6+ نکته برای کاهش اضطراب جستجوی شغل


آیا در مورد جستجوی شغل خود احساس اضطراب می کنید؟ تو تنها نیستی. رقابت برای مشاغل شدید است و جستجو می تواند طاقت فرسا باشد.

کیت رایگان: همه چیزهایی که برای جستجوی شغل خود نیاز دارید

در این مقاله، علائم هشدار دهنده ای که ممکن است با اضطراب جستجوی کار مواجه شده اید و راه های کاهش آن را پوشش دهیم.

علائم هشدار دهنده اضطراب جستجوی شغل

دانستن تفاوت بین ناامیدی و اعصابی که در طول هر جستجوی شغلی رخ می دهد و اضطرابی که می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد، مهم است.

در اینجا برخی از علائم هشدار دهنده وجود دارد که نشان می دهد ممکن است اضطراب جستجوی کار را تجربه کنید:

  • مشکل در برخاستن از رختخواب و/یا تمرکز
  • افزایش تحریک پذیری
  • بی علاقگی به سرگرمی های معمولی
  • احساس درماندگی و/یا بی ارزشی
  • فضای به هم ریخته و/یا کثیف
  • اهمال کاری

توجه به این نکته مهم است که این احساسات می تواند برای هر کسی در طول فرآیند جستجوی شغل ایجاد شود. زمانی که ادامه پیدا می‌کند و بر توانایی شما برای زندگی روزمره تأثیر می‌گذارد، موضوع مهم‌تری می‌شود.

در بخش بعدی، راه‌هایی را برای کاهش اضطراب و بازگرداندن کنترل بر جستجوی شغلتان پوشش خواهیم داد.

چگونه با اضطراب جستجوی شغل مقابله کنیم

  1. یک روال را دنبال کنید.

زمانی که یک شغل تمام وقت (یا حتی پاره وقت) دارید، از شما انتظار می رود که به یک برنامه پایبند باشید. این می تواند 9 صبح تا 5 بعد از ظهر، 10 صبح تا 7 بعد از ظهر یا چیز دیگری باشد. نکته این است که شما به آن ساعت ها پایبند هستید.

وقتی نوبت به جستجوی شغل جدید می رسد، درمان کنید که به عنوان شغل شما این بدان معناست که برای ساعات مشخصی کار کنید، به طور منظم استراحت کنید و در پایان روز از ساعت خارج شوید.

مسئله ای که بسیاری از جویندگان کار در طول کاریابی با آن مواجه می شوند این است که به زندگی روزمره آنها وارد می شود. همانطور که داشتن تعادل بین کار و زندگی مهم است، مهم است که از روالی پیروی کنید که به شما امکان می دهد ارتباط را قطع کنید.

این به شما اطمینان می دهد که زمانی برای پرورش خود در خارج از “کار” از طریق معاشرت، سرگرمی ها و موارد دیگر خواهید داشت.

2. برنده های کوچک را در برنامه خود جای دهید.

وقتی به دنبال شغل هستید، فقط به دنبال کار نیستید. شما ایمیل می فرستید، درباره شرکت ها تحقیق می کنید و مدیران استخدام می کنید، با شبکه خود ارتباط برقرار می کنید، ارتباطات جدید ایجاد می کنید و موارد دیگر.

می تواند طاقت فرسا باشد و می تواند به اضطراب تبدیل شود.

همانطور که در طول روز به وظایف خود دست و پنجه نرم می کنید، در برخی از پیروزی ها قرار بگیرید که انگیزه شما را حفظ می کند. این می تواند به جستجوی شغل شما مرتبط یا نامرتبط باشد، مانند:

  • خواندن یک فصل از یک کتاب جدید.
  • ارتباط با شخصی در صنعت خود در لینکدین
  • رسیدن به سطح جدیدی در Duolingo.

هر کاری که می توانید انجام دهید و برای شما شادی می آورد، آن را در برنامه خود قرار دهید.

نکته حرفه ای: هر زمان که در روز دچار رکود شدید، آن را برنامه ریزی کنید. افزایش انرژی که دریافت خواهید کرد مسلماً بهتر از هر فنجان قهوه است.

3. به یاد داشته باشید که شخصی نیست.

به دنبال شغل جدید به معنای مواجهه با طرد شدن است.

