6 راه برای جلب اعتماد مشتریانی که داده ها را با نام تجاری شما به اشتراک می گذارند [Data]

امروزه، بیش از هر زمان دیگری، برندها باید اعتماد مصرف کنندگان را جلب کنند، به خصوص اگر بخواهند به داده های مشتری مورد نیاز برای ایجاد تجربیات مؤثر و شخصی دسترسی داشته باشند.

به اشتراک گذاری داده ها با یک شرکت می تواند بسیار یک طرفه به نظر برسد. تبدیل آن به یک مبادله سودمند دوجانبه می تواند به کیفیت داده های شما کمک کند و با مشتریان خود اعتماد ایجاد کند.

ارائه کنترل به مردم بر روی داده‌هایشان، شفافیت در نحوه استفاده از آن و ایمن نگه داشتن داده‌ها، همگی کلید تشویق مصرف‌کنندگان به اشتراک‌گذاری داده‌ها هستند. کدام استراتژی جمع آوری داده ها قابل اعتمادتر است

برای اطلاعات بیشتر در مورد موضوعاتی از حریم خصوصی داده ها گرفته تا عادات خرید، تأثیر رکود اقتصادی، و متارورس، گزارش گرایش های مصرف کننده 2023 ما را بررسی کنید.

با توجه به اینکه ۷۴ درصد از مصرف‌کنندگان در نظرسنجی ما گفته‌اند که حفظ حریم خصوصی داده‌ها یک حق انسانی است، ایجاد یک تبادل سودمند برای دو طرف کلید جمع‌آوری داده‌ها از مخاطبان شما و ایجاد یک استراتژی موثر داده شخص اول است.

در حالی که برخی از ایالت های ایالات متحده قوانین حفظ حریم خصوصی داده ها را وضع کرده اند، معادلی برای GDPR اتحادیه اروپا در سراسر کشور وجود ندارد. اگر از قوانین حفظ حریم خصوصی داده ها در کشور یا ایالت خود پیروی می کنید، حتماً آن را به رخ بکشید تا مصرف کنندگان بدانند حریم خصوصی آنها محافظت می شود.

در حالی که کسب‌وکارها باید خواهان محافظت از داده‌های مشتریان بالقوه و مشتریان باشند، برخی از تجزیه و تحلیل‌های اضافی که زمانی شرکت‌ها برای مشخص کردن رفتارها و ترجیحات مخاطبان هدف استفاده می‌کردند، با ورود به دنیای حریم خصوصی‌تر، غیرقابل دسترس خواهند شد.

برای کمک به شما در ایجاد یک فرآیند جمع‌آوری داده موثر، در عین حال که ایمنی داده‌ها و اعتماد به برند را نیز در نظر می‌گیرد، از بیش از 600 مصرف‌کننده پرسیدیم که مارک‌ها باید چه کاری انجام دهند تا احساس راحتی بیشتری نسبت به اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی داشته باشند.

چگونه هنگام جمع آوری داده ها اعتماد به دست آوریم

راه دوم برای راحت کردن مصرف کنندگان با اشتراک گذاری داده ها نیز به کنترل بازمی گردد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بپرسید آیا مصرف کنندگان می خواهند داده های خود را به اشتراک بگذارند یا نه.

سلب مسئولیت: این پست وبلاگ توصیه حقوقی برای شرکت شما نیست تا از قوانین حفظ حریم خصوصی داده اتحادیه اروپا مانند GDPR یا مقررات حریم خصوصی داده ایالت به ایالت استفاده کند. در عوض، اطلاعات پس زمینه ای را برای کمک به درک بهتر GDPR و مقررات موجود ارائه می دهد. این اطلاعات مشابه مشاوره حقوقی نیست، جایی که یک وکیل قانون را در شرایط خاص شما اعمال می کند، بنابراین ما اصرار داریم که اگر می خواهید در مورد تفسیر خود از این اطلاعات یا صحت آن راهنمایی بگیرید، با یک وکیل مشورت کنید.

به خصوص اگر از آن داده ها برای سود بردن مصرف کننده از طریق بهبود محصول خود یا شخصی سازی بیشتر تجربه آنها در وب سایت خود استفاده می کنید، باید هنگام درخواست داده با آن ارتباط برقرار کنید.

اما – وقتی بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان به‌طور مستقیم از اشتراک‌گذاری داده‌های خود امتناع می‌کنند، چگونه این کار را انجام می‌دهید؟وقتی از مشتریان خواسته می شود داده ها را به اشتراک بگذارند، چگونه پاسخ می دهند

علاوه بر این، 78٪ از مصرف کنندگان می گویند که احتمال بیشتری دارد که از شرکتی خریداری کنند که با داده های خود به آنها اعتماد دارند.

با ادامه تشدید مقررات حفظ حریم خصوصی داده ها و حذف تدریجی کانال های داده شخص ثالث، تنها 29 درصد از مصرف کنندگان می گویند که به برندها در مورد داده های خود اعتماد دارند.

