لطفاً توجه داشته باشید که دادههای مخاطب برای افرادی که در باینری شناسایی نمیشوند گزارش نمیشود.
- پایگاه کاربران توییتر به شدت مردان را دچار انحراف می کند و تنها 43.6 درصد از کاربران آن را زن معرفی می کنند. (Statista)
جغرافیا
-
لطفاً توجه داشته باشید که دادههای مخاطب برای افرادی که در باینری شناسایی نمیشوند گزارش نمیشود.
- مردان 18 تا 24 ساله بیشترین جمعیت را در اینستاگرام دارند و پس از آن مردان بین 25 تا 34 سال قرار دارند. (Statista)
- اکثر زنان در اینستاگرام بین 18 تا 34 سال سن دارند. (Statista)
- کوچکترین گروه سنی در اینستاگرام، مردان سالمند ۶۵ سال به بالا هستند. (Statista)
- در چند ماه گذشته، 55 درصد از Gen X-ers و 27 درصد از Baby Boomers از اینستاگرام بازدید کرده اند. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
مخاطبان TikTok به شدت جوان، با جمعیت بزرگ Gen Z، منحرف می شوند. به این ترتیب، این یک پلت فرم عالی برای مارک های B2C است که این جمعیت را هدف قرار می دهند. با انتشار ویدیوی کوتاه، این فرصتی برای برندها است که نه تنها روند رو به رشدی را طی کنند، بلکه این کار را بر روی پلتفرمی انجام دهند که مخاطبان هدفشان را تامین می کند.
جمعیت شناسی YouTube
عمومی
- یوتیوب دومین پلتفرم موثر برای ایجاد جامعه رسانه های اجتماعی است. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
- YouTube دومین وب سایت پربازدید در ایالات متحده است (Semrush)
- یوتیوب بیش از 2 میلیون کاربر ماهانه دارد که وارد سیستم شده اند. (یوتیوب)
- در هر دقیقه 500 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می شود. (یوتیوب)
سن و جنسیت
در سال 2021، آسیا-اقیانوسیه با 159 درصد افزایش نسبت به سال 2020، سریع ترین منطقه در حال رشد برای استفاده از TikTok بود. (Statista)
غذای آماده
در اینجا، وضعیت جمعیتشناسی رسانههای اجتماعی را گردآوری کردهایم، بهینهسازی شده با مهمترین دادههایی که باید درباره مخاطبان خود بدانید و شخصیتهایتان را برای سال ۲۰۲۳ شکل میدهیم.
جمعیت شناسی عمومی رسانه های اجتماعی
- تقریباً 82 درصد از آمریکاییهای بین 18 تا 49 سال حداقل از یک سایت رسانه اجتماعی استفاده میکنند. (مرکز تحقیقات پیو)
- بهترین روشی که بازاریابان برای یافتن مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی انجام می دهند، تحقیق در انجمن های آنلاین مربوطه، مانند گروه های فیس بوک و subreddits است. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
- 84 درصد از بازاریابان، Millennials را در استراتژی رسانه های اجتماعی خود هدف قرار می دهند، پس از آن Gen X (52٪) و سپس Gen Z با 22٪ قرار دارند. فقط 14 درصد از بازاریابان بیبی بومرز را هدف قرار می دهند. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
- اکثر بازاریابان می گویند که محتوای ویدیویی کوتاه، محبوب ترین قالب محتوای Gen Z است (تحقیق وبلاگ HubSpot)
- کاربران شبکه های اجتماعی به طور متوسط از 7.2 پلتفرم رسانه اجتماعی در ماه استفاده می کنند. (هوت سوئیت)
جمعیت شناسی فیس بوک
عمومی
- از سال 2021، فیس بوک بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. (Statista)
-
ایالات متحده با 77 میلیون کاربر بیشترین کاربر توییتر را دارد و ژاپن با 58.2 میلیون کاربر در پشت سر قرار دارد. (Statista)
غذای آماده
فیس بوک محبوب ترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای بازاریابان است. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
لطفاً توجه داشته باشید که دادههای مخاطب برای افرادی که در باینری شناسایی نمیشوند گزارش نمیشود.
