6 مثال بازاریابی اینترنتی اشیا که باید درباره آنها بدانید


اینترنت اشیا امروزه در همه جا وجود دارد – از دستگاه های هوشمند در خانه های ما گرفته تا کدهای QR که امروزه در تبلیغات می بینیم.

نکات، سیستم‌ها و منابع توصیه‌شده را باز کنید تا از منحنی فناوری جلوتر بمانید.

با این حال، هنوز زمین های دست نخورده زیادی با بازاریابی اینترنت اشیا وجود دارد. در اینجا شش مثال بازاریابی اینترنت اشیا آورده شده است تا شما را ترغیب کند تا تمام راه هایی را که می توانید از این فناوری در استراتژی خود استفاده کنید، بررسی کنید.

اینترنت اشیا در بازاریابی چگونه کار می کند؟

اینترنت اشیا اتصال محصولات روزمره مانند اتومبیل، ساعت زنگ دار و چراغ ها به دستگاه های محاسباتی از طریق اینترنت است. این به آنها اجازه می دهد تا داده ها را با یکدیگر مبادله کنند و زمینه بیشتری را در مورد استفاده از محصول مشتریان خود به بازاریابان ارائه دهد.

این به نوبه خود، بازاریابان را قادر می‌سازد تا پیام‌های مرتبط‌تری را ارائه دهند و منجر به تعامل بیشتر با مشتری می‌شود.

برای مثال، اگر شیرتان تمام شود یا فاسد شود، یخچالی که به اینترنت متصل است می‌تواند نیاز شما را تشخیص دهد و پیامی را در مورد بهترین معاملات شیر ​​در شهر روی صفحه نمایش یا تلفن شما نشان دهد. حتی می توانید کارتن را از طریق یکی از آن دستگاه ها سفارش دهید اگر شرکت یخچال با یک فروشگاه مواد غذایی همکاری کند.

از آنجایی که فناوری اینترنت اشیا اینترنت را با اشیایی که در زندگی روزمره ما در همه جا وجود دارند متصل می کند، بازاریابان تقریباً در هر صنعتی قادر خواهند بود در هر مرحله از سفر مشتری، مشتریان را درگیر کنند.

مثال های بازاریابی اینترنتی اشیا

1. تبلیغ Superbowl Coinbase

هر سال، برندها میلیون ها دلار را برای یک آگهی تبلیغاتی 15 تا 60 ثانیه ای در طول Superbowl خرج می کنند.

هنگامی که Coinbase، یک پلتفرم مبادلات ارزهای دیجیتال، تبلیغات خود را در جریان Superbowl 2022 به اشتراک گذاشت، برخی از بینندگان گیج شدند و برخی دیگر مسحور شدند.

تبلیغ یک دقیقه‌ای آن‌ها یک کد QR را نشان می‌دهد که به دور صفحه سیاه می‌چرخد، که یادآور لوگوی «DVD» در تلویزیون‌های قدیمی‌تر است – با موسیقی پس‌زمینه وهم‌آور.

وقتی بینندگان استفاده شده دوربین گوشی هوشمند خود را روی کد QR قرار دادند، به وب‌سایت‌های پلتفرم هدایت شدند و در آنجا ۱۵ دلار برای ثبت‌نام و دانلود برنامه به آنها پیشنهاد شد.

کدهای QR دروازه‌ای به دستگاه‌های اینترنت اشیا در نظر گرفته می‌شوند و به برندها اجازه می‌دهند راه‌های خلاقانه اما مقرون به صرفه برای بازاریابی محصولات و خدمات خود بیابند.

تبلیغات آنقدر موفقیت آمیز بود که وب سایت از کار افتاد.

مثال بازاریابی اینترنت اشیا: کد QR superbowl Coinbase

منبع تصویر

2. Heineken’s The Closer

در ژوئن 2022، شرکت آبجو Heineken کمپینی را با الهام از کارمندانی که پس از همه‌گیری از خانه کار می‌کنند و در تلاش برای قطع ارتباط از محل کار هستند، راه‌اندازی کرد.

