5 نکته رسانه های اجتماعی که هر کسب و کار کوچکی به آن نیاز دارد [+ Free Tools]


POV: شما در بازار تازه کار هستید و به این فکر می کنید که چگونه کسب و کار کوچک شما می تواند در میان میلیون ها برندی که در حال حاضر در رسانه های اجتماعی وجود دارد متمایز شود.

در این مقاله، نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک و نرم افزار (رایگان) را که باید در جعبه ابزار خود داشته باشید، یاد خواهید گرفت.

اکنون دانلود کنید: ترندهای رسانه های اجتماعی در سال 2022 [Free Report]

چرا رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک مهم هستند؟

بزرگترین مزیت استفاده از رسانه های اجتماعی این است که یک استراتژی کم هزینه برای افزایش آگاهی از برند شماست.

در حالی که شما، البته، باید زمان و منابعی را برای تولید محتوای خود سرمایه گذاری کنید، می توانید با یک تلفن قابل اعتماد و چند ابزار در اختیارتان، محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید.

علاوه بر این، با استفاده از رسانه های اجتماعی، شما این پتانسیل را دارید که برای کسری از مبلغی که در تبلیغات هدفمند پرداخت می کنید، به مخاطبان هدف خود برسید.

به عنوان مثال، ممکن است 100 دلار برای توسعه دارایی های خلاقانه برای ویدیویی که در نهایت به 100000 کاربر می رسد خرج کنید. برای دسترسی به همان کاربران با یک تبلیغ، احتمالاً باید پول بسیار بیشتری سرمایه گذاری کنید.

علاوه بر این، رسانه های اجتماعی به شما اجازه می دهند:

  • ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید و سرنخ ایجاد کنید.
  • محصولات و خدمات را تبلیغ کنید.
  • جامعه بسازید.
  • با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید و از آنها یاد بگیرید.

وقتی به این موضوع دست می یابید، نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان یک کسب و کار کوچک تفاوت چندانی با نحوه استفاده از آن به عنوان یک کسب و کار متوسط ​​تا بزرگ ندارد. در هر دو مورد، شما در حال اشتراک گذاری، تعامل، نظارت و بهینه سازی هستید.

تفاوت اصلی این است که یک کسب و کار کوچک احتمالاً بر رشد متمرکز است در حالی که یک برند معتبر ممکن است گسترش را در اولویت قرار دهد.

نکات رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک

1. ثابت قدم باشید.

بهترین کاری که می توانید به عنوان یک کسب و کار کوچک هنگام شروع در رسانه های اجتماعی انجام دهید این است که ثابت قدم باشید.

خیلی اوقات، اگر برندها در عرض چند هفته نتیجه ای نبینند، دلسرد می شوند. حقیقت این است که رشد رسانه‌های اجتماعی می‌تواند آهسته باشد، اما مانند بسیاری از چیزها، اگر ثابت قدم باشید، نتیجه خواهید گرفت.

این به معنای ارسال محتوای با کیفیت بالا به طور منظم (حداقل یک بار در هفته) است. شما این کار را به چند دلیل انجام می دهید.

@thecraftghan تابلوهای عطف کودک اکریلیک در “Linen” #acrylicsignstoronto #makeitwithme #tiktoktoronto #shopsmall #smallbiz #cricutprojects #babymilestones ♬ TO THE MOON – Jnr Choi & Sam Tompkins

اولین مورد این است که وقتی کاربر وارد پروفایل شما می شود، می خواهید تصویر واضحی از برند شما داشته باشد. اگر محتوای کمی داشته باشید، کاربران به سرعت علاقه خود را از دست داده و آن را ترک خواهند کرد. همین امر در مورد پست های پراکنده نیز صادق است.

رسانه های اجتماعی فرصتی برای گفتن داستان هستند. وقتی ثبات و انسجام را در اولویت قرار دهید، کاربران می‌دانند که از صفحه شما چه انتظاری دارند، صدای شما چیست و چه چیزی را ارائه می‌دهید. و به این ترتیب مخاطب هدف خود را جذب خواهید کرد.

2. محتوای خود را متنوع کنید.

در رسانه های اجتماعی، فضای زیادی برای خلاقیت و آزمایش وجود دارد. اغلب، برندها یک استراتژی را پیدا می کنند که کارآمد است و به آن پایبند می مانند.