- در سطح جهانی، 56.4 درصد از کاربران فیس بوک خود را مرد و 43.6 درصد آنها را زن معرفی می کنند. (Statista)
-
یکی از چیزهایی که با داده های اسنپ چت مشخص است این است که جوانان آن را دوست دارند. پس از معرفی استوری های اینستاگرام، بسیاری فکر کردند اسنپ چت در راه است. به نظر می رسد، هنوز هم یک بازیگر اصلی در بازی رسانه های اجتماعی است.
فیس بوک موثرترین پلتفرم برای ایجاد جامعه است. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
به طور متوسط یک فرد بزرگسال در ایالات متحده 33 دقیقه در روز را در فیس بوک می گذراند. (Statista)
31 درصد از بزرگسالان ایالات متحده به طور منظم اخبار را از فیس بوک دریافت می کنند. (مرکز تحقیقات پیو)
- تنها 12 درصد از ژنرال Z می گویند که بیشتر از هر پلتفرم دیگری از فیس بوک استفاده می کنند. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
جغرافیا
-
لطفاً توجه داشته باشید که دادههای مخاطب برای افرادی که در باینری شناسایی نمیشوند گزارش نمیشود.
جغرافیا
- هند 467 میلیون کاربر فعال یوتیوب دارد و پس از آن ایالات متحده (245 میلیون) و اندونزی (139 میلیون) قرار دارند. (گزارش داده ها)
غذای آماده
YouTube پلتفرم ویدیویی پیشرو است، با طیف گسترده ای از کاربران از Gen Z تا Baby Boomers. با راهاندازی شورتهای یوتیوب و محبوبیت ویدیوهای کوتاه، برندها باید استراتژیای را برای سرمایهگذاری بر روی علاقه فزاینده برای تولید سرنخ ایجاد کنند.
جمعیت شناسی لینکدین
عمومی
- بازاریابان می توانند با تبلیغات لینکدین به 900 میلیون کاربر دست یابند. (گزارش داده ها)
- تقریباً 10.7 درصد از جمعیت جهان دارای لینکدین هستند. (گزارش داده ها)
سن و جنسیت
هنگامی که در حال کار بر روی تقویمهای سرمقاله و ممیزی برای سال جدید هستید، بهصورت دورهای به این فهرست مراجعه کنید. از آنجایی که در این زمان از سال نیاز به یک صفحه جدید است، تحقیقات پشت کمپین باورنکردنی بعدی شما نیز باید تازه باشد. برنامه ریزی مبارک!
فیسبوک تقریبا ۲ میلیون کاربر فعال روزانه و ۲.۹ کاربر فعال ماهانه دارد. (متا)
-
لطفاً توجه داشته باشید که دادههای مخاطب برای افرادی که در باینری شناسایی نمیشوند گزارش نمیشود.
- Gen Z تقریباً 2٪ از کاربران Reddit را تشکیل می دهد. (eMarketer)
- اکثر کاربران Reddit مرد هستند. (Statista)
جغرافیا
- 46 درصد از ترافیک دسکتاپ به Reddit.com از ایالات متحده است (SimilarWeb)
غذای آماده
لطفاً توجه داشته باشید که دادههای مخاطب برای افرادی که در باینری شناسایی نمیشوند گزارش نمیشود.
