8 توصیه مبتنی بر داده برای بازاریابان رسانه های اجتماعی در سال 2023 [Insights from 1,000+ Professionals]
ویدیوی کوتاه بیش از هر روند دیگری در سال 2023 رشد خواهد کرد، با 32 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی قصد دارند روی ویدیوهای کوتاه مدت سرمایه گذاری بیشتری کنند از هر فرمت دیگری
جوامع رسانه های اجتماعی در حال افزایش هستند: تنها در سه ماه گذشته، 20٪ از کاربران رسانه های اجتماعی به یک جامعه آنلاین پیوستند، در حالی که 22٪ به طور فعال در یک انجمن شرکت کردند.
بنابراین بسیار مهم است که تلاش خود را بر روی بهینه سازی نمایه های خود برای جستجوی اجتماعی متمرکز کنید. چند استراتژی برای بهینهسازی نمایههای شما شامل استفاده از کلمات کلیدی و هشتگهای مرتبط در پستها و در بیو، اطمینان از جستجوی آسان نام کاربری و اطمینان از سازگاری نام کاربری شما در بین حسابها است.
5. سلبریتی ها را کنار بگذارید – و روی ریز اینفلوئنسرها تمرکز کنید.
سرمایه گذاری در استراتژی بازاریابی تأثیرگذار در سال 2023 ایده خوبی است. کاربران رسانه های اجتماعی اغلب ترجیح می دهند محصولات جدید را از طریق یک تأثیرگذار کشف کنند و اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند راهی فوق العاده موثر برای افزایش فروش باشد.
در عوض، برای تعیین اینکه مخاطبان شما چه چیزی را می خواهند، به تجزیه و تحلیل اجتماعی خود تکیه کنید. شاید متوجه شده باشید که علیرغم آزمایش ویدیوهای کوتاه، مشتریان احتمالی و مشتریان شما همچنان بیشتر روی ویدیوهای طولانی کلیک می کنند. یا شاید متوجه شده اید که محتوای خنده دار با صدای برند شما کار نمی کند و در عوض سرمایه گذاری سنگین تری روی محتوای معتبری که با لحن برند شما مطابقت دارد، انتخاب کنید.
اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع به قدری موثر ثابت شده است که 45 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی قصد دارند در سال 2023 سرمایه گذاری خود را در اینفلوئنسر مارکتینگ افزایش دهند.
6. انتظار بازگشت سرمایه (ROI) بالا را از ویدیوهای کوتاه داشته باشید.
به عنوان مثال، این ویدیوی کوتاه اخیر HubSpot YouTube Short را در نظر بگیرید که تنها با یک توضیح سریع یک دقیقه ای در Lil Nas X بیش از 8K بازدید داشته است:
همه اینها این است که: اگر یک استراتژی اختصاصی اینستاگرام ایجاد نکرده اید، یا به طور کامل زمان و منابع خود را برای افزایش فالوور اینستاگرام خود صرف نکرده اید، سال 2023 سال خوبی برای انجام این کار است.
امروزه همه چیز تغییر کرده است. تقریبا 90 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی فکر می کنند که مصرف کنندگان برندها را در رسانه های اجتماعی جستجو می کنند بیشتر از موتورهای جستجو در سال 2023.
به همین دلیل است که 80٪ از اینفلوئنسر مارکتینگ ها با سازندگان کوچک کار می کنند (1K تا 99999 دنبال کننده/مشترک)، در حالی که فقط 16٪ با حساب های بیش از 1 میلیون دنبال کننده کار می کنند.
چند سال پیش، بازاریابان تا حد زیادی بر SEO به عنوان استراتژی اصلی بازاریابی برای تولید سرنخ متمرکز بودند.
علاوه بر این، باید شناسایی کنید که کدام کارمندان باید به سوالات مشتریان پاسخ دهند. در حال حاضر، 43 درصد از شرکتهایی که خدمات مشتری را از طریق DM ارائه میکنند، یک نماینده خدمات مشتری دارند که به مشتریان پاسخ میدهد، در حالی که 41 درصد آن را به بازاریاب مسئول مدیریت آن پلتفرم واگذار میکنند. 13 درصد دیگر از ابزارهای اتوماسیون مانند چت بات ها استفاده می کنند.
علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد رسانه های اجتماعی در سال 2023 هستید؟ برای تنظیم یک یادآوری تقویم Google برای گزارش کامل وضعیت رسانه های اجتماعی، که در 6 فوریه ارائه می شود، اینجا را کلیک کنید.
در سال 2023، اینستاگرام در زمینه بازگشت سرمایه (ROI) و تعامل، حرف اول را می زند و فیس بوک با بالاترین کیفیت سرنخ ها را به دست می آورد.
چند تغییر روند اصلی دیگر: ایجاد یک جامعه آنلاین فعال در حال حاضر جزء حیاتی یک استراتژی اجتماعی قوی است. رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به کانال ارجح برای خدمات مشتریان هستند. و محتوای خنده دار و مرتبط بر پست های صیقلی تر پیروز می شود.
شما میدانید چه چیزی برای مصرفکنندگانتان بهتر است، اما امیدواریم این توصیهها الهامبخشی را برای شروع آزمایش، تکرار و بهبود استراتژی اجتماعی خود برای سال 2023 و بعد از آن به شما ارائه دهد.
