8 توصیه مبتنی بر داده برای بازاریابان رسانه های اجتماعی در سال 2023 [Insights from 1,000+ Professionals]


روند رسانه های اجتماعی تغییر می کند سریع.

بازاریاب رسانه های اجتماعی به توصیه هایی برای سال 2023 نگاه می کند.

به عنوان مثال، در نظر بگیرید که چگونه چند سال پیش، اینفلوئنسر مارکتینگ برای بسیاری از بازاریابان یک مفهوم جدید و ترسناک بود.

به سرعت به سال 2023 می رسیم و 81 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند که اکثر شرکت ها امسال یک تأثیرگذار به عنوان چهره برند خود خواهند داشت.

چند تغییر روند اصلی دیگر: ایجاد یک جامعه آنلاین فعال در حال حاضر جزء حیاتی یک استراتژی اجتماعی قوی است. رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به کانال ارجح برای خدمات مشتریان هستند. و محتوای خنده دار و مرتبط بر پست های صیقلی تر پیروز می شود.

در اینجا، بیایید 8 توصیه برتر مبتنی بر داده برای بازاریابان رسانه های اجتماعی را بررسی کنیم تا در سال 2023 از آنها استفاده کنند تا به رشد مخاطبان خود ادامه دهند، وفاداری و تعامل مشتری را افزایش دهند و به بازگشت سرمایه بالاتری دست یابند.

*داده های زیر از تحقیقات آینده HubSpot بلاگ به دست آمده است وضعیت روند رسانه های اجتماعی گزارش، و همچنین تحقیقات وبلاگ HubSpot وضعیت روند مصرف کننده.

اکنون دانلود کنید: ترندهای رسانه های اجتماعی در سال 2022 [Free Report]

8 توصیه مبتنی بر داده برای بازاریابان رسانه های اجتماعی در سال 2023

1. یک جامعه رسانه اجتماعی قوی ایجاد کنید.

عظیم 90 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند ایجاد یک جامعه آنلاین فعال برای یک استراتژی موفق رسانه های اجتماعی در سال 2023 بسیار مهم است.

جوامع رسانه های اجتماعی در سال 2023 اهمیت دارند

جوامع آنلاین می توانند به شما کمک کنند تا روابط قوی تری با مشتریان بالقوه و مشتریان خود ایجاد کنید و در نهایت ارزش بیشتری را ارائه دهید. آنها به مخاطبان شما امکان می دهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و نکات مربوط به صنعت شما را به اشتراک بگذارند و به نشان دادن برند شما به عنوان یک رهبر در فضا کمک می کنند.

جوامع رسانه های اجتماعی در حال افزایش هستند: تنها در سه ماه گذشته، 20٪ از کاربران رسانه های اجتماعی به یک جامعه آنلاین پیوستند، در حالی که 22٪ به طور فعال در یک انجمن شرکت کردند.

اگر علاقه مند به ایجاد یک جامعه قوی در سال 2023 هستید، از فیس بوک یا اینستاگرام استفاده کنید، که در رتبه اول برای موثرترین پلت فرم برای ایجاد یک جامعه رسانه های اجتماعی قرار دارند.

علاوه بر این، بررسی کنید چرا تیم اجتماعی HubSpot یک گروه خصوصی فیس بوک ایجاد کرده است تا دستورالعمل های گام به گام بیشتری در مورد نحوه راه اندازی موفقیت آمیز یک گروه فیس بوک داشته باشید.

کدام پلتفرم برای ایجاد یک جامعه فعال در رسانه های اجتماعی موثرتر است؟

[COMING FEBRUARY 6] وضعیت رسانه های اجتماعی در سال 2023: برای تنظیم یادآوری تقویم Google اینجا را کلیک کنید

2. از رسانه های اجتماعی به عنوان یک پلت فرم تجارت الکترونیکی استفاده کنید.

رسانه های اجتماعی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک پلت فرم تجارت الکترونیک با تمام قابلیت ها برای خرید محصولات یا خدمات به طور مستقیم در برنامه هستند.

برای مثال، 25 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی 18 تا 44 ساله محصولی را از یک برنامه اجتماعی خریداری کرده اند در سه ماه گذشته – و شبکه اجتماعی بهترین کانال کشف محصول برای مصرف کنندگان 18 تا 44 ساله است.

