فقط به این دلیل که مردم کاری را به روش خاصی انجام می دهند به این معنی نیست که شما باید انجام دهید.
در عوض، آنها بر روی مشتری ایده آل خود بر اساس محصولی که در آن دسته ایجاد کرده اند تمرکز می کنند.

و سپس همین کار را برای شرکت هایی انجام دادم که 100 تا 999 میلیون دلار درآمد دارند. و من همین کار را برای شرکت هایی انجام دادم که 10 تا 99 میلیون دلار درآمد و 1 میلیون تا 9 میلیون دلار خواهند داشت.

من بیش از 20 سال است که بازاریاب هستم. و با گذشت زمان، به نوعی در راه خود گیر می کنید…
اما این بدان معنا نیست که سئو بهترین کانال است. اکنون من هنوز عاشق سئو هستم، اما در واقع همه کانال های بازاریابی را دوست دارم و به جای اینکه “فقط” سئو را تحت فشار قرار دهم، همه آنها را تحت فشار قرار می دهم.
آیا می خواهید میزان فروش من در هفته اول را حدس بزنید؟
وقتی جوان تر بودم، خیلی بیشتر در راه خود گیر کرده بودم و این به رشد من آسیب زد (چه از نظر شخصی و چه از نظر تجاری).
بنابراین، من آن را با لیست NeilPatel.com خود امتحان کردم.
فقط به خمیر دندان نگاه کنید. همه ما از آن استفاده می کنیم … اما فقط به این دلیل که همه ما از آن استفاده می کنیم به این معنی نیست که شرکت های خمیردندان فقط همه ما را با پیام ها یا حتی محصولات مشابه هدف قرار می دهند.
سالها پیش (پیش از کووید) من در تورنتو بودم و در دفتر Expedia در کانادا نشسته بودم. من با دوستم تونی بودم و در حال بررسی آمار مبارزات انتخاباتی بودیم.
وقتی این را یاد گرفتم، شروع به اجرای آن کردم. و نه فقط در یک سایت، بلکه در بسیاری از سایت ها، با درآمدهایی در اندازه های مختلف.
این رشد دیوانه کننده است. به خصوص در این اقتصاد.
اینها همه شرکت های بزرگ هستند. فقط به AmerisourceBergen نگاه کنید. این یک شرکت Fortune 100 است… اما اکثر مردم هیچ سرنخی ندارند که چیست یا چه کاری انجام می دهند.
وقتی این را دیدم، تصمیم گرفتم کاری انجام دهم که سرگرم کننده بود. من به تمام شرکتهایی که با آنها کار کردیم و بیش از 1 میلیارد دلار درآمد سالانه تولید میکنند، نگاه کردم و میخواستم ببینم چند درصد از ترافیک جستجوی آنها از برند آنها میآید.
2 راه اصلی که شما انجام می دهید عبارتند از:
- شما برای مدت طولانی در تجارت می مانید.
- شما محصول یا خدمات خوبی می سازید که مردم آن را دوست دارند.
اگرچه بسیاری از کسب و کارها شکست می خورند، همانطور که از نمودار بالا می بینید، به طور کلی افراد بیشتری در حال ایجاد کسب و کار هستند. هر چه تعداد کسب و کارها بیشتر باشد، رقابت بیشتری در بازاریابی خواهید داشت.
اما این آمار را بررسی کنید. به گفته بنیانگذار Under Armour، کوین پلانک، حداقل 10 سال طول می کشد تا یک برند کاملاً شناخته شده ساخته شود. مهم نیست در چه صنعتی هستید، این مدت زمان زیادی است.
70 درصد از 10 کلمه کلیدی که بیشترین جستجو را داشته اند، برندها هستند.
و من تنها کسی نیستم که راه اندازی می کنم. اپل و بسیاری از شرکت های بزرگ دیگر نیز همین طور.
من قبلاً معتقد بودم که این بهترین کانال است زیرا در دراز مدت ارزان تر از تبلیغات پولی است.
و او یک تست جالب را که آنها در Expedia اجرا کردند شکست. ببینید، Expedia دارای بسیاری از املاک است مانند Expedia، Hotels.com، Trip Advisor (آنها آن را منتشر کردند)، Travelocity، و غیره…
مطمئنا، سئو مهم است، و همچنین تبلیغات پولی، رسانه های اجتماعی، و سایر کانال های بازاریابی نیز مهم است… اما اگر می خواهید در بلندمدت برنده شوید، باید روی برندسازی تمرکز کنید.
صحبت در مورد قایق ها و قایق های تفریحی ممکن است جالب باشد، اما هیچ مشتری را به همراه نخواهد داشت. این فقط اتلاف وقت است.
از هدر دادن پول خودداری کنید و پتانسیل پنهان تبلیغات خود را باز کنید.
- قدرت تبلیغات عمدی را کشف کنید.
- به مخاطبان هدف ایده آل خود برسید.
- کارایی هزینه تبلیغات را به حداکثر برسانید.