*داده های زیر از تحقیقات آینده HubSpot بلاگ به دست آمده است وضعیت روند رسانه های اجتماعی گزارش، و همچنین تحقیقات وبلاگ HubSpot وضعیت روند مصرف کننده.
ویدیوی کوتاه (معمولاً هر ویدیوی زیر 60 ثانیه در نظر گرفته می شود) در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
این روند به جایی نمی رسد و احتمالاً در سال جدید به طور فزاینده ای محبوب خواهد شد. تقریباً 80 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی حتی پیش بینی می کنند که مصرف کنندگان محصولات را مستقیماً در برنامه های اجتماعی خریداری کنند بیشتر اوقات نسبت به وب سایت های برندها یا وب سایت های شخص ثالث مانند آمازون در سال 2023.
عظیم 90 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند ایجاد یک جامعه آنلاین فعال برای یک استراتژی موفق رسانه های اجتماعی در سال 2023 بسیار مهم است.
اینستاگرام بیشترین رشد را در سال 2023 خواهد داشت. در واقع، 29 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی قصد دارند بیش از هر پلتفرم دیگری روی آن سرمایه گذاری کنند.
همچنین میخواهید یک کانال اجتماعی اختصاصی برای پشتیبانی راهاندازی کنید.
من مقصر این هستم: به عنوان مثال، وقتی در مورد یک خط جدید مراقبت از پوست می شنوم، برند را در گوگل جستجو نمی کنم – صفحه اینستاگرام آنها را پیدا می کنم.
وقتی صحبت از پست گذاشتن برندها در رسانههای اجتماعی میشود، 49 درصد از مصرفکنندگان میگویند محتوای مرتبط برای آنها خاطره انگیزترین است و پس از آن محتوای خندهدار (36 درصد) قرار دارد.
در بالا، ما بزرگترین روندها و تغییرات در چشم انداز رسانه های اجتماعی در سال 2023 را پوشش داده ایم – اما این بدان معنا نیست که شما باید دنبال کنید همه از آنها برای مشاهده موفقیت فوق العاده.
رسانه های اجتماعی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ابزار خدمات مشتری هستند. در واقع تقریباً 85 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند رسانه های اجتماعی به کانال ترجیحی مصرف کنندگان برای ارائه خدمات به مشتریان تبدیل خواهند شد در سال 2023
رسانه های اجتماعی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک پلت فرم تجارت الکترونیک با تمام قابلیت ها برای خرید محصولات یا خدمات به طور مستقیم در برنامه هستند.
اگر علاقه مند به ایجاد یک جامعه قوی در سال 2023 هستید، از فیس بوک یا اینستاگرام استفاده کنید، که در رتبه اول برای موثرترین پلت فرم برای ایجاد یک جامعه رسانه های اجتماعی قرار دارند.
جوامع آنلاین می توانند به شما کمک کنند تا روابط قوی تری با مشتریان بالقوه و مشتریان خود ایجاد کنید و در نهایت ارزش بیشتری را ارائه دهید. آنها به مخاطبان شما امکان می دهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و نکات مربوط به صنعت شما را به اشتراک بگذارند و به نشان دادن برند شما به عنوان یک رهبر در فضا کمک می کنند.
8 توصیه مبتنی بر داده برای بازاریابان رسانه های اجتماعی در سال 2023
1. یک جامعه رسانه اجتماعی قوی ایجاد کنید.
در مقایسه با افراد مشهور، کار با میکرو اینفلوئنسرها هزینه کمتری دارد، ایجاد شراکت های بلندمدت آسان تر است و امکان دسترسی به یک جامعه فشرده، متعهد و وفادار میکرو اینفلوئنسرها را فراهم می کند.
مردم مشتاق محتوایی هستند که آنها را بخنداند و به آنها کمک می کند تا یک انسان واقعی پشت برند را بشناسند.
در سال 2023، اکثر بازاریابان رسانههای اجتماعی قصد دارند روی محتوای مرتبط سرمایهگذاری کنند و محتوای خندهدار دومین سرمایهگذاری در بین هر نوع محتوا را خواهد دید. برای جذب مخاطبان جدید و رقابت در فضا، بسیار مهم است که برند شما نحوه ایجاد پست های معتبر و خنده دار را در نظر بگیرد.
8. در اینستاگرام سرمایه گذاری کنید.
علاوه بر این، 68 درصد از مصرفکنندگان میگویند معتبر و قابل ربط بودن محتوای رسانههای اجتماعی مهمتر از صیقل بودن آن با ارزش تولید بالا است.
بزرگترین بازدارنده فروش اجتماعی فقدان اعتماد است. تنها 21 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی محصولات فروخته شده در برنامه را به عنوان کیفیت بالا ارزیابی می کنند و تنها 42 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی از خرید در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی احساس راحتی می کنند.
برای مثال، 25 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی 18 تا 44 ساله محصولی را از یک برنامه اجتماعی خریداری کرده اند در سه ماه گذشته – و شبکه اجتماعی بهترین کانال کشف محصول برای مصرف کنندگان 18 تا 44 ساله است.