این روند به جایی نمی رسد و احتمالاً در سال جدید به طور فزاینده ای محبوب خواهد شد. تقریباً 80 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی حتی پیش بینی می کنند که مصرف کنندگان محصولات را مستقیماً در برنامه های اجتماعی خریداری کنند بیشتر اوقات نسبت به وب سایت های برندها یا وب سایت های شخص ثالث مانند آمازون در سال 2023.

بزرگترین بازدارنده فروش اجتماعی فقدان اعتماد است. تنها 21 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی محصولات فروخته شده در برنامه را به عنوان کیفیت بالا ارزیابی می کنند و تنها 42 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی از خرید در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی احساس راحتی می کنند.

مردم محصولات را در برنامه های اجتماعی به عنوان کیفیت بالا ارزیابی نمی کنند

اگر در یک شرکت تجارت الکترونیک کار می کنید، بسیار مهم است که ویژگی های خرید را راه اندازی کنید تا دنبال کنندگان بتوانند به راحتی محصولات شما را بدون ترک برنامه ها خریداری کنند.

علاوه بر این، برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان خود به طوری که احتمال خرید درون برنامه ای آنها بیشتر باشد، باید از قدرت نظرات مشتریان استفاده کنید. از طرف دیگر، کار با یک اینفلوئنسر می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد بین دنبال‌کنندگان وفادار آنها و برندتان کمک کند.

3. یک استراتژی خدمات مشتری برای خدمات اجتماعی بسازید.

امروزه بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند به جای تماس گرفتن و معطل شدن با یک نماینده خدمات مشتری، به سوالات یا نگرانی های خود در رسانه های اجتماعی پاسخ دهند.

رسانه های اجتماعی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ابزار خدمات مشتری هستند. در واقع تقریباً 85 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند رسانه های اجتماعی به کانال ترجیحی مصرف کنندگان برای ارائه خدمات به مشتریان تبدیل خواهند شد در سال 2023

چند آمار سریع:

  • از هر 5 کاربر رسانه های اجتماعی 18 تا 44 ساله در سه ماه گذشته از طریق DM برای خدمات مشتری با یک برند تماس گرفته است.
  • 42 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی ارائه خدمات به مشتریان از طریق DM را به عنوان مسئولیت اصلی شغل خود ذکر می کنند.
  • 75 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند که شرکت آنها خدمات مشتری را از طریق شبکه های اجتماعی ارائه می دهد.

بسیار مهم است که شرکت شما خدمات مشتری را بر روی پلتفرم(هایی) که مصرف کنندگان شما معمولاً ترجیح می دهند ارائه دهد. برای گنجاندن فرآیند خدمات مشتری در استراتژی اجتماعی خود، باید یک ممیزی انجام دهید تا بفهمید مشتریان شما کجا هستند، جریان‌های نظارتی را راه‌اندازی کنید، اشاره‌ها را زیر نظر داشته باشید و سیستمی بسازید تا به سؤالات پاسخ سریع دریافت کنید.

همچنین می‌خواهید یک کانال اجتماعی اختصاصی برای پشتیبانی راه‌اندازی کنید.

علاوه بر این، باید شناسایی کنید که کدام کارمندان باید به سوالات مشتریان پاسخ دهند. در حال حاضر، 43 درصد از شرکت‌هایی که خدمات مشتری را از طریق DM ارائه می‌کنند، یک نماینده خدمات مشتری دارند که به مشتریان پاسخ می‌دهد، در حالی که 41 درصد آن را به بازاریاب مسئول مدیریت آن پلتفرم واگذار می‌کنند. 13 درصد دیگر از ابزارهای اتوماسیون مانند چت بات ها استفاده می کنند.

چه کسی به ایمیل های خدمات مشتری در رسانه های اجتماعی پاسخ می دهد؟

4. تمرکز خود را از موتورهای جستجو به جستجوی اجتماعی تغییر دهید.

چند سال پیش، بازاریابان تا حد زیادی بر SEO به عنوان استراتژی اصلی بازاریابی برای تولید سرنخ متمرکز بودند.

امروزه همه چیز تغییر کرده است. تقریبا 90 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی فکر می کنند که مصرف کنندگان برندها را در رسانه های اجتماعی جستجو می کنند بیشتر از موتورهای جستجو در سال 2023.

من مقصر این هستم: به عنوان مثال، وقتی در مورد یک خط جدید مراقبت از پوست می شنوم، برند را در گوگل جستجو نمی کنم – صفحه اینستاگرام آنها را پیدا می کنم.

