همراه با اطلاعات کلی شخصیت مشتری، میخواهید به سؤال زیر نیز پاسخ دهید: کسب و کار من به افرادی که نقطه درد X دارند کمک می کند. به عبارت دیگر، کسب و کار شما چه چالشی را حل می کند؟
یک نکته دیگر؟ یک استراتژی محتوای قوی ایجاد کنید. محتوا سوختی است که در نهایت دستگاه سئوی شما را هدایت می کند.
اگر مشتری HubSpot هستید، خوش شانس هستید – HubSpot اکنون یکپارچه سازی با Google Ads ارائه می دهد که به شما امکان می دهد با اتصال حساب های HubSpot و Google Ads، خط لوله سرنخ های واجد شرایط خود را در مقیاس افزایش دهید و تبدیل ها را افزایش دهید. بهتر از همه، ما اکنون یک پیشنهاد انحصاری HubSpot را با 20٪ تخفیف برای سال اول HubSpot و سپس 10٪ تخفیف دائمی به مشتریان Google ارائه می دهیم.
Google Ads ابزاری غیرقابل انکار قدرتمند برای دستیابی به مشتریان جدید است. در واقع، برای کاربرانی که آماده خرید هستند، تبلیغات پولی در گوگل 65 درصد از کلیک ها را دریافت می کنند.
تیم شما می تواند با شناسایی تقسیم بندی جمعیتی برای شخصیت مشتری شما شروع کند. این شامل:
اگر در دنیای رسانه های اجتماعی تازه کار هستید، باید با شناسایی کانال هایی که می خواهید ابتدا دنبال آن بروید، شروع کنید. برای انجام این کار، باید تعیین کنید که مخاطبان هدف شما زمان خود را در کجا می گذرانند.
اگر هنوز مطمئن نیستید که چگونه حضور خود را در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید، به 21 روش برای ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی خود، مانند بازاریابان HubSpot، نگاهی بیندازید.
5. از تبلیغات گوگل برای افزایش دسترسی خود استفاده کنید.
بنابراین … این بهترین شیوه ها چیست؟ گلب توصیه میکند، «کلیدواژههایی را انتخاب کنید که برای کسبوکارتان منطقی هستند، تبلیغاتی بنویسید که بسیار مرتبط با آن کلمات کلیدی هستند، هدف کمپین درست را بر اساس اهداف کسبوکارتان انتخاب کنید، بر گزارش عبارت جستجو نظارت کنید، و آزمایش کنید، آزمایش کنید، آزمایش کنید. اگر این کار را انجام میدهید. آن چیزها (و اگر با آنها آشنایی ندارید کمی در مورد انواع مسابقه بخوانید)، بیشتر راه را خواهید داشت.”
به عنوان مثال، اگر می بینید که اکثر رقبای شما در حال ایجاد تبلیغات برای یوتیوب هستند، می تواند نشانه ای از این باشد که یوتیوب ثابت کرده است که یک استراتژی موثر در صنعت شماست.
3. پیاده سازی استراتژی های سئو برای ایجاد حضور در وب سایت.
رسانه های اجتماعی همچنین می توانند به شما کمک کنند به مشتریان بالقوه و مشتریان خود گوش دهید و از آنها برای رشد بهتر یاد بگیرید. همانطور که مولی ریگاتی، بازاریاب ارشد رشد Impulse Creative می گوید: “ما دریافتیم که ایجاد فضایی که افراد بتوانند سوالات خود را بپرسند بسیار موثرتر از شروع گفتگو با گفتن به کسب و کارها است که برای موفقیت نیاز دارند.”

در اینجا، بیایید به نکاتی از چهار صاحب کسبوکار کوچک درباره نحوه پیدا کردن مخاطبان آنلاین پس از راهاندازی کسبوکارشان بپردازیم، بنابراین میتوانید مطمئن شوید که از ابزارهای دیجیتالی مناسب برای گسترش دامنه دسترسی خود استفاده میکنید.
حضور دیجیتال برای هر کسب و کاری که به دنبال دستیابی به مخاطبان جدید است، حیاتی است.
این بدان معناست که رسانه های اجتماعی یک فرصت غیرقابل انکار قدرتمند برای افزایش فروش هستند.
هنگام یافتن مخاطبان خود به صورت آنلاین، مهم است که با گسترش بیش از حد شبکه خود غرق نشوید.

