خرد متعارف ممکن است به شما بگوید که بازدیدهای ویدیویی یک معیار بیهوده هستند، اما من فکر میکنم که آنها در واقع نشانگر خوبی از عملکرد ویدیوی شما، به خصوص قلاب آن هستند.
همچنین فکر میکنم که تعداد بازدیدها، بهعنوان یک معیار، دارای معایبی است، مانند اینکه نمیتوانیم به شما بگوییم مخاطب شما چه کسی است یا ویدیوی شما با آنها طنینانداز میشود یا خیر.
به همین دلیل است که من این لیست از معیارهای مهم بازاریابی ویدیویی را برای ردیابی، بر اساس دادههای نظرسنجی بازاریابی ویدیویی که اخیراً اجرا کردم، ایجاد کردم. بیایید شیرجه بزنیم
کدام معیارها برندها را ردیابی می کنند؟
به گفته بازاریابان ویدیو، اینها مهمترین معیارهای تعامل ویدیویی برای ردیابی به منظور سنجش عملکرد محتوای ویدیویی هستند:
- نامزدی (43%)
- زمان تماشا (39%)
- تعداد بازدید (32%)
- حفظ مخاطب (27%)
- رشد فالوور/مشترک (25%)
- میانگین مدت زمان مشاهده (22%)
1. نامزدی
تعامل (لایک، کامنت، و غیره) بیشترین ردیابی معیار بازاریابی ویدیویی و مهمترین معیار بازاریابی ویدیویی برای پیگیری است.
این برای من منطقی است: این یکی از مهمترین عوامل در افزایش دسترسی ارگانیک ویدیوی شما است. اگر ویدیویی با بخشی از مخاطبان شما طنین انداز شود، احتمالاً با بقیه هم طنین انداز خواهد شد.
آدریان گروننبرگ، کارشناس اتوماسیون HubSpot و تجزیه و تحلیل دیجیتال، میگوید که نرخ تعامل مهمترین معیار است زیرا “میزان بالا [engagement rate] نشان می دهد که محتوای شما مرتبط و جذاب است، که می تواند منجر به افزایش دسترسی ارگانیک شود زیرا بینندگان بیشتر احتمال دارد ویدیو را به اشتراک بگذارند و بحث کنند.
دریافتهام که تعامل همچنین دادههای کمی ارزشمندی را در اختیار بازاریابان قرار میدهد. نظرات می توانند تأثیر عاطفی ویدیوی شما بر بینندگان را به شما نشان دهند. به نظر الهام گرفته شده اند؟ یا از شما عصبانی هستند که یک موضوع بحث برانگیز را پوشش داده اید؟ این داده ها می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که در آینده روی کدام موضوعات ویدیویی تمرکز کنید.
اشتراکگذاریهای اجتماعی میتوانند تصویر واضحتری از وابستگی و وفاداری مخاطبان به برند ارائه دهند. این معیار اندازه گیری می کند که مخاطب شما چقدر برای محتوا و برند شما ارزش قائل است. همچنین باعث ایجاد اعتبار برند شما می شود.
از آنجایی که مردم محتوایی را به اشتراک می گذارند که شخصیت ایده آل آنها را تایید می کند، افرادی که ویدیوی شما را به اشتراک می گذارند مایلند به جامعه خود نشان دهند که به برند شما اعتماد دارند و از آن حمایت می کنند.
اشتراک گذاری اجتماعی نیز یکی از بهترین اشکال بازاریابی دهان به دهان است.
2. زمان تماشا
زمان تماشا دومین معیار مهم است و به وضوح توضیح میدهد که مردم واقعاً چقدر زمان صرف تماشای ویدیوهای شما میکنند.
به عنوان مثال، اگر میانگین زمان تماشای ویدیوی 3 دقیقهای شما 2 دقیقه است، بینندگان متوسط تقریباً تمام آن را میگذرانند، احتمالاً به این دلیل که به محتوای آن علاقه دارند.
از طرف دیگر، اگر میانگین زمان مشاهده 30 ثانیه باشد، ویدیوی شما با موفقیت افراد را جذب نمی کند یا آنها را علاقه مند نمی کند. این دقیقاً همان چیزی است که میشل تابور، مهندس راهحلها در لینتون به من گفت: «زمان مشاهده، شاخصی است که نشان میدهد محتوای من خستهکننده است یا نه».
3. تعداد مشاهده
منطقی به نظر می رسد که تعداد بازدیدهای شما هر بار که ویدیوی شما در هر دستگاهی تماشا می شود افزایش یابد، درست است؟
معمولاً اینطور نیست و پلتفرم های مختلف نیز روش های مختلفی برای اندازه گیری تعداد بازدید دارند.