- 56 درصد از کاربران لینکدین خود را مرد و 43.1 درصد آنها را زن معرفی می کنند. (Statista)
- تقریباً 60 درصد از کاربران لینکدین بین 25 تا 34 سال سن دارند. (DataReportal)
- 31 درصد از کاربران لینکدین بین 30 تا 39، 23 درصد بین 40 تا 49 و 17 درصد بین 18 تا 29 سال سن دارند (Statista)
- 43.6 درصد از کاربران جهانی لینکدین زن و 56.4 درصد مرد هستند. (گزارش داده ها)
جغرافیا
- بیش از 75 درصد از اعضا خارج از ایالات متحده هستند و پس از آن هند و چین قرار دارند. (لینکدین)
- لینکدین در 200 کشور و منطقه در سراسر جهان استفاده می شود و بزرگترین آنها آمریکای شمالی، آسیا-اقیانوسیه و اروپا هستند. (لینکدین)
غذای آماده
لینکدین هنوز پلتفرم شماره یک رسانه اجتماعی برای برندهای B2B است. این مملو از تصمیم گیرندگان و جوانانی است که برای فروش اجتماعی وارد اولین نیروی کار می شوند.
جمعیت شناسی ردیت
عمومی
- بیش از 100 هزار انجمن Reddit فعال وجود دارد. (ردیت)
- Redditors بیش از 430 میلیون پست در سال 2022 ایجاد کرد. (Reddit)
- Reddit پنجمین وب سایت پربازدید در ایالات متحده است (Semrush)
سن و جنسیت
لطفاً توجه داشته باشید که دادههای مخاطب برای افرادی که در باینری شناسایی نمیشوند گزارش نمیشود.
- 21.5 درصد از مخاطبان جهانی TikTok را زنان بین 18 تا 24 سال تشکیل می دهند و 17 درصد کاربران مرد بین 18 تا 24 سال هستند. (Statista)
- بزرگسالان آمریکایی 31 دقیقه در روز را در TikTok صرف می کنند. (Statista)
- اکثر کاربران TikTok در ایالات متحده 18-19 و پس از آن 20-29 هستند. (Statista)
- 62 درصد از Gen Z از TikTok استفاده می کنند و بیشترین زمان را در TikTok می گذرانند. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
جغرافیا
-
هند با 329 میلیون کاربر بیشترین کاربر فیس بوک را دارد و ایالات متحده با 179 میلیون کاربر در رتبه دوم قرار دارد. (Statista)
غذای آماده
فیسبوک بهعنوان محبوبترین شبکه رسانههای اجتماعی، قطعاً پلتفرمی است که ارزش سرمایهگذاری را دارد. بزرگترین گروه کاربری آن Gen X است، اما هنوز هم طیف گستردهای از کاربران در تمام سنین دارد. علاوه بر این، فیس بوک در سراسر جهان محبوب است، و آن را به یک شبکه رسانه اجتماعی عالی برای برندهای همه صنایع و مکان ها تبدیل می کند.
جمعیت شناسی اینستاگرام
عمومی
- بیش از 500 میلیون کاربر هر روز در این پلتفرم فعال هستند. (اینستاگرام)
- اینستاگرام بالاترین نرخ بازگشت سرمایه، تعامل و بالاترین کیفیت را دارد. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
- میانگین زمان صرف شده در اینستاگرام در روز ۲۸ دقیقه است. (Statista)
سن و جنسیت
فیس بوک چهارمین وب سایت پربازدید در ایالات متحده است (Semrush)
سن و جنسیت
پایگاه کاربران Reddit در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. این نشان میدهد که مصرفکنندگان بیشتر به آنچه شبکه ارائه میدهد علاقهمند میشوند. از منظر مخاطب، بیشتر از هزاره های مرد تشکیل شده است و اکثر کاربران خود را از ایالات متحده جذب می کند.