با این حال، مانند هر استراتژی بازاریابی بلندمدت موثر، تبلیغات گوگل کار می کند. همانطور که گلب بیان می کند، “بسیاری از کسب و کارها به دنبال “نکات و ترفندهایی” هستند تا بتوانند سیستم را شکست دهند، اما من می گویم 70 تا 80٪ از تبلیغات گوگل از بهترین شیوه های آزمایش شده و واقعی استفاده می کنند.
در حالی که تبلیغات پولی با بودجه محدود میتواند دلهرهآور باشد، میتوانید با استفاده از Google Ads از قابلیتهای هدفگیری قدرتمند با هزینه نسبتاً کم استفاده کنید.
ریگاتی می گوید: “ما گوش می دهیم. ما به خواسته ها و نیازهای مشتریان خود گوش می دهیم. ما به جای اینکه ساده ترین فروش را تجویز کنیم، برای تشخیص مشکلات واقعی آنها گوش می دهیم.”
در نهایت، ایجاد یک حضور دیجیتالی زمان می برد، اما ارزشش را دارد. با استراتژیهای سئو، اجتماعی و پولی مناسب، با جذب ترافیک و سرنخهای جدید روزانه خواهید دید که وبسایت و پلتفرمهای اجتماعی برای شما کار میکنند.
گلب میگوید: «برای شروع، من دقیقاً روی همین پیشنهاد میدهم: «دستپوشهای فوتبال برای بچهها». اگر این کار خوب پیش میرود و بودجه لازم را دارید، ممکن است بعداً برای «دستپوشهای فوتبال» پیشنهاد دهید، و اگر که کار می کند، پس از آن “کلفت” می شود.”

به علاوه، رسانههای اجتماعی مخاطبان زیادی دارند – بیش از 3.6 میلیارد نفر در سراسر جهان از آن استفاده میکنند. بنابراین، صرف نظر از اهداف بازاریابی شما، ضروری است که حداقل در یکی از پلتفرمهای اجتماعی حضور دیجیتالی داشته باشید.
زمانی که نسبت به مخاطبان هدف خود اطمینان پیدا کردید، وقت آن است که از سئو برای افزایش رتبه وب سایت خود استفاده کنید و ترافیک موتورهای جستجو را جذب کنید.
به مناسبت هفته بینالمللی کسبوکارهای کوچک Google، که در روز شرکتهای کوچک، کوچک و متوسط سازمان ملل متحد برگزار میشود، منبعی برای کسبوکارهای خرد ایجاد کردهایم که ممکن است هنوز حضور دیجیتالی نداشته باشند.
اکنون، Self Publishing School به طور مداوم برای کلمات کلیدی مرتبط با نوشتن یا انتشار رتبه بندی می کند. یک استراتژی قوی سئو در نهایت منجر به رشد فوق العاده ای برای شرکت شد و به آنها کمک کرد تا به مخاطبانی که بیشترین اهمیت را داشتند دسترسی پیدا کنند.
سئو، شبکه های اجتماعی و جستجوی پولی سه فرصت قدرتمند برای ارائه محصولات یا خدمات شما در مقابل مشتریان بیشتر هستند. اما هنگامی که برای اولین بار به عنوان یک صاحب کسب و کار شروع به کار می کنید، گسترش دامنه دیجیتالی شما ممکن است بسیار طاقت فرسا باشد – حتی از کجا شروع کنید؟
بهعلاوه، از مدیر تبلیغات HubSpot در مورد استفاده حداکثری از Google Ads به عنوان یک صاحب کسبوکار جدید بشنوید.
گلب می افزاید: “گسترش هدف گذاری به این صورت به این معنی است که چند کلیک بی ربط دریافت می کنید و مقداری هزینه تبلیغات هدر می رود، اما همچنین مقیاس بیشتری خواهید داشت و ممکن است متوجه شوید که حتی با هزینه جذب مشتری بالاتر، شما” همچنان یک ROI مثبت ایجاد می کنید.”
هنگامی که برای اولین بار یک حضور دیجیتالی ایجاد می کنید، باید با تمرکز بر برخی دسته بندی های گسترده و آسان برای شناسایی بازار هدف خود شروع کنید.
اگر فقط قصد بازاریابی در یک مکان خاص را دارید، میتوانید تقسیمبندی جغرافیایی را در بالای آن اضافه کنید.
سه کانال برتر رسانه های اجتماعی از نظر کاربران فعال ماهانه فیس بوک (2.9 میلیارد MAU)، یوتیوب (2.2 میلیارد MAU) و اینستاگرام (2 میلیارد MAU) هستند. ایده خوبی است که با کانالی با پتانسیل وسیع شروع کنید و سپس از آنجا محدود شوید.