به عنوان مثال، یوتیوب یک بازدید را به عنوان ویدیویی در نظر می گیرد که توسط یک نفر در یک دستگاه پخش می شود. اگر آن شخص صفحه را بازخوانی کند، زمان تماشای او همچنان در یک بازدید اصلی حساب میشود.
با این حال، در TikTok، هر بار که یک ویدیو شروع به پخش می کند، بازدیدها افزایش می یابد.
بنابراین، چه معیار خوبی برای میزان بازدیدی که ویدیوهای بازاریابی شما باید داشته باشند چیست؟ اکثر بازاریابان (45٪) که به نظرسنجی بازاریابی ویدیویی اخیری که من انجام دادم پاسخ دادند می گویند میانگین بازدیدهایشان کمتر از 10000 بازدید است، در حالی که 16٪ می گویند میانگین ویدیوهایشان کمتر از 1K بازدید است.
من همچنین دریافتم که 82٪ به طور متوسط زیر 100000 بازدید در هر ویدیو.
5. رشد فالوور/مشترک
رشد فالوور/مشترک میتواند معیاری عالی برای عملکرد یک ویدیو باشد، زیرا نشان میدهد که ویدیوی شما مخاطبان جدیدی را جذب میکند و افراد را به سمت برند شما جذب میکند.
همچنین میتوانید ببینید ویدیوی شما چه نوع مخاطبی را جذب میکند، که میتواند به شما در ایجاد شخصیت خریدار و ایجاد محتوای با کیفیتتر متناسب با مخاطبانتان کمک کند.
6. میانگین مدت زمان مشاهده
میانگین مدت زمان نمایش کل زمان تماشای ویدیوی شما تقسیم بر تعداد کل ویدیوهای پخش شده، از جمله پخش مجدد است. به طور متوسط مدت زمان تماشای ویدیوی شما را اندازه می گیرد.
میانگین مدت زمان نمایش یک معیار قدرتمند است که ترجیحات طول ویدیوی مخاطبان شما را نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر ویدیوهای 45 ثانیه ای شما به طور متوسط 30 ثانیه طول می کشد، ممکن است بخواهید آن ویدیوها را 15 ثانیه کاهش دهید.
معیارهایی برای بازاریابی ویدئویی
انواع مختلف ویدیوها معیارهای متفاوتی دارند. در اینجا چند نوع ویدیو و معیارهایی که با آنها یافتیم آورده شده است:
1. فیلم های کوتاه
ویدیوی کوتاه محبوب ترین فرمت در میان پاسخ دهندگان نظرسنجی است – 83 درصد از آن استفاده می کنند. بالاترین بازگشت سرمایه را دارد، بیشترین تعامل را ایجاد می کند و بیشترین مشتریان را به همراه دارد. با توجه به ظهور ابزارها و پلتفرمهای ویدیویی کوتاه مانند Instagram Reels و TikTok، این من را شگفتزده نمیکند.
82 درصد از بازاریابان می گویند که طول بهینه یک ویدیوی بازاریابی کوتاه مدت کمتر از 60 ثانیه است. اغلب می گویند که طول بهینه بین 21-30 ثانیه است.
2. فیلم های طولانی
ویدئوی طولانی مدت به طور گسترده به هر ویدئویی بیش از سه دقیقه در نظر گرفته می شود. این فرمت از نظر میزان استفاده، بازگشت سرمایه، نسل اصلی و تعامل در رتبه دوم قرار دارد.
دریافتم که طول بهینه برای یک ویدیوی بازاریابی طولانی سه تا شش دقیقه (36%) است. 31 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که باید بیشتر از 10 دقیقه باشد.
برای یک نکته: صرف نظر از فرمت ویدیویی که استفاده میکنید، HubSpot’s Clip Creator یک سازنده ویدیو با هوش مصنوعی است که به سادهسازی فرآیند شما کمک میکند.
شما به سادگی به چند سوال اساسی در مورد ویدیوی خود پاسخ می دهید تا به ابزار حسی نسبت به آنچه می خواهید بسازید بدهید، یک الگوی ویدیویی را انتخاب کنید، و سپس بنشینید زیرا از هوش مصنوعی برای تولید کلیپ مورد نظر شما استفاده می کند.
به سوی تو
همانطور که پلتفرم های اشتراک گذاری ویدئو همچنان در حال رشد هستند، بازاریابی ویدئویی فقط برای موفقیت برند شما اهمیت بیشتری پیدا می کند. اکنون که معیارهایی را که اکثر بازاریابان – از جمله رقبای شما – اندازهگیری میکنند، میدانید، میتوانید برای کمپین بازاریابی ویدیویی بعدی خود تصمیمات درستی بگیرید.