و من تنها نیستم. 22 درصد از مصرف کنندگان هزاره در حال حاضر بیشتر از طریق موتورهای جستجو، برندها را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی جستجو می کنند. این در میان ژن Z تا 36 درصد افزایش می یابد.

افرادی که بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی جستجو می کنند تا موتورهای جستجو

بنابراین بسیار مهم است که تلاش خود را بر روی بهینه سازی نمایه های خود برای جستجوی اجتماعی متمرکز کنید. چند استراتژی برای بهینه‌سازی نمایه‌های شما شامل استفاده از کلمات کلیدی و هشتگ‌های مرتبط در پست‌ها و در بیو، اطمینان از جستجوی آسان نام کاربری و اطمینان از سازگاری نام کاربری شما در بین حساب‌ها است.

5. سلبریتی ها را کنار بگذارید – و روی ریز اینفلوئنسرها تمرکز کنید.

اگر کسب‌وکار شما امکانات لازم را دارد، کار با یک سلبریتی بزرگ برای دستیابی به طرفداران زیادی می‌تواند قانع‌کننده باشد – اما این لزوما بهترین استراتژی برای بازده بالا نیست.

در مقایسه با افراد مشهور، کار با میکرو اینفلوئنسرها هزینه کمتری دارد، ایجاد شراکت های بلندمدت آسان تر است و امکان دسترسی به یک جامعه فشرده، متعهد و وفادار میکرو اینفلوئنسرها را فراهم می کند.

به همین دلیل است که 80٪ از اینفلوئنسر مارکتینگ ها با سازندگان کوچک کار می کنند (1K تا 99999 دنبال کننده/مشترک)، در حالی که فقط 16٪ با حساب های بیش از 1 میلیون دنبال کننده کار می کنند.

مزایای میکرو اینفلوئنسرها

سرمایه گذاری در استراتژی بازاریابی تأثیرگذار در سال 2023 ایده خوبی است. کاربران رسانه های اجتماعی اغلب ترجیح می دهند محصولات جدید را از طریق یک تأثیرگذار کشف کنند و اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند راهی فوق العاده موثر برای افزایش فروش باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع به قدری موثر ثابت شده است که 45 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی قصد دارند در سال 2023 سرمایه گذاری خود را در اینفلوئنسر مارکتینگ افزایش دهند.

6. انتظار بازگشت سرمایه (ROI) بالا را از ویدیوهای کوتاه داشته باشید.

ویدیوی کوتاه (معمولاً هر ویدیوی زیر 60 ثانیه در نظر گرفته می شود) در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

به عنوان مثال، این ویدیوی کوتاه اخیر HubSpot YouTube Short را در نظر بگیرید که تنها با یک توضیح سریع یک دقیقه ای در Lil Nas X بیش از 8K بازدید داشته است:

چه برند شما سرمایه‌گذاری در TikTok، Instagram Reels، YouTube Shorts یا پلتفرم ویدیویی دیگر را انتخاب کند، بسیار مهم است که ویدیوهای کوتاه‌تری را برای افزایش تعامل آزمایش کنید.

ویدیوی کوتاه بیش از هر روند دیگری در سال 2023 رشد خواهد کرد، با 32 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی قصد دارند روی ویدیوهای کوتاه مدت سرمایه گذاری بیشتری کنند از هر فرمت دیگری

اگر ویدیوی کوتاه را با مخاطبان خود آزمایش نکنید، در خطر از دست دادن توجه مخاطبان خود قبل از اینکه بتوانند تبدیل شوند، خواهید بود.

اگر متقاعد نشدید، در نظر بگیرید:

  • 42 درصد از بازاریابان رسانه‌های اجتماعی که هنوز از ویدیوی کوتاه استفاده نمی‌کنند، برای اولین بار در سال 2023 که بالاترین میزان در بین هر قالبی است، برنامه‌ریزی می‌کنند.
  • 59٪ از بازاریابان در حال حاضر از برنامه ویدئویی کوتاه برای افزایش سرمایه گذاری خود در سال 2023 استفاده می کنند، در حالی که 39٪ به سرمایه گذاری مشابه در سال آینده ادامه می دهند.
  • ویدیوی کوتاه قالب ترجیحی Gen Z و Millennials برای آشنایی با محصولات جدید است، بنابراین ایجاد ویدیوهای کوتاه نیز فرصتی قدرتمند برای دستیابی به نسل Z و نسل هزاره است.