اگرچه حفظ این موضوع سخت است، اما عوامل و متغیرهای زیادی – خارج از کنترل شما – وجود دارد که بر کاندیداهایی که مدیران استخدام می‌کنند برای یک نقش تأثیر می‌گذارند. به این ترتیب، فقط به این دلیل که شما رد شدید، به این معنی نیست که تیم شما را دوست نداشته است.

وقتی فکر می‌کنید یا چیزهایی از این قبیل می‌گویید خودتان را بگیریدمن چه غلطی می کنم؟در عوض، هر تعامل با شرکت ها را به عنوان فرصتی برای یادگیری در نظر بگیرید.

همچنین یادآوری این نکته می تواند کمک کند که هر «نه» شما را یک قدم به «بله» خود نزدیکتر می کند.

4. تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید.

وقتی فرصتی پیدا می کنید که ظاهراً با چیزی که به دنبالش هستید مطابقت دارد، به راحتی هیجان زده می شوید و شروع به خیال پردازی در مورد آن می کنید.

فرض کنید به دور سوم فرآیند مصاحبه می رسید. شما ممکن است مصاحبه را در جای دیگری متوقف کنید زیرا ایمان دارید که این مصاحبه به نتیجه خواهد رسید. در مقابل آن اصرار مقاومت کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، عوامل بی شماری وجود دارد که بر تصمیم گیری مدیران تاثیر می گذارد. به یک شرکت متعهد نشوید مگر اینکه آنها از طریق یک پیشنهاد شغلی به شما متعهد شده باشند.

عملکرد با انعطاف پذیری و سازگاری به شما این امکان را می دهد که با وجود ناامیدی که می تواند در جستجوی کار ایجاد شود، انگیزه خود را حفظ کنید.

5. هر روز دلسرد شوید.

هنگامی که روز را به پایان رساندید، مهم است که در فعالیت هایی شرکت کنید که سیستم عصبی شما را منهدم کرده و دوباره به شما انرژی می دهد.

در حالی که ممکن است وسوسه شوید که وارد شبکه های اجتماعی شوید، این کار را نکنید. اغلب، به جای استراحت، با محرک‌هایی از تماشای نتفلیکس یا پیمایش در TikTok حواس‌مان را پرت می‌کنیم.

در اینجا چند جایگزین بهتر وجود دارد:

  • به پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری در طبیعت بروید.
  • به موسیقی یا پادکست گوش دهید.
  • یک کتاب را رنگ کنید یا بخوانید.
  • با دوستان و خانواده ارتباط برقرار کنید.
  • مدیتیشن کنید.
  • یک پازل یا سودوکو را کامل کنید.
  • بازی های رومیزی انجام دهید.

6. استراتژی خود را تغییر دهید.

اگر استراتژی فعلی شما همچنان مضطرب است، چیزی را تغییر دهید.

به عنوان مثال، شاید تمام روز در خانه نشستن برای شما مفید نباشد. شاید در کافی شاپ یا پارک بهتر کار کنید.

با رزومه خود جذابیت زیادی ندارید؟ سعی کنید یک نویسنده رزومه استخدام کنید یا از همکار خود بخواهید آن را بررسی کند.

معمولاً در طول جستجوی شغل احساس گیر افتادن می کنید که می تواند منجر به اضطراب شود. تطبیق استراتژی خود می تواند به کاهش برخی از این موارد کمک کند و در طول فرآیند خود احساس قدرت کنید.

۷- کمک بخواهید.

اگر متوجه شدید که هنوز در حال مبارزه هستید و نمی دانید کجا باید بروید، برای کمک بخواهید.

اضطراب جستجوی کار بسیار رایج است و شما نباید به تنهایی با آن روبرو شوید. تماس با یک درمانگر را در نظر بگیرید که می تواند به شما در کشف راه های جدید برای تجربه این سفر کمک کند.

در جامعه خود، با دوستان و خانواده تماس بگیرید. در حالی که آنها همیشه متوجه نمی شوند که شما چه چیزی را تجربه می کنید، اما می توانند پشتیبانی مورد نیاز شما را ارائه دهند.

با کمک این بسته رایگان جویندگان کار، برای کار درخواست دهید، اطلاعات مهم را پیگیری کنید و برای مصاحبه آماده شوید.



منبع