7 مهارت نرم که برای دستیابی به رشد شغلی به آن نیاز دارید


آیا کسی وجود دارد (یا امیدوارم چند نفر کسی) در شرکت شما که به نظر می رسد همه می خواهند با او کار کنند؟

شاید این فردی با مهارت های نرم شگفت انگیز است که آنها را به طوفان فکری می کشاند. یا شاید آنها مشاوری هستند که برای برخی از تأثیرگذارترین مسائل تجاری به کار می روند. یا شاید به نظر می رسد که همه اعضای تیم شما واقعاً آنها را دوست دارند.

اکنون دانلود کنید: 5 الگوی توسعه مهارت رایگان

مهارت‌های نرم این قدرت را دارند که شغل شما را به همان روشی که مهارت‌ها و استعدادهای سخت می‌توانند رشد دهند. اما به راستی مهارت های نرم چیست؟ و چرا آنها برای رشد شغلی شما بسیار مهم هستند؟ برای یافتن این موضوع به خواندن ادامه دهید یا از پیوندهای زیر برای رفتن به بخش استفاده کنید.

مهارت های نرم چیست؟

چگونه مهارت های نرم را به دست آوریم

7 مهارت نرم

مهارت‌های نرم را می‌توان آموزش داد، اما به اندازه مهارت‌های سخت که ویژگی‌های خاصی هستند که می‌توان برای موفقیت در یک شغل به وضوح تعریف، اندازه‌گیری و آموزش داد، ساده نیستند.

با مهارت‌های سخت، می‌توانید تکنیک‌ها و روش‌های پیشرفته‌ای را بیاموزید که نتایج قابل اندازه‌گیری را به همراه دارد. حتی می توان آنها را مستقیماً به نتیجه کسب و کار مرتبط کرد.

اما وقتی صحبت از مهارت‌های نرم (مثل صحبت‌های کوچک، همدلی و انعطاف‌پذیری) به میان می‌آید، آنها علم دقیقی نیستند، اما به همان اندازه تأثیرگذار هستند.

برای یافتن شغل به مهارت های سخت نیاز دارید، اما برای پیشرفت در حرفه خود به مهارت های نرم نیاز دارید. بنابراین، ما فهرستی از مهارت‌های نرم که برای ایجاد یک شغل موفق حیاتی هستند – و اینکه چگونه می‌توانید آنها را به دست آورید، گردآوری کرده‌ایم.

چگونه مهارت های نرم را به دست آوریم

مهارت‌های نرم بر خلاف مهارت‌های سخت هستند زیرا به آگاهی موقعیتی نیاز دارند تا بدانند چه زمانی باید از کدام مهارت استفاده کرد. وقتی برای یک شغل حسابداری استخدام می‌شوید، می‌دانید که بیشتر روزها به مهارت‌های سختی که در مدرسه آموخته‌اید، مانند فرمول‌های ریاضی، حسابداری، و احتمالاً برخی از کارها در یک برنامه صفحه‌گسترده نیاز دارید. با این حال، زمانی که از مهارت‌های نرم استفاده می‌کنید، آنقدرها هم بریده و خشک نیست، زیرا آنها به عوامل ناملموس وابسته هستند.

به همین دلیل است که کسب مهارت های نرم بسیار منحصر به فرد است. تمرین بهترین راه برای کسب مهارت های نرم و نشان دادن آنها به طور موثر است. و ممکن است از خود بپرسید: “چگونه می توانم مهارت های نرم را در نقش خود برجسته کنم؟” پاسخ ساده است – داشتن نگرانی واقعی برای دیگران، عنصر اصلی تقویت مهارت های نرم و رشد شغلی شما است.

به صحبت های همکاران و رهبران خود گوش دهید تا موفقیت، چالش ها، فرصت ها و نگرانی های آنها را درک کنید. سپس ببینید آیا مهارت، تجربه، مشاوره یا منبعی وجود دارد که می توانید ارائه دهید.

انجام این کار را در جلسات خود، تک به تک، و حتی در وقت ناهار با تیم تمرین کنید. از اینکه چقدر سریع این مهارت های نرم را به دست می آورید و حرفه خود را رشد می دهید شگفت زده خواهید شد.

در اینجا هفت مهارت نرم و مثال وجود دارد که به شما کمک می کند بر روی همکاران و شغل خود تأثیر بگذارید.

