بازدیدکنندگان سایت شما بیشتر وقت خود را صرف مرور صفحات محصول شما می کنند و به دنبال مواردی هستند که می خواهند. بنابراین، باید آن صفحات را ممیزی کنید تا مطمئن شوید که یک تجربه خرید دلپذیر و کارآمد ارائه می دهند. در حسابرسی خود، مطمئن شوید که:
- توضیحات محصول را با کلمات حسی برای توصیف محصول و کلمات کلیدی SEO را برای تقویت آن در SERP به روز کنید.
- محصولات خود را بر اساس گیرنده و هدف گروه بندی کنید. به عنوان مثال، “هدایایی برای کودکان” یا “دکور خانه”.
- 6 تا 8 عکس محصول را از زوایای مختلف اضافه کنید تا مشتریان تصویر واضحی از ظاهر محصول داشته باشند.
هیچ کس دوست ندارد منتظر بماند تا یک وب سایت کند آپلود شود، به خصوص در جمعه سیاه که معاملات عالی در خطر است. در حالت ایده آل، شما می خواهید که وب سایت شما به طور کامل در عرض یک تا چهار ثانیه بارگیری شود، زیرا بازه زمانی دارای نرخ تبدیل 12٪ تا 30٪ است. هرچه بارگذاری سایت و صفحات آن بیشتر طول بکشد، احتمال اینکه کاربران صبر خود را از دست بدهند و خرید خود را رها کنند بیشتر می شود.
مطمئن شوید که یک انگیزه ارائه دهید. به عنوان مثال، فقط برای ثبت نام در لیست ایمیل، 30٪ تخفیف خرید بعدی را به مشتری ارائه دهید. هنگامی که لیست ایمیل خود را جمع آوری کردید، می توانید شروع به ارسال محتوای شخصی سازی شده بر اساس نیازهای مشتری کنید. طبق نظرسنجی eMarketer، ایمیل های سفارشی شده دارای بازگشت سرمایه ۱۲۲ درصدی هستند.
آنچه ما دوست داریم: حداقل جوایز خرج میتواند مشتریان را تشویق کند تا بیشتر خرج کنند و به عنوان یک «متشکرم» برای اعتمادشان به شرکت عمل کند.
7. احساس فوریت ایجاد کنید.
جمعه سیاه چیست؟
قبل از جمعه سیاه، شروع به ایجاد یک لیست ایمیل از مشتریان بالقوه کنید تا آنها را از معاملات جمعه سیاه آینده آگاه کنید. یکی از راههای انجام این کار از طریق فرمهای پاپآپ مانند شکل زیر است که آدرسهای ایمیل را جمعآوری میکند.
آنچه ما دوست داریم: این یک فرصت عالی برای ارسال ایمیلهای شخصیسازی شده برای درخواست بازخورد صادقانه یا توصیه محصولات دیگر است.
9. یک تقویم بازاریابی تعطیلات ایجاد کنید.
آنچه ما دوست داریم: نه تنها به صورت آنلاین درآمد بیشتری کسب خواهید کرد، بلکه فالوورهای جدید رسانه های اجتماعی را نیز به سمت برند خود جذب خواهید کرد.
2. از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.
شما همچنین میخواهید وبسایت خود را بهینه کنید تا از خرابی یا قطعی ناشی از حجم بالای خریداران جمعه سیاه جلوگیری کنید.
برای انجام این کار، فروشگاه آنلاین خود را با پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب متصل کنید – که همگی راه هایی را برای خرید کاربران فراهم می کنند. همچنین میتوانید معاملات انحصاری جمعه سیاه را در رسانههای اجتماعی، مانند معاملات رایگان Buy-1-Get-1، در این پلتفرمها اجرا کنید.
رسانههای اجتماعی اکنون به جایی تبدیل شدهاند که مصرفکنندگان خرید میکنند و درباره محصولات و برندها اطلاعات بیشتری کسب میکنند. در سال 2020، تجارت رسانه های اجتماعی 26.97 میلیارد دلار فروش داشت که انتظار می رود تا سال 2023 به 56.17 میلیارد دلار برسد. پس چرا تجارت اجتماعی را در استراتژی بازاریابی جمعه سیاه خود وارد نکنید؟
در زیر 9 ایده بازاریابی جمعه سیاه وجود دارد که باید برای سال 2022 در نظر بگیرید.
1. تجارت رسانه های اجتماعی را ادغام کنید.
آنچه ما دوست داریم: دادن تخفیف و هدایای منحصر به فرد می تواند به شما کمک کند تا موجودی خود را برای آماده شدن برای سال جدید پاک کنید.
6. ارائه حداقل پاداش هزینه.
ترغیب مصرف کنندگان برای اقدام سریع یک راه عالی برای افزایش فروش جمعه سیاه است. یکی از کارآفرینان مارکوس تیلور گفت که ایجاد حس فوریت به او کمک کرد تا فروش را تا 332 درصد افزایش دهد. راه های مختلفی برای ترغیب مصرف کنندگان به عمل وجود دارد بلافاصله. مستقیما، شامل:
- فروش فلش که فقط چند ساعت یا فقط یک روز است.
- نمایش زمانی که موجودی یک کالا کم است
- استفاده از زبان حساس به زمان مانند «آخرین فرصت»، «فقط امروز» یا «اکنون».
فقط به این دلیل که جمعه سیاه به پایان رسیده است به این معنی نیست که بازاریابی متوقف می شود. از طریق ایمیل با مشتریان تماس بگیرید و در مورد تجربه خرید آنها بپرسید. آیا از خرید خود راضی هستند؟ همچنین می توانید محصولات دیگری را بر اساس اقلام خریداری شده آنها توصیه کنید یا آنها را برای معاملات Cyber Monday هیجان زده کنید.
جمعه سیاه چیست؟
فصل تعطیلات نزدیک است، بنابراین وقت آن است که بازاریابان در همه جا خود را برای جمعه سیاه آماده کنند. از بهینه سازی وب سایت شما گرفته تا راه اندازی معاملات و هدایای برجسته – موارد زیادی وجود دارد که بازاریابان باید به آنها توجه کنند. اگر مطمئن نیستید چه کاری انجام دهید، در اینجا 9 استراتژی بازاریابی وجود دارد که مشتریان شما را شگفت زده می کند و درآمد شرکت شما را افزایش می دهد.

آنچه ما دوست داریم: با استفاده از بازاریابی ایمیلی و محتوای ایمیل شخصیشده، میتوانید مشتریان را تشویق کنید تا مدتها پس از پایان بلک فرایدی مشترک بمانند.