6 کمپین بازاریابی شبح آور درست در زمان هالووین
این ساده است اما برای TikTok، ممکن است دقیقاً رویکرد درستی باشد.
در این آگهی بازرگانی، جوانانی که لباسهای پوشیده به تن دارند، بهصورت دایرهای جلوی تابلوی Ouija مینشینند، وسیلهای که برای ارتباط با ارواح، ارواح و دیگر موجودات ماوراء طبیعی استفاده میشود.
در طول هالووین، برخی از نامتعارف ترین برندها را خواهید دید. این به این دلیل است که تعطیلات به کسب و کارها اجازه می دهد به گونه ای که طبیعی و روان باشد، منشعب شوند.
همانطور که آنها بازی می کنند، باد شدیدی در اتاق می وزد، و قبل از اینکه متوجه شوند، “روح” یک نوار Twix را گاز گرفته است. همه شروع به فریاد زدن می کنند و شات پایانی می گوید: «ارواح تصمیم گرفتند. چپ یا راست، هر کدام تصمیم خوبی است.»
در حالی که آنها می توانند با تبلیغات پر زرق و برق همراه شوند، این رویکرد ظریف است، زیرا در فرآیندی تعبیه شده است که کاربران به طور طبیعی درگیر آن هستند.
در زیر، نمونههایی از کمپینهای بازاریابی هالووین، از تبلیغات و محصولات فصلی گرفته تا پستهای رسانههای اجتماعی و کمپینهای تأثیرگذار را خواهید دید.
وقتی می گوییم «مخاطبان خود را در جایی که هستند ملاقات کنید»، این همان چیزی است که می گوییم. این همکاری یک بازی عالی برای دیزنی است، زیرا آنها احتمالاً سعی می کنند در میان جمعیت جوان تر بچرخند و علاقه مندی را به پارک های خود جلب کنند.
اگرچه فصل شبح وار تا اول اکتبر به طور رسمی شروع نمی شود، شروع پاییز زمان خوبی برای شروع معرفی محصولات و خدمات با مضمون هالووین است.
از غذاهای گیاهی استفاده کنید. در 7 سپتامبر، آنها شروع به اشتراک گذاری تصاویر محصول مربوط به هالووین کردند و کارها را با یک کیک جمجمه شروع کردند.
این کمپین چند کانالی شامل یک آگهی تبلیغاتی در طول “مصاحبه با خون آشام” AMC، مشارکت با Six Flags برای ارائه آیتم های منوی مارک دار، و بیلبوردهای قابل اسکن با کد QR بود.
از سال 2012، Twix کمپین های تبلیغاتی متمرکز بر سمت چپ و راست میله های شکلات خود را ارائه کرده است.
اگرچه مفهوم یک خون آشام گیاهخوار در طول هالووین چندان جالب به نظر نمی رسد، هاینز راهی برای عملی کردن آن پیدا کرد.
این یک مثال عالی از این است که چگونه یک برند میتواند یک کمپین موجود را تغییر دهد و به آن تغییر شکل دهد.
2. پارک های دیزنی و تیک تاک
آیا نمی دانید چقدر زود می توانید بازاریابی محصولات فصلی خود را شروع کنید؟ برای هالووین، می توانید از اوایل سپتامبر شروع کنید.
این مثالهای متنوع راههای زیادی را نشان میدهند که میتوانید به تعطیلات نزدیک شوید و در عین حال به برند خود وفادار بمانید.
درست همانطور که چاکی مترادف با هالووین است، آبجوهای کدو تنبل الیزیان نیز مترادف با فصل شده اند. جو بیساکا، یکی از بنیانگذاران Elysian Brewing، در بیانیه ای گفت: دیدن چهره نمادین و کک و مک چاکی روی قوطی های ما مانند یک کبریت ساخته شده در … آه … جهنم است.
برای شروع زمان ترفند، این شرکت آبجو یک دسته محدود آبجو را برای هالووین منتشر کرد، “A Killer Wit Beer”.
برای هالووین، آنها با همان موضوع ادامه میدهند – با این تفاوت که این موضوع با یک پیچ و تاب همراه است (یا باید بگویم Twix؟).
همکاریهایی مانند این میتواند برای رشد مخاطبان جدید کلیدی باشد و در تعطیلات که احتمال همسویی استراتژیها و اهداف بیشتر است، میتواند به خوبی کار کند.
در TikTok، Target به شدت به محتوای تولید شده توسط کاربر متکی است. آنها میدانند که راهاندازی کامل – در اینستاگرام – کلید موفقیت در این برنامه نیست.
منبع تصویر
در TikTok، تبدیل متن به گفتار یک ویژگی محبوب است که توسط بسیاری از سازندگان استفاده میشود. صداها می توانند از لهجه های آمریکایی استاندارد گرفته تا شخصیت های محبوب متغیر باشند و برای افزودن عمق (یا سرگرم کننده) بیشتر به ویدیوها مفید باشند.
یک نکته مهم در اینجا این است که تنها یک راه برای موفقیت وجود ندارد. اگر منابعی برای یک رویکرد چند جانبه دارید، از انجام آن نترسید. حتی کمپین های ناموفق به شما در مورد مخاطبان خود و آنچه که آنها به دنبال آن هستند می آموزند – بنابراین همیشه یک پیروزی برای تیم شما است.
از این کمپین برندسازی مشترک بین Elysian Brewing، USA Network و Syfy استفاده کنید.