73 درصد از مصرف کنندگان می گویند که باید کنترل کاملی بر نحوه استفاده شرکت ها از داده های خود داشته باشند.

برخی از کشورها قوانین سختگیرانه ای در مورد جمع آوری داده ها از کاربران دارند و 36 درصد از مصرف کنندگان می گویند که دانستن اینکه برندها از این مقررات پیروی می کنند، احساس راحتی بیشتری خواهند کرد.

از مصرف کنندگان پرسیدیم که چه چیزی آنها را تشویق می کند تا داده ها را به اشتراک بگذارند. در اینجا چیزی است که ما پیدا کردیم:

یکی دیگر از نگرانی‌های عمده مصرف‌کنندگان با اشتراک‌گذاری داده‌ها، حول و حوش میزان ایمن ذخیره‌سازی آن‌ها است. به خصوص وقتی صحبت از خرید با کارت های اعتباری یا اشتراک گذاری داده های شخصی حساس به میان می آید، طبیعی است که تعجب کنیم که در صورت نقض چه چیزی ممکن است اشتباه پیش بیاید.

به غیر از پول، 28 درصد می گویند که تخفیف یا آزمایش رایگان می تواند آنها را تحت تأثیر قرار دهد. کوپن‌ها، کارت‌های هدیه و اعتبار فروشگاه، همگی می‌توانند راه‌های عالی برای پاداش دادن به مشتریان برای ارائه اطلاعات ارزشمند به شما باشند.

در تلاش برای توضیح اینکه چرا به یک نقطه داده خاص نیاز دارید؟ این ممکن است به این معنی باشد که شما ممکن است به آن نیاز نداشته باشید و می‌توانید یکی از وظایف جمع‌آوری داده‌ها را از فرآیند خود حذف کنید، و مهم‌تر از آن، با درخواست بیش از حد اطلاعات غیرضروری از مصرف‌کنندگان، از نگرانی آنها جلوگیری کنید.

5. به صراحت متعهد شوید که هرگز داده های شخصی مصرف کنندگان را نفروشید

به طور خلاصه، ممکن است به عنوان مشاوره حقوقی یا به عنوان توصیه ای از درک حقوقی خاصی به این موضوع اعتماد نکنید.

در مرکز همه این ملاحظات ایجاد اعتماد با مصرف کنندگان است. نظرسنجی ما نشان داد که 78٪ از مردم بیشتر احتمال دارد داده های خود را با شرکت مورد اعتماد خود به اشتراک بگذارند و 65٪ معتقدند که اعتماد عامل تعیین کننده در انتخاب یا عدم اشتراک گذاری اطلاعات شخصی است.

به عنوان مثال، HubSpot یک بخش کامل از سایت خود را به منابع GDPR و اطلاعاتی درباره نحوه استفاده از ابزارهای آن برای ایجاد استراتژی های جمع آوری و ردیابی داده مطابق با GDPR اختصاص داده است.

در HubSpot، ما فروش داده‌ها را تایید نمی‌کنیم و شما را تشویق می‌کنیم که لیست‌های تماس و نمونه داده‌های خود را بسازید، به‌ویژه زمانی که داده‌ها می‌توانند توسط نمایندگان فروش، بازاریابان ایمیل یا سایر نهادهایی که می‌توانند با مصرف‌کننده شما تماس ناخواسته برقرار کنند، استفاده شوند.

نه تنها باعث ایجاد اعتماد می‌شود، بلکه با جمع‌آوری داده‌ها از افرادی که واقعاً می‌خواهند آن‌ها را به شما بدهند، کیفیت داده‌های خود را نیز بهبود می‌بخشید.

3. بر نحوه ذخیره ایمن داده ها تأکید کنید

اگر داده‌های مصرف‌کننده را می‌فروشید یا نمی‌فروشید، آن را به صراحت بیان کنید. آنها در حالت ایده‌آل باید دقیقاً بدانند که داده‌هایشان به کجا می‌رود و اگر می‌توانستند به شرکت‌هایی که ممکن است آنها را نمی‌شناسند فروخته شود، بتوانند از ارائه آن خودداری کنند.

بنابراین بیایید شش مرحله را که می توانید در ایجاد اعتماد با مصرف کنندگان (در حالی که هنوز نیازهای داده خود را برآورده می کنید) بردارید یا در نظر بگیرید، عمیق تر کنیم. ما همچنین به مشوق‌های برتری که می‌توانید به افراد برای داده‌هایشان ارائه دهید، نگاه خواهیم کرد تا تبادلی سودمند دوجانبه ایجاد کنید.

1. به مصرف کنندگان قدرت دهید تا داده های خود را از سوابق شما حذف کنند

اسکرین شات صفحه مطابقت با gdpr hubspots

7. مشوق هایی برای به اشتراک گذاری داده ها ارائه دهید

اکنون دانلود کنید: وضعیت روندهای مصرف کننده ایالات متحده [Free Report]

برندهایی که می توانند تعهد خود را به حفاظت از داده های مصرف کننده نشان دهند، اعتماد مشتریان خود را به دست خواهند آورد. با اولویت دادن به امنیت داده ها، یک محیط قابل اعتماد و امن ایجاد می کنید که به مشتریان در هنگام اشتراک گذاری اطلاعات شخصی آنها اطمینان می دهد.

