همچنین، اگر مخاطبان هدف شما در درجه اول بخشی از یک نسل خاص هستند، به تفاوت های نسلی توجه داشته باشید.
36 درصد از مصرف کنندگان می گویند محتوای مرتبط دومین محتوای جالب و به یاد ماندنی است که برندها می توانند در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. تقریباً 70 درصد از مصرفکنندگان نیز میگویند که معتبر بودن و مرتبط بودن محتوای رسانههای اجتماعی مهمتر از محتوای صیقلی و باکیفیت است.
بازاریابان چگونه اندازه گیری می کنند:
بر اساس نظرسنجی روند مصرف کنندگان ما، جالب ترین و به یاد ماندنی ترین محتوایی که برندها می توانند به اشتراک بگذارند، محتوای خنده دار، محتوای مرتبط و محتوایی است که ارزش های برند را منعکس می کند.
1. مطالب خنده دار
تحت همین سوال، یادگیری در مورد یک محصول و ویژگی های آن در رسانه های اجتماعی در رتبه چهارم قرار گرفت. در میان مصرفکنندگانی که این اولویت را دارند، پستهای فید، تبلیغات یا محتوای حمایتشده و ویدیوهای کوتاه (مانند TikToks یا Reels) را دوست دارند.
30 درصد از بازاریابان محتوایی تولید می کنند که ارزش های برند آنها را منعکس می کند، بنابراین جا برای بهبود وجود دارد.
به سه اولویت برتر برای یادگیری محصولات توجه کنید و از آنجا بروید.
- مصرف کنندگان دوست دارند پست های فید را ببینند، بنابراین یک برنامه پست ثابت ایجاد کنید تا در ذهن خود باقی بمانید و احتمال دیده شدن محصولات خود را افزایش دهید.
- مصرفکنندگان میخواهند تبلیغات یا محتوای حمایتشده را ببینند، بنابراین میتوانید تبلیغاتی را در پروفایلهای اجتماعی خود مانند مشارکتهای پولی، کمپینهای تأثیرگذار، یا تبلیغات پولی (مانند آگهیهای فید خبری فیسبوک) اجرا کنید.
- مصرفکنندگان همچنین میخواهند ویدیوهای کوتاهمدت را ببینند، بنابراین TikToks، YouTube Shorts، و غیره را ایجاد کنید — محتوای خوراکی برای هر پلتفرمی. (گزارش بازاریابی ویدئویی Wyzowl نشان داد که 93٪ از بازاریابان می گویند که ویدیو درک کاربر را افزایش می دهد، بنابراین نتیجه خواهد داد).
بازاریابان مبتنی بر داده در سال 2023 برنده خواهند شد، بنابراین ترجیحات مصرف کننده در این پست را با آنچه کسب و کار خودتان انجام می دهد مقایسه کنید، زمینه های فرصت را شناسایی کنید و برای مشتری خود حل کنید.
هنگام یادگیری محصولات و ویژگیهای آنها، مشتریان جستجو در اینترنت را ترجیح میدهند، فروشگاههای خردهفروشی و تبلیغات دهان به دهان در رتبه دوم و تبلیغات تلویزیونی در رتبه سوم قرار گیرند. Gen Z تنها نسلی است که اولویت اول متفاوتی دارد، که یادگیری در مورد یک محصول و ویژگی های آن از طریق رسانه های اجتماعی است.
محتوای مرتبط زندگی، تجربیات و نیازهای مخاطبان را یادآوری می کند. برای اینکه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، باید آنها را درک کنید. آنها چه کسانی هستند؟ نقاط درد آنها چیست؟ ترجیحات آنها چیست؟
برای مثال، اگر Gen Z و Millennials مخاطبان اصلی شما هستند، میتوانید روی ویدیوهای کوتاه و حضور در پلتفرمهایی که به آن پاسخ میدهند تمرکز کنید. اگر مخاطبان شما Baby Boomers یا Gen Xers هستند، میتوانید انجمنهای آنلاین را در کانالهایی که قبلاً در آن هستند ایجاد کنید تا در مورد نیازهای آنها صحبت کنید.
بازاریابان داده محور جلوتر از منحنی هستند
منبع تصویر
بازاریابان چگونه اندازه گیری می کنند؟
منبع تصویر
چگونه بازاریابان اندازه گیری می کنند
با این حال، تقسیم این ترجیحات بر اساس نسل، تصویر متفاوتی را ترسیم می کند.
- ژنرال Z اولویت اصلی برای یادگیری، ویدیوی کوتاه، پستهای داستانی یا از تأثیرگذارانی است که آنها دنبال میکنند.