در حالی که این جمله که «اگر خراب نشد، تعمیرش نکن» حقیقت زیادی دارد، رسانه‌های اجتماعی دائماً در حال تکامل هستند. آنچه دیروز کار می کرد ممکن است امروز کار نکند، زیرا این پلتفرم ها ویژگی های جدید و تغییرات رفتار کاربر را اعمال می کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، تا حد امکان با فرمت های محتوا بازی کنید. به عنوان مثال، در TikTok، شما فقط می توانید ویدیو ارسال کنید. با این حال، در فیس بوک، شما این امکان را دارید که به صورت زنده، پست کردن تصاویر، انجام نظرسنجی و موارد دیگر.

در اینجا چند فرمت وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید:

  • عکس ها
  • فیلم های
  • تصاویر
  • توقف حرکت
  • پخش‌های زنده
  • نظرسنجی ها

با محتوا، محدودیت واقعاً وجود ندارد.

گزارش رسانه های اجتماعی ما نشان داد که کسب و کارهای کوچک بهترین بازگشت سرمایه را از ایجاد محتوای آموزشی و مرتبط دریافت می کنند. در همین حال، مشاغل متوسط ​​و بزرگ با محتوای خنده دار و تعاملی نتایج بهتری را گزارش می دهند.

کدام نوع محتوای رسانه های اجتماعی دارای بیشترین ROI هستند

منبع تصویر

این نقطه داده به دلایل زیادی منطقی است. برندهای بزرگتر احتمالاً قبلاً طرفداران قوی ایجاد کرده اند و می دانند که مخاطبان آنها چه چیزی را دوست دارند. به همین دلیل است که آنها می توانند نظرسنجی های تعاملی انجام دهند و در محتوای خود خلاق باشند.

از سوی دیگر، مشاغل کوچک هنوز چیزهای زیادی برای اثبات دارند. آن‌ها می‌خواهند برای مخاطبان خود ارزش بیافزایند و فالوورهای خود را افزایش دهند، و ساده‌ترین راه برای انجام این کار چیست؟ محتوایی بسازید که آموزش دهد و/یا طنین انداز کند.

این بدان معنا نیست که کسب و کارهای کوچک باید به این دو نوع محتوا پایبند باشند. در واقع، آنها باید همه محتوا را آزمایش کنند تا آنچه را که مخاطبانشان دوست دارند محدود کنند. با این حال، این می تواند به عنوان یک نقطه شروع قوی باشد.

در اینجا ایده هایی برای شروع وجود دارد:

  • چگونه
  • نورافکن مشتری
  • حقایق و به روز رسانی های صنعت
  • پشت صحنه
  • روندها (صداها و رقص های ویروسی)
  • نکات برجسته محصول
  • پرسش و پاسخ

3. به جای کمیت، بر کیفیت تمرکز کنید.

این نه تنها در مورد محتوایی که پست می‌کنید، بلکه در مورد پلتفرم‌هایی که پست می‌کنید نیز صدق می‌کند.

از منظر محتوا، در حالی که توصیه می شود اغلب در رسانه های اجتماعی پست می کنید، یک هشدار وجود دارد. هر چیزی که پست می کنید باید ارزش اضافه کند.

اگر این معیارها را برآورده نمی کند، استراتژی دیگری را در نظر بگیرید، مانند ارسال مجدد محتوای مرتبط با نام تجاری از یک غیر رقیب یا اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC).

در واقع، 33 درصد از مشاغل کوچک مورد بررسی (آنهایی که 1 تا 25 کارمند دارند) گزارش می دهند که بهترین بازگشت سرمایه را در رسانه های اجتماعی از استفاده از UGC دریافت کرده اند.

حالا وارد سکوها شوید.

اگر یک کسب و کار کوچک با زمان و منابع محدود هستید، ممکن است نتوانید یک حساب کاربری را در هر پلتفرم اجتماعی مدیریت کنید. و این اشکالی ندارد.

بسیار ارزشمندتر است که بر روی یک تا سه پلتفرم متمرکز شوید که جمعیت شناسی مخاطبان هدف شما را دارند و از آنجا بروید.

طبق تحقیقات بازاریابی رسانه های اجتماعی ما در سال 2022، کسب و کارهای کوچک فیس بوک و یوتیوب را در سال 2022 در اولویت قرار می دهند (حتی اگر آنها گزارش می دهند که فیس بوک و اینستاگرام بالاترین کیفیت را ایجاد می کنند).

با این حال، اگر مخاطبان شما Gen-Z هستند، می توانید تلاش خود را روی TikTok متمرکز کنید و مخاطبان خود را در آنجا افزایش دهید.

4. روندها را پیدا کنید.

این یک توصیه دیگر است که هم به محتوا و هم به پلتفرم مربوط می شود.

