8 مرحله برای راه اندازی یک آکادمی آموزش آنلاین که مشتریان شما دوست خواهند داشت


73 درصد از مردم می گویند تجربه مشتری بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد.

این بدان معناست که امروزه شرکت ها به دنبال راه های جدیدی برای راضی نگه داشتن مشتریان خود هستند.

بسیاری از شرکت‌ها این کار را با راه‌اندازی برنامه‌های آموزش مشتری و آکادمی‌های یادگیری آنلاین انجام می‌دهند که به مشتریان خود دسترسی به منابع، پست‌های وبلاگ، وبینارها، مراکز دانش و دوره‌های صدور گواهینامه را می‌دهند که به آنها کمک می‌کند در مورد محصول خود بیاموزند، مشکلات را عیب‌یابی کنند و در نهایت به ارزش محصول پی ببرند.

آکادمی HubSpot یک نمونه عالی از این موضوع است. آکادمی HubSpot که در سال 2012 به عنوان راهی برای کمک به مشتریان خود برای یادگیری و به کارگیری مهارت های بازاریابی جدید برای رشد کسب و کار خود راه اندازی شد، به مقصدی برای صدها هزار نفر تبدیل شده است که به دنبال بهبود مهارت های خود در زمینه بازاریابی داخلی، فروش هستند. و خدمات/پشتیبانی به مشتریان

در میان چیزهای دیگر، یک آکادمی یادگیری قوی می تواند به شما کمک کند منابع مفیدی را برای مشتریان خود فراهم کنید، حفظ مشتری را افزایش دهید، با مشتریان بالقوه جدید تعامل داشته باشید و اعتبار دامنه را ایجاد کنید.

از بیرون، ایجاد یک آکادمی یادگیری آنلاین در این مقیاس ممکن است ترسناک به نظر برسد، اگر غیرممکن نباشد. اما راه اندازی یکی آنقدرها هم که فکر می کنید دور از دسترس نیست. بیایید مراحل لازم را برای راه اندازی یک آکادمی یادگیری آنلاین که مشتریان شما دوست خواهند داشت را طی کنیم.

اکنون دانلود کنید: الگوهای برنامه ریزی بازاریابی محتوای رایگان

چگونه یک آکادمی آنلاین موفق در 8 مرحله راه اندازی کنیم

1. یک هدف مشخص تعیین کنید.

وقتی سفر یادگیری آنلاین خود را شروع می کنید، گم شدن در احتمالات آسان است.

به عنوان مثال، شاید بخواهید به تیم موفقیت مشتری (CS) خود کمک کنید تا سرعت ورود را افزایش دهد.

همچنین می‌خواهید تعداد بلیط‌های پشتیبانی و مشکلات تیم خدمات مشتری خود را کاهش دهید. و شما می خواهید پذیرش محصول را برای تیم محصول خود افزایش دهید.

و شما می خواهید ارزش طول عمر (LTV) را برای تیم رهبری خود افزایش دهید.

همه این نتایج با یک آکادمی یادگیری آنلاین امکان پذیر است، اما در این مرحله از سفر خود، یکی را انتخاب کنید.

برای کمک به تصمیم گیری، شخصیت یادگیرنده ایده آل و بزرگترین چالش آنها را شناسایی کنید. از خودت بپرس:

  • آیا در تلاش برای به دست آوردن آنها با استفاده از یک ویژگی جدید هستید؟
  • آیا تعامل پس از ورود کاهش می یابد؟
  • آیا مدیران موفقیت مشتری (CSM) شما غرق بلیط ها و درخواست های پشتیبانی شده اند؟

بفهمید چه چیزی فشار می آورد همین الان و از آنجا شروع کنید

سپس، آن چالش را حل کنید، ارزش آن را به ذینفعان داخلی، به ویژه تیم رهبری خود ثابت کنید، و شروع به حل چالش های بیشتر شرکت و مشتری کنید.

2. تیم خود را بسازید.

می توان استدلال کرد که ساختن یک تیم باید قبل از تعیین اهداف، یا حداقل در کنار آن باشد، اما به خاطر این مقاله، آن را در اینجا قرار دادم – به تعیین هدف و تیم سازی به عنوان مراحل 1a و 1b نگاه کنید.

همانطور که نمی خواهید منابع خود را با تعیین اهداف بیش از حد در ابتدا کاهش دهید، آشپزهای زیادی را وارد آشپزخانه نکنید.

در عوض، از یک نفر بخواهید که به یادگیری آنلاین علاقه مند باشد و با هدف شما همسو باشد.