- هزاره ها ویدیوهای کوتاه، تبلیغات یا محتوای حمایت شده و پستهای فید را ترجیح دهید.
- ژنرال Xers پستهای فید، انجمنهای آنلاین و ویدیوهای کوتاه را ترجیح میدهند.
- بیبی بومرها تبلیغات یا محتوای حمایت شده، پستهای فید و انجمنهای آنلاین را ترجیح میدهند.
دانستن اینکه چه کسانی به شما کمک می کنند تا محتوایی ایجاد کنید که به آنها به عنوان افراد مرتبط باشد. مصرفکنندگان همچنین میخواهند با برندهای مورد علاقهشان روابط برقرار کنند، بنابراین احساس اینکه میتوانند با کسبوکار شما و داستان کسبوکار شما ارتباط برقرار کنند، میتواند ارتباطی را که به دنبال آن هستند تقویت کند.
45 درصد از بازاریابان این نوع محتوا را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و 16 درصد قصد دارند برای اولین بار در سال 2023 از آن استفاده کنند. از بازاریابانی که آن را به اشتراک می گذارند، 89 درصد قصد دارند سرمایه گذاری های خود را در آن حفظ یا افزایش دهند و می گویند که این محتوا را دارد. پنجمین ROI بالاتر از هر روند.
بازاریابان چه کاری می توانند انجام دهند؟
با در نظر گرفتن این موضوع، ارزشهای برند خود را در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارید – به آنها اجازه دهید بدانند به چه چیزی اهمیت میدهید و برای اتخاذ موضع چه میکنید. مصرف کنندگان می دانند که شما به چه چیزی اهمیت می دهید، و شما افرادی را جذب خواهید کرد که علایق مشابهی دارند و می توانند مرورگرهای کنجکاو را به مشتریان پولی تبدیل کنند، اگر متوجه شوند که واقعاً با شما ارتباط دارند.
در اینجا نحوه اندازه گیری بازاریابان در حال حاضر با اولویت مصرف کننده آمده است:
- بازاریابان اغلب از ویدیوهای کوتاه به عنوان بخشی از استراتژی های رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنند (58٪) – در مجموع رتبه سوم را به خود اختصاص می دهند، اما به ویژه برای Gen Z و Millennials مهم است.
- در حال حاضر از هر 4 بازاریاب 1 نفر از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده میکنند و 89 درصد از بازاریابانی که در حال حاضر از آن استفاده میکنند، سرمایهگذاری خود را افزایش میدهند یا حفظ میکنند – به ویژه برای اولویت دوم برای تبلیغات و محتوای حمایتشده و تمایل ژنرال Zs برای یادگیری از اینفلوئنسرها مهم است.
- 20٪ از بازاریابان رسانه های اجتماعی روزانه، 22٪ چند بار در روز، و 34٪ چندین بار در هفته پست می گذارند و اطمینان حاصل می کنند که محتوای آنها هنگام مرور فیدهای آنها دیده می شود – پست های فید بهترین روشی است که مصرف کنندگان می خواهند در شبکه های اجتماعی یاد بگیرند. رسانه ها.
بازاریابان چه کاری می توانند انجام دهند؟
برای کمک به آمادهسازی استراتژیهای خود برای برآوردن نیازهای مخاطبان، این پست عمیقاً به یافتههای گزارش وضعیت مصرفکننده در مورد ترجیحات مصرفکننده میپردازد، در مورد اینکه چگونه بازاریابان در حال حاضر با این اولویتها اندازهگیری میکنند و آنچه را که میتوانید برای برآورده کردن بهتر نیازهای مصرفکننده میتوانید انجام دهید، بحث میکند.
چه نوع محتوایی برای مصرف کنندگان به یاد ماندنی است؟
با در نظر گرفتن این موضوع، بازاریابان می توانند کارهایی مانند این را انجام دهند
- ایجاد یک استراتژی کلیدواژه SEO موثر برای دسترسی به کاربران در حال مرور اینترنت.
- استفاده از تصاویر و تصاویر با کیفیت بالا برای تبلیغات در فروشگاه برای جلب توجه بازدیدکنندگان.
- نظرات مشتریان را بخواهید و نظرات را برای مشتریان آسان کنید تا بتوانند از نظرات دیگران در مورد کسب و کار شما بیاموزند.
سفارش دادن بسته های میان وعده آسان تر از تهیه این بلیط ها است
– مک دونالد (@McDonalds) 17 نوامبر 2022