9 استراتژی بازاریابی جمعه سیاه برای سال 2022


فصل تعطیلات نزدیک است، بنابراین وقت آن است که بازاریابان در همه جا خود را برای جمعه سیاه آماده کنند. از بهینه سازی وب سایت شما گرفته تا راه اندازی معاملات و هدایای برجسته – موارد زیادی وجود دارد که بازاریابان باید به آنها توجه کنند. اگر مطمئن نیستید چه کاری انجام دهید، در اینجا 9 استراتژی بازاریابی وجود دارد که مشتریان شما را شگفت زده می کند و درآمد شرکت شما را افزایش می دهد.

زن خرید می کند و از استراتژی بازاریابی جمعه سیاه فروشگاه خوشحال می شود.

جمعه سیاه چیست؟

بهترین ایده های بازاریابی جمعه سیاه

  1. تجارت رسانه های اجتماعی را ادغام کنید.
  2. از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.
  3. وب سایت خود را برای خرید بهینه کنید.
  4. صفحات محصول را حسابرسی کنید
  5. به مشتریان قدیمی معاملات غیر قابل مقاومت بدهید.
  6. بعد از بلک فرایدی با مشتریان پیگیری کنید.
  7. ارائه حداقل پاداش خرج کردن.
  8. احساس فوریت ایجاد کنید.
  9. یک تقویم بازاریابی تعطیلات ایجاد کنید.

نکات بازاریابی جمعه سیاه

→ اکنون دانلود کنید: الگوی طرح بازاریابی رایگان

جمعه سیاه چیست؟

بلک فرایدی جمعه بعد از روز شکرگزاری در ایالات متحده است و شروع فصل خرید تعطیلات است. همچنین زمانی است که بسیاری از شرکت ها (از جمله رقبای شما) شروع به ارائه معاملات و تخفیف های متعدد بر روی محصولات می کنند.

برای رقابتی ماندن، شرکت شما باید یک استراتژی بازاریابی برای افزایش درآمد و خوشحالی مشتریان آماده کند.

بهترین ایده های بازاریابی جمعه سیاه

در زیر 9 ایده بازاریابی جمعه سیاه وجود دارد که باید برای سال 2022 در نظر بگیرید.

1. تجارت رسانه های اجتماعی را ادغام کنید.

رسانه‌های اجتماعی اکنون به جایی تبدیل شده‌اند که مصرف‌کنندگان خرید می‌کنند و درباره محصولات و برندها اطلاعات بیشتری کسب می‌کنند. در سال 2020، تجارت رسانه های اجتماعی 26.97 میلیارد دلار فروش داشت که انتظار می رود تا سال 2023 به 56.17 میلیارد دلار برسد. پس چرا تجارت اجتماعی را در استراتژی بازاریابی جمعه سیاه خود وارد نکنید؟

برای انجام این کار، فروشگاه آنلاین خود را با پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب متصل کنید – که همگی راه هایی را برای خرید کاربران فراهم می کنند. همچنین می‌توانید معاملات انحصاری جمعه سیاه را در رسانه‌های اجتماعی، مانند معاملات رایگان Buy-1-Get-1، در این پلتفرم‌ها اجرا کنید.

آنچه ما دوست داریم: نه تنها به صورت آنلاین درآمد بیشتری کسب خواهید کرد، بلکه فالوورهای جدید رسانه های اجتماعی را نیز به سمت برند خود جذب خواهید کرد.

2. از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.