7. با محتوای اجتماعی خود مرتبط و خنده دار باشید.

مردم مشتاق محتوایی هستند که آنها را بخنداند و به آنها کمک می کند تا یک انسان واقعی پشت برند را بشناسند.

وقتی صحبت از پست گذاشتن برندها در رسانه‌های اجتماعی می‌شود، 49 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند محتوای مرتبط برای آنها خاطره انگیزترین است و پس از آن محتوای خنده‌دار (36 درصد) قرار دارد.

محتوای مرتبط برای مصرف کنندگان بیشتر به یاد ماندنی است

علاوه بر این، 68 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند معتبر و قابل ربط بودن محتوای رسانه‌های اجتماعی مهم‌تر از صیقل بودن آن با ارزش تولید بالا است.

این خبر عالی برای برندهاست: نیازی نیست هزاران دلار برای ساختن ویدیوهای صیقلی و بسیار ویرایش شده هزینه کنید. اغلب اوقات، آیفون می تواند این کار را انجام دهد.

در سال 2023، اکثر بازاریابان رسانه‌های اجتماعی قصد دارند روی محتوای مرتبط سرمایه‌گذاری کنند و محتوای خنده‌دار دومین سرمایه‌گذاری در بین هر نوع محتوا را خواهد دید. برای جذب مخاطبان جدید و رقابت در فضا، بسیار مهم است که برند شما نحوه ایجاد پست های معتبر و خنده دار را در نظر بگیرد.

8. در اینستاگرام سرمایه گذاری کنید.

در سال 2023، اینستاگرام در زمینه بازگشت سرمایه (ROI) و تعامل، حرف اول را می زند و فیس بوک با بالاترین کیفیت سرنخ ها را به دست می آورد.

اینستاگرام بیشترین رشد را در سال 2023 خواهد داشت. در واقع، 29 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی قصد دارند بیش از هر پلتفرم دیگری روی آن سرمایه گذاری کنند.

51 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی که از اینستاگرام استفاده می کنند، قصد دارند در سال 2023 سرمایه گذاری خود را افزایش دهند، در حالی که 39 درصد آن را ثابت نگه می دارند. علاوه بر این، 36 درصد از کسانی که هنوز از آن استفاده نمی کنند، قصد دارند برای اولین بار امسال از اینستاگرام استفاده کنند.

همه اینها این است که: اگر یک استراتژی اختصاصی اینستاگرام ایجاد نکرده اید، یا به طور کامل زمان و منابع خود را برای افزایش فالوور اینستاگرام خود صرف نکرده اید، سال 2023 سال خوبی برای انجام این کار است.

کدام پلتفرم اجتماعی بزرگترین ROI را ارائه می دهد؟

بینش‌هایی را انتخاب کنید که بیشترین معنا را برای برند شما دارند

در بالا، ما بزرگترین روندها و تغییرات در چشم انداز رسانه های اجتماعی در سال 2023 را پوشش داده ایم – اما این بدان معنا نیست که شما باید دنبال کنید همه از آنها برای مشاهده موفقیت فوق العاده.

در عوض، برای تعیین اینکه مخاطبان شما چه چیزی را می خواهند، به تجزیه و تحلیل اجتماعی خود تکیه کنید. شاید متوجه شده باشید که علیرغم آزمایش ویدیوهای کوتاه، مشتریان احتمالی و مشتریان شما همچنان بیشتر روی ویدیوهای طولانی کلیک می کنند. یا شاید متوجه شده اید که محتوای خنده دار با صدای برند شما کار نمی کند و در عوض سرمایه گذاری سنگین تری روی محتوای معتبری که با لحن برند شما مطابقت دارد، انتخاب کنید.

شما می‌دانید چه چیزی برای مصرف‌کنندگانتان بهتر است، اما امیدواریم این توصیه‌ها الهام‌بخشی را برای شروع آزمایش، تکرار و بهبود استراتژی اجتماعی خود برای سال 2023 و بعد از آن به شما ارائه دهد.

علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد رسانه های اجتماعی در سال 2023 هستید؟ برای تنظیم یک یادآوری تقویم Google برای گزارش کامل وضعیت رسانه های اجتماعی، که در 6 فوریه ارائه می شود، اینجا را کلیک کنید.

دعوت به اقدام جدید



منبع