41. بیش از نیمی از بازاریابان قصد دارند در سال 2023 سرمایه گذاری خود را در اینستاگرام افزایش دهند. (منبع)
42. در سال 2022، بازاریابان بالاترین نرخ تعامل را در اینستاگرام برای محتوای تولید شده توسط کاربران مشاهده کردند. (منبع)
50. 46 درصد از بازاریابان از فروشگاه های اینستاگرام استفاده می کنند. از میان بازاریاب هایی که از فروشگاه های اینستاگرام استفاده می کنند، 50 درصد بازده بالایی را گزارش کرده اند. (منبع)
46. 50 درصد از کاربران اینستاگرام با دیدن تبلیغات یک برند در اینستاگرام بیشتر به آن علاقه مند می شوند. (منبع)
58. از ژانویه 2022، #love محبوب ترین هشتگ در اینستاگرام است. بیش از دو میلیارد پست از این هشتگ استفاده می کنند. (منبع)
29. 35 درصد از شنوندگان موسیقی در ایالات متحده که هنرمندان را در فیس بوک و اینستاگرام دنبال می کنند این کار را برای ارتباط با طرفداران دیگر یا احساس عضوی از یک جامعه انجام می دهند. (منبع)
64. یک سوم از بازاریابان می گویند اینستاگرام بهترین ابزارها را برای فروش مستقیم محصولات در داخل برنامه ارائه می دهد. (منبع)
82. اینستاگرام اکنون محبوب ترین پلتفرم اجتماعی برای دنبال کردن برندها است. (منبع)
4. اینستاگرام از ژانویه 2020 تا ژانویه 2022 افزایش 48 درصدی در دسترسی به تبلیغات داشته است. (منبع)
2. اپلیکیشن اینستاگرام بیش از 78 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. (منبع)
14. به غیر از حساب خود اینستاگرام، بیشترین فالوور اینستاگرام تا ژانویه 2023، بازیکن حرفه ای فوتبال کریستیانو رونالدو است. (منبع)
26. کاربران اینستاگرام در سراسر جهان به طور متوسط 11 ساعت در ماه را در برنامه اینستاگرام در گوشی های اندرویدی صرف می کنند. این تعداد برای کاربران آمریکایی به 7 ساعت کاهش می یابد. (منبع)
72. یک عکس متوسط در اینستاگرام 23 درصد بیشتر از عکسی که در فیس بوک منتشر می شود، درگیر می شود. (منبع)
52. در گزارشی در سال 2021، صنعت آموزش عالی در حال حاضر بالاترین نرخ تعامل را نسبت به سایر صنایع به ازای هر پست در اینستاگرام با 3.19 درصد دارد. دوم تیم های ورزشی با 1.79 درصد و سومین تأثیرگذاران با 1.42 درصد بودند. (منبع)
20. TikTok و Instagram پر استفاده ترین اپلیکیشن های رسانه های اجتماعی در میان زنان Gen Z هستند. (منبع)
15. از ماه می 2022، اکانت اینستاگرام 504.37 میلیون دنبال کننده دارد. (منبع)
مخاطب و جمعیت
24. تا سال 2022، 82 درصد از کاربران اینستاگرام نیز از فیس بوک استفاده می کنند. (منبع)
به نظر می رسد اینستاگرام، بیش از هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری، با سرعتی سرگیجه آور در حال پیشرفت است. همانطور که به ارائه ویژگیهای جدید، بهروزرسانیها و تغییرات الگوریتم ادامه میدهد، ادامه دادن به آن دشوار است.