جمعیت شناسی اسنپ چت
عمومی
- 59 درصد از کاربران آمریکایی اسنپ چت را روزانه چک می کنند. (مرکز تحقیقات پیو)
- 25 درصد از کاربران اینترنت ایالات متحده از اسنپ چت استفاده می کنند. (مرکز تحقیقات پیو)
- کاربران اسنپ چت بیش از 30 دقیقه در روز را در این پلتفرم سپری می کنند. (اسنپ چت)
- روزانه 364 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان وجود دارد. (Statista)
- در هر دقیقه 243 میلیون اسنپ چت در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می شود. (Statista)
سن و جنسیت
فیس بوک پلتفرم رسانه اجتماعی مورد علاقه Gen X و Baby Boomers است. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
اگر به دنبال ایجاد جامعه ای در اطراف برند خود هستید، توییتر مکانی عالی برای شروع است. این به ویژه در ایالات متحده محبوب است، بنابراین اگر با مخاطبان هدف شما مطابقت دارد، فروشگاه مجازی خود را در آنجا راه اندازی کنید.
جمعیت شناسی TikTok
عمومی
- TikTok بهترین پلت فرم برای ایجاد یک انجمن فعال برای Gen Z است (تحقیق وبلاگ HubSpot)
- کاربران TikTok دو برابر بیشتر از کاربران سایر کانال های اجتماعی احتمال دارد چیزی را که در این پلتفرم یافته اند توصیه کنند. (TikTok)
- 36 درصد از مصرفکنندگان میخواهند از طریق ویدیوهای کوتاه مانند TikTok درباره محصولات بیاموزند. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
سن و جنسیت
91 درصد از بیبی بومرها، 88 درصد از نسل هزاره و 83 درصد از نسل X در سه ماه گذشته از فیس بوک بازدید کرده اند. (تحقیق وبلاگ هاب اسپات)
شبکههای اجتماعی که به عنوان رسانههای اجتماعی شناخته میشوند، با هر سال جدید بزرگتر میشوند و به همین دلیل، جمعیتشناسی با آن تغییر میکند. و در نهایت، نگه داشتن اعداد مهم قبل از کمپین های رسانه های اجتماعی می تواند در بلندمدت به شما در زمینه بازگشت سرمایه کمک کند.
لطفاً توجه داشته باشید که دادههای مخاطب برای افرادی که در باینری شناسایی نمیشوند گزارش نمیشود.
- 65 درصد از بزرگسالان ایالات متحده بین 18 تا 29 سال از اسنپ چت استفاده می کنند. (مرکز تحقیقات پیو)
- حدود 53 درصد از کاربران اسنپ چت زن و 46 درصد مرد هستند. (Statista)
بردن
جغرافیا
- هند و ایالات متحده به عنوان کشورهایی با بیشترین تعداد مخاطب اینستاگرام، مشابه فیس بوک، در صدر جدول قرار دارند. (Statista)
- برای دو سال متوالی، شهر لس آنجلس، کالیفرنیا، دارای بیشترین برچسب جغرافیایی در جهان در اینستاگرام بوده است. (منشن + هاب اسپات)
- کشوری که بیشترین پست اینستاگرام را در سال 2020 داشت، ایالات متحده بود که با 571 هزار پست پیشتاز بود و پس از آن برزیل با بیش از 300 هزار پست در رده دوم قرار گرفت. (منشن + HubSpot)
غذای آماده
من متوجه شدم، همکاران بازاریاب – گاهی اوقات، شما فقط به اعداد نیاز دارید.
اینستاگرام یکی دیگر از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی پیشرو با پایگاه کاربر بزرگی است که همه گروههای سنی را در بر میگیرد، و ویژگیهای پیشرفته تجارت الکترونیک را ارائه میدهد که آن را در بین مصرفکنندگان محبوب و برای برندها ارزشمند میکند.
جمعیت شناسی توییتر
عمومی
- توییتر هفتمین وب سایت پربازدید در ایالات متحده است (Semrush)
- 347200 توییت در دقیقه در توییتر ارسال می شود. (Statista)
- از دسامبر 2022، مخاطبان توییتر بیش از 368 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان است. (Statista)
- میانگین زمان صرف شده در روز در توییتر 31 دقیقه است. (Statista)