این شرکت اعلام کرد که در 8 ژوئن، هدایایی را برای مصرف‌کنندگان برگزار می‌کند که یک درب بازکن متصل به بلوتوث را به مصرف‌کنندگان می‌فرستد که در صورت استفاده، برنامه‌های کاری را خاموش می‌کند.

با استفاده از فناوری اینترنت اشیا، “Closer” از یک شتاب سنج برای تشخیص باز شدن بطری، ارتباط با دستگاه کاربر از طریق بلوتوث و خاموش کردن برنامه های کاری انتخاب شده استفاده می کند.

در یک بیانیه مطبوعاتی، رئیس برند جهانی این برند، برام وستنبرینک، به اشتراک گذاشت که این دستگاه برای رفع عدم تعادل بین کار و زندگی ساخته شده است.

با توجه به اینکه مرزهای زمانی سفت و سخت بین کار و زمان شخصی که به دنبال همه‌گیری کووید-19 به سرعت رو به وخامت است، می‌خواهیم گفتگوی بسیار مورد نیاز را در مورد اهمیت مقاومت در برابر فشارهای جامعه برای حضور مداوم در کار پرمشغله و تشویق کارگران ایجاد کنیم. در سرتاسر جهان برای اولویت بندی مجدد اوقات فراغت و اجتماعی با افرادی که بیشترین اهمیت را دارند.”

این هدیه فقط یک روز به طول انجامید و نیمه دوم این کمپین شامل یک “تقویم نزدیکتر” آنلاین بود که در آن کاربران جلسه ای را با حداکثر سه دوست برای دریافت 5 دلار برای خرج کردن آبجو و یک ورودی در یک هدیه دیگر برنامه ریزی می کنند.

مثال بازاریابی iot: تقویم هاینکن نزدیکتر است

منبع تصویر

این کمپین چند لایه نشان می‌دهد که چگونه برندهای خلاقانه می‌توانند در بازاریابی اینترنت اشیا حضور داشته باشند.

3. نمایش تبلیغات IoT Walgreens

در سال 2019، Walgreens شروع به آزمایش درب‌های خنک‌کننده دیجیتالی کرد که بازدیدکنندگان فروشگاه‌ها را با تبلیغات هدف قرار می‌داد و با برندهایی مانند MillerCoors و Nestlé که مایل به آزمایش محصولات خود بودند، شریک شد.

مثال بازاریابی اینترنت اشیا: نمایش تبلیغات خنک‌تر walgreens

منبع تصویر

نحوه کار به این صورت است: سنسورها و دوربین‌های واقع در داخل خنک‌کننده‌ها با فناوری تشخیص چهره جفت می‌شوند تا بر اساس سن، جنسیت، آب و هوا و موارد دیگر، چه چیزی را برای خریداران تبلیغ کنند.

به عنوان مثال، به یک بزرگسال جوان می‌توان نوشابه‌های گازدار را نشان داد در حالی که به یک فرد مسن می‌توان آبجو نشان داد. برای شرکت آبجو MillerCoors، این آزمایش امیدوار کننده به نظر می رسید.

در بیانیه ای، یک مدیر ارشد بازاریابی در MillerCoors گفت که یکی از بزرگترین موانعی که آنها با آن روبرو هستند این است که خریداران نمی دانند می توانند آبجو را در داروخانه ها خریداری کنند. داشتن تبلیغات هدفمند مانند این می تواند به طور چشمگیری فروش را افزایش دهد و بینش بیشتری در مورد رفتار مصرف کننده ارائه دهد.

این استراتژی بازاریابی فرصتی منحصر به فرد برای بازاریابی به مصرف کنندگان درست در نقطه خرید ارائه می دهد که در یک محیط آفلاین بی سابقه است.

