
![8 توصیه مبتنی بر داده برای بازاریابان رسانه های اجتماعی در سال 2023 [Insights from 1,000+ Professionals]](https://no-cache.hubspot.com/cta/default/53/3dc1dfd9-2cb4-4498-8c57-19dbb5671820.png)
انتشار: دی 26، 1401
بروزرسانی: 03 تیر 1404
بروزرسانی: 03 تیر 1404
8 توصیه مبتنی بر داده برای بازاریابان رسانه های اجتماعی در سال 2023 [Insights from 1,000+ Professionals]
شما می دانید چه چیزی برای مصرف کنندگانتان بهتر است، اما امیدواریم این توصیه ها الهام بخشی را برای شروع آزمایش، تکرار و بهبود استراتژی اجتماعی خود برای سال 2023 و بعد از آن به شما ارائه دهد.
مردم مشتاق محتوایی هستند که آنها را بخنداند و به آنها کمک می کند تا یک انسان واقعی پشت برند را بشناسند.
امروزه همه چیز تغییر کرده است. تقریبا 90 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی فکر می کنند که مصرف کنندگان برندها را در رسانه های اجتماعی جستجو می کنند بیشتر از موتورهای جستجو در سال 2023.
8 توصیه مبتنی بر داده برای بازاریابان رسانه های اجتماعی در سال 2023
1. یک جامعه رسانه اجتماعی قوی ایجاد کنید.
در سال 2023، اینستاگرام در زمینه بازگشت سرمایه (ROI) و تعامل، حرف اول را می زند و فیس بوک با بالاترین کیفیت سرنخ ها را به دست می آورد.
رسانه های اجتماعی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک پلت فرم تجارت الکترونیک با تمام قابلیت ها برای خرید محصولات یا خدمات به طور مستقیم در برنامه هستند.
همچنین می خواهید یک کانال اجتماعی اختصاصی برای پشتیبانی راه اندازی کنید.
[COMING FEBRUARY 6] وضعیت رسانه های اجتماعی در سال 2023: برای تنظیم یادآوری تقویم Google اینجا را کلیک کنید
2. از رسانه های اجتماعی به عنوان یک پلت فرم تجارت الکترونیکی استفاده کنید.
و من تنها نیستم. 22 درصد از مصرف کنندگان هزاره در حال حاضر بیشتر از طریق موتورهای جستجو، برندها را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی جستجو می کنند. این در میان ژن Z تا 36 درصد افزایش می یابد.
وقتی صحبت از پست گذاشتن برندها در رسانه های اجتماعی می شود، 49 درصد از مصرف کنندگان می گویند محتوای مرتبط برای آنها خاطره انگیزترین است و پس از آن محتوای خنده دار (36 درصد) قرار دارد.
در مقایسه با افراد مشهور، کار با میکرو اینفلوئنسرها هزینه کمتری دارد، ایجاد شراکت های بلندمدت آسان تر است و امکان دسترسی به یک جامعه فشرده، متعهد و وفادار میکرو اینفلوئنسرها را فراهم می کند.
چند تغییر روند اصلی دیگر: ایجاد یک جامعه آنلاین فعال در حال حاضر جزء حیاتی یک استراتژی اجتماعی قوی است. رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به کانال ارجح برای خدمات مشتریان هستند. و محتوای خنده دار و مرتبط بر پست های صیقلی تر پیروز می شود.
منبع
به همین دلیل است که 80٪ از اینفلوئنسر مارکتینگ ها با سازندگان کوچک کار می کنند (1K تا 99999 دنبال کننده/مشترک)، در حالی که فقط 16٪ با حساب های بیش از 1 میلیون دنبال کننده کار می کنند.
اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع به قدری موثر ثابت شده است که 45 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی قصد دارند در سال 2023 سرمایه گذاری خود را در اینفلوئنسر مارکتینگ افزایش دهند.
6. انتظار بازگشت سرمایه (ROI) بالا را از ویدیوهای کوتاه داشته باشید.
اگر کسب وکار شما امکانات لازم را دارد، کار با یک سلبریتی بزرگ برای دستیابی به طرفداران زیادی می تواند قانع کننده باشد – اما این لزوما بهترین استراتژی برای بازده بالا نیست.
51 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی که از اینستاگرام استفاده می کنند، قصد دارند در سال 2023 سرمایه گذاری خود را افزایش دهند، در حالی که 39 درصد آن را ثابت نگه می دارند. علاوه بر این، 36 درصد از کسانی که هنوز از آن استفاده نمی کنند، قصد دارند برای اولین بار امسال از اینستاگرام استفاده کنند.
4. تمرکز خود را از موتورهای جستجو به جستجوی اجتماعی تغییر دهید.
در بالا، ما بزرگترین روندها و تغییرات در چشم انداز رسانه های اجتماعی در سال 2023 را پوشش داده ایم - اما این بدان معنا نیست که شما باید دنبال کنید همه از آنها برای مشاهده موفقیت فوق العاده.
در اینجا، بیایید 8 توصیه برتر مبتنی بر داده برای بازاریابان رسانه های اجتماعی را بررسی کنیم تا در سال 2023 از آنها استفاده کنند تا به رشد مخاطبان خود ادامه دهند، وفاداری و تعامل مشتری را افزایش دهند و به بازگشت سرمایه بالاتری دست یابند.
من مقصر این هستم: به عنوان مثال، وقتی در مورد یک خط جدید مراقبت از پوست می شنوم، برند را در گوگل جستجو نمی کنم - صفحه اینستاگرام آنها را پیدا می کنم.