4. نحوه برنامه ریزی برای استفاده از هر نقطه داده را به وضوح توضیح دهید

جای تعجب نیست که پول بیشتر ترجیح داده می شود، زیرا 33 درصد از مصرف کنندگان می گویند غرامت پولی آنها را تشویق می کند تا داده های خود را معامله کنند. این چندان تکان دهنده نیست زیرا به این مصرف کنندگان مبلغ کمی پول پرداخت شد تا افکار خود را برای این پست بیان کنند.

وقتی صحبت از آینده حریم خصوصی داده ها می شود، همه نشانه ها به شفافیت، مالکیت و اعتماد اشاره دارند.

41 درصد از مصرف کنندگان می گویند که شفافیت در مورد نحوه استفاده از داده های آنها باعث می شود آنها را بیشتر به اشتراک بگذارند.

علی‌رغم همه این‌ها، 32 درصد از مصرف‌کنندگان از تحت تأثیر قرار گرفتن خودداری می‌کنند و می‌گویند که هیچ‌کدام از این‌ها باعث نمی‌شود آنها را به اشتراک‌گذاری داده‌ها بیشتر کند – اگرچه نکاتی که در بالا توضیح دادیم می‌تواند به رفع آن کمک کند.

آینده حریم خصوصی داده ها

همچنین می‌توانید با ارائه محتوای ارزشمند، مانند دسترسی به وبلاگ یا خبرنامه، در ازای یک آدرس ایمیل، تجارت داده‌های شخصی را برای دو طرف سودمند کنید. ما متوجه شدیم که 17٪ از مصرف کنندگان به آن تجارت علاقه مند هستند.

اما در حال حاضر، زمانی که مشتریان به اشتراک گذاری داده های خود رضایت می دهند، اکثراً قادر به بازگرداندن آن ها نیستند. با اجازه دادن به مصرف کنندگان به راحتی داده های شخصی خود را از پایگاه داده برند شما در هر زمان حذف کنند، به آنها اجازه می دهید احساس مالکیت خود را حفظ کنند.

اگر شما یک بازاریاب هستید که برای ارائه تجربیات بهتر به مشتریان وفادار خود به داده ها تکیه می کند، ممکن است با بسیاری از آنها خوش شانس باشید. از هر چهار مصرف‌کننده، یک نفر می‌گوید که احتمالاً اطلاعات خود را برای یک تجربه خرید راحت‌تر به اشتراک می‌گذارد و 19 درصد علاقه‌مند به اشتراک‌گذاری آن برای تجربه شخصی‌تر هستند.

به‌علاوه، اگر داده‌ها را با هرکسی که بخشی از شرکت مستقیم شما نیست به اشتراک می‌گذارید، توجه داشته باشید که داده‌ها با کدام شرکت‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود یا به صفحه یا سندی عمیق‌تر پیوند داده می‌شود که شفافیت عمیق‌تری را در مورد شرکت‌هایی که داده‌ها استفاده می‌شود، پیوند دهید. توسط.

6. مطابق با مقررات دولتی (و به رخ کشیدن آن)

در سال 2023، داشتن داده های مناسب می تواند برند شما را بسازد یا شکست دهد. اما، به دلایل خوب، به دست آوردن اطلاعات مصرف کننده سخت تر از همیشه است.

شخص داده ها را با یک برند به اشتراک می گذارد

یکی دیگر از نگرانی های عمده مصرف کنندگان این است که نمی دانند از داده های آنها چگونه استفاده می شود. بدون این دانش، آنها نمی توانند تصمیم آگاهانه ای در مورد رضایت یا عدم رضایت خود بگیرند، پس چرا باید تصمیم بگیرند؟

دعوت به اقدام جدید



منبع

توانمندسازی مصرف کنندگان از این طریق همچنین به آنها اجازه می دهد تا شرکت ها را پاسخگو نگه دارند. اگر مردم تصمیم بگیرند که دیگر از یک برند پشتیبانی نمی‌کنند یا نگران نحوه استفاده از داده‌هایشان هستند، می‌توانند آن را بلافاصله پس بگیرند.

بسیاری از مصرف کنندگان نگران فروش مجدد داده هایشان به شرکت های دیگر هستند. ناگهان با تبلیغات، تماس‌های تلفنی و ایمیل‌های افرادی که نمی‌شناسند و محصولاتی را که نمی‌خواهند می‌فروشند، بمباران می‌شوند.

چگونه مشتریان را برای دادن داده تشویق کنیم

با توجه به اینکه 46 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند این سطح از کنترل باعث می‌شود آنها راحت‌تر داده‌ها را با یک شرکت به اشتراک بگذارند، می‌تواند اعتماد بین دو طرف را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

2. به مصرف کنندگان حق انتخاب (و خروج) بدهید