از سر و صدا جلوگیری کنند و کمپین‌ها را برنده شوند. ما فراهم می کنیم نرم افزار وکالت دیجیتال که طراحی شده است تا حامیان متعهد را به حامیانی تبدیل کنیم که به پیروزی های ملموس برای جوامع ما دست می یابند.

ما از صدها سازمان مبتنی بر هدف پشتیبانی می کنیم و تاکنون بیش از 17000 کمپین و 60 میلیون پیام مدنی را برای تصمیم گیرندگان با نرم افزار خود تسهیل کرده ایم – ما می دانیم چه چیزی کار می کند و می خواهیم پنج سؤال اصلی را که باید قبل از راه اندازی کمپین خود بپرسید به اشتراک بگذاریم. شما موفقی دارید


روندهای غیرانتفاعی



منبع