8 مثال ابتکاری و الهام بخش از واقعیت افزوده در بازاریابی


انتظار می‌رود اندازه بازار واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی در سرتاسر جهان بین سال‌های 2021 تا 2028 بیش از 220 میلیارد دلار افزایش یابد. تیم کوک، مدیر عامل اپل، گفته است که روزی AR در زندگی روزمره ما اهمیت خواهد داشت. خوردن سه وعده غذایی در روز.»

یک شخص با یک ویژگی بازاریابی واقعیت افزوده در تبلت خود تعامل دارد

AR همچنین راه خود را به صنایع مختلف از جمله بازاریابی باز کرده است. در واقع، بسیاری از مردم هر روز از تجربیات AR از برندها استفاده می کنند، بدون اینکه حتی متوجه شوند، مانند فیلترهای تصویر و ویدیو در رسانه های اجتماعی.

اگر نمی‌دانید AR چگونه در بازاریابی نقش دارد، این پست به هشت شرکتی می‌پردازد که از AR به روش‌های خلاقانه و الهام‌بخشی استفاده کرده‌اند که می‌توانید از آنها برای ایده‌پردازی و اجرای استراتژی خود استفاده کنید. نکات، سیستم‌ها و منابع توصیه‌شده را باز کنید تا از منحنی فناوری جلوتر بمانید.

مثال های واقعیت افزوده

واقعیت افزوده برای بازاریابی محصول

1. Pokémon GO

Pokemon GO در سال 2016 طوفان جهان را به خود اختصاص داد و یکی از برجسته ترین تجربیات AR است.

پوکمون برو

منبع تصویر

در این برنامه، کاربران از پوکمون های واجد شرایط در منطقه خود مطلع می شوند و مسیرهایی را برای یافتن و گرفتن آنها دریافت می کنند. هنگامی که آنها با یک پوکمون روبرو می شوند، شخصیت بر روی مکان واقعی کاربر برنامه قرار می گیرد – یک تجربه AR.

بازی حول محور گرفتن پوکمون های موجود قبل از هر کس دیگری ساخته شده است، به همین دلیل است که وقتی برنامه برای اولین بار منتشر شد، افراد در گروه ها جمع می شدند تا سعی کنند اولین نفری باشند که شخصیت را به تصویر بکشند.

2. انبار خانه

تزیین خانه آسان نیست — چگونه می دانید که واقعاً از رنگ زردی که در فضای مجازی زیبا به نظر می رسد اما ممکن است در حمام شما بیش از حد روشن باشد خوشتان بیاید؟ اگر آن میز قهوه آنطور که انتظار داشتید در اتاق نشیمن شما جا نشود، چه؟

در سال 2015، Home Depot برنامه Project Color خود را منتشر کرد که از فناوری ثبت اختراع استفاده می کند تا به کاربران نشان دهد رنگ رنگ در خانه آنها چگونه به نظر می رسد. فناوری AR نور، اشیا و سایه‌های اتاق را در نظر می‌گیرد، بنابراین می‌توانید ببینید که سایه زرد در زندگی واقعی چگونه به نظر می‌رسد. اگر به قضاوت خود اعتماد ندارید، می‌توانید تصاویری از برنامه را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا نظر دوستان را جلب کنید.

Home Depot تنها فروشگاه مبلمان خانگی نیست که از واقعیت افزوده برای ایجاد ارزش برای کاربران خود استفاده می کند – IKEA فناوری AR مشابهی را در برنامه خود تعبیه کرده است.

3. IKEA

IKEA از AR برای کمک به خریداران برای آزمایش و تجسم محصولات در فضای خود قبل از خرید استفاده می کند.

ابزارهای متعددی را برای نیازهای مشتری ارائه می‌کند، مانند برنامه IKEA Place که مدل‌های مبلمان را در اتاق‌های واقعی قرار می‌دهد یا برنامه‌ریز خانه IKEA که به افراد کمک می‌کند تا مجموعه‌های مبلمان مانند کابینت آشپزخانه بسازند تا مطمئن شوند قبل از قرار دادن راضی هستند. یک سفارش.

ikea-1

منبع تصویر

4. صفورا

دلیلی وجود دارد که بسیاری از مردم محصولات آرایشی را به صورت آنلاین خریداری نمی‌کنند – اگر آن را در فروشگاه امتحان نکنید، نمی‌توان فهمید که آیا رنگ لب یا کرم پودر را دوست دارید یا خیر. Sephora این مبارزه را درک می کند و به این دلیل شناخته شده است که به بازدیدکنندگان در فروشگاه اجازه می دهد تا محصولات را قبل از خرید روی خود آزمایش کنند، اما ممکن است همه از انجام این کار راحت نباشند.

برای کسانی که چندان راحت نیستند، یک کیوسک آزمایشی مجازی در فروشگاه ارائه می‌کند که بازدیدکنندگان می‌توانند ببینند محصولات چگونه از نظر خودشان به نظر می‌رسند تا اطمینان حاصل کنند که راضی هستند.

