برای مثال، بسیاری از مشتریان در سالهای اخیر به دنبال برندهایی بودهاند که محتوایی را به اشتراک بگذارند که مسئولیت اجتماعی شرکت را در موضوعاتی مانند عدالت اجتماعی، پایداری، یا شیوههای اخلاقی در محل کار منعکس کند. مصرفکنندگان کنونی، بهویژه Millennials و Gen Z، میخواهند از شرکتهایی خرید کنند که ارزشها و هدفی را به نمایش میگذارند که با آنها طنینانداز شود.
درک مخاطب برای موفقیت هر کمپین بازاریابی بسیار مهم است. با غلبه بر این موانع، بازاریابان می توانند کمپین هایی ایجاد کنند که با مخاطبان هدف آنها طنین انداز شود و به طور بالقوه باعث ایجاد تعامل و تبدیل شود. به یاد داشته باشید که تحقیقات بازار را انجام دهید، رفتار مشتری را زیر نظر داشته باشید و از آخرین روندهای بازاریابی به روز باشید. بازاریابان می توانند با پیروی از این بهترین شیوه ها و دستیابی به موفقیت بازاریابی بر این چالش ها غلبه کنند.
در نهایت، همگامی با آخرین روندهای بازاریابی می تواند برای بازاریابان خسته کننده باشد. نوآوری و اخبار دیجیتال مارکتینگ دائماً در حال تغییر است، و بازاریابان باید برای اطمینان از مرتبط بودن و مفید بودن کمپین هایشان برای مخاطبانی که سعی در دستیابی به آن دارند، ادامه دهند.
ایجاد محتوای جذابی که باعث افزایش فالوور شما شود بدون درک مخاطب هدف تقریبا غیرممکن است. دانستن اینکه دقیقاً برای چه کسی محتوا تولید می کنید، درک اساسی بازاریابان است.
چالش هایی که بازاریابان در درک مخاطبان با آن روبرو هستند
1. شناسایی مخاطبان هدف.
بازاریابان باید با رفتارها و ترجیحات مشتری در حال تحول در ارتباط باشند تا مطمئن شوند که کمپین های آنها با مشتریان خود طنین انداز می شود. در این پست وبلاگ، چالشهای اصلی بازاریابان در درک مخاطبان را از گزارش وضعیت بازاریابی 2023 خود HubSpot برجسته میکنیم تا نکاتی مبتنی بر داده را برای غلبه بر آنها ارائه دهیم.
نکته ویژه در مورد این چالش ها این است که دو مورد اول مشروط به سومی هستند.
چالش دیگری که بازاریابان با آن مواجه هستند، درک رفتار مشتریانشان است. برای ایجاد کمپین های بازاریابی موثر، درک اینکه آنها وقت خود را در کجا می گذرانند، چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند ضروری است. شما میخواهید ببینید که چگونه آنها ترجیح میدهند محتوای شما را ببینند، فرکانسهایی که این کار را انجام میدهند و چه چیزی باعث میشود آنها به کسب و کار شما بازگردند.
بازاریابان مورد بررسی گزارش کردند که بزرگترین چالش های رسانه های اجتماعی آنها ایجاد مداوم محتوای جذاب (22٪)، به دست آوردن و حفظ دنبال کنندگان (22٪) و دستیابی به مخاطبان هدف آنها (21٪) است.
بازاریابان می توانند از داده های جمع آوری شده در مورد مخاطب هدف خود برای ارتباط بهتر با مشتری برای ایجاد محتوایی که منافع و ارزش های آنها را بیان می کند استفاده کنند. و برای آسانتر کردن کارها، آنها همچنین میتوانند از ابزارهایی مانند نظرسنجی یا بازخورد مشتری استفاده کنند تا ببینند از محتوای بازاریابی شما چه میخواهند. پس از شناسایی موضوعات مورد علاقه مخاطبان هدف خود، محتوای باکیفیت مانند پست های وبلاگ، ویدیوها، اینفوگرافیک ها یا کتاب های الکترونیکی را بر اساس پاسخ ها ایجاد کنید.
4. سنجش موفقیت کمپین های بازاریابی.
از آنجایی که رفتار مشتری به طور مداوم تغییر می کند، بازاریابان برای همگام شدن با مخاطبان خود با چالشی مداوم مواجه می شوند. شخصیسازی و برآورده کردن نیازها برای موفقیت هر کمپین بازاریابی ضروری است و ناتوانی در درک آنچه مشتریان شما میخواهند میتواند منجر به از دست دادن درآمد برای کسب و کار شما شود.

بازاریابان می توانند اهداف کمپین مشخص، قابل اندازه گیری و قابل دستیابی را تعیین کنند. آنها می توانند از ابزارهایی مانند تجزیه و تحلیل بازاریابی HubSpot برای ردیابی عملکرد کمپین های خود استفاده کنند و در صورت لزوم آنها را برای رسیدن به اهداف خود تنظیم کنند. با نظارت بر شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) مانند ترافیک وبسایت، تبدیل سرنخ، نرخ کلیک و تعامل در رسانههای اجتماعی، بازاریابان میتوانند موفقیت کمپینهای خود را اندازهگیری کنند و استراتژیهای خود را بر این اساس بهینه کنند.