54. 130 میلیون اکانت اینستاگرام هر ماه روی یک پست خرید ضربه بزنید تا درباره محصولات بیشتر بدانید. (منبع)
محتوای پست اینستاگرام
32. 72 درصد از بازاریاب ها با اینفلوئنسرها/خلاقان در اینستاگرام کار می کنند. (منبع)
30. یک کاربر اینستاگرام به طور متوسط 30 دقیقه در روز را در برنامه صرف می کند. (منبع)
37. بازاریابان بالاترین نرخ تعامل را در اینستاگرام نسبت به هر پلتفرم دیگری در سال 2022 مشاهده کردند. (منبع)
69. در اینستاگرام، تصاویر دارای رنگ آبی به عنوان رنگ غالب، 24 درصد لایک بیشتری نسبت به تصاویری که عمدتا قرمز هستند، ایجاد می کنند. (منبع)
59. بازاریابان اینستاگرام را به عنوان پلتفرمی با بهترین قابلیت های جستجوی درون برنامه ای رتبه بندی می کنند. (منبع)
17. تا ژانویه 2023، تقریباً 17 درصد از کاربران فعال جهانی اینستاگرام را مردان بین 18 تا 24 سال تشکیل می دادند. (منبع)
6. اینستاگرام پر استفاده ترین پلتفرم برای اینفلوئنسر مارکتینگ در ایالات متحده است (منبع)
19. Gen Z-ers همچنین اینستاگرام را به عنوان برنامه رسانه اجتماعی مورد علاقه خود در سال 2022 رتبه بندی کرد. (منبع)
5. تقریباً یک چهارم بازاریابان (23٪) پیش بینی می کنند که اینستاگرام در سال 2023 بیشترین پتانسیل را برای رشد مخاطبان خود به برندها ارائه خواهد کرد. (منبع)
9. از ژانویه 2023، هند در مجموع 229 میلیون کاربر اینستاگرام دارد که بزرگترین مخاطب اینستاگرام در جهان است. (منبع)
76. 20 درصد از کاربران مورد بررسی بیش از یک بار در هفته در استوری اینستاگرام در حساب تجاری خود پست می کنند. (منبع)
11. به طور متوسط، بزرگسالان ایالات متحده در سال 2022 روزانه 30.1 دقیقه را در اینستاگرام صرف می کنند. (منبع)
56. میانگین نرخ تعامل برای پست های عکس 1.18٪ است. (منبع)
اینجاست که آمار اینستاگرام وارد میشود. تحقیقات زیادی در مورد اینستاگرام وجود دارد – همه چیز از جمعیتشناسی کاربران و دسترسی آن گرفته تا اینکه فضای منفی چگونه بر عملکرد پستهای شما تأثیر میگذارد (اشاره، نکته: #68).
63. از سال 2021، 9 نفر از 10 کاربر به صورت هفتگی ویدیوهای اینستاگرام را تماشا می کنند. (منبع)
28. بیش از 500 میلیون حساب هر روز از استوری اینستاگرام استفاده می کنند. (منبع)
62. یک سوم از بازاریابان می گویند اینستاگرام بیشترین بازگشت سرمایه را هنگام فروش مستقیم محصولات در داخل برنامه ارائه می دهد. (منبع)
60. محبوب ترین حلقه اینستاگرام 289+ میلیون بازدید دارد. (منبع)
31. 45 درصد از کاربران اینستاگرام در مناطق شهری زندگی می کنند. (منبع)
پذیرش برند
71. پست های تصویری 27.55 درصد بیشتر از پست های ویدیویی دائمی لایک دریافت کردند. (منبع)
73. بیشترین شهر دارای برچسب جغرافیایی در جهان، لس آنجلس، کالیفرنیا و مکان برچسب گذاری شده با بیشترین تعامل، کواچلا، کالیفرنیا است. (منبع)
استراتژی پست اینستاگرام
8. در سال 2023 حدود 143 میلیون کاربر اینستاگرام در ایالات متحده وجود دارد. (منبع)
75. پست هایی با مکان برچسب گذاری شده باعث تعامل 79٪ بیشتر از پست های بدون مکان برچسب شده می شود. (منبع)
51. 41 درصد از بازاریابان از خرید زنده اینستاگرام استفاده می کنند. از میان بازاریابانی که از خرید زنده اینستاگرام استفاده میکنند، 51 درصد بازده بالایی را گزارش کردهاند. (منبع)
13. بین ژانویه تا ژوئن 2022، خورخه گومز، با رشد 573 درصدی در شش ماه، بیشترین رشد تولیدکننده محتوا در اینستاگرام را داشت. (منبع)
16. بیش از نیمی از جمعیت جهانی اینستاگرام 34 سال یا کمتر هستند. (منبع)
77. 44 درصد از کاربران مورد بررسی از استوری اینستاگرام برای تبلیغ محصولات یا خدمات استفاده می کنند. (منبع)
39. 1 از هر 4 بازاریاب می گویند که اینستاگرام در سال 2022 بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را در بین هر پلتفرمی داشته است. (منبع)
43. تنها 8 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال 2023 سرمایه گذاری خود را در اینستاگرام کاهش دهند. (منبع)
10. از ژانویه 2022، اینستاگرام چهارمین پلتفرم محبوب رسانه های اجتماعی در جهان از نظر تعداد کاربران بود. یوتیوب و واتس اپ در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند. (منبع)
49. نزدیک به یک چهارم از بازاریابان (23٪) می گویند اینستاگرام موثرترین پلت فرم برای برندهایی است که به دنبال ایجاد استراتژی رسانه های اجتماعی برای اولین بار در سال 2023 هستند. (منبع)
36. 70 درصد از علاقه مندان به خرید برای کشف محصول به اینستاگرام مراجعه می کنند. (منبع)