5. StubHub

واقعیت افزوده شما را قادر می‌سازد تا یک فضا را تجسم کرده و با آن تعامل داشته باشید – دو عملکرد مهم در هنگام انتخاب مبلغی که می‌خواهید برای یک صندلی استادیوم بپردازید.

برای Super Bowl LII، StubHub یک ویژگی واقعیت افزوده را در برنامه تلفن همراه خود معرفی کرد که به خریداران بلیط اجازه می داد مدل سه بعدی مجازی استادیوم بانک ایالات متحده و گاراژهای پارکینگ و غرفه های امتیازی مجاور را ببینند. این به خریداران بالقوه این امکان را می‌دهد تا قبل از خرید، تجربه کامل خود را تجسم کنند و ریسک پرداخت برای یک صندلی پایین‌تر را به حداقل رساند.

اتکای StubHub به AR یک مشکل مشترک مشتری را حل کرد — همانطور که مت سوان، مدیر ارشد فناوری StubHub اشاره می کند، “ما در حال حل مشکلات واقعی هستیم، نه فقط فناوری به خاطر فناوری. برای بسیاری از افراد، این رویدادی نیست که شما فقط در آن حضور داشته باشید. برای؛ این یک نوع آیتم فهرست سطلی است.”

برای ساکنان خارج از شهر، امکان مقایسه مجازی مکان‌های صندلی‌های مختلف، راحتی را برای خریداران مردد افزایش می‌دهد.

6. فیلترهای رسانه های اجتماعی

فیلترها ویژگی‌های واقعیت افزوده هستند که کاربران رسانه‌های اجتماعی روزانه در برنامه‌های مختلف از TikTok گرفته تا Instagram و Snapchat از آن‌ها استفاده می‌کنند. بیش از 250 میلیون نفر هر روز از یک ویژگی AR در اسنپ چت استفاده می کنند و سازندگان در این پلتفرم بیش از 2.5 میلیون لنز AR ساخته اند.

با استفاده از فیلترها، کاربران به سادگی از خود یا چیزی مورد علاقه عکس می گیرند و یک فیلتر روی تصویر قرار می گیرد، خواه یک عینک آفتابی خنده دار باشد یا طرح رنگی یک منظره را تغییر دهد.

AR و بازاریابی تجربی

7. نتفلیکس

برای بازاریابی فصل چهارم Stranger Things، نتفلیکس یک تجربه بازاریابی و واقعیت افزوده حضوری به نام Stranger Things Experience را راه‌اندازی کرد. طرفداران از یک مکان حضوری بازدید می کنند و در یک تجربه همه جانبه مرتبط با نمایش شرکت می کنند، جایی که بازی هایی با ویژگی های واقعیت افزوده بازی می کنند که به آنها کمک می کند احساس کنند در دنیای چیزهای غریبه هستند.

در گذشته، نتفلیکس سایر فصل‌های Stranger Things را با تجربه‌های واقعیت افزوده مانند فیلترهای اینستاگرام که کاربران را در داخل کیهان قرار می‌دهد، همه از راحتی خانه‌شان، تبلیغ کرده است.

8. پپسی

در سال 2014، پپسی فناوری AR را در یک پناهگاه اتوبوس در لندن نصب کرد، به طوری که به نظر می رسید مانند یک شیر، بشقاب پرنده ها، بشقاب های پرنده و سایر اشیا مستقیماً به سمت لندنی ها می روند.

این تولید شخصیت بازیگوش پپسی را به نمایش گذاشت و تجربه ای استثنایی را برای مخاطبان به ارمغان آورد. پس از آن، ویدئویی از فناوری AR پناهگاه اتوبوس بیش از شش میلیون بازدید در یوتیوب به خود جلب کرد – و آن را به یکی از پربیننده ترین کمپین های تبلیغاتی یوتیوب تبدیل کرد.

زمانی که یک شرکت واقعاً مخاطبان خود را بشناسد، کمپین پپسی تأثیر AR را برجسته می کند. پپسی برای تبلیغ محصولات خود نیازی به استفاده از AR نداشت – در عوض، به مصرف کنندگان خود اعتماد کرد تا از تجربه سورئال قدردانی کنند و طبیعتاً داستان را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و سر و صدایی در اطراف برند ایجاد کند.

وضعیت AR در بازاریابی

در حالی که گنجاندن AR در بازاریابی هنوز جدید است، بازاریابان هنوز می توانند توجه داشته باشند که چگونه این برندها به طور خلاقانه فناوری را در استراتژی های بازاریابی خود گنجانده اند.

در نهایت، با تغییر چشم‌انداز رسانه‌ها و پیشرفته‌تر شدن فناوری، بازاریابان در مشاغل با اندازه‌های مختلف ممکن است فرصت‌های بیشتری برای پیاده‌سازی فناوری داشته باشند. و هنگامی که این کار را انجام دهند، باید خلاقانه و نوآورانه در مورد نحوه سرمایه گذاری در آن فکر کنند.

در فناوری های نوظهور در جریان باشید



منبع