علاوه بر این، بررسی کنید چرا تیم اجتماعی HubSpot یک گروه خصوصی فیس بوک ایجاد کرده است تا دستورالعمل های گام به گام بیشتری در مورد نحوه راه اندازی موفقیت آمیز یک گروه فیس بوک داشته باشید.
به عنوان مثال، در نظر بگیرید که چگونه چند سال پیش، اینفلوئنسر مارکتینگ برای بسیاری از بازاریابان یک مفهوم جدید و ترسناک بود.
سرمایه گذاری در استراتژی بازاریابی تأثیرگذار در سال 2023 ایده خوبی است. کاربران رسانه های اجتماعی اغلب ترجیح می دهند محصولات جدید را از طریق یک تأثیرگذار کشف کنند و اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند راهی فوق العاده موثر برای افزایش فروش باشد.
در عوض، برای تعیین اینکه مخاطبان شما چه چیزی را می خواهند، به تجزیه و تحلیل اجتماعی خود تکیه کنید. شاید متوجه شده باشید که علیرغم آزمایش ویدیوهای کوتاه، مشتریان احتمالی و مشتریان شما همچنان بیشتر روی ویدیوهای طولانی کلیک می کنند. یا شاید متوجه شده اید که محتوای خنده دار با صدای برند شما کار نمی کند و در عوض سرمایه گذاری سنگین تری روی محتوای معتبری که با لحن برند شما مطابقت دارد، انتخاب کنید.
چند آمار سریع:
- از هر 5 کاربر رسانه های اجتماعی 18 تا 44 ساله در سه ماه گذشته از طریق DM برای خدمات مشتری با یک برند تماس گرفته است.
- 42 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی ارائه خدمات به مشتریان از طریق DM را به عنوان مسئولیت اصلی شغل خود ذکر می کنند.
- 75 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند که شرکت آنها خدمات مشتری را از طریق شبکه های اجتماعی ارائه می دهد.
علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد رسانه های اجتماعی در سال 2023 هستید؟ برای تنظیم یک یادآوری تقویم Google برای گزارش کامل وضعیت رسانه های اجتماعی، که در 6 فوریه ارائه می شود، اینجا را کلیک کنید.
اگر ویدیوی کوتاه را با مخاطبان خود آزمایش نکنید، در خطر از دست دادن توجه مخاطبان خود قبل از اینکه بتوانند تبدیل شوند، خواهید بود.
علاوه بر این، باید شناسایی کنید که کدام کارمندان باید به سوالات مشتریان پاسخ دهند. در حال حاضر، 43 درصد از شرکت هایی که خدمات مشتری را از طریق DM ارائه می کنند، یک نماینده خدمات مشتری دارند که به مشتریان پاسخ می دهد، در حالی که 41 درصد آن را به بازاریاب مسئول مدیریت آن پلتفرم واگذار می کنند. 13 درصد دیگر از ابزارهای اتوماسیون مانند چت بات ها استفاده می کنند.
جوامع آنلاین می توانند به شما کمک کنند تا روابط قوی تری با مشتریان بالقوه و مشتریان خود ایجاد کنید و در نهایت ارزش بیشتری را ارائه دهید. آنها به مخاطبان شما امکان می دهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و نکات مربوط به صنعت شما را به اشتراک بگذارند و به نشان دادن برند شما به عنوان یک رهبر در فضا کمک می کنند.
اگر متقاعد نشدید، در نظر بگیرید:
- 42 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی که هنوز از ویدیوی کوتاه استفاده نمی کنند، برای اولین بار در سال 2023 که بالاترین میزان در بین هر قالبی است، برنامه ریزی می کنند.
- 59٪ از بازاریابان در حال حاضر از برنامه ویدئویی کوتاه برای افزایش سرمایه گذاری خود در سال 2023 استفاده می کنند، در حالی که 39٪ به سرمایه گذاری مشابه در سال آینده ادامه می دهند.
- ویدیوی کوتاه قالب ترجیحی Gen Z و Millennials برای آشنایی با محصولات جدید است، بنابراین ایجاد ویدیوهای کوتاه نیز فرصتی قدرتمند برای دستیابی به نسل Z و نسل هزاره است.
7. با محتوای اجتماعی خود مرتبط و خنده دار باشید.
رسانه های اجتماعی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ابزار خدمات مشتری هستند. در واقع تقریباً 85 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند رسانه های اجتماعی به کانال ترجیحی مصرف کنندگان برای ارائه خدمات به مشتریان تبدیل خواهند شد در سال 2023
همه اینها این است که: اگر یک استراتژی اختصاصی اینستاگرام ایجاد نکرده اید، یا به طور کامل زمان و منابع خود را برای افزایش فالوور اینستاگرام خود صرف نکرده اید، سال 2023 سال خوبی برای انجام این کار است.
ویدیوی کوتاه بیش از هر روند دیگری در سال 2023 رشد خواهد کرد، با 32 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی قصد دارند روی ویدیوهای کوتاه مدت سرمایه گذاری بیشتری کنند از هر فرمت دیگری
علاوه بر این، 68 درصد از مصرف کنندگان می گویند معتبر و قابل ربط بودن محتوای رسانه های اجتماعی مهم تر از صیقل بودن آن با ارزش تولید بالا است.
علاوه بر این، برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان خود به طوری که احتمال خرید درون برنامه ای آنها بیشتر باشد، باید از قدرت نظرات مشتریان استفاده کنید. از طرف دیگر، کار با یک اینفلوئنسر می تواند به شما در ایجاد اعتماد بین دنبال کنندگان وفادار آنها و برندتان کمک کند.
3. یک استراتژی خدمات مشتری برای خدمات اجتماعی بسازید.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=wsSdE_owz40[/embed]