6 موتور جستجوی برتر، رتبه بندی شده بر اساس محبوبیت


اغلب اوقات، بازاریابان هنگام رقابت برای ترافیک، به شدت بر روی گوگل تمرکز می کنند.

مردی که از موتور جستجوی محبوب برای مرور وب استفاده می کند

با توجه به اینکه گوگل بدون شک محبوب ترین موتور جستجو با بیش از 80 درصد از سهم بازار جستجو است، منطقی است. اما این محبوبیت، آن را به چالش‌برانگیزترین موتور جستجویی تبدیل می‌کند که در آن رتبه‌بندی بالایی دارد. اگر از سایر موتورهای جستجو غافل شوید، ممکن است فرصت های مهمی را برای ترافیک از دست بدهید.

→ اکنون دانلود کنید: بسته شروع SEO [Free Kit]

در اینجا، ما قصد داریم شش موتور جستجوی برتر در سراسر جهان را بررسی کنیم، تا بتوانید در جلسه بعدی سئوی خود درباره منابع ترافیکی بالقوه دیگر صحبت کنید.

توجه: برای گردآوری لیست خود، به موارد زیر نگاه کردیم سهم بازار جهانی موتورهای جستجو روی دسکتاپ و موبایل از آگوست 2021 تا اوت 2022.

1. گوگل

موتورهای جستجوی برتر: صفحه اصلی گوگل

منبع تصویر

گوگل با بیش از 80 درصد از سهم بازار جستجو، بدون شک محبوب ترین موتور جستجو است. علاوه بر این، گوگل تقریباً 95 درصد از ترافیک تلفن همراه را جذب می کند. پتانسیل بالای ترافیک، گوگل را به گزینه ای مناسب برای جذب جستجوی ارگانیک یا پولی تبدیل می کند – البته نکته منفی این است که تقریباً همه برای یک ترافیک با هم رقابت می کنند.

همچنین به خاطر داشته باشید که الگوریتم Google، مانند قطعه‌های برجسته، با هدف برآورده کردن نیازهای کاربران به طور مستقیم در Google، در نتیجه نیازی به کلیک روی هیچ پیوندی ندارد. این ویژگی‌ها و محبوبیت Google ممکن است جذب ترافیک وب‌سایت مورد نظرتان را برای شما دشوار کند.

2. بینگ

موتورهای جستجوی برتر: صفحه جستجوی بینگ

منبع تصویر

بینگ، بزرگترین رقیب گوگل، 15 درصد از جستجوهای ایالات متحده را به خود اختصاص داده و همچنین یاهو، سومین موتور جستجوی بزرگ ایالات متحده را نیز در اختیار دارد. صفحات جستجوی بینگ به طور قابل ملاحظه ای شبیه به گوگل هستند، با دسته بندی های مشابه و پس زمینه سفید مشابه، با لینک های آبی و URL های سبز. با این حال، Bing علاوه بر این، «پاداش» را ارائه می‌کند، برنامه‌ای که هنگام جستجو یا خرید در موتور به شما امتیاز می‌دهد و سپس به شما امکان می‌دهد آن امتیازها را برای کارت‌های هدیه، کمک‌های غیرانتفاعی و موارد دیگر بازخرید کنید.

3. Yahoo!

برترین موتورهای جستجو: یاهو!  صفحه نخست

منبع تصویر

مسلما شیک ترین رابط موتور جستجو، Yahoo! هنوز هم توانسته است با کمتر از 3 درصد از سهم بازار جهانی، جایگاه سوم را در فهرست ما کسب کند. یاهو توسط Bing ارائه می شود، بنابراین نتایج جستجو بین دو موتور جستجو بسیار شبیه است. با این حال، هنوز هم به تنهایی یک موتور جستجوی مهم با بیش از 600 میلیون کاربر ماهانه است.

4. Yandex

موتورهای جستجوی برتر: صفحه اصلی جستجوی Yandexمنبع تصویر

موتور جستجوی روسی Yandex تقریباً 2٪ از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد. با این حال، پرکاربردترین موتور جستجو در کشور خود است و گوگل رتبه دوم را در اختیار دارد. اگر در سطح جهانی تجارت می کنید و به دنبال دستیابی به مشتریان روسی هستید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال، Yandex دارای تعدادی نشانگر کیفیت یا نشان است که می تواند در کنار نتایج جستجو نمایش داده شود. یکی از برجسته ترین آنها شاخص کیفیت سایت یا SQI است که نشان می دهد سایت شما چقدر برای کاربران مفید است.