تیم خود را بسازید

  • کارشناس موضوع (SME): SME مشتریان شما، چالش های آنها و آنچه را که از محتوا برای درک ارزش محصول نیاز دارند را درک می کند.
  • طراح آموزشی (ID): شناسه شخصی است که دارای تخصص طراحی و آموزش در زمینه توسعه محتوا برای دستیابی به نتایج یادگیری خاص است.
  • کارشناس فنی: کارشناس فنی اطمینان حاصل می کند که سیستم مدیریت یادگیری (LMS) یا سایر فناوری های یادگیری از جمله یکپارچه سازی و جمع آوری داده ها به درستی کار می کند. آنها همچنین می توانند تغییر را از فناوری یادگیری قدیمی هدایت کنند.
  • حامی اجرایی: یک حامی اجرایی تضمین می کند که شما یک خط دید به اتاق هیئت مدیره داشته باشید و همراستایی خود را حفظ کنید. حامی اجرایی حتی برای جدیدترین تیم‌ها نیز یک «باید» است.

در یک دنیای عالی، شما یک تیم چند کاره می سازید که همه این نقش ها را پر کرده است.

در واقعیت، احتمالاً در این مرحله این اتفاق نخواهد افتاد.

بنابراین، اگر وارد این ماجراجویی می‌شوید، بدانید که این کار را نمی‌کنید برای شروع به یک تیم رسمی نیاز دارید. شما فقط به فردی علاقه مند به یادگیری، مقداری محتوا و مشتریانی که برای یادگیری هیجان زده باشند نیاز دارید.

3. یک LMS را در نظر بگیرید.

اکثر، اگر نه همه، آکادمی های آموزش آنلاین تأسیس شده، به دلیل توانایی آنها در کمک به تیم ها در ایجاد، مدیریت، ارائه، ردیابی و بهینه سازی محتوا در مقیاس، از یک LMS استفاده می کنند.

این سناریو را در نظر بگیرید: شما از پست‌های وبلاگ، ویدیوها، آزمون‌ها و گواهینامه‌ها برای آموزش 150 مشتری استفاده می‌کنید – اما از LMS استفاده نمی‌کنید.

به نوبه خود، تیم‌های CSM، پشتیبانی و خدمات، اهرم‌های لازم را به صورت دستی می‌کشند تا مشتریان را راضی نگه دارند و ارزش را درک کنند. به عنوان مثال، زمانی که مشتری جدید خط نقطه چین را امضا می کند، ممکن است نیاز به ارسال اسناد ورود به هواپیما داشته باشند.

برای شرکت‌های جدیدتر که انگشتان پای خود را در یادگیری آنلاین فرو می‌برند، این تیم‌ها ممکن است بتوانند با این تقاضا همگام شوند، بدون اینکه نیاز مشتریان خدمات دستکش سفید را قربانی کنند.

گفتنی است، با تکامل محصول، و رشد پایگاه مشتری، تولید محتوا تسریع می‌شود و تقاضای مشتری تشدید می‌شود و این امر باعث می‌شود که تیم شما به‌طور دستی همگام شود.

یک LMS این وظایف خسته کننده و وقت گیر را خودکار می کند و تضمین می کند که بهترین تجربه یادگیری را بدون غرق کردن تیم های خدمات و پشتیبانی خود ارائه می دهید.

با یک آکادمی یادگیری همیشه فعال، شما همچنین به مشتریان خود اجازه می دهید هر زمان و هر کجا که می خواهند یاد بگیرند. این نه تنها برای دنیای دوردست منطقی است، بلکه با دادن فرصتی به مشتریان برای حل مشکلات خود بدون ارسال بلیط یا ایمیل CSM، فشار را بر تیم های شما کاهش می دهد.

نکته حرفه ای: هنگامی که به دنبال یک LMS هستید، نرم افزار سازگار با موبایل و مبتنی بر ابر را در اولویت قرار دهید. با یک LMS تلفن همراه، می‌توانید یادگیری انعطاف‌پذیر و در دسترس را به دستگاه‌هایی که مشتریانتان فعالانه از آن‌ها استفاده می‌کنند، ارائه دهید. یک LMS مبتنی بر ابر به شما این امکان را می دهد که محتوا را بدون ایجاد اختلال در تجربه یادگیری، مقیاس و بومی سازی کنید.

4. ایجاد محتوا.

هنگامی که به تازگی وارد یادگیری آنلاین شده اید و آماده تولید محتوا هستید، در یکی از دو گروه قرار می گیرید:

  • گروه شماره 1: شما محتوا دارید (کم یا زیاد)
  • گروه شماره 2: شما محتوا ندارید

اگر در گروه اول هستید، لوازم اصلی – تاریخ راه اندازی شما نزدیکتر شده است. تنها قدمی که اکنون می‌خواهید بردارید این است که مطمئن شوید محتوا با شخصیت شما مطابقت دارد و به نتیجه مناسب می‌رسد (مثلاً به مشتریان خود کمک می‌کند حساب خود را فعال کنند یا از یک ویژگی پیشرفته استفاده کنند).