4. Diageo

در سال 2015، Diageo، پیشرو در صنعت الکل نوشیدنی و بازاریابی اینترنت اشیا، از راه اندازی یک بطری هوشمند خبر داد.

نحوه کار به این صورت است: با هر خرید یک بطری برچسب آبی جانی واکر، کاربران پیام‌های شخصی‌سازی شده‌ای را برای مصرف‌کنندگانی که برچسب‌های سنسور چاپ شده را با استفاده از تلفن‌های هوشمند خود می‌خوانند، دریافت می‌کنند.

مثال بازاریابی اینترنت اشیا: بطری هوشمند Diageo

منبع تصویر

این برند اعلام کرد که هدف آن ارتقاء تجربه مصرف کننده و ارسال آسان پیام های بازاریابی هدفمند و به موقع است.

این یک مثال فوق العاده از چگونگی ارتقای رابطه با مصرف کننده پس از خرید است. اغلب، برندها منابع خود را به قدری بر جذب مشتری متمرکز می کنند که استراتژی های بازاریابی پس از خرید را در نظر نمی گیرند.

5. آلن سولی

برای برندها غیرمعمول نیست که از مشتریان بخواهند چیزی توییت کنند، اما این درخواست اغلب با هیجان یا شور و نشاط روبرو نمی شود، مگر اینکه مشتری احساس کند در ازای آن چیزی دریافت می کند.

با استفاده از اینترنت اشیا، اتصال هشتگ های رسانه های اجتماعی و هدایای محصول ممکن است ساده تر از همیشه باشد – و بسیار سرگرم کننده تر.

آلن سولی، یک برند لباس، بیلبوردی تعاملی برای پیراهن در بنگلور هند ایجاد کرد.

همانطور که کاربران #RainingSolly را توییت کردند، کامپیوتری که به بیلبورد متصل است، یک شیر برقی (سیم پیچی پشت پیراهن) را انتخاب می کند تا یک پیراهن را از روی بیلبورد بیرون بکشد تا یک مصرف کننده تصادفی برنده شود.

آلن سولی روشی منحصر به فرد برای تشویق مصرف کنندگان به اشتراک گذاری نام تجاری خود در رسانه های اجتماعی پیدا کرد و در عین حال افراد را قادر می ساخت تا به عنوان یک جامعه شخصاً درگیر شوند.

6. Nivea

تبلیغات چاپی و فناوری اینترنت اشیا احتمالاً مانند دو انتهای مختلف طیف بازاریابی هستند – گذشته و آینده. اما ممکن است نباشند.

Nivea Sun Kids با ارائه نوارهای دستبند در آگهی چاپی مجله برزیل که والدین می توانند آن را جدا کرده و مچ دست فرزندانشان را ببندند، کمپینی ایجاد کرد که هر دو را ترکیب می کند.

این دستبندها دارای مکان یاب داخلی بودند که وقتی با اپلیکیشن موبایل Nivea جفت می شدند، به والدین این امکان را می دادند که حداکثر فاصله ای را که فرزندانشان می توانند سرگردان باشند تعیین کنند. اگر کودک فراتر از حداکثر فاصله سرگردان بود، برنامه به والدین اطلاع می‌داد. رادار همچنین نشان می‌دهد که آیا کودک نزدیک‌تر یا دورتر می‌شود.

کمپین خلاقانه Nivea احتمالاً تبلیغات دهان به دهان بین والدین در برزیل را تشویق می کند و همچنین این برند را متفکر و نوآور نشان می دهد.

ما فقط زمانی که نوبت به بازاریابی اینترنت اشیا می شود، سطح را خراشیده ایم. در حالی که برخی از تاکتیک ها به منابع بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند، روش های خلاقانه و مقرون به صرفه زیادی وجود دارد که برندها می توانند از آنها برای گنجاندن اینترنت اشیا در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنند.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در جولای 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

در مورد فناوری نوظهور در جریان باشید




منبع