درک نکات دردناک مشتریانتان میتواند به شما کمک کند تا روایت بهتری از آنها بسازید – که به شما کمک میکند استراتژیهای دیجیتال خود را به طور مؤثر هدفگیری کنید.
2. مخاطبان هدف رقبا را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا محصول یا خدمات شما برای مخاطبان مشابه جذاب است یا خیر.
به احتمال زیاد، محصول یا خدمات شما تا حدودی در بازار وجود دارد. بنابراین به آنچه رقبای شما برای الهام گرفتن از استراتژی دیجیتال خود انجام می دهند نگاهی بیندازید.
اگر کسبوکار شما برای یافتن عبارات جستجویی که به خوبی با محصولات یا خدمات شما همخوانی دارند، تلاش میکند، در نظر بگیرید که چگونه میتوانید با برندهای معتبرتری شریک شوید تا نقاط درد مشتریانشان را برطرف کنید و بالعکس. این به شما امکان می دهد بدون اتکا به سئو به مشتریان بالقوه دسترسی داشته باشید.
تحقیقات وبلاگ HubSpot نشان داد که 57٪ از مصرف کنندگان محصولات را اغلب در رسانه های اجتماعی کشف می کنند – و 23٪ از افراد 18 تا 24 ساله ترجیح می دهند برای خرید مستقیم محصولات از طریق رسانه های اجتماعی.
چندلر بولت، مدیرعامل SelfPublishing.com و مدرسه Self Publishing، به من گفت: “این یک بازی طولانی مدت بود، اما کسب و کار ما واقعاً زمانی شروع به اوج گرفتن کرد که وبلاگ خود را ایجاد کردیم، پادکست خود را راه اندازی کردیم و بر ایجاد محتوای مفید تمرکز کردیم. مشکلات نویسندگان مشتاق را حل کرد. فرمول ما ساده است – برای هر موضوعی که در مورد آن می نویسیم بهترین محتوا را در اینترنت ایجاد کنید و سپس تا حد امکان برای آن پست بک لینک دریافت کنید.”
در مرحله بعد، یک نمایه رایگان Google برای کسب و کار من ایجاد کنید تا مطمئن شوید که میتوانید ترافیک را از جستجو و نقشههای Google ثبت کنید. این به ویژه برای ترافیک پیادهروی مفید است – برای مثال، اگر صاحب یک رستوران هستید، Google برای کسبوکار من میتواند اطمینان حاصل کند که وقتی فردی در منطقه محلی شما «مکانهای شام نزدیک من» را جستجو میکند، ظاهر میشوید.
اسکات راجرسون، مدیر عامل UpContent، به من گفت: “ما همچنان به ایجاد مشارکت های محتوا ادامه می دهیم، و شراکت های جدیدی اضافه می کنیم تا از مشتریان خود در رفع درد در کانال های دیجیتالشان حمایت کنیم. به دلیل همین رویکرد اولیه بود که توانستیم به سرعت ارزیابی کنیم. کدام موارد استفاده با ارزشتر بودند و در کدام صنایع رایجتر بودند. این اکنون پایهای را تشکیل داده است که استراتژی سئو، رسانههای اجتماعی و تبلیغات دیجیتالی ما بر آن بنا شده است.”
4. کانال های اجتماعی که بیشترین محبوبیت را در بین مخاطبان هدف شما دارند را کاوش کنید.
برای کشف نکاتی برای استفاده بیشتر از Google Ads با منابع محدود، با مدیر تبلیغات HubSpot، Rex Gelb صحبت کردم.

به گفته صاحبان مشاغل کوچک، چگونه مخاطب هدف خود را پیدا کنید و به آن برسید
1. فرضیات گسترده ای در مورد مخاطبان هدف خود داشته باشید و سپس محدود کنید.
به عنوان مثال، فرض کنید یک محصول خاص را در یک دسته بزرگتر می فروشید – مانند کفش های فوتبال برای بچه ها.
شما می خواهید با ایجاد یک وب سایت رسمی کسب و کار شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که صفحه برای جستجو بهینه شده است: از جمله عوامل دیگر، این موارد شامل تصاویر بهینه، صفحات پاسخگو و زمان بارگذاری سریع است.
وقتی صحبت از یک استراتژی کلیدواژه موثر برای استارتاپها و کسبوکارهای کوچک میشود، گلب به من گفت: «توصیه من این است که با کلمات کلیدی که به بهترین وجه به محصولات یا خدمات اصلی شما مرتبط هستند، شروع کنید و از آنجا منشعب شوید.»