اگر در گروه دوم هستید، من هنوز به شما وسایلی می‌دهم – فقط کمی کار بیشتری برای انجام دادن دارید. خوشبختانه، تولید محتوا آنقدرها که فکر می کنید پیچیده یا پر زحمت نیست.

اگر از صفر شروع کردید، استراتژیک باشید و از خود بپرسید که چه کاری دارید کاملا باید حداقل محصول قابل دوام (MVP) خود را از زمین خارج کنید.

سپس، آن محتوا را شامل توضیحات، اهداف، عناوین و انواع محتوا مشخص کنید. از آنجا، با تیم خود برای ایجاد محتوا یا یک دوره (هر چیزی که وقت دارید) کار کنید.

نکته حرفه ای: اگه تو هستی در تلاش برای ایجاد محتوا به دلیل کمبود منابع، ببینید آیا تیم های دیگر مقداری دارند یا خیر. به عنوان مثال، تیم بازاریابی ممکن است یک عرشه نمای کلی داشته باشد. به طور مشابه، تیم پشتیبانی شما ممکن است سندی از چالش های رایج داشته باشد.

همانطور که در حال تولید محتوا هستید، مقیاس را در نظر داشته باشید. شما می خواهید در نظر بگیرید:

  • چگونه محتوایی برای صحبت با فرهنگ ها و زبان های مختلف در حین رشد ایجاد می کنید؟
  • وقتی تیم خود را رشد می دهید و افراد بیشتری در تولید محتوا مشارکت می کنند چه اتفاقی می افتد؟
  • چگونه می دانید چه چیزی را و چه زمانی به روز کنید؟
  • چگونه محتوا ایجاد می کنید تا سبک های مختلف یادگیری را برآورده کنید؟

هر چه زودتر به این سوالات پاسخ دهید، بهتر است. در حالی که اکنون با توجه به گستره آکادمی یادگیری آنلاین شما پرداختن به آنها بی نتیجه به نظر می رسد، زمانی فرا می رسد که شما آماده مقیاس گذاری هستید.

با فکر کردن به مقیاس، می توانید بدون ایجاد اختلال در تجربه یادگیری مشتریان خود، رشد کنید.

آکادمی HubSpot

5. همه چیز را زیر میکروسکوپ قرار دهید.

قبل از راه‌اندازی، تمام بخش‌های آکادمی یادگیری آنلاین خود را بررسی کنید، از فرآیندها، تیم و LMS (اگر از آن استفاده می‌کنید).

  • محتوا: آیا محتوای شما کار خود را انجام می دهد و منجر به نتایج یادگیری مورد نظر می شود؟
  • تیم: شماست تیم آماده رفتن؟ آیا همه نقش ها و مسئولیت های خود را درک می کنند؟ آیا آنها درک خوبی از هدف آکادمی و آنچه که باید برای اطمینان از موفقیت مشتریان شما انجام دهند، دارند؟
  • LMS: آیا داده هایی که برای اثبات ROI نیاز دارید بین سیستم ها جریان دارد؟ در مورد ادغام ها، مانند ادغام با CRM شما چطور؟ آیا ایمیل های خودکار همانطور که در نظر گرفته شده منتشر می شوند؟ شما همچنین باید نگاه متخصص فنی خود را به باطن LMS داشته باشید. برداشت اولیه مهم است، بنابراین مطمئن شوید که همه چیز کار می کند و برای ارائه یک تجربه یادگیری یکپارچه آماده است.

شما می توانید با درخواست از گروه کوچکی از مشتریان برای انجام این فرآیند، یک قدم جلوتر بروید. سپس، بازخورد آنها را بگیرید و تنظیمات را قبل از راه‌اندازی برای همه انجام دهید.

در نهایت، قبل از راه‌اندازی رسمی، با سایر اعضای شرکت، به‌ویژه تیم رهبری ارتباط برقرار کنید و به آن‌ها اطلاع دهید که در حال انجام چه کاری هستید.

در حالی که موفقیت شما در نهایت به خرید مشتریان شما برای یادگیری آنلاین بستگی دارد، پشتیبانی سراسری شرکت نیز راه طولانی را خواهد داشت.

6. اجازه دهید پرواز کند.

زمان راه اندازی است.

به یاد داشته باشید: این آغاز سفر شما است – به این به عنوان V1 یا MVP فکر کنید. آکادمی یادگیری شما تکامل خواهد یافت، اما تمرکز شما اکنون باید روی جلب مشارکت مشتریان باشد.

