برای بازاریابی فصل چهارم Stranger Things، نتفلیکس یک تجربه بازاریابی و واقعیت افزوده حضوری به نام Stranger Things Experience را راهاندازی کرد. طرفداران از یک مکان حضوری بازدید می کنند و در یک تجربه همه جانبه مرتبط با نمایش شرکت می کنند، جایی که بازی هایی با ویژگی های واقعیت افزوده بازی می کنند که به آنها کمک می کند احساس کنند در دنیای چیزهای غریبه هستند.
برای ساکنان خارج از شهر، امکان مقایسه مجازی مکانهای صندلیهای مختلف، راحتی را برای خریداران مردد افزایش میدهد.
6. فیلترهای رسانه های اجتماعی
در سال 2015، Home Depot برنامه Project Color خود را منتشر کرد که از فناوری ثبت اختراع استفاده می کند تا به کاربران نشان دهد رنگ رنگ در خانه آنها چگونه به نظر می رسد. فناوری AR نور، اشیا و سایههای اتاق را در نظر میگیرد، بنابراین میتوانید ببینید که سایه زرد در زندگی واقعی چگونه به نظر میرسد. اگر به قضاوت خود اعتماد ندارید، میتوانید تصاویری از برنامه را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید تا نظر دوستان را جلب کنید.
اتکای StubHub به AR یک مشکل مشترک مشتری را حل کرد — همانطور که مت سوان، مدیر ارشد فناوری StubHub اشاره می کند، “ما در حال حل مشکلات واقعی هستیم، نه فقط فناوری به خاطر فناوری. برای بسیاری از افراد، این رویدادی نیست که شما فقط در آن حضور داشته باشید. برای؛ این یک نوع آیتم فهرست سطلی است.”
واقعیت افزوده شما را قادر میسازد تا یک فضا را تجسم کرده و با آن تعامل داشته باشید – دو عملکرد مهم در هنگام انتخاب مبلغی که میخواهید برای یک صندلی استادیوم بپردازید.
در حالی که گنجاندن AR در بازاریابی هنوز جدید است، بازاریابان هنوز می توانند توجه داشته باشند که چگونه این برندها به طور خلاقانه فناوری را در استراتژی های بازاریابی خود گنجانده اند.
در سال 2014، پپسی فناوری AR را در یک پناهگاه اتوبوس در لندن نصب کرد، به طوری که به نظر می رسید مانند یک شیر، بشقاب پرنده ها، بشقاب های پرنده و سایر اشیا مستقیماً به سمت لندنی ها می روند.
برای Super Bowl LII، StubHub یک ویژگی واقعیت افزوده را در برنامه تلفن همراه خود معرفی کرد که به خریداران بلیط اجازه می داد مدل سه بعدی مجازی استادیوم بانک ایالات متحده و گاراژهای پارکینگ و غرفه های امتیازی مجاور را ببینند. این به خریداران بالقوه این امکان را میدهد تا قبل از خرید، تجربه کامل خود را تجسم کنند و ریسک پرداخت برای یک صندلی پایینتر را به حداقل رساند.
AR همچنین راه خود را به صنایع مختلف از جمله بازاریابی باز کرده است. در واقع، بسیاری از مردم هر روز از تجربیات AR از برندها استفاده می کنند، بدون اینکه حتی متوجه شوند، مانند فیلترهای تصویر و ویدیو در رسانه های اجتماعی.
در نهایت، با تغییر چشمانداز رسانهها و پیشرفتهتر شدن فناوری، بازاریابان در مشاغل با اندازههای مختلف ممکن است فرصتهای بیشتری برای پیادهسازی فناوری داشته باشند. و هنگامی که این کار را انجام دهند، باید خلاقانه و نوآورانه در مورد نحوه سرمایه گذاری در آن فکر کنند.
زمانی که یک شرکت واقعاً مخاطبان خود را بشناسد، کمپین پپسی تأثیر AR را برجسته می کند. پپسی برای تبلیغ محصولات خود نیازی به استفاده از AR نداشت – در عوض، به مصرف کنندگان خود اعتماد کرد تا از تجربه سورئال قدردانی کنند و طبیعتاً داستان را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و سر و صدایی در اطراف برند ایجاد کند.
وضعیت AR در بازاریابی
انتظار میرود اندازه بازار واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی در سرتاسر جهان بین سالهای 2021 تا 2028 بیش از 220 میلیارد دلار افزایش یابد. تیم کوک، مدیر عامل اپل، گفته است که روزی AR در زندگی روزمره ما اهمیت خواهد داشت. خوردن سه وعده غذایی در روز.»

برای کسانی که چندان راحت نیستند، یک کیوسک آزمایشی مجازی در فروشگاه ارائه میکند که بازدیدکنندگان میتوانند ببینند محصولات چگونه از نظر خودشان به نظر میرسند تا اطمینان حاصل کنند که راضی هستند.
5. StubHub
منبع تصویر
4. صفورا
Pokemon GO در سال 2016 طوفان جهان را به خود اختصاص داد و یکی از برجسته ترین تجربیات AR است.
دلیلی وجود دارد که بسیاری از مردم محصولات آرایشی را به صورت آنلاین خریداری نمیکنند – اگر آن را در فروشگاه امتحان نکنید، نمیتوان فهمید که آیا رنگ لب یا کرم پودر را دوست دارید یا خیر. Sephora این مبارزه را درک می کند و به این دلیل شناخته شده است که به بازدیدکنندگان در فروشگاه اجازه می دهد تا محصولات را قبل از خرید روی خود آزمایش کنند، اما ممکن است همه از انجام این کار راحت نباشند.