7 مهارت نرم که برای دستیابی به رشد شغلی به آن نیاز دارید

نمونه های مهارت نرم

1. هوش هیجانی

هوش هیجانی توانایی تشخیص و مدیریت احساسات خود و دیگران است. از پنج عنصر کلیدی تشکیل شده است:

  • خودآگاهی
  • خود تنظیمی
  • انگیزه
  • یکدلی
  • مهارت اجتماعی

اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، می‌توانید در مورد ویژگی‌های هوش هیجانی بیشتر در این پست وبلاگ بخوانید، اما در زمینه محل کار، هوش هیجانی به چند توانایی کلیدی می‌رسد:

  • آیا می توانید احساسات و واکنش های خود را در محل کار شناسایی و تنظیم کنید؟
  • آیا می توانید رابطه و روابط مثبت با افراد دیگر ایجاد کنید؟
  • آیا می توانید با دیگران همدلی کنید؟
  • آیا می توانید بازخورد مؤثر و سازنده بدهید – و دریافت کنید؟

شاید به نظر مهم‌ترین مهارت برای رشد و موفقیت شغلی نباشد، اما در برخی موارد اینطور است. در تجزیه و تحلیل کارمندان جدید که در طول 18 ماه اول کار، انتظارات را برآورده نکردند، 23 درصد به دلیل هوش هیجانی پایین شکست خوردند. (این مسابقه را انجام دهید تا به هوش هیجانی خود امتیاز دهید و زمینه هایی را که می توانید در آنها پیشرفت کنید را شناسایی کنید.)

2. نگرش بازیکن تیم

توانایی خوب بازی کردن با دیگران مهارت نرمی است که از اولین روز پیش دبستانی یا مهدکودک – ناآگاهانه – روی آن کار کرده اید. ممکن است زمانی که در حال مبارزه بر سر بلوک ها یا کشف قوانین یک بازی ساختگی بودید، آن را نمی دانستید، اما در واقع برای یک عمر همکاری در محل کار خود را آماده می کردید.

چه یک مشارکت کننده فردی یا یک مدیر مردمی باشید، باید با افراد دیگر کار کنید – در جلسات، در طوفان فکری، و در پروژه های مختلف چند منظوره در شرکت خود. نگرش مثبت و قابل انجام در مورد کار با دیگران برای هماهنگی تیم ضروری است، به این معنی که شما باید بتوانید یک جلسه موثر و فراگیر برگزار کنید، پذیرای ایده های جدید باشید و با احترام با دیگران کار کنید.

راهنمای ما برای برگزاری جلسات بهتر برای همه تیپ‌های شخصیتی را در اینجا بخوانید و این پرسش‌های ایجاد ارتباط را بررسی کنید تا با هر یک از اعضای تیم که با آنها روبرو می‌شوید آشنا شوید و به خوبی با آنها کار کنید.

3. ذهنیت رشد

در هر شغلی، فارغ از هر نقشی، با موانع، ناامیدی ها و موقعیت های دیگری مواجه خواهید شد که ممکن است شما را ناامید کند. یک مهارت نرم که برای توانایی شما برای استقامت حیاتی است، داشتن طرز فکر رشد است – اصطلاحی که روانشناس کارول دوک برای اشاره به چارچوبی از تفکر ابداع کرد که نشان دهنده تلقی توانایی ها، استعدادها و هوش شما به عنوان مهارت هایی است که می توانید رشد و ارتقاء دهید.

کسی که ذهنیت رشد دارد ممکن است به شکست در دستیابی به یک هدف سه ماهه به عنوان فرصتی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف خود برای مقابله با هدف سه ماهه بعدی نگاه کند. با این حال، فردی که ذهنیت ثابتی دارد، ممکن است به خود بگوید: “من در وبلاگ نویسی خوب نیستم” و اجازه دهد این دیدگاه منفی – بدون هیچ اعتقادی به قابلیت بهبود – بر موفقیت سه ماهه بعدی او نیز تأثیر بگذارد.

گفتگوی TED Dweck را تماشا کنید تا درباره طرز فکر رشد بیشتر بدانید – و سعی کنید مکان‌هایی را در مکاتبات یا بازتاب‌های روزانه خود بیابید که بتوانید با مشاهده یک چالش یا عقب‌نشینی به عنوان راهی که می‌توانید رشد کنید، دیدگاه خود را مجدداً تنظیم کنید.

4. گشودگی به بازخورد

این بخشی از هوش هیجانی است، اما به خصوص وقتی صحبت از محل کار می شود، باز بودن و توانایی دریافت بازخورد توسعه برای موفقیت در یک شغل – به ویژه یک شغل جدید بسیار مهم است.

در مورد آن فکر کنید: بازخورد سازنده به شما کمک می کند بهترین کاری را که می توانید انجام دهید، و اگر آن را شخصی بگیرید یا واکنش تدافعی نشان دهید، نمی توانید بازخورد را بشنوید و آن را با استراتژی فعلی خود تطبیق دهید.

کلید بازخورد دادن و دریافت بازخورد این است که از محل مهربانی وارد گفتگو شوید: شما بازخورد سازنده دریافت نمی کنید زیرا آن شخص شخصاً از شما متنفر است، به این دلیل است که می خواهد شما بهترین باشید. برای دریافت بازخوردی که می تواند به شما کمک کند به طور موثرتری به اهداف خود دست یابید، باید برای دریافت بازخورد تلاش کنید.