سپس، هنگامی که ردیابی عملکرد و منبع یابی بازخورد را شروع کردید، می توانید تکرار کنید (مرحله شماره 7).

نکته حرفه ای: این نسخه از آکادمی یادگیری آنلاین شما تقریباً به طور قطع فاقد برخی از ویژگی ها و قابلیت هایی است که از ابتدا به آن فکر می کردید. عالیه. این “لیست آرزوها” را در جیب پشتی خود نگه دارید و با رشد و در دسترس شدن منابع، ویژگی ها و قابلیت های متقابل را خاموش کنید.

7. آن را از بالای کوه فریاد بزنید.

همزمان با راه‌اندازی‌تان – اگر به آن منتهی نشود – Slack، ایمیل، breakroom، Zoom یا هر روش دیگری را که با افراد ارتباط برقرار می‌کنید و به آنها اطلاع دهید که دارید انجام می‌دهید، بزنید.

این کار را از دو زاویه انجام دهید:

  • درونی؛ داخلی: تا حد امکان به افراد و تیم ها در مورد آکادمی خود و اینکه چگونه می تواند کمک کند بگویید آنها. به عنوان مثال، به تیم پشتیبانی نشان دهید که چگونه می تواند به کاهش بلیط های پشتیبانی کمک کند. به تیم فروش خود بگویید چگونه می تواند به آنها کمک کند معاملات را سریعتر ببندند. هدف شما این است که مردم را هیجان زده کنید و به آنها نشان دهید که آکادمی چگونه به آنها کمک می کند شبیه ستاره های راک است هرچه خرید بیشتری از افراد داخل شرکت داشته باشید، حفظ خرید و بودجه آسان‌تر خواهد بود.
  • خارجی: به مشتریان خود اطلاع دهید که چه چیزی در راه است. به آنها نشان دهید چرا شما آکادمی خود را راه اندازی کرده اید و چگونه به آنها کمک می کند. سپس، به آنها نشان دهید که چگونه آن را پیمایش کنند، به محتوا دسترسی داشته باشند و برای پشتیبانی بیشتر تماس بگیرند. هدف شما این است که آنها را وارد کنید و درگیر کنید. شما می خواهید شروع به ایجاد یک محیط چسبناک کنید که آنها در آینده به آن تکیه خواهند کرد.

در حین حرکت، ارتباط را با جشن گرفتن برنده‌ها، اشتراک‌گذاری منابع در مورد ویژگی‌های جدید و موارد دیگر ادامه دهید تا شرکت و مشتریان خود را درگیر خود نگه دارید.

یادگیری آنلاین یک ماراتن است، نه یک دوی سرعت. اگر مردم بعد از چند هفته از کار خارج شوند، زمانی که تا کنون صرف کرده اید تا حد زیادی بیهوده خواهد بود.

8. آن را حتی بهتر کنید.

من آن را یک بار گفتم، اما تکرار می‌کند: آکادمی یادگیری آنلاینی که راه‌اندازی می‌کنید همین است نه در شکل نهایی خود

از آنجایی که همه به یادگیری آنلاین عادت می‌کنند، شروع به جستجوی بازخورد کنید تا دیدگاه روشنی در مورد چگونگی پیش‌روی کارها پیدا کنید.

آیا تیم شما بدون مشکل کار می کند؟

آیا محتوای شما موثر است؟

آیا ویدیوها طول مناسبی دارند؟

آیا آزمون‌های شما نتیجه را از دست می‌دهند زیرا از مشتریان می‌خواهند به سؤالات کوتاه پاسخ دهند؟

آیا فرمت های محتوای خاصی بهتر از بقیه کار می کنند؟

آیا LMS به درستی کار می کند؟

همانطور که این اطلاعات بینش را جمع آوری می کنید، بهبودهایی را برای بهبود تجربه یادگیری ایجاد کنید و مطمئن شوید که همچنان تجربه ای را ارائه می دهید که مشتریان خود را خوشحال می کند – و به حفظ آنها کمک می کند.

یک آکادمی آموزش آنلاین راه اندازی کنید که مشتریان شما دوست خواهند داشت

اجازه ندهید کمبود پهنای باند، منابع یا تجربه شما را از راه‌اندازی یک آکادمی یادگیری آنلاین باز دارد – راه‌اندازی یک آکادمی که مشتریان شما دوست دارند تنها 8 قدم فاصله دارد.

در سال 2022 و بعد از آن، این 8 مرحله از مهم ترین مراحلی هستند که می توانید انجام دهید.

مشتریان شما (و نتیجه نهایی شما) از شما تشکر خواهند کرد.

وبلاگ - الگوی نقشه برداری محتوا



منبع