مطمئن شوید که یک انگیزه ارائه دهید. به عنوان مثال، فقط برای ثبت نام در لیست ایمیل، 30٪ تخفیف خرید بعدی را به مشتری ارائه دهید. هنگامی که لیست ایمیل خود را جمع آوری کردید، می توانید شروع به ارسال محتوای شخصی سازی شده بر اساس نیازهای مشتری کنید. طبق نظرسنجی eMarketer، ایمیل های سفارشی شده دارای بازگشت سرمایه ۱۲۲ درصدی هستند.
آنچه ما دوست داریم: این یک فرصت عالی برای ارسال ایمیلهای شخصیسازی شده برای درخواست بازخورد صادقانه یا توصیه محصولات دیگر است.
9. یک تقویم بازاریابی تعطیلات ایجاد کنید.
رسانههای اجتماعی اکنون به جایی تبدیل شدهاند که مصرفکنندگان خرید میکنند و درباره محصولات و برندها اطلاعات بیشتری کسب میکنند. در سال 2020، تجارت رسانه های اجتماعی 26.97 میلیارد دلار فروش داشت که انتظار می رود تا سال 2023 به 56.17 میلیارد دلار برسد. پس چرا تجارت اجتماعی را در استراتژی بازاریابی جمعه سیاه خود وارد نکنید؟
آنچه ما دوست داریم: اجرای سایر فروشها و تخفیفها از طریق کانالهای بازاریابی مختلف میتواند بسیار دشوار باشد. با ایجاد حداقل یک تقویم بازاریابی، میتوانید استراتژیها و پیشرفت خود را با اطمینان پیگیری کنید.
نکات بازاریابی جمعه سیاه
جمعه سیاه چیست؟
آنچه ما دوست داریم: ممیزی صفحات محصول شما به بهبود تجربیات مشتریان شما در سایت شما کمک می کند. و مشابه بهینه سازی وب سایت شما – این تغییرات در تمام طول سال ضروری هستند.
5. به مشتریان قدیمی معاملات غیر قابل مقاومت بدهید.
بلک فرایدی جمعه بعد از روز شکرگزاری در ایالات متحده است و شروع فصل خرید تعطیلات است. همچنین زمانی است که بسیاری از شرکت ها (از جمله رقبای شما) شروع به ارائه معاملات و تخفیف های متعدد بر روی محصولات می کنند.
فقط به این دلیل که جمعه سیاه به پایان رسیده است به این معنی نیست که بازاریابی متوقف می شود. از طریق ایمیل با مشتریان تماس بگیرید و در مورد تجربه خرید آنها بپرسید. آیا از خرید خود راضی هستند؟ همچنین می توانید محصولات دیگری را بر اساس اقلام خریداری شده آنها توصیه کنید یا آنها را برای معاملات Cyber Monday هیجان زده کنید.
راه دیگر برای تشویق مشتریان به خرج کردن، ارائه حداقل پاداش خرج کردن است. هر بار که مشتریان بیش از مقدار مشخصی خرج می کنند و پاداشی دریافت می کنند. پاداش می تواند درصدی از خرید، ارسال رایگان، کد کوپن یا هدیه باشد.
بهترین ایده های بازاریابی جمعه سیاه
- تجارت رسانه های اجتماعی را ادغام کنید.
- از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.
- وب سایت خود را برای خرید بهینه کنید.
- صفحات محصول را حسابرسی کنید
- به مشتریان قدیمی معاملات غیر قابل مقاومت بدهید.
- بعد از بلک فرایدی با مشتریان پیگیری کنید.
- ارائه حداقل پاداش خرج کردن.
- احساس فوریت ایجاد کنید.
- یک تقویم بازاریابی تعطیلات ایجاد کنید.
فصل تعطیلات نزدیک است، بنابراین وقت آن است که بازاریابان در همه جا خود را برای جمعه سیاه آماده کنند. از بهینه سازی وب سایت شما گرفته تا راه اندازی معاملات و هدایای برجسته – موارد زیادی وجود دارد که بازاریابان باید به آنها توجه کنند. اگر مطمئن نیستید چه کاری انجام دهید، در اینجا 9 استراتژی بازاریابی وجود دارد که مشتریان شما را شگفت زده می کند و درآمد شرکت شما را افزایش می دهد.
ترغیب مصرف کنندگان برای اقدام سریع یک راه عالی برای افزایش فروش جمعه سیاه است. یکی از کارآفرینان مارکوس تیلور گفت که ایجاد حس فوریت به او کمک کرد تا فروش را تا 332 درصد افزایش دهد. راه های مختلفی برای ترغیب مصرف کنندگان به عمل وجود دارد بلافاصله. مستقیما، شامل:
- فروش فلش که فقط چند ساعت یا فقط یک روز است.
- نمایش زمانی که موجودی یک کالا کم است
- استفاده از زبان حساس به زمان مانند «آخرین فرصت»، «فقط امروز» یا «اکنون».
آنچه ما دوست داریم: دادن تخفیف و هدایای منحصر به فرد می تواند به شما کمک کند تا موجودی خود را برای آماده شدن برای سال جدید پاک کنید.
6. ارائه حداقل پاداش هزینه.
شما همچنین میخواهید وبسایت خود را بهینه کنید تا از خرابی یا قطعی ناشی از حجم بالای خریداران جمعه سیاه جلوگیری کنید.
هیچ کس دوست ندارد منتظر بماند تا یک وب سایت کند آپلود شود، به خصوص در جمعه سیاه که معاملات عالی در خطر است. در حالت ایده آل، شما می خواهید که وب سایت شما به طور کامل در عرض یک تا چهار ثانیه بارگیری شود، زیرا بازه زمانی دارای نرخ تبدیل 12٪ تا 30٪ است. هرچه بارگذاری سایت و صفحات آن بیشتر طول بکشد، احتمال اینکه کاربران صبر خود را از دست بدهند و خرید خود را رها کنند بیشتر می شود.
مهم نیست که چه استراتژی هایی را برای استفاده امسال انتخاب می کنید، همیشه به یاد داشته باشید که موارد زیر را انجام دهید:
- سازماندهی کنید و یک یا چند تقویم ایجاد کنید تا استراتژی های جمعه سیاه خود را پیگیری کنید.
- اطمینان حاصل کنید که وب سایت و صفحات محصول شما برای مدیریت ترافیک بالای خریداران تعطیلات بهینه شده اند.
- از رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی استفاده کنید تا در ذهن مشتریان خود بمانید.
با ارائه معاملات انحصاری به مشتریان قدیمی خود نشان دهید که از تعهد آنها به برند خود قدردانی می کنید. اعطای هدایا، تخفیف یا BOGO، پاداش دادن به مشتریانتان به خاطر حامیان طولانی مدت، آنها را تشویق می کند تا مدت ها بعد از جمعه سیاه به بازگشت ادامه دهند.
در زیر 9 ایده بازاریابی جمعه سیاه وجود دارد که باید برای سال 2022 در نظر بگیرید.