راهنمای ابزارهای وب مستر مناطق Yandexمنبع تصویر

مانند Google، Yandex همچنین این موضوع را در نظر می گیرد که آیا درخواست کاربر دارای هدف محلی است یا خیر و نتایج وابسته به منطقه را نمایش می دهد. برای توضیح این موضوع، باید به ابزارهای وب مستر Yandex بروید و یک منطقه سایت را تنظیم کنید.

5. DuckDuckGo

موتورهای جستجوی برتر: صفحه اصلی DuckDuckGo

منبع تصویر

اگر از تبلیغات هدفمند ناراحت هستید یا نمی خواهید داده های جستجوی شما ذخیره شود، ممکن است بخواهید DuckDuckGo را امتحان کنید، که خود را به عنوان “موتور جستجویی که شما را ردیابی نمی کند” معرفی می کند. هیچ اطلاعاتی را ردیابی، جمع‌آوری یا ذخیره نمی‌کند، بنابراین می‌توانید کفش‌ها را بدون اینکه توسط تبلیغات بعدی Macy’s Shoes بمباران شوید، جستجو کنید. شایان ذکر است که هنوز تبلیغاتی در DuckDuckGo وجود دارد – فقط تبلیغات شخصی نیست.

علاوه بر این، DuckDuckGo دارای یک رابط تمیز و تنها یک صفحه جستجو است که حرکت آن را نسبت به سایر موتورهای جستجو آسان تر می کند. با میانگین 94,758,414 جستجوی مستقیم روزانه تا سپتامبر 2022، به آرامی در بازار جست و جو مطرح می شود.

6. بایدو

موتورهای جستجوی برتر: صفحه اصلی بایدومنبع تصویر

بایدو بزرگترین موتور جستجوی چین است که بیش از 63 درصد از بازار جستجوی چین را در اختیار دارد. این موتور جستجو شبیه گوگل است (علاوه بر زبان ماندارین)، با پس زمینه سفید، لینک های آبی و URL های سبز. مانند گوگل، بایدو نیز قصد دارد ویژگی های غنی تری را در SERP ها بگنجاند.

اگر علاقه مند به جذب بازار آسیا هستید، Baidu گزینه خوبی برای بررسی است. با این حال، موتور جستجو برخی از تصاویر را سانسور می کند و وب سایت های طرفدار دموکراسی را مسدود می کند، بنابراین اگر نتایج جستجو را با هم مقایسه می کنید، لیست نتایج جامع تری را در گوگل پیدا خواهید کرد.

روندهای نوظهور موتورهای جستجو

موتورهای جستجوی برتر ممکن است در آینده نزدیک رقیب دیگری برای کسب و کار کاربر داشته باشند زیرا Ahrefs اعلام کرده است که در حال کار بر روی موتور جستجوی خود هستند. در حال حاضر در نسخه بتا، Yep از دیگر پلتفرم‌ها منحصربه‌فرد است زیرا 90 درصد از درآمد تبلیغات خود را با سازندگان محتوا به اشتراک می‌گذارد. با این مدل، Yep قصد دارد افراد بیشتری را تشویق کند تا دانش و محتوای با کیفیت خود را به اشتراک بگذارند.

Google همچنین در تلاش است تا محتوای خوب را با به‌روزرسانی محتوای مفید 2022 خود در اولویت قرار دهد. آجا فراست، مدیر سئو محتوای HubSpot می گوید که این به روز رسانی پیامدهای زیادی برای صنعت دارد.

“اول، گوگل یک سیگنال قوی ارسال می کند که محتوای نوشته شده توسط انسان بر محتوای کامپیوتری ارجحیت دارد. (طنز، با توجه به اینکه تقریباً همه SERP ها الگوریتم شده اند.)

فراست همچنین اشاره می کند که این به روز رسانی باید سئوکاران را تشویق کند تا رویکرد جامع تری برای عملکرد سایت داشته باشند.

فراست توضیح می دهد: “این به روز رسانی همچنین این ایده را تقویت می کند که دامنه شما یک موجودیت است و محتوای یک قسمت از وب سایت شما بر عملکرد بخش دیگری از وب سایت شما تأثیر می گذارد.” با در نظر گرفتن این موضوع، سئوکاران باید به سایت خود به عنوان یک کل نگاه کنند نه مجموعه ای از صفحات مجزا.

فراتر از گوگل فکر کنید

در نهایت، در نظر گرفتن فرصت های ترافیکی جایگزین در کنار گوگل هنگام ایجاد یک استراتژی سئو ضروری است. با تنوع بخشیدن به منابع خود، به احتمال زیاد صفحه اول SERP ها را جذب خواهید کرد و در موقعیت بهتری برای یافتن یک مخاطب هدف واقعا ایده آل قرار دارید.

این مقاله در ابتدا در سپتامبر 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

بازار یابی



منبع