قبل از جمعه سیاه، شروع به ایجاد یک لیست ایمیل از مشتریان بالقوه کنید تا آنها را از معاملات جمعه سیاه آینده آگاه کنید. یکی از راه‌های انجام این کار از طریق فرم‌های پاپ‌آپ مانند شکل زیر است که آدرس‌های ایمیل را جمع‌آوری می‌کند.

threadup-promoمنبع تصویر

مطمئن شوید که یک انگیزه ارائه دهید. به عنوان مثال، فقط برای ثبت نام در لیست ایمیل، 30٪ تخفیف خرید بعدی را به مشتری ارائه دهید. هنگامی که لیست ایمیل خود را جمع آوری کردید، می توانید شروع به ارسال محتوای شخصی سازی شده بر اساس نیازهای مشتری کنید. طبق نظرسنجی eMarketer، ایمیل های سفارشی شده دارای بازگشت سرمایه ۱۲۲ درصدی هستند.

آنچه ما دوست داریم: با استفاده از بازاریابی ایمیلی و محتوای ایمیل شخصی‌شده، می‌توانید مشتریان را تشویق کنید تا مدت‌ها پس از پایان بلک فرایدی مشترک بمانند.

3. وب سایت خود را برای خرید بهینه کنید.

هیچ کس دوست ندارد منتظر بماند تا یک وب سایت کند آپلود شود، به خصوص در جمعه سیاه که معاملات عالی در خطر است. در حالت ایده آل، شما می خواهید که وب سایت شما به طور کامل در عرض یک تا چهار ثانیه بارگیری شود، زیرا بازه زمانی دارای نرخ تبدیل 12٪ تا 30٪ است. هرچه بارگذاری سایت و صفحات آن بیشتر طول بکشد، احتمال اینکه کاربران صبر خود را از دست بدهند و خرید خود را رها کنند بیشتر می شود.

شما همچنین می‌خواهید وب‌سایت خود را بهینه کنید تا از خرابی یا قطعی ناشی از حجم بالای خریداران جمعه سیاه جلوگیری کنید.

آنچه ما دوست داریم: بهینه سازی وب سایت شما نه تنها نرخ تبدیل را بهبود می بخشد و از حوادث ناگوار جمعه سیاه جلوگیری می کند، بلکه عملکرد کلی وب سایت شما را نیز بهبود می بخشد – که در طول سال ضروری است.

4. صفحات محصول را حسابرسی کنید.

بازدیدکنندگان سایت شما بیشتر وقت خود را صرف مرور صفحات محصول شما می کنند و به دنبال مواردی هستند که می خواهند. بنابراین، باید آن صفحات را ممیزی کنید تا مطمئن شوید که یک تجربه خرید دلپذیر و کارآمد ارائه می دهند. در حسابرسی خود، مطمئن شوید که:

  • توضیحات محصول را با کلمات حسی برای توصیف محصول و کلمات کلیدی SEO را برای تقویت آن در SERP به روز کنید.
  • محصولات خود را بر اساس گیرنده و هدف گروه بندی کنید. به عنوان مثال، “هدایایی برای کودکان” یا “دکور خانه”.
  • 6 تا 8 عکس محصول را از زوایای مختلف اضافه کنید تا مشتریان تصویر واضحی از ظاهر محصول داشته باشند.

آنچه ما دوست داریم: ممیزی صفحات محصول شما به بهبود تجربیات مشتریان شما در سایت شما کمک می کند. و مشابه بهینه سازی وب سایت شما – این تغییرات در تمام طول سال ضروری هستند.

5. به مشتریان قدیمی معاملات غیر قابل مقاومت بدهید.

با ارائه معاملات انحصاری به مشتریان قدیمی خود نشان دهید که از تعهد آنها به برند خود قدردانی می کنید. اعطای هدایا، تخفیف یا BOGO، پاداش دادن به مشتریانتان به خاطر حامیان طولانی مدت، آنها را تشویق می کند تا مدت ها بعد از جمعه سیاه به بازگشت ادامه دهند.

آنچه ما دوست داریم: دادن تخفیف و هدایای منحصر به فرد می تواند به شما کمک کند تا موجودی خود را برای آماده شدن برای سال جدید پاک کنید.

6. ارائه حداقل پاداش هزینه.