تحقیقات ما نشان داد که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک برای اولین بار در حال کاوش در اتاق‌های گفتگوی صوتی زنده و ویدیوهای کوتاه هستند – دو مورد از بزرگترین روندهای دو سال گذشته.

بله، آزمایش یک پلتفرم جدید بسیار بیشتر از آزمایش یک قالب یا نوع محتوای جدید نیاز دارد.

رسانه های اجتماعی-گرایش-نوار-گراف (15)

منبع تصویر

برای مدتی، برندها نسبت به TikTok محتاط بودند. آنها آن را به عنوان یک پلت فرم غیر جدی برای سرگرمی Gen-Z می دیدند. اکنون، برندها متوجه شده اند که این شبکه بسیار ارزشمند دیگری است که می تواند دامنه دسترسی آنها را گسترش دهد و آگاهی از برند آنها را افزایش دهد.

همه اینها برای این است که بگوییم شما مجبور نیستید از هر روندی که برای اولین بار ظاهر می شود بپرید، این توصیه در اینجا نیست. در عوض، شما می خواهید آنها و تکامل آنها را زیر نظر داشته باشید. زیرا در حالی که برخی از روندها از بین می روند، برخی دیگر تبدیل به اصلی می شوند.

ابزارهای رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک

1. Google Analytics for Analytics

هنگامی که از ابزارهایی که برای ردیابی معیارهای رسانه های اجتماعی استفاده می کنند سؤال شد، 75٪ از مشاغل کوچک گفتند Google Analytics.

ابزارهای رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک: عکس فوری از تجزیه و تحلیل گوگل

منبع تصویر

این پلتفرم به شما امکان می دهد تأثیر حساب های رسانه های اجتماعی خود را بر ترافیک خود ردیابی کنید، به ویژه:

  • تعداد بازدیدکنندگان از رسانه های اجتماعی چقدر است
  • جلسات آنها چقدر طول می کشد
  • کدام صفحات فرود بیشتر در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند
  • نرخ تبدیل از رسانه های اجتماعی در مقایسه با کانال های دیگر
  • کدام کمپین های اجتماعی ترافیک و تبدیل ایجاد می کنند

هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی این برنامه وجود دارد – نسخه رایگان آنقدر ویژگی‌ها را ارائه می‌کند که به عنوان یک کسب‌وکار کوچک، نیاز چندانی به ارتقا ندارد.

2. Canva for Graphic Design

پولی برای استخدام یک طراح گرافیک ندارید؟ نگران نباشید – Canva به نجات.

رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک: صفحه اصلی canva

این پلت فرم طراحی گرافیکی هزاران قالب رایگان رسانه های اجتماعی را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای ایجاد یک هویت بصری ثابت استفاده کنید.

همچنین می‌توانید تصاویر و ویدیوهای استوک را پیدا کنید که برای استفاده تجاری و غیرتجاری رایگان هستند.

توجه داشته باشید: در حالی که Canva برای ایجاد قالب های مارک دار باورنکردنی است، از استفاده از آن برای لوگوها خودداری کنید، زیرا ممکن است برای پیدا کردن طرح های منحصر به فرد دچار مشکل شوید.

3. آسانا برای برنامه ریزی محتوا

آسانا یک ابزار مدیریت پروژه است که برنامه ریزی رسانه های اجتماعی را آسان می کند.

با نسخه رایگان، می توانید:

  • آن را با بیش از 100 ابزار، از جمله Slack، Google Calendar، Adobe، Canva، MailChimp ادغام کنید.
  • پروژه ها و وظایف نامحدود ایجاد کنید.
  • پلتفرم های اجتماعی، محتوا و موارد دیگر را برای مرتب سازی آسان تگ کنید.
  • حداکثر 15 کاربر برای تسهیل همکاری داشته باشید.

منبع تصویر

با تمام این ویژگی‌ها، می‌توانید محتوای خود را برای یک ماه ترسیم کنید و وظایفی را برای پیگیری پیشرفت خود ایجاد کنید. این باعث می شود که یک تکه کیک برنامه ریزی کنید و به دیگران اجازه می دهد تا درک روشنی از برنامه های شما داشته باشند.

رشد حضور شما در رسانه های اجتماعی به عنوان یک کسب و کار کوچک زمان هیجان انگیزی است. از این ابزارها برای رسیدن به مسیر استفاده کنید و به یاد داشته باشید، آهسته و پیوسته همیشه برنده مسابقه است.

دعوت به اقدام جدید





منبع