5 موضوع پرطرفدار که برندها در سال 2022 مورد استفاده قرار گرفتند [+ How They Did It]


همانطور که به سمت پایان سال 2022 پیش می رویم، زمان آن فرا رسیده است که به نمونه هایی از برندهایی نگاه کنیم که با موفقیت یک روند را “جنگ خبری” کرده اند.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی [Updated for 2022]

در این مقاله، برخی از موضوعات پرطرفدار سال و برندهایی که آنها را به خود اختصاص داده‌اند، پوشش خواهیم داد.

1. پاپیز

در اواخر سپتامبر، هنرمند ریحانا از طریق اینستاگرام اعلام کرد که در Superbowl اجرا خواهد کرد.

این تصویر که گمانه زنی های قبلی در مورد مشارکت این خواننده را تایید می کرد، به سرعت در میان مردم قرار گرفت.

پوپیز بدون اتلاف وقت، تنها یک روز بعد نسخه خود از تصویر محبوب را به اشتراک گذاشت.

Popeies یکی از معدود برندهایی است که این اخبار را به درستی (و قانونی) اجرا کرده است. بسیاری از برندهایی که می‌خواهند از این خبر استفاده کنند، ریسک حقوقی زیادی را متحمل شدند.

بسیاری به جای پیروی از پاپیز که تصویر ریحانا را با محصول و مدل دست خود تکرار می کرد، محصولات خود را به سادگی در دستان هنرمند فتوشاپ کردند.

این می تواند نقض حق نسخه برداری در نظر گرفته شود، زیرا بازآفرینی تصویر به این روش کار مشتق شده تلقی می شود و نیاز به مجوز صریح از دارنده حق چاپ دارد.

ثانیاً، می تواند حق تبلیغ هنرمند را نیز نقض کند، زیرا از تشبیه آنها به گونه ای استفاده می شود که آنها موافقت نکرده اند.

آیا این احتمال تشدید وجود دارد؟ احتمالاً نه به عنوان تبلیغات اضافی برای NFL و ریحانا. با این حال، در مورد دیگری، می تواند. عواقب قانونی به سادگی ارزش افزایش موقت دسترسی یا تعامل را ندارد.

نکته کلیدی در اینجا این است که هنگام جک خبری، بازبینی روند قبل از ورود به آن مهم است تا مطمئن شوید که نام تجاری خود را در معرض خطر قرار نمی دهید.

2. لایی

برنامه مسابقه تلویزیونی واقعیت تلویزیونی برادر بزرگ جایی نیست که شما انتظار دارید تبلیغات Lay را ببینید. اما زمانی که یکی از شرکت کنندگان علاقه خود را به چیپس های Lay نشان داد، برند شروع به فریاد زدن این مسابقه در حساب توییتر خود کرد.

برندها از موضوعات پرطرفدار استفاده می کنند: برند مواد غذایی lay's

این شرکت کننده خاص، و برنده بعدی تیلور هیل، به دلیل قلدری که در خانه با آن مواجه شد، به یکی از محبوب ترین چهره های فرنچایز تبدیل شد. در حالی که بسیاری از آمریکایی ها برای نشان دادن حمایت خود در اطراف او جمع شده بودند، لیز نیز به آن پیوست.

با قضاوت بر روی توییت‌های اخیر لای، پست‌های آن‌ها در Hale بیش از 50 برابر بیشتر از آنچه که معمولاً در پلتفرم دریافت می‌کنند، درگیر شدند.

هنگامی که هیل به عنوان برنده اعلام شد، برند نیز با او تماس گرفت – ظاهراً برای یک مشارکت بالقوه.

این یک مثال عالی از این است که چگونه یک برند می تواند از یک موقعیت به ظاهر پیش پا افتاده استفاده کند و آن را به چیزی خاص تبدیل کند.

3. لگو

به یاد دارید زمانی که Wordle همه ما را برای کلمات پنج حرفی عذاب می دهد؟ خوب، LEGO از این همهمه استفاده کرد و به آن پیوست – البته به مد لگو.

چیزی شبیه به این بسیار ساده است اما می تواند فوق العاده موثر باشد. زیرا هدف از جست و جوی اخبار لزوماً فروش نیست، بلکه هدف افزایش دسترسی شما، جلب مشارکت و ارتباط با مخاطبان است.

وقتی به این روش فکر می کنید، استفاده از آن بسیار ساده تر است.

4. خط کروز نروژ

به گفته Google Trends، گفتگو در مورد NFT ها در ژانویه 2021 شروع شد و یک سال بعد در ژانویه سال جاری به اوج خود رسید.

از آن زمان، برندها در تلاش هستند تا بفهمند این چیست و چگونه می توانند از NFT برای بازاریابی استفاده کنند.

NCL با استفاده از سر و صدا در اطراف NFT ها جهش کرد و خط جدید کروز خود را اعلام کرد. آن‌ها مجموعه‌ای از شش قطعه هنری NFT را منتشر کردند که برای حراج در دسترس است که خط کشتی‌رانی جدید را در دریا به تصویر می‌کشد.

چگونه مارک‌ها از موضوعات پرطرفدار در سال 2022 استفاده می‌کنند: NFTs خط کروز نروژ

منبع تصویر

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، برنده مزایده یک اتاق در یکی از سفرهای افتتاحیه کشتی نیز برنده خواهد شد.

5. K18

BeReal امسال به عنوان نسخه بهتر و معتبرتر اینستاگرام سر و صدای زیادی به پا کرده است.

به عنوان یک تازه‌سازی سریع، مفهوم پشت BeReal ساده است: هر روز در برخی مواقع از کاربران خواسته می‌شود تا با استفاده از دوربین‌های جلو و عقب، تصویری از خود را در زمان واقعی به اشتراک بگذارند.

هیچ عکس از پیش گرفته شده ای مجاز نیست و وقتی شمارش معکوس دو دقیقه ای را از دست دادید، تمام است.

این ایده بسیار جالب است و توجه بسیاری از مصرف کنندگان و همچنین برندها را به خود جلب کرده است.

مسئله این است که بسیاری از برندها هنوز مطمئن نیستند که چگونه از این پلتفرم استفاده کنند. هرچند K18 نیست.

K18 با پیوستن به برندهایی مانند Chipotle، ELF و Rare Beauty یکی از معدود برندهایی است که در حال بررسی این پلتفرم هستند.

منبع تصویر

از آنجایی که خودانگیختگی لازم است، افزودن ساختار به استراتژی BeReal خود را برای برندها دشوار می کند. با این حال، K18 از این به عنوان فرصتی برای ایجاد جامعه و بردن کاربران به پشت صحنه استفاده کرده است.

نکته مهم در اینجا این است که همه پلتفرم‌ها رویکرد یکسانی را نمی‌پذیرند. داشتن مقداری انعطاف به شما فضای بیشتری برای کشف این روندها در زمان ظهور می دهد.

گرایش‌ها می‌آیند و می‌روند – نکته کلیدی این است که بدانید به کدام‌ها بپیوندید و کدام‌ها را نادیده بگیرید. با این حال، وقتی به درستی انجام شود، می‌توانند جامعه قوی‌تر، تعامل بیشتر و دسترسی بیشتر را برای شما به ارمغان بیاورند.

دعوت به اقدام جدید





منبع