راه دیگر برای تشویق مشتریان به خرج کردن، ارائه حداقل پاداش خرج کردن است. هر بار که مشتریان بیش از مقدار مشخصی خرج می کنند و پاداشی دریافت می کنند. پاداش می تواند درصدی از خرید، ارسال رایگان، کد کوپن یا هدیه باشد.

آنچه ما دوست داریم: حداقل جوایز خرج می‌تواند مشتریان را تشویق کند تا بیشتر خرج کنند و به عنوان یک «متشکرم» برای اعتمادشان به شرکت عمل کند.

7. احساس فوریت ایجاد کنید.

ترغیب مصرف کنندگان برای اقدام سریع یک راه عالی برای افزایش فروش جمعه سیاه است. یکی از کارآفرینان مارکوس تیلور گفت که ایجاد حس فوریت به او کمک کرد تا فروش را تا 332 درصد افزایش دهد. راه های مختلفی برای ترغیب مصرف کنندگان به عمل وجود دارد بلافاصله. مستقیما، شامل:

  • فروش فلش که فقط چند ساعت یا فقط یک روز است.
  • نمایش زمانی که موجودی یک کالا کم است
  • استفاده از زبان حساس به زمان مانند «آخرین فرصت»، «فقط امروز» یا «اکنون».

آنچه ما دوست داریم: بازاریابان می توانند فروش فلش را از طریق ایمیل تبلیغ کنند یا مسابقات رسانه های اجتماعی پاپ آپ برگزار کنند تا خریداران را هیجان زده و آماده خرید کنند.

8. بعد از بلک فرایدی با مشتریان پیگیری کنید.

فقط به این دلیل که جمعه سیاه به پایان رسیده است به این معنی نیست که بازاریابی متوقف می شود. از طریق ایمیل با مشتریان تماس بگیرید و در مورد تجربه خرید آنها بپرسید. آیا از خرید خود راضی هستند؟ همچنین می توانید محصولات دیگری را بر اساس اقلام خریداری شده آنها توصیه کنید یا آنها را برای معاملات Cyber ​​Monday هیجان زده کنید.

آنچه ما دوست داریم: این یک فرصت عالی برای ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی شده برای درخواست بازخورد صادقانه یا توصیه محصولات دیگر است.

9. یک تقویم بازاریابی تعطیلات ایجاد کنید.

البته، کلید هر استراتژی بازاریابی سازماندهی است. برای پیگیری استراتژی های بازاریابی جمعه سیاه خود یک تقویم تعطیلات ایجاد کنید. حتی ممکن است برای کانال های بازاریابی مختلف، مانند رسانه های اجتماعی یا ایمیل، به تقویم های جداگانه نیاز داشته باشید.

آنچه ما دوست داریم: اجرای سایر فروش‌ها و تخفیف‌ها از طریق کانال‌های بازاریابی مختلف می‌تواند بسیار دشوار باشد. با ایجاد حداقل یک تقویم بازاریابی، می‌توانید استراتژی‌ها و پیشرفت خود را با اطمینان پیگیری کنید.

نکات بازاریابی جمعه سیاه

مهم نیست که چه استراتژی هایی را برای استفاده امسال انتخاب می کنید، همیشه به یاد داشته باشید که موارد زیر را انجام دهید:

  • سازماندهی کنید و یک یا چند تقویم ایجاد کنید تا استراتژی های جمعه سیاه خود را پیگیری کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت و صفحات محصول شما برای مدیریت ترافیک بالای خریداران تعطیلات بهینه شده اند.
  • از رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی استفاده کنید تا در ذهن مشتریان خود بمانید.

بلک فرایدی لزوماً نباید یک فصل پر استرس از سال برای تجارت شما باشد. با اجرای هر یک از استراتژی های بالا، می توانید درآمد خود را افزایش دهید و مشتریان خود را قبل از تعطیلات خوشحال کنید.

وبلاگ - الگوی نقشه برداری محتوا



منبع