اگر هنوز با بازخورد احساس راحتی نمی کنید، غوطه وری درمانی را امتحان کنید – بازخورد را بخشی از لیست کارهای روزانه خود قرار دهید. از افراد بیشتری که با آن‌ها کار می‌کنید بازخورد بخواهید تا کمک فوری برای تقویت مجموعه مهارت‌های خود دریافت کنید – و کمک به آسان‌تر گرفتن آن.

5. سازگاری

مهم نیست که چه نقشی دارید، و مهم نیست در چه صنعتی هستید، توانایی انطباق با تغییر – و نگرش مثبت نسبت به تغییر – راه درازی را به سمت رشد یک شغل موفق می کند.

چه یک جابجایی صندلی باشد یا یک محور بزرگ شرکت، هیچ کس شاکی را دوست ندارد. این مهم است که نه تنها تغییر را به عنوان یک واقعیت زندگی در دنیای تجارت در حال تغییر بپذیریم، بلکه به عنوان فرصتی برای آزمایش استراتژی‌های جدید برای شکوفایی در محیط‌های متحول بپذیریم (ذهن رشد را به خاطر دارید؟).

اگر با تغییرات مکرر چه در تیم و چه در شرکت احساس راحتی نمی کنید، به جای ابراز فورا احساسات و واکنش های خود را بنویسید. با بیان اینکه چگونه احساس می‌کنید و چرا احساس می‌کنید، می‌توانید نگرانی‌های مشروع را از شکایاتی که ممکن است نیازی به بحث با تیم خود نداشته باشند، تشخیص دهید.

6. گوش دادن فعال

شما احتمالاً می توانید تفاوت بین زمانی که کسی کلماتی را که می گویید می شنود و زمانی که فعالانه به آنچه شما می گویید گوش می دهد، تشخیص دهید. اگر شخصی در حال تایپ کردن در حین ارائه شما در یک جلسه است، یا به شما این نگاه شل را نشان می دهد، احتمالاً واقعاً آنچه را که می گویید نمی شنود.

در همین حال، شنوندگان فعال، به مجریان جلسه توجه زیادی می کنند، سؤالات یا پاسخ های روشن کننده ای را ارائه می دهند و در بحث های آینده به یادداشت ها مراجعه می کنند. آنها نیازی ندارند که چیزهایی برای آنها تکرار شود زیرا اولین بار آنها را شنیدند – باعث می شود شنوندگان فعال نه تنها همکاران محترمی باشند، بلکه کارمندان مؤثرتری نیز داشته باشند.

اگر فکر می‌کنید می‌توانید مهارت‌های گوش دادن فعال خود را بهبود ببخشید، خود را به چالش بکشید که در طول جلسات به دستگاه‌های مختلف خود نگاه نکنید – در عوض کاملاً روی بلندگوها تمرکز کنید و در صورت نیاز با دست یادداشت برداری کنید (که ثابت شده است که به حفظ حافظه کمک می‌کند).

7. اخلاق کاری

شما نمی توانید در نقشی موفق شوید بدون اینکه مایل باشید زمان، تلاش و گریس آرنج را برای رسیدن به اهداف خود بگذارید، و رهبران شرکت و مدیران استخدام به دنبال افرادی هستند که بدون اینکه از شما خواسته شود، کارهای اضافی برای موفقیت انجام دهند.

اگر می‌خواهید شغل جدیدی پیدا کنید یا ارتقا پیدا کنید، ضروری است که اخلاق کاری خود را تقویت کنید – بنابراین شکم‌دردی را کنار بگذارید و زمان بیشتری را که برای موفقیت نیاز دارید صرف کنید. یا، اگر برتری به معنای یادگیری مهارت‌ها یا ابزارهای جدید است، زمانی را به یادگیری آن‌ها در خارج از ساعات کاری اختصاص دهید تا بتوانید زمان خود را در دفتر به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

چیزی که همه این مهارت های نرم را به هم می پیوندد یک نگرش مثبت است. ممکن است بد به نظر برسد، اما باور داشتن نتیجه مثبت در هر موقعیت چالش برانگیز به شما کمک می‌کند تا در کارهای روزمره خود پیمایش کنید و در عین حال باعث می‌شوید که دیگران واقعاً بخواهند با شما کار کنند. آموزش این مهارت‌های نرم سخت‌تر است، اما نتیجه ممکن است حتی بزرگ‌تر باشد، بنابراین مطمئن شوید که زمان و تلاش خود را برای ممیزی و بهبود مجموعه مهارت‌های نرم خود صرف می‌کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در نوامبر 2017 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

دعوت به اقدام جدید



منبع